Bezuinigen

Ik krijg er ook gewoon zin in … om te sparen en bezuinigen

Ja sinds de geboorte van Levi staat hier ook nog het ‘gewone’ koffiezetapparaat op de aanrecht en ligt de senseo boven. Denk dat ik het maar zo laat … Het is lekkerder en goedkoper … alleen lastiger met sterk of milde koffie!

Verder gebruik ik hier ook aldi luiers!! Helemaal fan van… alleen de nacht pampers maar daar stap ik dan ook maar vanaf…

Op chips koek en snoep kan ik niet echt bezuinigen … moet er nl op letten dat ik die in huis heb als ik visite krijg. Vind het echt niet lekker al die vettigheid (en manlief ook niet). We eten liever fruit…

Verder krijg ik ook regelmatig wat van mensen uit het dorp (2e hands) zoals fietsje / autootje om buiten mee te spelen. En kleren … Tja ik schaam me er niet voor om mijn hand op te houden …

Gewijzigd door - mini-boy op 08 Sep 2010 14:38:35

@ mini boy hoezo moet het voor de visite hebben. Als ik weet dat er iemand komt haal ik wat extra’s maar komen ze onverwachts aanwaaien hebben ze pech. Oke hier liggen ook zakken chips (pappa is er dol op) maar zijn ze op zijn ze op en heeft ie pech. Wij doen nu voor 100 euro per week boodschappen en daar zit zijn shag bij inbegrepen en dat gaat heel goed. Als zijn salaris gestort is zet ik 400 apart, voor elke week 100. Hebben we op zondag daar wat van over is het leuk en anders pech.

Groetjes,

Michèle

Bedoel visite waarvan ik weet dat ze komen hoor … en dan ook alleen in het weekend anders krijgen ze het nog niet eens…

Oh ha ha ha ja ik dacht al zie je al zitten met al die slagroomtaarten en gevulde koeken

Groetjes,

Michèle

Wat een handige tips allemaal! Voel me een beetje een verspiller als ik dit lees, dus ga er ook maar eens op letten!

Nora kreeg een groot deel borstvoeding, maar daarna Nutrilon, ze heeft altijd pampers aangehad, wij eten calve pindakaas, duo penotti pasta, zonnatura thee, lays chips (niet veel) maar drinken hoogvliet koffie (hele bonen, sowieso voordeliger, maar wel een duur espresso apparaat voor nodig) en maken veel vers en weinig uit pakjes.

Toch zijn we zeker wel 100 euro aan boodschappen kwijt. Meestal meer voor een hele week. We hebben een liddl om de hoek, maar daar kan ik niet alles halen, en het liefst doen we gewoon 1x per week boodschappen, bij 1 winkel. Nou scheelt het al dat die winkel de hoogvliet is en niet de AH, maar toch. Misschien toch de Liddle maar wat vaker bezoeken…

Laten we dit topic maar een poosje open houden, ter inspiratie!

(zat trouwens nav een ander topicis te kijken op kleertjes.nl, maar JEETJE!!! Een roper voor 50 euro! Das niet goed voor je portemonnee… heb hem maar snel weer afgesloten, want er zat wel veel leuks tussen… )

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Die Senseopads gaan hier ook als een tierelier. Ik drink bijna nooit koffie, maar mijn vriend aan de lopende band. Op verjaardagen is het helemaal erg en dan moet iedereen keilang op de koffie wachten, want dat doorlopen gaat een stuk minder snel. Ik baal dat wij ons gewone apparaat niet meer hebben, zeker met veel mensen is dat handiger én goedkoper!

@Snoekie, ik haatte de ETOS-luiers eerst ook. Ze waren stug. Maar ze zijn nu verbeterd en ik vind ze heel fijn. Ze zijn soepeler en je kunt ze mooi ‘hoog’ optrekken. Ik vind ze echt prima en heb maar héél soms dat ze doorlekken als Eva echt heel veel geplast heeft. Maar dat hebben wij ook met Pampers Baby Dry. Die vind ik qua pasvorm bij Eva steeds minder mooi zitten, ik weet eigenlijk niet waarom? Een pak is 7,50 én er zit een extra babyzegel op. Zo spaar je, zeker met twee kids, snel voor bv 2,50 korting! Friso is ook nog relatief duur, je zou bv ook Kruidvat-merk kunnen gebruiken? Ik zou bij Jessey voor de zekerheid even Nutrilon en Kruidvat/Friso mengen, ze is pas 8 maanden he. Die pyjamapapjes vindt Joey wel lekker, maar die zijn echt schijtduur en pure verwennerij. Daar zou ik zelf mee stoppen hoor? Of je vader lief aankijken, hij kon ze toch gratis of voor weinig krijgen via zijn werk? En voel je niet schuldig hoor, is echt niet nodig. Je zorgt hartstikke goed voor je kindjes en een dure luier betekent niet dat ze beter verzorgd worden! Zolang ze lekker schone kleertjes aanhebben en lekker in de douche gaan, doet het er toch niet toe wat ze drinken of wat ze aan hebben? Ik kreeg vroeger ALTIJD de kleding van mijn oudere zus en ik heb daar echt nooit ‘last’ van gehad hoor. Ik vond het prima! En mijn moeder kocht altijd ‘nep-cola’, maar ook daar heb ik nooit problemen mee gehad. Wij kregen lekker cola doordeweek en dat kregen lang niet alle kinderen uit de buurt!

