Blaas problemen ... reflux?

Heeft je ziektekostenverzekeraar geen wachtlijstbemiddeling? Dan zou ik die inschakelen namelijk.

Groetekes, Sje

wat vervelend allemaal zeg, echt ongelooflijk!
heel veel succes iig ik hoop dat je ergens wat sneller kan komen dan 19 maart want dit duurt idd anders wel heel erg lang zo!

liefs,
Rinske

Wat een nasleep nog joh!! Beterschap voor je meisje! Ik hoop dat deze kuur haar echt op doet knappen!!

Groetjes Manderijn.

Bedankt allemaal …

Moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat Fabienne verder niet ziek oogt anders zou ik nu ook niet zo rustig zijn. Ze slikt trouw 3x per dag de AB … merk overigens nog geen verschil maar dat is misschien te vroeg nog.

Vanavond naar de huisartsenpost … Fabienne is zo ziek … deze AB maakt meer ziek dan dat het helpt en vanmiddag zat ze om de 10 min op de wc. Dat was de druppel voor mij … een normaal levending kind wat op de bank wil slapen en al 6 weken topt met urineweginfecties … 3 AB’s verder … dan ben ik het zat!
We kunnen komen om half 9.
Vanaf half 6 slaapt ze aan een stuk door …

och jemig, dat klinkt niet goed!! Er op staan dat je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis vanavond, en laten ze haar daar maar goed doorlichten, dit kan zo niet langer emer, je bent heel geduldig geweest, en ik snap je helemaal mbt de huisarts en het eerst toch nog even willen aankijken omdat de huisarts dit had gezegd ivm de derde kuur, ik had dat ook gedaan, maar nu is de drempel bereikt, nu is het klaar, naar het ziekenhuis met je kleine!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Dat vind ik ook Woezel … nu ben ik er ook echt klaar mee! ik zit nu ook echt op hete kolen …

Ach die arme kleine meid! Alle sterkte ermee. Laat je ons straks iets weten?

Enne…dat je huisarts hierna maar heeeeeeeeeeeeeeel diep door het stof mag gaan!!! Waardeloos zoals ze jullie aan het lijntje heeft gehouden!

Groetekes, Sje

Och jee Sterkte!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Sterkte en Succes, niets zo goed om iets er door te krijgen als een kwade moeder. laat je niet afschepen hoor!!

Liefs Michelle

Hoe ging het bij de HAP, Esther?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hoe is het gegaan op de post? Hoop dat er nu meer duidelijkheid is en dat jullie goed geholpen zijn en dat jullie kleine meid weer snel fit zal voelen!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is en hoe het nu met de kleine meid is.

Groetekes, Sje

Esther, laat wat van je horen meissie! Ik krijg het akelige gevoel dat jullie de nacht in het ziekenhuis doorgebracht hebben met die kleine meid.

Groetekes, Sje

Sorry, dat ik jullie even heb laten wachten … we hebben gisteravond een poos bij de huisartsenpost gezeten. Fabienne is helemaal onderzocht en ze hebben niets verontrustends kunnen vinden. Ze had wel 39,5 koorts en een flinke schimmel maar dat wist ik en ik smeer 2x daags miconazol. Je kunt daar niets aan doen vanwege de AB … is ook een bijverschijnsel van de AB. De arts vond dat ze goed mee werkte, ze wees goed aan en was helder. Hij heeft haar urine na gekeken en die was nu schoon, toch gaf ik aan; ze plast zo ontzettend veel, hoe kan dat nou? Heeft ze geen schimmel. Nee zei hij, er is geen verdikking te voelen, geen hoog gelegen urineweginfectie en niets wat daar op wijst en ja, toch mankeert ze wat maar wat? Want een kind dat om de 5 minuten op de wc zit met continu plasaandrang is vreemd. We hebben het dus ook gehad over mogelijk iets in de aanleg van de blaas, gaatje in de blaas/lek … maar eerst vond hij; stoppen nu met de 3e AB, huidje van onder moet nu genezen, koorts zakken, eind van de week naar de HA, urine checken waarop ik zelf nu heb beslist; een verwijsbrief voor de kinderarts. Hij vond die continu plasaandrang geen echt probleem, niet verontrustends ??? Nou mama vind het niet normaal !!! Dus ergens ben ik gerust omdat het lijkt dat de infectie nu weg is, ze verder gezond is … longetjes schoon, oren netjes, keel gekeken, nieren gevoeld en elders op haar buikje, geluisterd, alles wat kan heeft hij ge-checkt.

Vanmorgen had ze 40,4 … ze is wat verkouden, heeft geen eetlust, drinkt wel … dus ik heb nu en groot a4 notitieblok en noteer alles, hoeveel plas, hoe ze drinkt, eet, slaapt, temperatuur, wat ze slikt etc etc … Anders zie ik door de bomen het bos niet meer.

Vanmorgen is ze lekker in bad geweest, miconazol gesmeerd en we houden haar voorlopig even binnen … vanmiddag even een verjaardagskaartje knutselen!

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Goed idee om een dagboekje bij te houden. Kun je dat mooi einde week mee naar de huisarts nemen. Anders stuurt ze je weer voor een week met een kluitje in het riet.

Wat die miconazol betreft: zodra de symptomen verdwenen zijn nog een dag og 4-5 doorsmeren anders worden de schimmelsporen (vergelijk met boomwortels) niet vernietigd en kan de infectie weer terugkomen. Ben je weer terug bij af.

En eis doorverwijzing naar de kinderarts! Ga niet bij je huisarts weg voordat je een verwijsbrief in handen hebt. Het heeft nu lang genoeg geduurd!

En verder: plast ze elke keer kleine beetjes of plast ze veel? Als ze namelijk veel drinkt en plast, kan bloedonderzoek geen overbodige luxe zijn want dat kan wijzen op diabetes.

Alle beterschap en hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Mar 2012 12:58:15

Fijn dat je enigszins bent gerustgesteld. Zorg idd dat je bij een kinderarts komt, die weten net even wat meer dan een huisarts. Fijne knutselmiddag!

Groetjes,
M

Ze heeft nog geen hap gegeten en zit wazig op de bank naar sinbad de zeeman te kijken, gelukkig lust ze wel een waterijsje …

Jeetje wat heftig allemaal.

Wel vreemd hoor dat hij het niet verontrustend vind dat ze zo vaak naar de wc moet. Want ik vind het wel heel vaak, maar goed ik heb er dan ook geen verstand van. Meer gevoelsmatig dat ik denk dat is toch niet gezond. Na alles wat er al met haar gebeurd is zou ik zeggen laat haar nu maar eens goed doorlichten door een kinderarts.

Heel veel sterkte en beterschap!

Groetjes,
Sandra

Even een update …

Fabienne plast nog steeds veel. Gisteren bv … ze gaat zelf zo’n 8x per dag naar de wc + 2 volle pamper broekjes. Drinkt 1,5 liter per dag. Naar mijn inzien en overleg met andere moeders, peuterleidsters, is dit toch wel ongewoon dus die artsen kunnen de pot op!

Volgende week heb ik een afspraak bij de Kinderarts.