(bijna) te groot voor kinderwagen

Oh maar toen Morgan nog helemaal niks kon vond ik haar ook niet leuk. Ook door de kiss hoor, ze huilde natuurlijk heel veel. Maar zoals nu bijvoorbeeld ligt ze in de box in haar jungle, helemaal uit haar dak te gaan tegen de vlinders. Die krijgen nu hele verhalen. En af en toe gat de jungle muziek spelen omdat de tijger een klap krijgt. Zal ze straks helemaal genieten als ze haar mobiel voor kerts gekregen heeft. We merken dat nu ze meer kan ze zich zelf heel goed kan vermaken in tegenstelling tot een maand geleden (ook weer snotter snif snuf) en ze wil ook meer met je ondernemen. Zo worden handen gebestudeerd onder luid gebrabbel en je gezicht en zo vind ik haar ook veel leuker, alleen het moet ook weer niet te hard gaan. Wat sje zegt zo lig je te bevallen en in ons geval zo heeft ze haar eerste vriendje (ja dames ze kunnen er vroeg bij zijn, op de creche is er een jongetje die niet weg te slaan is bij haar en ze vind alles goed en ze krijgt kusjes en knuffels. Ja de leiding let er goed op want hij is al 1.5 jaar
)

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Ik sta net de wagen te verbouwen om te kijken hoe dat gaat en of het moeilijk is en ineens vind ik het helemaal niet zo leuk meer om haar in de wagen te leggen. Omgebouwd dan wel te verstaan. Ineens lijkt het allemaal zo snel te gaan. Ze heeft ineens bijna twee tanden en dan straks ook uit de bak. Straks is ze ineens baby af. Ben ik nu erg sentimenteel??? Morgen ga ik naar de stad en ik leg haar nog lekker in de bak. Hij mag dan niet comfi meer zijn om uren in te slapen maar even de stad in kan nog wel, nog even mijn kleine meisje bij me hebben

Groetjes,

Michèle

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

echt wel

Maar is niet erg hoor.
Ook dat gaat weer over, en de kleine meid wordt nou eenmaal groot.
En dat brengt zeker ook leuke dingen!

M.

Sorry Sje… zie je bericht nu pas over dat skipakje…! Nee hoef het niet over te nemen want we hebben een zitzak voor de kleine gekregen… dus hopelijk ook lekker warm!

Heb die ‘zak’ moeten bestellen en kreeg hem vorige week binnen. Tja nu helemaal koud om hem om te bouwen… maar hij past gewoon echt niet meer in de wagen… Dus vanmorgen de boel om gebouwd en vanmiddag gaan we lekker even naar buiten. Zijn er nog dingen waar ik nu extra op moet letten nu hij meer met gezicht in de wind zit etc?! Ben errrug benieuwd!

Ik weet niet hoe het met jou zak zit Mini-boy, maar morgans wagen is al verbouwd en dat gaat top, maar ze heeft een heel stuk over in haar zak. Door de stil staande lucht had ze bij lange stukken hele koude voetjes, dus ik leg nu als ik lang wegga een kruik onderin. Door de warmte die omhoog gaat heeft ze lekker warme voetjes zonder ‘gekookt’ te worden.

Groetjes,

Michèle

Spannend mini-boy! Je zult zien, hij vindt het vast geweldig om alles te kunnen zien. Ik zou hem zeker een muts opzetten en sjaal omdoen met dit weer (natuurlijk ook een jasje, hihi). Dan lekker in de zak en dan is het warm genoeg. Wij smeren de wangetjes van Erik daarnaast altijd even in met crème van Zwitsal voor op de wangetjes, tegen schraalheid enzo. En verder niets. Ben benieuwd hoe het gaat!

Groetjes!

oh dat is misschien wel een idee!

Jullie horen vanavond nog hoe het is gegaan met die kleine (mits de regen is opgehouden… )… ! misschien lukt het om een foto erbij te doen… dan kan je het resultaat zien!

bedankt voor meedenken … zal zijn jasje opzoeken

Heb je geen plastic cover om hem tegen regen te beschermen??? Morgan heeft die wel al hadi k hem er in eerste instantie niet opgedaan, maar buiten zag ik dat het sneeuwde en zij kreeg vlokken in haar gezicht. Vond ze niet leuk

Groetjes,

Michèle

ja die heb ik wel… maar mama vind het ook niet lekker hoor om in de regen te lopen!!

Oh het is voor de lol. Ha ha ha nee dan zou ik ook niet in de regen gaan lopen nee. Wij moesten naar buiten vandaar dat ik het vroeg

Groetjes,

Michèle

Hey Mini boy…

Begrijp ik nou goed dat jullie voor de 1e keer met de buggy naar buiten gaan?
Heeft hij altijd nog in de bak gelegen?
Die van ons met zijn 4 maanden al niet meer!
Ben benieuwd vanmiddag of ij het leuk vind dan!

