Bijna beter maar ogen zijn zo ontstoken!

@Lisan: sinaspril vloeibaar mag 4 tot 6x per dag he, werd me ook aangeraden ivm zn koorts.

toen ik naar bed ging was zijn temp goed
hij werd toen om half 2 ongeveer huilend wakker maar hij wilde niks.
zetpil al helemaal niet.
om half 6 werd hij weer overstuur wakker
en hij gloeide weer behoorlijk.
getempt en wsa weer 39,3 hij was ook echt niet fit.
dus sinaspril vloeibaar gegeven, en toen sliep ie weer "redelijk"
nu werkt het nog dat spul dus nu gaat het nog wel redelijk.

Ook heeft hij soepogen snapje?
komt allemaal rotzooi uit dus hou dat ook in de gaten,
en zn hoesten is ook nog niet weg.
schreeuwen kan ie wel weer

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

nou we zijn er weer mooi klaar mee…
net was rico’s peet oom hier en hij is verpleegkundige,
rico heeft dus van die slijm aan zn oog hangen dus hij heeft er even naar gekeken en zei ook al: begint te ontsteken.
dus ben nu water aan het koken en dat laat ik afkoelen om het in ieder geval steriel schoon te maken. (ook gaasjes gekregen van hem)
en dan maandag maar weer naar de dokter zn koorts is ook telkens up en down op het moment

Hoi,

Ja klopt Sinasspril mag 4 tot 6x per dag.
Alleen wij gaven het 3 maal daags omdat het hier alleen bij koorts bleef de laatste keer en verder eigenlijk niks. Behalve weinig eten.

Dus ook nog ontstoken oogjes erbij. Hele waslijst zeg!

Rico heeft toch ook wel momenten dat hij een poosje beneden is?

Bad/douchen ook even niet doen he. Zou hem wel even elke dag schoon rompertje aan trekken en na paar dagen schoon pyamaatje aandoen
Zo doen wij het hier altijd.
En tussendoor (paar keer per dag) even lekker gezichtje wassen en de handjes wassen.

Groetjes Lisan

ja die ogen was te verwachten omdat hij een bovenweg infectie had ofzoiets (wat dus in het gezicht zit, neus oren keel ogen daar helemaal)
maargoed niet dat het binnen 1 dag er zo uit zou zien als nu,
echt gele slijm en noem maar op.
vind het zo zielig
bedankt voor de tip van zn rompertje,
ik smeer ook luuf voor het geval het ook in zijn luchtwegen en longen gaat zitten, en hij heeft wel pijn, want hij zit er suf bij en als ik m oppak kreunt hij helemaal.
eten gaat ook weer minder

toevoeging:
nou vanochtend voelde hij dus weer normaal aan, en heb m net voor de eerste keer getempt omdat hij weer warm begon te voelen. weer richting de 39, waarom blijft het niet gewoon weg, het komt en gaat telkens.
op het moment zit zn oogje bijna dicht. Het gekookte water was tot lauw afgekoeld dus heb met een steriele gaasje zijn oogjes schoon gemaakt.
ook een pcm gegeven, hopelijk kan hij een beetje slapen…
ik denk dat ik dat ook even ga doen aangezien het nachtdienst was

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 27 Mar 2010 12:41:29

Nogmaals veel beterschap Inge, zo te lezen is het nog niet veel beter. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Het schiet dus nog niet echt op
Arm ventje.

Hier is de koorts wel weg sinds 2 dagen maar fit is Dylano ook nog niet, zit er aan te denken om hem maar even zijn puf te geven, mar hij piept niet echt. Je hoort het slijm gewoon

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

thnx…

@Michelle: heb je geen slijmoplossers gekregen voor m?
lijkt me ook niet echt fijn anders.
ook voor dylano beterschap.
en een kusje van ons!

Wat vervelend Inge dat hij er nu ook ontstoken oogjes bij gekregen heeft.

Nogmaals heel veel sterkte en beterschap en een hele dikke knuffel voor Rico.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

dankje meisie, ik ga zo is kijken want hij ligt er al vanaf half 1 in,
en hij is al niet fit dus wil m af en toe even checken.
rijco gaat zo pcm voor mij halen want anders haal ik de avond zelf niet met rico

@Michelle: ook voor Dylano een dikke knuffel en jullie sterkte met hem. Hopelijk voelt ook hij zich snel beter!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Was het in mijn vorige berichtje vergeten Michelle, maar ook heel veel beterschap voor Dylano.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Rico werd net helemaal in paniek wakker
ik pak hem er meteen uit,
krijgt hij zn oogje toch niet meer open!
hij was helemaal van slag,
nu is zijn oogwit helemaal rood.
ik heb met een steriele gaasje en afgekoeld gekookt water zijn oogje van buiten naar binnen schoon proberen te maken
nu kreeg ie zn oogje wel weer open maar hij bleef in paniek.
zijn oog gaat steeds dichter zitten.
moet ik dit afwachten en alleen met steriel water behandelen of moet je hiervoor toch naar de dokter?

