Bezuinigen

ik wil graag flink bezuinigen en ben al de hele ochtend aan het surfen voor goeie tips
maar ik kom niet verder dan … abbonementen weg doen (heb ik al gedaan)
1 keer pe week boodschappen doen (doe ik al jaren)
geen dure merken (heb ik praktisch nooit)

maar wie heeft er nog andere echt bruikbare tips waarbij je duidelijk verschil ziet in de portemonee
Het is niet zo dat het moet maar ik wil graag volgend jaar weer op vakantie kunnen en opdeze manier gaat dat niet lukken tezij ik de lotto win ( o ja die moet ik nog opzeggen hahah maare nadat de jackpot is gevallen en wel op mijn lotnummer hahah)

before you judge me, try hard to love me

reclame check ik wel al
markt is hier helaas alleen op woesndag ochtend
kleingeld gaat helaas altijd naar de kinderen goedgevulde spaarpot hahaha
kleine pakjes zeg ik ook altijd tegen mijn man die zijn duurder dan een beker dus op dagen dat ik ze breng krijgen ze een beker maar papa geeft ze een pakje
ook heb ik ipv 10 liter pakken wicky (voor 1 week) nu 3 flessen limo siroop gehaald kijken of dat scheelt

klopt ik koop veel te veel dingen die in de aanbieding zijn maar die ik eigelijk nooit koop zoals laatst een speciale wasmiddel alleen voor jeans stom stom moet ik echt afleren ja

koeken super idee!!! ga ik zeker doen thx!!

Ohhh als je iets wilt kopen (impuls aankoop) leg het weer terug ga naar huis en slaap er een nachtje over; als je het de volgende dag nog wil, dan kopen!
Ik ben zelf erg voor 2de hands kleding (wel mooi spul hoor) voor kleine kinderen, omdat ze er zo snel uitgroeien, dus Jada heeft veel tweedehands broeken! Vind ik zelf geen probleem en scheelt veel in de porto!
Ohhh ja kan natuurlijk altijd ook kijken naar jullie huis? Heb je een huurhuis? of koop?

Extra dikke grodijnen bijvoorbeeld die houden meer kou buiten in de winter waardoor je niet veel hoeft te stoken, ook een trui aan ipv t-shirt daardoor kun je de verwarming lager zetten.

Heb je een koophuis? Kun je bijvoorbeeld ook kijken naar de isolering!

dingen verkopen op marktplaats kijk maar eens gewoon goed in je huis ‘wat heb ik nou eigenlijk niet nodig’ dit kan van meubelstukken tot speelgoed, boeken, je wil nie weten wat voor rare dingen ik al heb verkocht op marktplaats… waarvan ik dacht, da koopt toch niemand, nou dus wel !

spaarlampen. ik heb alle lampen in mijn huis vervangen door spaarlampen, spotgeodkoop bij de ikea en ik kreeg nog geld terug ook vorig jaar. Verder oud papier inleveren, ik weet niet of het nog opleverd hoor. Maar dat kun je nakijken op internet.

Verder de spaarpotten van de kids 50/50 doen. Zo krijgt morgan hier de ene keer wat en de andere keer pappa en mamma zeg maar.

Boodschappenlijstjes maken en nooit met een lege maag boodschappen doen. Ik weet niet of jullie ook wel eens eten bestellen of halen, maar daar kun je ook op bezuinigen want daar kun je soms voor dat geld voor 2 dagen boodschappen doen

Groetjes,

Michèle

ik verkoop heel veel op mp ik koop ook heel veel op mp hahaha

heb een huurhuis en de verwarming staat hier nog niet aan maar de warme truien wel hihi

maar indd impuls kopen daar heb ik ook wel last van hoewel ik daar nu wel aan werk door middel van niet shoppen hahah

ik shop vooral online nog erger want dan geef je geld uit die je niet hebt moet ik echt mee ophouden!!!

wij halen 1 keer in de maand wat eten ben ik meestal rond de 25 euro aan kwijt indd zonde maar 1 keer in de maand moet toch kunnen?

oudpapier kun je hier of aan de straat zetten of op school dus daar krijg je niks voor helaas

spaarpotten delen is wel een goeie want hun pot en hun rekening is aardig gevuld!!!

Ja op zich is een keer per maand niet veel, maar het is wat je zelf wilt inderdaad wij doen het trouwens ook wel eens hoor dus ik veroordeel niets.

