Hij werd net wakker,
ik denk: ohnee he niet weer koorts.
heeft ie het gewoon koud
ja ik denk voor het geval ie weer koorts krijgt had ik m alleen de hema slaapzak aangegeven en de mouwtjes eraf geritst, een romper met lange mouw en een dun pyjama truitje eroverheen.
want als ie koorts heeft is dat voldoende, maargoed haha hij had het dus koud germ!
heb er maar een lekker dekentje overheen gelegd, hij zei heel lief: mama…
pakte zijn tut en sliep meteen weer door.
zo…dat is fijn
ik duik nu ook echt mijn bed in!
Bijna beter maar ogen zijn zo ontstoken!
Vanochtend had hij nog verhoging, nu is dat inmiddels weggetrokken (zonder pcm!)
je merkt wel dat ie toch wat aan het opknappen is, ondanks dat hij nog wat hoest en zn soepoogje dan. hij heeft ook veel trek in koud drinken, dus geef m regelmatig koud water of roosvicee wat dan iets kouder is dan "normaal"
dit frist zijn keeltje goed en ik vind koud drinken nu ook prettig met mijn keel dus ja logisch eigenlijk dat dat dan voor hem ook is met keelpijn.
hij is nog wel wat moe maar hij begint alweer draakjes gedrag te vertonen dus daaraan merk ik wel dat hij weer bijna beter is… als de koorts morgen nog wel is kan ik er wel vanuit gaan dat dat zo blijft.
maar voor nu wacht ik het nog even af, voor je het weet is het vanavond weer mis
Klinkt goed Inge, lijkt erop alsof 'ie snel beter zal worden.
Nog een tip tegen die korstjes in de wimpers: voor het slapengaan vaseline op de wimpers smeren, dan koekt het niet zo aan en is het makkelijker schoon te maken.
Groetjes,
M
dankjewel Mriek! zal ik doen! maar is het niet erg als het dan op zn oogje komt door het knipperen? of dat ie ineens gaat schudden van : nee nie doen!"
of maakt dat niet uit?
enne ja echt fijn als ie weer de oude is.
nu ik nog
haha komt goed,
zolang ik een paracetamol bij de hand heb als het niet gaat, dan voel ik me redelijk
nou hij is bijna beter, koorts is nu helemaal weg ook geen verhoging meer,
hij hoest alleen nog wat en zn keel is nog wat dik.
Het punt is dat hij eerst 1 oogje had wat begon te ontsteken,
nu is ie dus echt flink ontstoken, en begint zijn rechter oogje ook!
de tip van Mriek van de vaseline heb ik nog niet gedaan omdat toen ik dat las hij al in bed lag. nou echt het zag eruit toen ik hem net uit bed pakte.
hij kreeg zijn oog echt NIET open zo vol zat het.
dus ik snel wat steriel water opgewarmd in de magnatron
en met een gaasje geprobeerd schoon te maken
heb er serieus 10 minuten over gedaan zodat hij zijn oogje weer open kreeg
en toen liepen er weer draadjes slijm door zijn ogen.
kan het blijven schoonmaken maar probeer het te beperken tot 4x per dag omdat het anders teveel gaat irriteren natuurlijk.
morgen even de ha bellen voor dat zalfje want dit is niks,
het was echt een flinke brul partij tijdens het schoonmaken… tja wat moeti k dan kan m moeilijk zo laten liggen! de arme ziel.
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - MamavanRico op 28 Mar 2010 16:18:26
Zielige Rico. Gewoon zoveel mogelijk proberen om met die vaseline op de wimpers te blijven, het zal echt niet in z’n oogje druppen hoor. Het is niet zo vloeibaar tenslotte.
Groetjes,
M
Hoi,
Fijn joh dat Rico aan de beterende hand is.
Hij zal op die paar mankementjes na nog wel wat slapjes zijn denk ik en wat moe, maar dat komt ook wel weer goed.
Zou hem als hij dat wil gewoon nog lekker laten slapen als hij dat aangeeft.
Ik heb het vroeger ook eens gehad een ontstoken oog. Herrinner me nog dat ik toen zo n glaasje afgekookt water op mijn oog kreeg gezet.
Verder weet ik er weinig meer van. Is te lang geleden.
Je schrijft dat Rico ook nog flink hoest.
Heb je al (als je dat hebt) Luuf onder zijn voeten gesmeerd.
Dit las ik eens ergens en het werkte nog ook. Dit schijnt het hoesten te stoppen als ze in bed liggen.
Jij bent ook nog niet fit he? Zou maar lekker op tijd je nestje opzoeken, zodat je toch nog een lange (?) nacht kunt maken.
Jij misschien ook Luuf onder de voeten? hihihi!
Groetjes Lisan.
Het schiet niet op, zn andere oog pust nu ook behoorlijk,
ik maak het schoon en nog geen halve minuut later hangt de slijm alweer in zijn ogen.
ik zocht terug naar de naam van dat zalfje, maar moet ik dat aan de huisarts vragen op recept? of kan ik dat zo halen bij het kruidvat?
Inslapen was net helemaal hopeloos.
ging met bijna zijn hele hand in zijn mond en zat aan zn tong te trekken (???)
zn keel is ook nog steeds dik ik weet niet of het daarmee te maken kan hebben??
vind het zo lastig dat hij niet kan zeggen waar het pijn doet!
