Bezuinigen

Heb je dag- en nachtstroom? Dan veel op het goedkopere tarief wassen. Droger niet meer gebruiken als dat haalbaar is. Hier is de droger kapot en wij hebben geen zin om een nieuwe te kopen aangezien er een andere auto moet komen. Nu hebben wij op de overloop drie waslijnen gespannen. Ideaal! Op zolder nog een lijntje en een droogrekje en ik hang zo drie wassen op die binnen 24 uur droog zijn. (op de overloop hang ik de was op in de breedte zodat er meer was op de waslijnen kan - beetje moeilijk uit te leggen, maar dus niet aan de lijn maar tussen de lijnen, wel met knijpers natuurlijk ).

Luiers bij Aldi halen, die zijn echt goed! En koop dan gelijk een paar pakken tegelijk, dan heb je even een voorraadje. Ennuh, die luier alleen verschonen als het echt nodig is Tissues bij Aldi zijn goedkoper dan bij Lidl.

Bij Action billendoekjes halen, die zijn geloof ik 1,29. Goedkoper ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Iedereen een paar dagen met een handdoek laten doen zodat de wasmand langer leeg blijft. Jongste met eten of drinken een slab met mouwen omdoen zodat hij zijn shirtjes ook twee dagen aankan (wij hebben hiervoor gewoon zo’n kliederschortje genomen, is perfect en kostte maar een paar euro maar hierdoor blijft onze wasmand wel een stuk leger!).

En natuurlijk: wat met de fiets kan met de fiets doen!

Dit waren mijn tips, meer heb ik er eigenlijk niet… oh ja, zelf groente verbouwen? Klein moestuintje maken in je achtertuin? Of hebben jullie dat al?

hihi onlangs mijn aardappels geoogst kreeg gelijk ongedierte in mij keuken hahaha

volgend jaar ga ik indd wat meer verbouwen leuk om te doen en natuurlijk onwijs goedkoop!

dag en nacht stroom geen flauw idee of ik dat heb zou ik moeten uitzoeken!

indd de droger zou ik wat vaker moeten uit laten want die draait iedere was droog ik had hem eigelijk gekocht om alleen de broeken en lakens te doen want het duurt hier twee dagen voor iets droog is maar inmiddels draait hij eigelijk heel het weekeind

before you judge me, try hard to love me

o enne auto hebben we niet dus dat is lekker goedkoop

Pas wel op dat je niet alle winkels af gaat rijden voor de korting die ze daar hebben

Zo doet mijn schoonmoeder dat … die rijdt 10 kilometer voor korting op een krat bier. Tja … waar blijft je korting dan

@ Anouk: Kun je geen pasta of rijst nemen ipv elke dag aardappels? Dan bedoel ik past/rijst, groente en vlees. Volgens mij kost een zak macaroni van 500 gr. bij de Aldi nog geen euro en rijst is daar volgens mij ook niet zo duur. Ik koop altijd zakken diepvriesgroenten van een kilo, kost rond de 3 tot 4 euro, maar je kunt er een aantal keren mee doen. Bij de Coop hebben ze nu 2x 500 gram broccoli voor een euro. Wat je zelf niet nodig hebt, kun je gebruiken als groentehap voor Jessey. Als wij koken, koken we meestal iets meer. Wat we over hebben vriezen we in voor Merel voor het KDV. Scheelt weet potjes kopen.
Wij hebben ook luiers van de Aldi. 76 stuks (maatje 5) voor € 11,49. Hoe kleiner de maatjes, hoe meer luiers. Ook de doekjes hebben van de Aldi € 1,49 voor 80 doekjes. Ik zou ook geen pyamapapjes meer geven. Als je toch wat wilt geven, kun je misschien een pak ontbijtgranen kopen. Flesvoeding van de Kruidvat is stukken goedkoper en na wat ik begrepen heb net zo goed. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet zo makkelijk van de ene op de andere fv zou overstappen (komt omdat Merel destijds moeite had met de ontlasting).

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

Wij zijn zelf ook druk bezig met bezuinigen… ik heb uitgerekend dat ik gemiddeld 160 euro p.w uit GAF!! Terwijl we dat niet hadden…

Nu heb ik al onze vaste lasten en inkomsten eens flink op papier gezet en nu hebben we alles weer op orde en hebben we ongeveer 150 p.w
Ik heb vandaag voor de hele week voor 70 euro boodschappen gedaan… maar daar zitten de luiers en en dingen bij die ik niet elke week haal.