Groetjes,

Michèle

voor 4 broodjes shoarma is het echt indd te duur dus ga eens even kijken of ik meer voor mijn geld kan krijgen of anders 1 keer in de 2 maanden ga halen
want als ik (nu ik ebij nadenk ) zelf shoarma zou maken ben ik natuurlijk nog geen 10 kwijt!

kan niet alles hebben he hahaha

Je pinpas uit je portemonnee halen is ook een goede manier om te bezuinigen.
Bijvoorbeeld 100 euro per week pinnen, dit geld in een potje doen en daar moet je het dan de hele week mee doen. Heb je wat over aan het einde van de week…super want dan kan je dat extra sparen of bijvoorbeeld in een potje doen voor de wat grotere uitgaven.

Vaak heb je zelf niet door hoevaak je toch pint (ook al zijn het maar kleine uitgaven). Alles bij elkaar opgeteld scheelt het toch een hoop als je die aankopen laat.

En als je aan het einde van de maand dat leuk wat overhoudt, dit op je spaarrekening zetten.

saro ik zou het moeten redden van 60 pw en ik heb indd een tijdje gehad dat ik dat bedrag pinde en probeerde daarvan rond te komen maar ja de ene week heb je wel pampers nodig en vuilniszakken (kosten 10 euro hier)en dan kom je die week gewoon niet rond dus dan neem je wat extra’s van de volgende week etc etc dus dat werkte hier helaas niet maar ik kan hetals je hier een tip op hebt volgende maand opnieuw proberen want dit voorkomt indd impuls kopen want je hebt gewoon en budget waar je je aan moet houden

dus als je hierop nog een extra tip hebt heel graag.

net budget boodschappen gedaan!! en alleen gekocht wat ik echt echt nodig had de rekening?? 6,85 hahahaha dit is me nog nooit gebeurd kom nooit onder een bedrag van 30 euro uit en domweg vooral aan lekkere dingen.

o enne geen verpakte koekjes gekocht maar ontbijtkoek (0,40) dat was echt een hele goeie tip sannn

Welke energieleverancier heb je? Vergelijk eens op gaslicht.com of dit goedkoper kan. Vorig jaar zijn wij overgestapt van Nuon naar EnergieDirect. Bij de Nuon betaalden we 164 euro per maand en bij EnergieDirect 130 euro per maand. Als overstapactie kregen we ook nog 267 euro toe. Dit jaar kregen we zelfs nog geld terug, terwijl dat we vorig jaar flink moesten bijbetalen.

Je geeft aan dat de markt alleen op woensdagochtend is. Gaan ze aan het eind van de ochtend dan nog niet stunten met de prijs?

Niet meer online shoppen, of in ieder geval niet meer op afbetaling. Dat kost nog meer, want je betaalt ook de rente. Vorig jaar hebben wij de afbetaling afgelost en dat scheelt echt een hoop. Dus als je online shopt, gelijk betalen en anders gewoon naar de winkel. Kun je het gelijk passen/bekijken en scheelt ook weer verzendkosten.

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

quote:
saro ik zou het moeten redden van 60 pw en ik heb indd een tijdje gehad dat ik dat bedrag pinde en probeerde daarvan rond te komen maar ja de ene week heb je wel pampers nodig en vuilniszakken (kosten 10 euro hier)en dan kom je die week gewoon niet rond dus dan neem je wat extra's van de volgende week etc etc dus dat werkte hier helaas niet maar ik kan hetals je hier een tip op hebt volgende maand opnieuw proberen want dit voorkomt indd impuls kopen want je hebt gewoon en budget waar je je aan moet houden

dus als je hierop nog een extra tip hebt heel graag.

net budget boodschappen gedaan!! en alleen gekocht wat ik echt echt nodig had de rekening?? 6,85 hahahaha dit is me nog nooit gebeurd kom nooit onder een bedrag van 30 euro uit en domweg vooral aan lekkere dingen.

o enne geen verpakte koekjes gekocht maar ontbijtkoek (0,40) dat was echt een hele goeie tip sannn

Mss beginnen met 70 euro p/w ipv 60. Hierdoor kan je een klein buffertje opbouwen voor die extra aankopen. Of bijvoorbeeld voor pampers/vuilniszakken een aparte pot (haha moet je alleen even potjes kopen). Als je weet dat je per maand bijvoorbeeld 50 euro aan pampers kwijt bent dan leg je dat apart.

Hier wegens financiele moeilijkheden ook even flink aan het besparen, en ik moet zeggen dat het heeeeel moeilijk is! We moeten nu echt met 60 euro per week rond komen, en daar gaan al twee pakken luiers, een pot nutrilon en pyjamapap, potjes en luierdoekjes af! Er blijft te weinig over voor eten en drinken, en dingen als shampoo en wc-papier… Ik vind dit verschrikkelijk en zie er geen uitdaging in, want het lukt gewoon echt niet! We eten goedkoop brood met smeerworst, drinken goedkope ranja, elke avond aardappels (duur op dit moment!) met pot-groente, geen lekkere dingen meer (wat is dat duur!) en we zitten flink te balen als de kruiden/suiker/boter/sausjes etc. op zijn, want dat is ook duur als je maar zo weinig hebt!
Ik baal als een stekker dat we een tijdje geleden ons gewone koffiezetaparaat hebben weg gegooit, die gebruikten we nooit meer. Maar ik denk dat je ook flink bespaard als de senseo de deur uit is! Ik lees graag de tips met je mee, want ik zie het soms niet meer zitten op deze manier!