Groetjes, Danielle

Gisteren ben ik nog ‘ouderwets’ met de kinderwagen met bak gaan lopen. Julia wilde er best in, want ze was moe. Ze past er ook gewoon nog wel redelijk in, maar…wat moeten die stomme dekens daar? Weg ermee! Ik had haar er met haar jas aan ingelegd en een muts op, maar ik had ook dekentjes opgetrokken toen aan haar oksels. Daar gaf ze dus niks om, tot 3x toe trapte ze alles los en lag ze helemaal koud! Ik weet niet hoe lang ze nog in de wagen wil, echt lekker liggen doet ze er niet in. Wij pakken soms, voor kleine stukjes, ook gewoon de maxi cosi en die zetten we op een statief op de wagen. Dat vindt ze fijner, maar dat mag niet te lang vanwege haar rug. Het is wel ideaal met een voetenzak…Misschien kunnen wij ook eens kijken hoe we onze wagen om kunnen gaan bouwen…al denk ik dat ze nog verdrinkt in die andere wagen…

En wat te denken van het badje??? Daar past ze dus echt haast niet meer in! En zitten kan ze nog niet en dat is ook zo koud aan haar schoudertjes…Douchen dan maar? Wij hebben geen zit- of ligbad helaas, alleen een douche…Hoe doen jullie dat? Je kindje zittend vasthouden en dan ook nog wassen…Ik heb maar twee handen, jullie…?

Ook nog even reageren op de discussie of je een grotere of een kleinere baby leuker vindt. Nou, ik dus een grotere. Ik vind baby’s leuk, maar ook best saai. Ze doen nog niet veel en tijdens mijn verlof verveelde ik me soms best wel. Nu wil Julia ook nog niet echt heel erg veel spelen, ze is daarin nog een beetje passief soms, ze kijkt liever naar alles om haar heen en dan denk ik: ‘Wat nu doen?’ Terwijl ik me met kindjes van 1-2 jaar opperbest vermaak. Zo leuk als ze gaan lopen, gaan kletsen etc. Daar kijk ik echt naar uit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rainbow hier hetzelfde badprobleem. Ik ga binnekort bij Ikea een hele goedkope plastic kinderstoel halen. Die kan onder de douche en dan kan zij zitten terwijl ik haar haar kan wassen zo. Want haar zo op me arm houden is best zwaar en zo kan ik haar ook nog een beetje inzepen (dat doe ik echt niet als ik haar vast heb)

Enne Morgan ziet er heel schattig en nog kleiner uit in haar wagen. Mensen vinden haar zo schattig en ja ik heb al de vraag gehad of ze er niet te jong voor is, maar ja dat zal ik altijd wel houden denk ik… -zucht

En Morgan is aardig actief hoor. Altans eerst wil ze alleen maar pappa of mamma en als ze door heeft dat ze het even allen moet doen dn gaa ze zoet spelen. Kletsen tegen de vlinders in de box of tegen de tijger slaan en die maakt dan muziek.

Groetjes,

Michèle

Hou er wel rekening mee dat die kinderstoel van IKEA geen voetensteuntje heeft en dat ze dus goed moet kunnen zitten om daarin te kunnen. En dan is ze nog nat ook, dus glibberig. Morgan kan toch nog niet in een kinderstoel nu???

Wij douchen Erik altijd met z’n tweeën, papa met Erik onder de douche en mama die Erik inzeept. Als ze klaar zijn pak ik Erik aan en droog ik hem af en kleed hem aan. In je eentje vind ik dat ook niet te doen. Wij douchen Erik eigenlijk al vanaf het begin, het badje hebben we maar een aantal keren gebruikt. Hij paste er ook al vrij snel niet meer in…

Als Erik echt goed zelfstandig kan zitten doen wij hem ook in die kinderstoel van IKEA onder de douche. Hoe je dan de billetjes wast moet ik alleen nog even bedenken…

Handdoek erin Mriek, dan hed je daar geen laat van, zo lieten ze mij met een tuinstoel douchen na mijn keizersnee…

Enne Morgan gaat nog net met badje ze is al wel te groot maar ze trekt haar beentjes in…

Groetjes,

Michèle

Hoe en wat met die handdoek? Ben niet zo creatief dat ik dat zelf kan bedenken…

Gewoon in de stoel over de zitting zeg maar. Dan kan die gewoon nat worden en dan zit je wat steviger en minder hard en je gaat niet aan de stoel plakken.

Groetjes,

Michèle

Bij ons is badderen best een probleem. Op Julia’s kamer ligt, net als in de rest van het huis, een houten vloer en die gaat krimpen als 'ie nat wordt. Nu lukt het nog om mevrouw in toom te houden, maar papa trok laatst per ongeluk de stop al uit het badje…Tja. Da’s niet handig! Maar ik zou haar liever ook douchen, alleen hebben wij een kleine douche. Bij ons zou er nog geen kindertuinstoel in kunnen! Er zitten namelijk van die fijne deuren in…NOT. En dan moet papa of mama erin en moeten we de glibberige Julia vasthouden…Moeilijk! Maar we gaan het proberen…In een ander huis wil ik per se een bad. Voor mezelf, maar ook voor Julia (en evt broertje/zusje), want dan kunnen ze lekker spetteren!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oké, ik snap hem Michele!

Voor jou ook geen optie dan Rainbow zo’n ikea kinderstoel voor als ze beter zitten kan??

Groetjes,

Michèle