Wij kunnen tot nu toe rond komen met 50 euro p.w
Ik haal het vlees bij de Sanders… 4 soorten vlees van elk 2 of 3 voor 12 euro.
Als je dat bij de C1000 bijvoorbeeld haalt ben je al gauw meer kwijt.
De rest wat ik overhou gaat naar de spaarrekening, mocht er iets zijn waardoor we niet uit komen aan het eind van de maand, kan ik het daar van pakken.

Liefs, Melanie

@Rainbow: misschien een tip: Nutrilon is idd duur en ik vind Friso ook nog duur. Wij hebben Kruidvat merk flesvoeding gebruikt, want dit is hetzelfde als Nutrilon, alleen goedkoper dus!!

Ik spaar dus zegeltjes bij de AH, kost je misschien per boodschappen een euro (meestal nog niet eens) meer, maar ongemerkt spaar je toch snel een boekje vol en heb je 3 euro verdiend en bovendien een leuk bedragje gespaard!

@Yavahn, Friso is inderdaad dan weer wat duurder dan Kruidvat, maar ik kom nooit in het Kruidvat. Ik vind het een van de meest verschrikkelijke winkels EVER. Erger me kapot aan al die dozen en zooi en aan het personeel waar je nooit eens een professioneel antwoord van krijgt. Bij ons dan…Ik ga altijd naar de ETOS. Die hebben ook flesvoeding trouwens, maar ik hou het toch maar gewoon bij de vertrouwde merken. Op al die andere ETOS-spullen na dan. Ik ben echt een ETOS-fan en krijg nog babyzegels ook! Fijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Kijk een snaar je manier van koken. Kant en klare pakjes ed zijn vaak wat duurder. Je kunt al heel goed een maaltijd op tafel zetten voor max 1 euro pp. Ik heb zelf de bespaar kalender van marieke henselmans. Daar staan veel bespaar tips in over allerlei zaken. Ook elke week een recept voor koken onder 1 euro pp. zelf haal ik bijna alle boodschappen bij de lidl scheelt een hoop. Bv de koffie vind ik daar niet lekker en haal ik bij een gewone supermarkt.
Ik weet niet precies wat voor soort contrat je hebt bij je energie maatschappij maar als je nachtstroom hebt gebruik die dan voor de wasmachine en de vaatwasser(uitgestelde tijd gebruiken of anders een tijdschakelaar er tussen doen) en gebruik je droger zo min mogelijk. Drogers zijn stroomvreters en je kleing gaat langer mee als die er niet in gaat.
Ik koop ook veel via marktplaats tweede hands scheelt vaak een hoop en ik vind het ook wel een sport om zo goedkoop mogelijk te vinden wat ik nodig heb. Zo is Rens gek op little people speelgoed wat gewoon schreeuwend duur is. Heb laatst een set gekocht voor 30 euro die nieuw 120 euro is, Rens merkt het verschil niet eens. Kleding voor hem koop ik vaak ook via marktplaats meestal ben ik dan per maat tussen de 30 en 50 euro kwijt voor een hele garderobevaak ook nog merkkleding) , daarnaast koop ik dan bv 2 nieuwe setjes voor bv in het weekend.
Hebben je kinderen dingen die ze niet meer gebruiken zet ze dan ook weer op marktplaats.
Probeer het ook te zien als een uitdaging en niet als iets negatiefs. Je zal bv versteld staan hoeveel leuke dingen je met je kinderen kunt oen zonder dat het je veel kost. Bv rens gaat graag naar de kinderboerderij en dat kost niets. of ga in de herfst lekker met je kinderen naar het park bladeren/kastanjes/ eikeltjes zoeken daar kun je ze dan later weer mee laten knutselen. Kost ook niets en je bezord je kinderen toch een leuke dag.
In plaats van eten te halen kun je ook thuis lekker snacken. maak bv zelf een broodje hamburger en laat je kinderen darmee helpen. Is ook leuk en scheelt veel geld.
Wat hier ook geholpen heeft is om de snackgewoontes is onder de loep te nemen. Wij aten altijd grote koeken en aten bv zo een zak chips leeg. Nu eten wij alleen in het weekend of als er visite is grotere koeken en door de weeks bv speculaas of een biscuitje, en dan bv 2 in plaats van het hele pak. Chips ook alleen in het wekend en dan pp een bakje. Frisdrank/pakken sap drinken wij ook alleen in het weekend en doordeweeks ranja/thee/koffie. Scheelt in je portemonnee en is nog goed voor de lijn ook.
Tip voor de dure maanden begin op tijd met het kopen van kadootjes. Zo neem ik bv het hele jaar door kleine dingetjes speelgoed mee, Zo heb je altijd iets liggen voor bv verjaardag kinderpartijtje sinterklaas en dan hoef je niet alles te gelijk aan te schaffen. Bedenk op tijd wat je je kinderen wil geven voor bv sinterklaas zo heb je de tijd om aanbiedingen in de gaten te houden. zo zijn er bv in september vaak al hele leuke aanbiedingen voor speelgoed(vaak beter als tegen sinterklaas)
Ook op kapperskosten kun je flink besparen door bv je kinderen zelf te knippen. Vooral jongens zijn met een tondeuse goed te doen.
Kijk ook eens naar de kosten voor benzine, door de kleine stukjes op de fiets te doen bespaar je een hoop want bij kleine stukjes gebruik je veel meer benzine.
Succes er mee en probeer het te zien als een leuke uitdaging en niet als iets negatiefs.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik heb gister een tripp trapp gekregen van mn ouders… met als rugleuning een kikker… Heeeeeeee gaaf!!
Via marktplaats hebben mn ouders die gekocht voor 17.50
Zo verzamelen we de baby spullen wel weer… Heb ook al een hele leuke box gezien voor nog geen 20 euro…