Groetjes Anouk

Goedkopere merken in de winkel kopen i.p.v. de echte A-merken. Doe ik ook en dat scheelt stiekem veel geld. Ik ben ook overgestapt op ETOS-luiers i.p.v. Pampers. Ze bevallen me eigenlijk nog beter zelfs en ze zijn 2,50 per pak goedkoper. Om die reden ga ik ook over van Nutrilon naar Friso, scheelt zo euro’s per pak! Ik gebruik ook alle ETOS-babyproducten, die heerlijk ruiken en de helft goedkoper zijn dan bv Zwitsal of Natusan. Verder ben ik dol op reclamefolders uitspitten, maar dan moet je inderdaad wel echt nadenken of het nodig is! Verder staan hierboven supergoede tips, waar ik ook nog wat aan heb! En mijn mannetje ook. Als hij boodschappen gaat doen, is het alleen maar Senseo koffiepads, Calvé pindakaas en Dreft vaatwastabletten. Allemaal duur! Ik koop van al die dingen het huismerk! Hij zegt dat hij het proeft als we geen echte Senseo hebben, maar boeien…voor één pak heb ik 1,5 pak huismerk! Dus!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

kringeldingetje wij zitten bij nuon ind bij betalen 160 pm en wij hebben toen geprobeerd om over te stappen maar wij moesten dan nog leiding kosten betalen omdat hier in het dorp alleen nuon leverd dus dan kwamen we op hetzelfde uit
gelukkig krijg ik bij ieder jaar rond de 200 terug en dat is dan ook wel lekker

indd we hebben nog een flink bedrag dat we moeten aflossen van het online shoppen terwijl we veel spullen al niet meer hebben of gebruiken dat is ten tijde fvan ons fallisement gekomen helaas

saro daa heb je een goed punt!!

mama snoekie de maanden zijn te lang!!!

hier leefden wij tot aan gister luxe terwijl we dat ons eigelijk niet kunnen veroorloven dus vandaar dat ik overal aan het zoeken ben om te kijken waar en hoe ik snel kan bezuinigen.
helaas komt de winter eraan en moet de oudste flink wat nieuwe kleren hebben en dat gaat dan ook weer flink in de kosten lopen!
maar er zijn al wat goeie tips voorbij gekomen dus ik hoop dat jij er ook wat aan hebt.

1 okt kinderbijslag joepie hahahaha

Wat ik ook doe is gebruik maken van de aanbiedingen van pampers/wasmiddel etc. Tuurlijk ben je dan even VEEL GELD kwijt … maar uiteindelijk levert het toch meer op. Sla dus gerust 6 pakken pampers in als het 3 halen 2 betalen is. Wel even goed de maat in de gaten houden … Dit doe ik ook met vaatwastabletten/wasmiddel etc etc.

ik mag hopen dat hij zeer binnenkort zindelijk is want volgende maand word hij 3 dus dat zal ook flink wat geld schelen hier!!

maar voor mama snoekie is dit wel een goeie besparing denk ik

zojuist een verkoper aan de deur gehad ik verkoop pannen en bestek die in de winkel 1400 euro kosten nu verkoop ik ze voor maar 150 euro

klinkt een beetje te mooi om waar te zijn he iig zegt die ik kom altijd bij de mensen hier op de hoek enne die hebben mij hiereen gestuurd(het is niet meer dan hoi en doei maar goed verder ken ik ze niet)maar dit is een goeie koop en als je nou veel koopt kun je erzelf nog wat aan verdienen.
ik met me stomme kop daar ga ik niet over maar mijn man (tja stom maar wou hem weg werken) dus zegt die oke kom ik in het weekeind el terug.
nou manlief gebeld verhaal gedaan en alsof ik nog niet wist dat ik stom had gereageerd word me dat nog even fijn duidelijk gemaakt want nu weet die dat ik dus alleen thuis ben nou lekker weer!!!

@ Anouk Koffie: je neemt een filterhouder, een filter en een thermoskan. daarin doe je koffie naar behoefte en giet er kokend water op. Dit herhaal je steeds als het filter droog staat en tot de kan gevuld is. Veeeeel goedkoper dan senseo

Enne ook al vind ie het lekker misschien Joey toch van zijn pyjamapapje afhalen.

Groetjes,

Michèle