@Liske, een romper van 50,-? Zeker van petit Bateau? Wat abnormaal duur! Hier altijd HEMA en daar ben ik nog steeds erg blij mee! Niemand ziet die dingen onder de kleding toch? Die site, daar moet je niet te lang op kijken nee. Ik ben zwaar fan! Maar dus niet van die dure merken, met jurkjes van meer dan 100,-. Daar begin ik écht niet aan! Ik vond Eva’s Shoesme laarsjes al zo duur! Maar wij zijn ook wel verspillers, ik geef het toe. Zie wat ik hierboven heb geschreven! Er staat hier nu trouwens wel Jumbo light sinas op het aanrecht en eerlijk is eerlijk: het is SLOOTWATER.

Laten we ondanks het bezuinigen, wat altijd goed is en wat ook leuk kan zijn om te doen (ik maak er een sport van om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen) alleen niet vergeten om ook eens iets te kopen wat nutteloos, maar oh zo leuk is! Ik heb net zelf voor 9,95 een hele mooie blauwe landelijke kaars gekocht van Rivera Maison, een heel duur interieurmerk. Maar ik vind het zo gezellig staan in de winter! Af en toe moet je jezelf of je kindjes ook even kietelen. Soms met wat kleins. Zo was Eva op vakantie erg blij met een octopus-achtig glibberding met acht tentakels en kralen eraan: 0,75!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Helemaal mee eens rainbow. Maar zeker door te besparen op dingen waar je op besparen kunt hou je geld over voor leuke dingen. En dat maakt besparen dan weer helemaal leuk zeg.

Jeetje 50 euro voor een romper wie koopt zoiets zeg. Heb voor rens ook een aantal rompers van petit bateau gehad(krijgertjes) en ik moet eerlijk zeggen dat ik die dingen niet eens leuk vond. Die van de hema zijn veel leuker.

Wij proberen ook zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen maar het moet ook wel lekker zijn. Bv de koffie van de lidl vind ik vies dan heb ik liever DE. Maar bv de pindakaas van de lidl(die met nootjes) vinden wij weer lekker als calve.
Met veel dingen scheelt het echt om naar de aldi/lidl te gaan. Bv voor een pak melk betaal je daar zo’n 45 cent, bij ons bij de spar al snel een euro. Scheelt toch 55 cent en dat is dan maar 1 ding.
Wij kunnen voor ons drietjes boodschappen doen voor 60 euro. Dit is incl verzorgingsproducten maar zonder de luiers. 50 euro zou ook nog wel lukken maar ja je wilt ook wel eens iets lekkers toch?

groetjes Ramona

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

nou vandaag onze eerste budget maaltijd
2 gehaktballetjes pp
1 zak diepvries groente roerbak mix
sla met tomaat en komk.

totaal prijs 5 euro!!! dat is 1 pp!! en we zitten gewoon vol en we hebben heerlijk gegeten

zo dat moest er even uit hahaha

zo nog een schaaltje vla ipv een mona dessert hihi

eigelijk begint het indd wel leuk te worden om z goedkoop mogelijk maar wel lekker en verantwoordelijk e eten

before you judge me, try hard to love me

Goed gedaan zeg, geeft toch wel een goed gevoel he.

Het is ook best lucratief om te besparen op schoonmaakmiddelen. Bv antikal en cillit bang zijn echt duur. Je hebt ook geen dure middelen nodig om je wc vrij te houden van bruine randen. Je legt keukenrol in de toiletpot en onder de rand en daar gooi je een flinke scheut schoonmaakazijn op nachtje laten intrekken en gewoon doorspoelen. Werkt ook goed tegen kalk op kranen ed. Milieuvriendelijk en goedkoop. Ik heb standaard bleek jif(van de lidl) alles reiniger schoonmaakazijn en groene zeep(ideaal tegen vlekken gewoon een nachtje laten weken) ruitenreiniger en ontvetter(van de wibra is heel goed koop en werkt prima voor magnetron oven en kookplaat) Antikal kost geloof ik al snel een euro of 5. Schoonmaak azijn kost ongeveer 45 cent en werkt naar mijn mening veel beter.

groetjes Ramona

Goed gedaan mamma van 3 jongens.

Ene Rainbow wat Ramona al zegt door op sommige dingen te bezuinigen is het niet erg als je jezelf eens kieteld, maar en en en is soms te veel van het goede inderdaad.

