(bijna) te groot voor kinderwagen

hoi…

ons zoontje (15e is hij 5 maanden)… wordt te groot voor de kinderwagen… hij ligt nu helemaal bovenin en met zijn voetjes tegen de onderkant!

het gaat nog wel hoor… maar vanaf wanneer mogen ze in een buggy? dan moeten ze toch kunnen zitten? dat doet hij nog niet hoor!! is er een tussen oplossing? of … wie heeft dé gouden tip voor deze moeder!?

BEDANKT

Hoi,

Onze dochter wou al snel niet meer in de wandelwagen omdat ze niets kon zien dan! Ik heb haar een tijdje in de maxicosi gehad op het onderstel van de wandelwagen en sinds ze 5 maand is ligt ze in de wandelwagen. Wanneer je deze plat legt of één standje omhoog wil dit prima hoor! Over het kunnen zitten hoef jeje geen zorgen te maken, de eerste standen van de wandelwagen zijn nog erg plat en ze hangen/liggen meer dan dat ze zitten. Gewoon eens proberen!

Succes
groet Tams

Officieel vanaf 9 maanden als ze goed kunnen zitten maar wij hebben het ook eerder gedaan hoor. Onze buggy kan ook in de ligstand gezet worden dus dat hebben wij gedaan, gaat prima!

Ik zou niet vanuit de kinderwagen overgaan op een buggy. Altijd eerst in een wandelwagen. Die zijn veel comfortabeler dan een buggy.

Heb je bij je kinderwagen geen wandelwagen-opzetstuk? Of de mogelijkheid om de reiswiegbak om te bouwen tot wandelwagen-opzetstuk? Zoals bijv. bij de Bugaboo?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Dec 2008 13:59:16

Even misschien een heel domme vraag:

wat is het verschil tussen een buggy en een wandelwagen???

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Een buggy is zo’n simpele lichtgewicht inklapwagen waar ze tot de kleutertijd in kunnen zitten. Je hebt ze bijv. weleens voor een paar tientjes bij het Kruidvat ofzo.

Een wandelwagen dat is de wagen die de reiswiegbak van de kinderwagenbak opvolgt. Bij Bugaboo kun je bijv. het frame van de reiswiegbak gebruiken om een wandelwagen van te maken. Wandelwagens zijn comfortabeler dan gewone buggies. En dat comfort hebben ze wel nodig als ze al rond het half jaar niet meer in de reiswieg passen.

Volgens mij zit bij elke kinderwagen de mogelijkheid om de reiswieg om te bouwen tot wandelwagen en anders zit er een apart wandelwagen-opzetstuk bij als de reiswieg niet om te bouwen is.

Zie bijv. op de sites van de verschillende kinderwagenfabrikanten.

Groetekes, Sje

Oké, thanks!

oooooooooooohhhhh dan bedoel ik ipv buggy ook een wandelwagen! wij hebben nl helemaal geen buggy maar wel zo’n ombouw gedoe van quinny. Mogen ze daar al snel in???

Haha, ben dus niet de enige die het niet snapte…

In de wandelwagen mag hij al wel in hoor. Ik zou hem alleen niet te recht zetten. Dus gewoon maximaal in de stand net zoals hij in de maxicosi ligt. Zo half schuin. En tegen de tijd dat-ie goed zelf kan zitten kun je hem in een rechtere stand vervoeren.

Groetekes, Sje

Hylke is van november, en wij hebben hem in februari in de wandelwagen (die bij Mutsy ook gewoon buggy genoemd wordt) gezet.
Hij moest helemaal niets meer hebben van de bak.

Van de bovenste in de onderste dus,
waarbij de zitting natuurlijk wel redelijk plat gezet werd.

M.

ons aaron is over 3 dagen-5 maanden en die zit sinds 3 weken in de buggy.
In de bak wilde jhij ook niet meer en hij huilde als we een winkel ingingen omdat hij alleen TL lichten zag…haha.
Toen de bak eraf gehaald en de buggy erop en meneer vind het nu zelfs leuk in een winkel!
We hebben er wel 5 standen op en we zetten hem op de platste stand als we gewoon wandelen en hij slaapt.
Gaan we winkelen dan maak ik hem vast met de riempjes die erin zitten en dan mag hij wat rechter zodat hij de winkel in kan kijken. Hij vind het TOP!

Ik had het bij het CB gevragen ne ze zeiden: als hij goed plat kan dan is er geen probleem!

Groetjes Danielle

MarselenDiana,
Heb je boven die wandelwagen geen zonnedakje? Ziet er zo kaal uit zo. Of staat dat dakje gewoon toevallig niet op deze foto?

Groetekes, Sje

Wij hebben ook een buggy gekocht die je in de ligstand kunt zetten. Dat ging prima, we gebruiken hem nu als gewone buggy.
Groetjes, Daniella

[img]http://b1.lilypie.com/tOytm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Wij hebben een quinny speedy, lieke heeft niet lang in die bak gelegen vondt dit veschrikkelijk! Als vrij snel omgebouwd tot wandelwagen en ze vondt het geweldig, wel met rugleuning plat natuurlijk.
Lieke zit pas sinds dat ze een jaar was af en toe in een buggy die ik altijd in de auto heb liggen.
Ik vindt wel dat die bakken van wandelwagen ook erg klein zijn en ze kunnen er dus niet lang in.
Ik zou hem persoonlijk echt nog niet in een buggy zetten, maar dan in een wandelwagen met rugleuning plat. Zijn rugje is nog niet sterk genoeg om al in een buggy te zitten.

groetjes gytha

Ik bedoelde dus ook wandelwagen ipv buggy… Wij hebben ook een Quinny.

quote:
MarselenDiana, Heb je boven die wandelwagen geen zonnedakje? Ziet er zo kaal uit zo. Of staat dat dakje gewoon toevallig niet op deze foto?

Groetekes, Sje

Die staat niet op die foto, maar zit er wel op.
Daarnaast hadden wij zelf nog een parasolletje erbij gekocht

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 04 Dec 2008 12:11:37

Oh dan ben ik gerustgesteld!

Groetekes, Sje

vind het helemaal niet leuk om ons manneke in de wandelwagen te leggen… lijkt met veel kouder… en hij kan niet naar mij kijken (grr had mezelf ook beter moeten laten informeren hierover… ) tja… vond het mooi / en practisch verder maar hier niet op gelet… STOM!

nu ligt hij gewoon nog met hoofd en benen klem in kinderwagen!

Heb je er geen voetenzak in? Dan is het helemaal niet koud in zo’n wandelwagen hoor!

Groetekes, Sje