Even zo’n zalfje halen. Fucithalmic heet dat volgens mij. Daar is het iig het snelste mee klaar (mits je het in z’n oogjes krijgt, dat is hier altijd nog een hele strijd).

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik mag m iet eens schoonmaken zonder drama

Thnx allemaal.

Inge, kun je hem zelf niet zo’n doekje ofzo in zijn handen geven, zodat hij ziet wat het is. Enne als een ander bij mij in me ogen zit word ik ook niet echt vrolijk dus neem het hem eens kwalijk. Het is voor zijn bestwil aar dat snapt hij niet.

Zou verder ook niet weten hoe je dat op kunt lossen, ja met zijn tweeen en dan in de houdgreep maar dat doe je ook niet als ze ziek zijn. Ik zou wel bellen voor een zalfje.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ja ik zou hem wel een doekje in zijn handen kunnen geven om te laten zien wat het is,
maar goed hoe dan ook, hij houdt er niet van als ik bij zijn gezicht zit.
ofja aan zn ogen en neus mag ik niet aankomen.
de dokter mag helemaal nergens aankomen
oren controleren: no way! keel…al helemaaaal niet!
oogjes en neusje wordt ook niet echt gewaardeerd helemaal niets dus.
tenzij ik het doe dan gaat het iets beter, maar goed IK ben geen dokter dus kan m niet nakijken.

ik zal es voor zo’n zalfje bellen.
oh trouwens hij was net koortsvrij. nog wel verhoging maar de pcm doet goed zijn werk, hopelijk is hij morgen zonder pcm ook koortsvrij… dat ga ik in ieder geval wel proberen

Wat fijn dat de koorts is afgenomen! Ik lees veel op dit forum alleen reageer ik niet zo vaak. Mijn dochter heeft ook een oogontsteking en dat kan een virus zijn of een bacterie. Het kan besmettelijk zijn. Op het kdv hebben heel veel kindjes het nu. Goed schoonmaken met afgekoeld gekookt water is het beste. Alleen als ik 's ochtens haar ogen moest schoonmaken dan lukte dat echt niet. De harde brokken in haar wimpers gingen er niet uit. Wat bij ons hielp is om haar lang in bad te doen en dan vaak water over haar gezicht doen zodat het lekker los kan weken. Dan ging het eens stuk makkelijker. Verder het beddengoed vaker wassen en steeds een schone doek gebruiken voor elk oog.
Wel werd mij verteld dat als haar oogwit erg rood zal worden dat ik dan terug moest komen bij de dokter. Gelukkig is dat niet gebeurd en na bijna 2 weken is het nu gelukkig bijna over. De gel die we gekregen hadden kregen we ook echt niet in haar ogen dus dat hebben we met een wattenstaafje geprobeert en dat ging aardig maar lang niet goed. De natuur lost het gelukkig zelf weer op.
Veel succes en hopelijk is hij snel weer helemaal opgeknapt want dan voel je jezelf ook weer een stuk beter.

Tjonge jonge, die kleine rico, vind het zo sneu. Hoe gaat het nu met hem?
Dikke knuf voor hem.

Gr Patries

@Lianne 1; dankjewel voor de tips. zal toch eens een belletje doen ivm dat rode oog.
is net alsof zn adertjes daardoor wat gesprongen zijn,
en als je dat velletje onder het oog wat naar beneden doe is het echt bloeddoorlopend rood. echt zielig. en dan dat ookwit wat rood begint te worden (vooral aan de buitenkant dus niet bij de neuskant…)
Ik gebruik elke keer een steriele gaasje (elke keer een andere uiteraard)
en ik doe het met gekookt water wat ik laat afkoelen en dan tot lauw opwarm in de magnatron,
er staat een afgesloten bakje met water in de koelkast dus hoef ik elke keer maar een beetje in een bekertje te doen dat tot lauw op te warmen,
dan rkijg je namelijk de korstjes makkelijker los dan dat als je echt koud (gekookt) water gebruikt.

@Luna & Mees:
hij slaapt nu
hij is niet met zo’n hoge koorts naar bed gegaan. gewoon verhoging.
maargoed heb m toch sinaspril gegeven voor de nacht omdat ik echt geen zin heb om weer een nachtdienst te moeten draaien en om het uur mn bed uit moet.
begrijp me niet verkeerd, het is ook heel zielig voor hem, maar ik bne zelf ook niet fit en wil uitgerust zijn om voor rico te zorgen als er wat is.
en als ie om het uur wakker wordt ben ik de dag erna helemaal brak…
voor hem is het natuurlijk nog zieliger maar je snapt mijn punt wel…

Tulijk meid snap ik dat, niks is vervelender als je inderdaad zelf ook niet in orde bent. Tikt dubbel zo hard aan. Hoop dat hij morgen koorts vrij is, en als je dat oogje niet vertrouwd hup morgen naar de ha post.
Hopelijk een rustige nacht voor jullie en slaapt rico een beetje door.

Gr Patries