oke thx ja want in het recept wat ik net vond stond ook 10 eieren maar denk dat dat dan net te veel is dus ga eerst maar de helft uitproberen
before you judge me, try hard to love me
oke thx ja want in het recept wat ik net vond stond ook 10 eieren maar denk dat dat dan net te veel is dus ga eerst maar de helft uitproberen
before you judge me, try hard to love me
Ja gewoon alles halveren inderdaad, enne als je iets vaak genoeg maakt dan weet je dat gewoon uit je hoofd
Groetjes,
Michèle
Och, lekker gevulde eieren! Eens in de zoveel tijd heb ik daar trek in en dan kook in 2 eieren voor mezelf en ga ik aan het mixen. Met een ansjovisje erdoorheen is ook erg lekker. Of wat paprikapoeder, tis maar net waar je trek in hebt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met verjaardagen echt voor het lekker ga en niet per se op de prijs let. Ik maak vaak wraps met kruidenkaas en gerokktezalm en kappertjes en die rol ik op en snij ik in 1haps stukjes. Vind ik zelf erg lekker, en meestal zijn ze zo op!
Wat wel goedkoop is, zelf kruidenboter en tapenade maken en een afbakbroodje (daarin proef je volgens mij echt geen kwaliteitsverschil). Of toastjes natuurlijk, kost ook weinig.
kruidenboter: pakje boter kopen, bieslook en knoflook wat grof zeezout.
Laat de boter een beetje zacht worden en voeg naar smaak verse knoflook (heel kleine stukjes of geperst) klein gesneden bieslook en wat grof zeezoet (beginnen met weinig, TE veel is niet lekker) toe. lekker met je gewassen handen kneden, in een schaaltje doen en in de koelkast zetten.
tapenade: kopen olijven, kappertjes, knoflook, olijfolie, evt. zongedroogde tomaatjes en/of ansjovis. Alles in de bak gooien en mixen maar! De olie kun je het beste als laatste erdoor doen, zodat je de substantie in de gaten kunt houden. Als je van alles de standaard verpakkingen aanhoudt, heb je best veel tapenade, dus wel alleen geschikt voor grote groepen!
Het zijn alleen hartige hapjes, ben niet zo’n zoetkauw! Misschien heb je er wat aan.
liefs
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/i5Qcp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - Liske op 09 Sep 2010 12:34:37
Pannenkoeken bakken, laten afkoelen en 1 kant besmeren met kruidenkaas (Boursin of eigen merk, is goedkoper), oprollen en in stukjes snijden, prikkertje erdoor en klaar. En erg lekker!
Groetjes Natasja
Je neemt een plak ham en een prei of meerdere. Snijd beide erg fijn. Wat mayo, zout en peper en doorheen en je hebt een ham prei salade erg lekker op toast en op brood.
Groetjes,
Michèle
Ik maak ook vaak wraps voor verjaardagen. Daar doe ik dan kruidenkaas op en blaadjes sla en als beleg zalm/kipfilet/rookvlees oprollen sateprikkertje erin. En dan in kleine stukjes snijden. Is ook niet zo heel duur. Gewoon stukjes komkommer en kleine tomaatjes doen het hier ook altijd erg goed.
Ik bak altijd de appeltaart zelf, erg lekker en heel goedkoop. Deze kun je ook al een aantal dagen van te voren bakken dan zet je hem in de diepvries. Avond ervoor eruit halen en dan heb je lekker en goedkoop gebak.
Kwarktaart doet het hier ook erg goed en dan ben je voor ongeveer3 a 4 euro per taart klaar en er kan niets aan mislukken. Zijn van die pakken van dr oetker.
Trouwens het is idd waar dat aldi en lidl best vaak als beste getest worden. Zo worden voor de groenten van de lidl de minste bestrijdingsmiddelen gebruikt.
De wasmiddel van de lidl was ook het beste, beter als de a merken. Nou gebruikte ik deze al maar toen rens was geboren kocht ik toch Amerken omdat ik toch dacht dat dat beter was. Zo zie je maar weer dat goedkoop niet altijd het slechtste is.
Trouwens wat luiers betreft heb ik hier geluk, Rens kan niet tegen pampers. Gaat z’n hele gatje kapot van. Wij gebruiken altijd die van de kruidvat en dat bevalt prima, en ik hoef me niet schuldig te voelen dat hij geen echte pampers aanheeft.
Voor zover dat ergens op slaat natuurlijk.
groetjes Ramona
hallo ook hier een aantal tips! alleen kopen wat je nodig hebt en altijd een lijst maken als je de deur uit gaat!
verder kun je natuurlijk ook bij de zeeman kleren halen voor je kleine die merkt er niets van. ik had laatst toch een paar jogging broekjes en truitjes gescoord (nog leuk ook) voor de helft van de prijs van prenatal! ook pyamas koop ik bij prenatal elke keer prijzen ze die dingen af en kun je mooie pyamas scoren (hele setje) voor maar 5 euries. nou ga zo door…
verder bellen wij steeds minder. we bellen alleen als het dringend is. we hebben spaarlamp in huis ook dat scheelt enorm. trouwens de groente bij lidl is ook stuk goedkoper dan bij ah. waar het meest geld naar toe gaat? eten. nou daar op hebben wij besloten om minder vaak boodschappen te doen. we hebben altijd een voorraad aan pasta/rijst en aardappelen. soms haal ik daar vlees (bij een Turkse slager goedkoper) en wat groente bij. ik ben zo veel minder kwijt aan kip bij een turkse slager dan bij ah. bij de A&H koop je voor 3 euro 500gram kipfilet en is zo op hoor!
brood halen we nooit bij de bakker is ook zo duur…dus brood en zuivel producten halen we gewoon bij de c1000 en de rest bij aldi en lidl. dat scheelt echt al een hoop.
ook hadden we laatste besloten om maar 1x per maand onze ouders te bezoeken die 160km verderop wonen of voorstellen dat zij langs komen want de auto rijdt ook niet op water uitgaan doen we nooit heel soms pakken we de bios maar meestal gaat mijn man een videotje downloaden via zijn pc en kijken we thuis. om wel afwisselend iets leuks te doen spreek ik met een vriendin af om alleen wat te drinken en mijn man sport 3x per week (werk betaalt) en gaat dan in het weekend naar zijn vriend op werk om bij te kletsen. tja je moet toch ergens beginnen hoor en maar bezuinigen is niet anders. als de goede tijden weer terugkomen dan gaan we wel uit ons dak dat weet ik wel hihihi
maar nu even niet