Bijna beter maar ogen zijn zo ontstoken!

Gewoon gaan hoor. Hij kan Rico altijd nakijken toch. Zul je net zien dat het vanavond of in het weekend weer slechter gaat. En als ik zou ook zeker naar die knobbel in zijn nek laten kijken.
Wij worden ook wel eens door de assistente ondervraagd maar ze vaak niet moeilijk over een afspraak gelukkig. En het gaat een assistente ook niets aan waar je voorkomt dat bespreek je met de dokter toch.

Lees het nu pas… je zal wel zenuw zijn om zo te moeten gaan (heb ik ook altijd) en je zult zien dat ze dan weer even een oppepper hebben. Maar ik zou ook gewoon gaan nu!!

Succes en we horen het wel he meis… Knuffel voor Rico ( en jou)

Lilypie In verwachting Ticker

nouhij heeft het hele pakketje hoor,

Buikgriep (met beginnende diarree)
Opgezette geeirriteerde amandelen (in de gaten houden ivm ontstekingen die kunnen opzetten)
en Een bovenweg infectie of weet ik hoe ze het noemde,
in ieder geval in zijn hoofdje zit het.
hij hoest nu ook flink en huilt veel.
we kwamen daaraan zat zn temp al tegen de 39,5 weer.

Moet nu alleen neusspray en pcm geven, temp in de gaten houden etc.
antibiotica kan pas als de amandelen daadwerkelijk gaan ontsteken, maar daar kijken ze na het weekend naar als zn koorts niet zakt.
mocht er wat zijn moeten we naar de post komen.
arm ventje
hij heeft al bijna de hele dag geslapen weer.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Lekker rust voor Rico. Gewoon slapen!
Toch goed dat je geweest bent! Daar horen dokters voor te zijn. En misschien moet die assistente maar eens een andere baan gaan zoeken…

Heel veel beterschap voor je mannetje.

Groetjes Bianca

Hoi,

Lees nu alles even, want heb vandaag gewerkt en kinderen op bed gedaan en opgeruimt.
Nu even ikkebennen.

Om eerst even op de assistentes van de huisartsenpost te reageren:
Het gaat er denk ik overal het zelfde aan toe.
Mijn zus werkt er ook en die zegt dat je pas langs mag komen als de koorts langer dan 3 dagen duurt. En de koorts moet dan 41.0 zijn.
Ik vind dit ook belachelijk, maar ze doen dit om dat sommige mensen om het wissewasje komen en daar is natuurlijk geen tijd voor.
Maar als je echt aan geeft dat je mannetje ziek is moet je kunnen komen vind ik.
De tips die worden gegeven van geef maar een paracetamol of zetpil en laat je kindje maar goed drinken, eten is nu niet zo erg weten we allemaal toch al.
Maar een paracetamol helpt vaak wel, alleen heeft het even zijn tijd nodig.
Alleen bij Rico is het meer dan alleen koorts zoals ik lees.
Goed van jou om door te zetten hoor. Het weekend komt er ook aan en je wilt gewoon het allerbeste voor je kleine mop!
Heel veel beterschap voor Rico en laat hem maar veel slapen. Rico is op dit moment niet lekker en wil het liefst alleen maar slapen.
Hij heeft het echt nodig!

Ik was vorig jaar erg verkouden en had hoge koorts en moest echt flink hoesten, benauwd. Met ademen steeds zo n snerpend geluid. En wilde eigenlijk ook het liefst slapen.
Ze scheepten mij ook af met neem dit maar en dat.
Na die week nog hondsberoerd en flink zeuren ik zei: dit is echt niet goed.
Nou oke, kom dan maar eventjes langs.
Bleek ik na onderzoek al een hele week bronchitis te hebben. Dus 2 week op bed gelegen.
Een week te lang dus!
Ben toen ook flink boos geworden en zei dat ik niet zomaar voor mijn lol had gebeld.
Ik kom er anders nooit!
Grrrrrrr!

