Bijna beter maar ogen zijn zo ontstoken!

Ik hoop dat het allemaal goed komt vanacht!
Lekker sapenInge en ik hoop dat Rico ook een goede nacht maakt!
Beterschap

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Heel veel beterschap voor het kleine kereltje.

Liefs Priscilla.Damien* en Desteny

Ik lees het nu pas.

Jakkes wat rot voor je meid!
Ik hoop dat hij snel opknapt, tis toch altijd eng he als ze zo ziekjes zijn

Hoop dat jullie de nacht een beetje rustig doorkomen.

Dikke knuffel
Margot

He wat sneu wat Rico en ja als ouder(s) wil je zoveel doen en weten wat er aan de hand is. Zou het mss koude koorts zijn geweest omdat hij zo trilde heeft Marijn ook een keer gehad kwam ook in een keer opzetten hij kon niet eens meer op zijn benen staan en een dag later was alles weer goed.
Als je het niet vertrouwd gewoon naar de post gaan geeft jezelf een rustig gevoel ook al ga je voor niets. Zij kunnnen niet vertellen wat er is. Liever 10 keer voor niets naar de post dan achteraf denken waren we toch maar gegaan. Vaak voelen we ons bezwaard om te gaan maar ze zitten er niet voor niets.
Heel veel beterschap en geef Rico maar een dikke knuffel van ons.

Meid wat ontzettend vervelend dat Rico zo ziek is. Hopelijk gaat het na een nacht slapen weer wat beter.
Veel sterkte voor jullie!

Hoe is de nacht gegaan en hoe gaat het nu met Rico?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En hebben jullie allebei een beetje lekker kunnen slapen?
Liefs, Anne

ja heerlijk geslapen,
rico sliep gisteren om half 6 al, heb hem er wel een keer uitgehaald om te kijken of ie wat appel knisper wilde eten maar dat was niet het geval. tegen 12 uur heb ik geprobeerd om hem wat te drinken te geven maar tevergeefs.
zn temp was toen over de 40 graden, en hij werd vanochtend pas om half 9 wakker. echt doodmoe was het arme ventje.
vanacht trouwens nog een keer getempt, toen was het 38,9 en vanochtend weer 39,5.
Dus ik heb de dokter gebeld en zei: ik wil een afspraak maken voor onze Rico.
nou ik kreeg me toch een kruisverhoor?!
“jij hebt gisteren de post gebeld he, maar kun je niks met hun adviezen dan? (huh?! ging alleen over de hoeveelheid pcm die hij mocht hebben als zijn koorts niet zakt en wat ik dan kan doen) ik zo: nou daar gaat het niet overuit, ik wil m gewoon laten nakijken voor het weekend omdat ik anders het weekend ermee zit en dan vervoer zou moeten regelen voor naar het ziekenhuis (waar de post zit) en jullie zitten om de hoek dus ik wil gewoon even dat er naar m gekeken wordt"
zij weer: ja maar hij eet goed drinkt goed? is hij alert, speelt hij?
ik zo: ja drinken wel eten gister niet en vandaag weet ik het nog niet omdat hij pas net wakker is. hij is wel alert maar heel moe en hangerig, spelen doet ie niet zoals normaal maar dat is logisch als hij niet fit is.”

Ik moest nogmaals uitleggen dat rico als hij ziek is wel vaker gewoon normaal doet en dat het dan uiteindelijk heel heftig wordt.
boeide die assistente vrij weinig volgens mij. tja niet elk kind gedraagt zich heel ziek als hij/zij ziek is of heb ik dat nou?!

Ze vond het niet nodig om een afspraak te maken vandaag, nou echt ik werd boos:
Nou moet je even naar me luisteren ik hang al een kwartier met je aan de telefoon om al je vragen te beantwoorden, ik betaal verdomme (ja ik was boos) 110 euro aan premie in de maand,
dan mag ik toch zeker wel even langskomen met mijn kind?? ivm het morgen weekend is en het zomaar wel erger kan worden?
ik zei: ik bedoel, wij zijn het de laatste keer nog niet vergeten hoor, jullie met je: het valt wel mee! en uiteindelijk belande hij in het ziekenhuis met uitdroging.
dus dankje feestelijk wij komen vandaag gewoon langs, met of zonder afspraak!"

nouja toen mochten we dus om 3 uur komen.

Nu ligt rico in bed alweer, hij viel weer zowat om van de slaap.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat ontzettend goed van je Inge dat je zo hebt doorgezet voor een afspraak. Echt belachelijk dat ze zoveel risico nemen met zo’n kleintje, zeker gezien zijn verleden. Hier nemen ze echt zoveel risico niet met zo’n kleintje. Natuurlijk moet je niet voor ieder wisse wasje langskomen, maar zodra je het zelf niet vertrouwd krijg ik gelijk een afspraak. Haha soms is onze assistente nog sneller bezorgd dan ik. Vooral omdat ze het zelf nog niet kunnen zeggen mag je hier al snel langskomen. Pff ik zou er als ik jou was toch eens over nadenken een andere huisarts te nemen. Hoe kunnen ze het jou nu kwalijk nemen dat je de huisartsenpost hebt gebeld. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Echt niet normaal. Rico had over de 40 gr koorts. Dan is het toch niet meer dan logisch dat je even gebeld hebt voor advies. Beter s’avonds dan dat je midden in de nacht moet bellen. Ik ben blij voor je dat je vanmiddag een afspraak hebt en ben benieuwd wat eruit komt.