Maargoed ik ben dus 3x op en neer gelopen
hij stond in een hoekje van zijn bed helemaal in paniek te brullen.
met zn hand dus in zn mond en aan zn tong te trekken.
(btw totaal geen doorkomende kiezen, is niets te zien en niets te voelen, ook niet harder of opgezetter dan normaal als ze doorkomen bij hem)
Heb hem uiteindelijk uit bed gepakt,
heb een “baby’s eerste geluiden” boekje gepakt met plaatjes
ben op ons bed gaan liggen met een schemerlichtje aan
en toen ik uiteindelijk dacht: die is moe genoeg
deed ik het licht uit,
nou toen waren de poppen helemaal aan het dansen.heb hem gekalmeerd met liedjes zingen en noem maar op
en nu ligt ie eindelijk rustig in bed. nog wel wat brabbelen maar dat was het.
Toen ik hem in bed legde (rijco zei dat hij het gisteren ook al deed)
stopte hij zijn knuffels onder zijn slaapzak. Gisteren lag ie op zn buik en stopte 2 poohbeertjes eronder en zijn konijn.
net lag ie op zn rug en stopte hij ze zo eronder zodat ze onder zijn rug lagen.
ik dacht al: misschien spierpijn ofzo? extra steun? ik weet ook niet hij doet een beetje maf…
nou ik hoop dat jullie nog antwoorden hebben op mijn vragen
@Mriek: ik heb vaseline op zn wimpers gesmeerd, vond ie niet leuk en door het vele huilen zal het er wel weer af zijn
@Lisan:
haha luuf onder zn voeten? is dit echt serieus?
hoe zit dat dan??
heb in ieder geval hem gemasseerd met luuf op zijn borst en rug.
daar werd ie wel “ontspannen” van
dan draait hij helemaal met zijn oogjes omdat ie eigenlijk omvalt van de slaap en zo dan nog ligt te relaxen…
Hoi,
Nee, ik maak geen grapjes.
Ik las dit zelf eens en heb dit toen geprobeerd omdat een van de kids steeds moest hoesten omdat die flink verkouden was.
Ik dacht toen: baad het niet dan schaat het niet.
En het hoesten in bed was over.
Dus probeer het eens zou ik zeggen.
Groetjes Lisan.
Geen idee waarom hij zijn knuffels onder zijn slaapzak propt, lijkt me niet echt lekker liggen
En aan zjn tong trekken heeft misschien toch wel met zijn keel te maken, dat die zeer doet.
Liefs Michelle
Nou ja, je hebt het geprobeerd en misschien helpt het toch iets. Dat zalfje is op doktersrecept: Fucithalmic (als ik het goed heb onthouden).
Sterkte met Rico vannacht!
Groetjes,
M
Wat een elende zie het net pas dat hij zo ziek is geweest
Misschien een tip
Zijn oogje schoonmaken met afgekoelde rooibosthee
Ik deed dat bij Justin ook en het werkte goed
En de zalf moet je bij de huisarts aanvragen maar hoe dat heet weet ik ook niet meer
Succes en beterschap voor jullie
nou de nacht was niet fijn verlopen
hij hoeste zich een ongeluk
(Lisan ik ga vanavond die luuf op zn voetjes smeren
onder zn voetjes was het he? ben benieuwd)
@Michelle: idd ik dacht ook al zn keel.
maar hij doet helemaal bizar met alles
lijkt wel nesteldrang hahaha
hij huilt ook de hele dag ik weet niet of ie dit nou doet omdat ie aan het “puberen” is of omdat ie zich niet lekker voelt
of combinatie van die 2.
nou die domme dokter werkt vandaag weeer en ik kan er zo gauw geen andere vinden. daar gaat dan een week overheen voordat de papieren rond waren ofzoiets.
verdorie!
ja wat moet ik nou ik ga niet naar die dokter die er nu is want die komt net als altijd met domme adviezen die niet helpen
He bah wat naar voor Rico zeg!
Met ontstoken oogjes heb ik niet zo’n ervaring. Nick heeft er 1 of 2 keer een beetje last van gehad. Heb toen gewoon met afgekookt water de oogjes een paar keer per dag schoongemaakt.
Zo gauw ik merk dat hij begint te snotteren dan begin ik al met neusspray geven (ben als de dood voor weer ooronstekingen), doe ik eucalyptus van Kruitvat in bad en ga ik smeren met luuf op borst en rug en een beetje onder zijn neus. Als het hoesten heel erg is zet ik een bakje met luuf in heet water naast zijn bedje. Het raam staat hier nu ook snachts op een kier voor de nodige frisse lucht.
Heel veel beterschap!
Groetjes Bianca
dat is een goede tip van die luuf in een bak heet water op zn kamer…
ga dat ook proberen.
ook luuf op de voetjes haha.
heb toen straks tijm-siroop gehaald maar werkt nog niet helemaal.
hij is ook de hele dag zo moe als maar zijn kan.
ik ook trouwens na zo’n beroerde nacht. bah…
en dan nog zo’n drukke dag gehad.
nou hopelijk gaat de nacht nu beter…