Groetjes Lisan.

bedankt voor de reacties

@Lisan:
ik vind bij een leeftijd die rico heeft dat het niet normaal is dat ze zeggen daar dat het 41 moet zijn
dat is veelste hoog!
hier zeggen ze dat niet, wel dat als koorts langer duurt dan 3 dagen, maar dan spreken ze boven de 38.5 of hoger.
Dat jij uiteindelijk bronchitus bleek te hebben is al een voorbeeld hoe laks huisartsen kunnen zijn. Ik vind (aangezien we zoveel geld betalen elke maand aan zorgpremie) dat je gewoon moet komen als je ongerust bent over de situatie.
Ook zegt rico’s eigen huisarts (niet die kwakzalver die rico niet eens had opgemerkt toen ie aan het uidrogen was!) dat ze liever ziet dat hij elke dag komt dan helemaal niet en dat het dan wel is te laat kan zijn (lees: vorige keer met zn uitdroging)
Aangezien een kinds weerstand helemaal naar 0 is gezakt na zo’n uitdroging (vandaar dat zn klieren dik bleven bij zijn keel) en als die dan binnen een half jaar weer ziek wordt, moeten ze daar gewoon extra rekening mee houden. Vooral ook omdat zijnopname een behoorlijke impact op ons heeft gehad en aangezien ie weer niet fit was je toch weer denkt aan zo’n ervaring. God wat is dat eng!
maargoed we wachten nu even af.

@Michele: nog even reageren op de druiven, ze zei dat dat zou moeten uiten in een buikgriepachtige verschijnsel, maar niet in koorts.
Ik vraag me af of ze wel heel zeker was van haar zaak, want ze “vroeg” het meer dan dat ze het zei.

Arm moppie

Beterschap met hem. En is het de assistente die je steeds afscheept? Zoja zou ik dat even met je ha opnemen. Die weet dat misschien niet eens.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@ inge nee dat kan wel kloppen, (voedsel)vergiftiging uit zich inderdaad wel meestal in braken en diaree, ja sorry we waren gister ook moe en brak daarom dacht ik daar niet aan, maar koorts is meestal wel een teken dat het lichaam iets weg aan het werken is. Maar kwam er nu verder iets uit bij Rico.

Groetjes,

Michèle

@Michelle: nee de assistente en de hoofd arts.
de collega van de hoofdarts werkt 2 dagen in de week daar, en zij zag ook toen rico uit was gedroogd dat het spoed was, en dat hij accuut naar het ziekenhuis moest. vandaar dat ik voortaan bij haar ga ipv naar de hoofd arts daar. dat is echt een flapdrol!

@Michele:
nee opzich valt het nog wel mee met de diarree maar zijn buik was flink onrustig en ook opgezet.
maar had je gelezen wat de dokter gevonden had bij rico? paar berichtjes naar boven.

Dan zou ik indd net als wat de rest zegt een andere ha zoeken. want je kunt het niet altijd rekken tot op die 2 dagen dat zij werkt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Zie je nu wel, Rico was dus echt goed ziek! Wat een k-mokkel daar zeg! Goed dat je voet bij stuk hield, dat blijkt wel weer eens! Beterschap voor je mop en dat mormel moet inderdaad maar een andere baan zoeken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

ja ik ga zeker op zoek naar een andere huisarts, was nog even vergeten daarop te reageren
ik moet nog even uitzoeken waar een fijne dokter zit,
die toch in de buurt zit want het is wel makkelijk om om de hoek te zitten snapje,
maargoed het gaat wel om de gezondheid van ons en om die van rico wat eigenlijk nog belangrijker is.

Rico lag om kwart over 7 in bed maar hij heeft al zoveel geslapen vandaag, dat ik hem regelmatig hoor rommelen
dan slaapt ie weer dan is ie weer wakker.
gaat dit een drama nacht worden aangezien hij al zoveel geslapen heeft?
iemand ervaring mee?
ooh ik ben echt zelf ook niet lekker,
heb overal spierpijn en mijn hoofd doet pijn.
ook heb ik keelpijn. bah ik heb daar echt geen tijd voor nu.
wel heel raar, dat rico en ik elke keer tegelijkertijd ziek zijn.
echt ziek ben ik nog niet maar het begint te komen merk ik