Sterkte meis en een dikke beterschapsknuffel voor Rico.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat een verhaal. Ik vind dat je naar de huisarts moet kunnen als je ongerust bent. Daar zijn ze toch voor? Iedereen die een klein kind heeft gaat veel vaker naar de HA dan anderen, en echt niet elke keer omdat dat nou zo ontzettend hard nodig blijkt te zijn. Better safe then sorry. Pfff.

Verwen die kleine maar lekker. Ach gossie.

Inge, als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere huisarts. Belachelijk dat ze jullie zo neerbuigend behandelen en juist na vorige keer toen je ook steeds met een kluitje in het riet gestuurd werd en Rico uiteindelijk uitgedroogd in het ziekenhuis terechtkwam zou je toch denken dat ze voortaan alerter zijn. Dat zijn ze dus blijkbaar niet.

Tijd voor een andere huisartsenpraktijk! Echt serieus op zoek gaan hoor want je moet, zeker met een kind in huis, blind op je huisarts kunnen vertrouwen en de relatie die jullie met de huisartsenpraktijk hebben, is te belabberd voor woorden! Dit kan gewoon echt niet!

Echt hoor meissie, ga op zoek naar een andere praktijk waar ze wel menselijk met jullie omgaan!

Alle beterschap voor Rico. Kijk of het lukt om wat urine op te vangen zodat ze dat meteen kunnen onderzoeken (als koorts niet zakt met paracetamol kan hij een bacteriële infectie hebben en heeft-ie antibiotica nodig). Als ze daar zin in hebben om dat te doen natuurlijk, want dat weet je vooraf maar nooit met die assistente!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Mar 2010 11:57:44

He meid, wat een etter ha zeg. Maar eh neem je het druivenverhaal ook even mee??? Mervin kon je geen 100% antwoord geven maar misschien de ha wel. Overigens kan het heel goed dat ie ook een oorontsteking heeft door kiezen of iets, zat ik me later te bedenken.

Suc-6 straks enne goed dat je op je strepen bent gaan staan.

Groetjes,

Michèle

Inge, je bent een stoer mens. Goed dat je zo op je strepen bent gaan staan. Maar wel HEEL triest dat het nodig was. Zoek aub een andere huisarts, dit gaat helemaal nergens over. Succes straks en we horen het wel!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Inge YOU GO GIRL. Pak ze maar eens even aan. Wat een stom mens zeg. Ga alsjeblieft een ander huisarts zoeken.
Beterschap en heel veel sterkte meid.

Groetjes Carolien

Jeetje, ik lees het nu pas, was gister zelf ziek.

Wat naar voor je ventje dat hij zich zo rot voelt. En wat een ACHTERLIJKE assistente, die moet echt een andere baan gaan zoeken. En als je weggat bij deze HA, tegen de arts zelf zeggen dat het is omdat je schadalig wordt behandeld door de assisente. Het is niet normaal dit soort gedrag en heel goed dat je op je strepen bent gaan staan!

Beterschap voor de kleine man, hoop dat de arts iets zinnigs kan zeggen!

liefs

Jeetje zeg, ik lees het nu pas. Wat een ellende. Ik had exact dezelfde zorgen gehad als Nick zo’n temp gehad had. En gelijk heb je om te bellen. Waarom wachten tot het weekend?!
Die huisarts moet je afschrijven hoor. Ga op zoek naar een andere. Ik heb het 1 x meegemaakt en het bevalt me nu beter.
Goed dat je zo gereageerd hebt tegen die muts!!

Hoe gaat het nu met Rico?

Groetjes Bianca

even snel een vraagje lees straks de reacties want moet nu snel weg,

Rico’s temp is ineens door de pcm gedaald naar 38 graden,
hij praat aan 1 stuk door maar hij is nog wel heel moe, (veel slapen oogjes wrijven oortjes trekken noem maar op)
zal ik toch gewoon gaan naar de dokter om 3 uur?
of niet? aangezien hij duidelijk fitter oogt nu,
maarja kan ook door de pcm zijn. twijfel een beetje
Deze vraag omdat vaak kindjes ineens koorts hebben en ook snel weer beter worden.

Je zit nu vlak voor het weekend, dus zou gewoon gaan Inge. Straks gaat het weer minder en dan heb je er spijt van dat je niet geweest bent. Hij heeft niet voor niets de afgelopen dagen zulke hoge koorts gehad.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Als die afspraak staat, gewoon gaan. Je kunt altijd even zijn longetjes en oortjes laten controleren. Niet verkeerd. En het kan goed zijn dat de temp gezakt is door de pcm. Maar ga gewoon. Heb ik ook eens gehad met Nick. Zul je altijd zien als je eindelijk een afspraak hebt. Maar ben ook gegaan. Je voelt je dan inderdaad een beetje zo’n overbezorgde mama. Maar daar ben ik ook vanaf gestapt hoor. Ze bekijken het maar. Het gaat om je kind en een extra controle is nooit verkeerd. Al helemaal niet in Rico zijn geval (ziekenhuisopname)

Succes!

groetjes Bianca

das waar. dankje sandra,
ik ben zelf ook helemaal niet fit
overal spierpijn en keelpijn van heb ik jou daar.
zeker daarom wil ik m eigenlijk toch laten checken
maar goed zegt ze dadelijk: oh nou zo ziek is ie nu niet he?!
haha daar was ik dan al bang voor.
maargoed pcm slaat nu wel aan dus was een beetje bang dat ze me dadelijk niet meer serieus nemen.
Rijco zei ook al: kun je gelijk die knobbel in zn nek laten nakijken