Tjaa waarom zou ik dat nieuw aanschaffen, als het over een jaar of 2 toch weer weg gaat en dan zou ik het onder de prijs verkopen.
Nu koop ik het voor 20 euro, dan gaat het weg voor misschien 40/50 euro :smiley: WINST!

Zo gaan wij straks, (mochten we verhuizen) heel veel dingen op marktplaats zetten… Zo heb ik nog een Ikea eettafel met 4 stoelen op zolder staan… 4 maandjes gebruikt…

Liefs, Melanie

wow meiden wat een goeie tips zitten er bij hier kan ik en waarschijnlijk andere wel wat mee

indd hier gaat een grote zek chips per dag doorheen en dat word nu afgeschaft
ook sap doen we alleen nog maar in jhet weekeind is inmiddels besloten
heb net wel per sinasappelen gehaald op de markt 10 voor 1 euro dus net verse sap gehad en de rest voor het weekeind.
koekjes voor school zijn sinds vandaag vervangen door plakjes ontbijtkoek.

super al die tips wie weet word ik op deze manier nog eens rijk ook hahaha nee maar serieus ik ga alle tips nog eens doorlezen en opschrijven en dan ga ik eens kijken of het me de komende maanden beter af gaat dan voorheen.
geen luxe meer alleen in het weekeind iets extra´s

gelukkig word hier geen sint of kerst gevierd maar straks komt het suikerfeest en veel verjaardagen kost ook weer wat maar ik ga hopelijk dit weekeind eens even in de zaak van mijn man shoppen daar is een tweedehands afdeling met ook veel speelgoed en ik krijg ook nog eens 20 procent korting omdat manlief er werkt

shop gelijk voor mij bij die zaak

gister kwam hij thuis met een drunmstel voor 3 euro voor de kleine ik gelijk breng hem naar boven voor zijn verjaardag maar het was al te laat hahaha

mini boy ik moet met de bus he en ben bang dat ik al veel te veel ga meenemen dus …hahahah

wat je wel kan doen … als het zinvol is (dat speelgoed) iets meenemen (goekoop) en op mp verhandelen. Maar moet je bijna wel zeker weten dat men het wil…

dat is indd een goeie en zolang het niet verkocht is spelen mijn kids er wel mee hihi

Weet je, ik gebruik voor de kinderen allemaal wel dure merken! En dat terwijl we die eigenlijk niet kunnen betalen momenteel… Zo hebben we pampers, nutrilon, pyjamapap… dat kan allemaal goedkoper, maar ik voel me dan op de een of andere manier schuldig! Ik moet maar eens doorpakken en gewoon bijvoorbeeld van nutrilon overstappen op friso. Wat scheelt dat eigenlijk? En kan ik er ineen keer op overstappen of moet er eerst gemengd worden? Jessey is bijna 8 maanden, de tijd van krampjes ligt al achter ons…
En luiers, mijn moeder schuift hier regelmatig een boel pakken pampers achter de deur, maar als ik dan zelf eens luiers moet kopen voel ik me rot asl ik goedkope haal! Ik heb wel eens etosmerk gehad, en c1000 merk, maar die bevielen me niet, doorlekken en kapotte billetjes… Nu zag ik dat die etosluiers inmiddesl heel vernieuwd zijn, dus dat valt te proberen.

Luierdoekjes worden hier overal voor gebruikt, behalve voor de verschoningen ook voor vieze gezichtjes en handjes, mijn laatste restje oog make up, gemorste druppels drinken en koffie, de smerige kinderstoel na het eten… De pakken op de kinderkamers gaan wel twee weken mee, maar hier beneden heb ik elke 2 à 3 dagen een pak leeg! En die kosten ook 1,50 per pak! Dat gaan we dus eens veranderen, ik leg beneden een stapel washandjes neer en gebruik de vaatdoek voor tafels en kinderstoel!