Als 'ie ziek is, dan heeft 'ie meer behoefte aan slaap Inge en zal het niet uitmaken dat 'ie overdag ook al veel geslapen heeft. Door pijn ofzo kan ik me wel voorstellen dat 'ie onrustiger slaapt. Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd; Rico is dus wel degelijk erg ziek. Sterkte nog met hem en word zelf ook maar niet al te ziek hè!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

precies Mriek, dat dacht ik ook wel, maar omdat zn temp nu weer wat was gezakt, hij voelde niet zo heel warm meer dus neem aan dat ie wat gezakt was.
maargoed pcm helpt nu wel.
ik ga hem om 10 uur nog even wat sap geven en dan geef ik de pcm voor de nacht pas want de laatste keer dat ik hem getempt heb en de pcm heb gegeven was bij de dokter zelf en toen was het nog wel belabberd.
ik weet niet hoe het nu is, hij ligt er al een tijdje in.

Nee ik hoop niet dat ik zelf zieker wordt, ik heb nog maar 1 aleve in huis en ik vind het niet helpen.
heb nog wel pcm zetpillen van 1000 mg maar goed heb weinig zin in een zetpil,
mar moet ineens bedenken dat je dan wel weet hoe zo’n kind zich voelt als ze een zetpil moeten.

Gelukkig ben je wel gegaan en zo zie je maar weer je gaat vaak niet voor niets. Je kent je eigen kind goed en voelt vaak zelf dat er iets is. Ja de nacht …kan alle kanten op. Wij nemen Marijn (als hij dan wakker wordt|) dan vaak bij ons in bed omdat we dan niet iedere keer eruit moeten om hem gerust te stellen. Alleen je eigen slaap is dan wat minder maar ja dat heb ik er graag voor over.
En een kind hoeft niet altijd koorts te hebben om iets onder de leden te hebben.
Dion heeft vandaag een kuurtje en pufjes gekregen omdat hij piept en hoest maar hij heeft geen koorts dus ja gewoon je gevoel volgen.

nee gelijk heb je,
dat is een beetje hetzelfde als: niet elk kind hoeft ziek te ogen als ze koorts hebben.
rico speelt dan meestal nog wel gewoon maar dan zit er wel wat dwars.

Marijn speelt vaak ook gewoon als hij koorts heeft of ziek is maar als moeder zie je, voel je gewoon zoiets.

nou het was dus drama net he.
zn temp was nu redelijk goed vergeleken bij toen straks.
maar wil niet drinken, en werd echt hysterisch ECHT hysterisch toen ik een pcm wilde geven. normaal lijdt ie dat best goed maar nu oei oei oei…
uiteindelijk niet gegeven want hij was er zo overstuur van en ik ga m niet dwingen.
heb ook wel sinaspril maar hij wil niet drinken dus dat ging ook al niet.
vervolgens plaste hij me helemaal onder (eigen schuld dus hahaha)
en ook op zn slaapzak en romper
moest ik m nog uitkleden ook
nou toen was ie helemaal P****d off arme ziel.
hij hoest zich een ongeluk niest aan 1 stuk door dus fit?.. nee dat is ie niet

Beterschap met je kleine mannetje!
Goed dat je die muts bij ja ha eens even de waarheid hebt verteld!

Groetjes
Margot

Goedemorgen!

Enne… de nacht een beetje goed doorgekomen?
Hoe is het nu met Rico?
Nog koorts, hoesten en snotterig?
Hier helpt de Sinasspril echt goed. Zou het 3 maal daags geven.
Sapjes zou ik trouwens niet geven.
Houd het gewoon even op water. Het hoeft niet veel te zijn, een paar slokjes per keer is genoeg.
Ook geen warm eten/ brood e.d. geven.
Houd het maar even bij licht eten, dus crackertjes zonder iets erop.
Je hebt ook kans dat hij gaat spugen bij zwaar eten. Is ook niet weer de bedoeling.

En jij? Hoe voel jij je? Nog geen koorts gekregen?
Het virusje van Rico kun je nu gemakkelijk er bij krijgen.

Beterschap allemaal!

Groetjes Lisan.