Enne ik koop ook mijn schoonmaakmiddelen bij de Aldi, alleen mijn wasmiddelen niet. Omdat ik die van de Aldo vind stinken, en ik ben er allergisch voor, maar ik sla dan altijd wat in van wat in de aanbieding is, dus de ene keer heb ik 4 flessen robijn of zo en de andere keer een 4 liter fles ariel.

Groetjes,

Michèle

Nog een tip wat betreft eten. Van dingen als nasi, macaroni, stampotten en bv erwtensoep kook ik vaak dubbele hoeveelheden. De helft gaat dan in de diepvries en dat gebruik ik op zeg maar de crisismomenten dat ik echt weinig tijd heb om te koken. Echt veel extra werk is het niet en zo heb je altijd iets makkelijks maar gezonds achter de hand zonder je scheel te betalen aan dure smakloze kant en klaar maaltijden. Dit gaat ook prima met pastasaus. Hoef je er alleen nog maar verse pasta bij te koken.

groetjes Ramona

@ Anouk: Waarom zou je je schuldig voelen als je goedkopere merken zou nemen voor luiers, voeding etc? De meeste producten zijn net zo goed, zo niet beter. Ik weet niet of op internet de kassa- en radartesten terug te vinden zijn over voedingsmiddelen ed. Maar daar komen de Aldi en Lidl toch heel vaak als één van de besten uit de bus. Dure en bekende merken hoeven niet altijd te betekenen dat ze het beste zijn.

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

ramona dat is ook wel een goeie want zo bespaar je ook nog eens gas! en als ik bonen maak staat dat toch al gauw 2 uur op het vuur en als ik dan een dubbele portie maak scheelt dat weer 2 uur gasverbruik!!

hebben jullie toevallig ook nog tips voor budget feest vieren ? met name budget hapjes en dingetjes normaal haal ik altijd van die kant en klare hapjes en dure borrelnootjes etc etc en ik ben niet echt een keuken princes wat betreft koekjes en taartjes dus alle tips zijn welkom.

• Een stuk kaas kopen en daar blokjes van snijden.
  • Worst in plakjes snijden
  • B-merk borrelnootjes kopen ipv A-merk.

Bij de Aldi en Lidl hebben ze lekkere dingen, die niet duur zijn.

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

kook 10 eieren (meer mag ook natuurlijk), snijd ze doormidden, haal het eigeel eruit, doe dit in een bak met mayo, mosterd, zout en peper. Mix het met de staafmixxer tot een mooie gladde massa. Doe deze in een spuitzak en spuit de vulling terug in de halve eieren. hierop doe je een kappertje of iets anders en voila je hebt gevulde eieren.

Kook 5 tot 10 eieren, prak deze, doe ze in een bak en meng hier mayonaise, mosterd, zout, peper, paprikapoeder en wat bieslook doorheen en je hebt een heerlijke eiersalade.

Wij maken wel meestal veel zelf, vooral de salades en wij zijn gemiddeld 50 euro kwijt voor een volwassen verjaardag en 80 voor morgan maar das incl de bestelde taart want die maak ik dan weer niet zelf.

Groetjes,

Michèle

wist je dat ik al jaren op zoek ben naar de juiste recept voor gevulde eieren mijn moeder maakte ze namelijk altijd met verschillende smaakjes maar op het net krijg je verschillende recepten met ook totaal verschillende hoeveelheden!!

wel heb ik net een recept gevonden voor moorkoppen zouden 1,18 per 10 stuks kosten dus dat scheelt me weer een taart aanschaffen hahaha

salades ik kom niet evrder dan sla tomaat komk feta wat slasaus hahah de rest koop ik altijd kant en klaar erg he

maar das natuurlijk ook wel lekker voor op een toastje dus ik ga dat eens even uitzoeken

thx

bij de gevulde eieren doe ik het op gevoel. Proef af en toe en durf. Mislukt iets? Probeer het opnieuw, zo leer je ook koken.

Enne kijk eens een keer bij de voordeelboekenwinkel. Daar hebben ze vaak hele leuke simpele niet dure boekjes met makkelijke en leuke recepten. Ook hebben ze boekjes met bespaartips en zo.

Groetjes,

Michèle

dan nog 1 vraagje hoe lang kun je de zelfgemaakte eiersalade bewaren? want dat word hier ook gewoon op brood gegeten en dus altijd kant en klaar gehaald maar als je de zelfgemaakte langer kan bewaren is het wel een stuk goedkoper denk ik en waarschijnlijk ook lekkerder!?

Ik bewaar het meestal een dag of drie. Maar ik maak standaard te veel, Ik gebruik 10 eireren en ik zou het eigenlijk met 5 moeten doen. Vergeet niet dat er geen conserveringsmiddelen in vers zitten he.

Groetjes,

Michèle