Heb je dag- en nachtstroom? Dan veel op het goedkopere tarief wassen. Droger niet meer gebruiken als dat haalbaar is. Hier is de droger kapot en wij hebben geen zin om een nieuwe te kopen aangezien er een andere auto moet komen. Nu hebben wij op de overloop drie waslijnen gespannen. Ideaal! Op zolder nog een lijntje en een droogrekje en ik hang zo drie wassen op die binnen 24 uur droog zijn. (op de overloop hang ik de was op in de breedte zodat er meer was op de waslijnen kan - beetje moeilijk uit te leggen, maar dus niet aan de lijn maar tussen de lijnen, wel met knijpers natuurlijk ).
Luiers bij Aldi halen, die zijn echt goed! En koop dan gelijk een paar pakken tegelijk, dan heb je even een voorraadje. Ennuh, die luier alleen verschonen als het echt nodig is Tissues bij Aldi zijn goedkoper dan bij Lidl.
Bij Action billendoekjes halen, die zijn geloof ik 1,29. Goedkoper ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Iedereen een paar dagen met een handdoek laten doen zodat de wasmand langer leeg blijft. Jongste met eten of drinken een slab met mouwen omdoen zodat hij zijn shirtjes ook twee dagen aankan (wij hebben hiervoor gewoon zo’n kliederschortje genomen, is perfect en kostte maar een paar euro maar hierdoor blijft onze wasmand wel een stuk leger!).
En natuurlijk: wat met de fiets kan met de fiets doen!
Dit waren mijn tips, meer heb ik er eigenlijk niet… oh ja, zelf groente verbouwen? Klein moestuintje maken in je achtertuin? Of hebben jullie dat al?