En ik krijg het gewone koffiezetaparaat van mijn moeder, want die senseo is me ook te duur nu! Alleen vandaag al zijn er 9 pads doorheen gegaan, mijn oeders waren even op bezoek. Allebei twee kopjes koffie, ikzelf heb er al 3 gehad, en danny vanmorgen 2… Tja dan vliegen er makkelijk 3 pakken pads doorheen, die ook 2,40 kosten!

Conclusie, ik bespaar algauw ruim 5 euro per week op luierdoekjes en koffie! Haha

Groetjes Anouk

Oh en wat wij ook nog doen (niet lachen…) is 's winters de gewassen onderbroeken en sokken op de vervarming leggen als deze overdag aanstaat. Ze zijn binnen no time droog en het gaat nog heerlijk ruiken in huis ook! Ook is de luchtvochtigheid gelijk wat beter wat bij ons niet echt goed is… Ja, onverwacht bezoek moet er maar even overheen kijken hoor

De eerste keer dat ik bij mijn man (toen nog gewoon een kennis) over de vloer kwam, had hij ook overal sokken en onderbroeken over de verwarming hangen en ik dacht: hoe kun je dat nu laten liggen als er een meisje/vrouw op bezoek komt! Maar nu…nu doe ik het zelf ook en het droogt super goed!

Oh ja, wat ik ook nog wou zeggen: Eendjes voeren met oud brood is natuurlijk heel leuk, maar je kunt er ook geroosterd brood/tosti/wentelteefjes van maken

Groetjes Anouk

Ramona heeft ook hele goede tips! Wij eten hier ook zo dingen weg. Bij ons vliegen de pakken Optimel de deur uit bv. Papa lust geen B-merk…Onzin, want ik proef het verschil niet en dus koop ik dat gewoon. Hij eet ook zo een zak chips weg. Koeken blijven hier niet langer dan twee dagen liggen, dan heeft HIJ ze al op. Of het nou koeken zijn van de AH of van Verkade…ze gaan op. Wij geven met gemak 100 tot 150 euro per week uit aan boodschappen alleen al en dat is echt heeeeeel veel. Ik doe mijn best om goedkopere merken te kopen, maar ik krijg dan weleens ‘klachten’ dat iets minder lekker is. Pasta moet bv Nutella zijn…En ga zo maar door. Tja…HIJ brengt het meeste geld in, dus dan koop ik zijn pot Nutella dan maar, al is het dan wel een voordeelpot van 800 gram, waar we best lang mee doen (een dag of 8, zucht).

Ik heb op MP destijds Eva’s box gekocht voor 50,- en die gaat nu ook weer mee voor de nieuwe baby. Hij is prima en ik ga geen dure box aanschaffen. Onze babykamer is van IKEA en kostte ook bijna niks. Showmodellen kopen scheelt ook een hoop. Zo kochten wij voor Eva een klamboe die normaal 200,- was en die we dan niet hadden gekocht. Hij was nu voor de helft en ik vond dat nog duur, maar papa was wel bereid om 'm daarvoor te kopen. Dus wij naar de kassa. Bleek het de laatste te zijn en kregen we 'm voor 50 euro. Kijk, dat is mooi!

Vorige week zondag was hier in het park een kinderspeelgoedmarkt. We hebben voor Eef een Playskool ballenblaasding gekocht voor 3,- (normaal 35) en een pratende pony voor 3,- (normaal 40). Daar word ik dus echt blij van. Speelgoed koop ik het liefst tweedehands, even een sopje erover en klaar! Op MP vind ik trouwens dat ze nog steeds veel durven vragen voor speelgoed hoor. Dat paardje is bv van My Little Pony en ik zocht dat op MP en daar vroegen ze er zo nog 25,- voor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

@ Anouk, ik gebruik al vanaf dat ze ze paste aldi luiers en ik heb nooit problemen. Mijn moeder heeft wel eens huggies in de aanbieding meegenomen maar die zeg ook als ik dat voor het volle pond neem ben ik gek als Aldi net zo goed is, hier ben ik ook gestopt met snoettendoeken kopen omdat morgan ze verschrikkelijk vond, dus ik heb een washand beneden liggen voor na het eten en die verschoon ik om de dag.

Je moet je niet schuldig voelen omdat je denkt dat merk beter is, je moet je trots voelen omdat je straks gewoon uit komt met je geld. Dat is veel mooier dan een duur pak luiers en een boterham minder of problemen zeg maar. Ik kan al die dure merken wel betalen maar ik vind het zonde als minder net zo goed is.

Groetjes,

Michèle