Bewust thuis blijven voor je kind of werken?

@esther2107 Nee, ben bang van niet Ik werk op de golfbaan in Goes en er zijn er net een paar ontslagen…

Op de PSZ komen ze idd ook genoeg in contact met andere kinderen…

Groetjes van Sascha en Senne

mamavanrico … Mijn band met beide ouders zijn slecht doordat ze beide veel weg waren en ik vaak gedropt werd bij de diverse oppas. Dat is voor mij ook de reden dat ik het nu doe zoals ik het doe en het voor mij het beste voelt als ik ga werken als Fabienne op de basisschool zit.

Het ging mij met name om deze zin;

Ook blijken negatieve reacties over kinderopvang en buitenschoolse opvang af te nemen.

quote:
@Sandra, Tim gaat dus 1x per week naar het kdv? Al vanaf het begin? 'Mocht' dat? Ik vraag dat omdat ons kdv als minimumafname 2 dagen heeft, in verband met het aarden op het kdv. Fijn dat je kdv zo flexibel is; hier mogen we Erik ook pas vanaf 17.00 uur halen, net zoals Michèle al eerder schreef. Dit om in- en uitlopen van ouders te voorkomen.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Ja, 1 dag is hier de minimale afname per week dus dat is wel fijn. Je kan bij ons ook kiezen voor halve dagdelen. Maar je mag dus niet maar 1 half dagdeel per week af te nemen, dat is echt te weinig.

Hihi heb net mijn lap tekst even teruggelezen, want ik dacht dat ik geschreven had dat Tim eerst 2 dagen ging. Maar dat is dus niet zo. Tim gaat sinds afgelopen 1 december 1 dag per week naar het KDV en daarvoor ging hij 2 dagen.

Ik werk op maandag en woensdag op kantoor en de 8 uur die ik eerst op dinsdag op kantoor werkte werk ik nu vanuit huis. Daar ben ik erg blij mee, want zo ben ik weer een dag extra bij Tim. En ik mag die 8 uur werken wanneer ik wil. Dus verspreiden over de dinsdag, donderdag en vrijdag. Maar als ik het de ene week over 2 dagen verspreid en de andere week over 3 dagen is het ook prima. Ook maakt het niet uit of ik die uren overdag of s’avonds werk. Dus het komt neer op 2,5 uur per dag en dat doe ik als Tim slaapt of s’avonds.

Groetjes,
Sandra

quote:
@sandra ... bij jou in de buurt is er meer werk gelegenheid als hier in Zeeland. Als ik hier 5 part time adm. banen per jaar vind dan is dat al heel wat. Ik zie dat ook terug op de vacature sites. Nu woon ik hier heerlijk dus verhuizen ga ik niet Vandaar dat ik ook heb gedacht aan werken in de zorg maar omscholen? Pffff ...

Ja, helaas is de werkgelegenheid in Zeeland minder dan hier in de Randstad. Hihi kan me ook heel goed voorstellen hoor dat je daarvoor niet gaat verhuizen. Mijn man heeft trouwens erg lang in Goes gewoont. Hij komt er oorspronkelijk niet vandaan, maar vind het heerlijk wonen daar. Hij zou zo weer terug gaan naar Zeeland als ik het zou willen. Maar ik vind het toch moeilijk om zover bij familie en vrienden vandaan te wonen.

Ja, de zorg is altijd wel een sector waar veel tekort is. Maar kan me voorstellen dat je op jouw leeftijd (hihi sorry, dit klinkt nu wel alsof je heel oud bent maar zo bedoel ik het niet) nog zin hebt in een omscholing.

Ach tegen die tijd zijn we weer 1,5 jaar verder en wie weet wat er voor leuks op je pad gaat komen.

Groetjes,
Sandra

Nogmaals wilde ik hier alleen maar mee aangeven dat er verschillende meningen zijn en zeker kan er een discussie komen maar ik vind de veroordelende manier ervan een beetje ver gaan. Vandaar mijn reaktie. Het kan ook op een andere manier. Ik wilde geen discussie over het geloof beginnen, maar net zoals moeders die fulltime werken zich door jouw opmerkingen beledigd kunnen voelen, zul jij dat hebben met je geloof. Het punt dat ik wilde maken wordt een beetje gemist denk ik…

22-12-2009 colin geboren

quote:
Om ook nog even te reageren op de reactie van de mama van Collin.... (want NEE dat kan ik niet laten hahahahahhhaha) Meid; bestudeer de term 'discussie' nog eens goed.. Als je reageert in een topic waar de parttimers/ thuisblijfmama's in de meerderheid zijn, dan kun je weerstand, meningen en dus flinke discussies verwachten. In een discussie hoef je niet elkaars beste vrienden te blijven door ja en amen te zeggen. Een discussie is er nu eenmaal om je eigen mening te geven. Prima toch!
quote:
@malawimamajada, dit artikel gaat over werkende vrouwen, dit kan dus ook parttime zijn en hoeft niet per difinitie over fulltime werkende moeders te gaan waar hier de discussie om ging. Ik ben het nl 100% met het artikel eens maar dat is daarom hier ook helemaal niet aan de orde. Ook bakmama (als ik even zo vrij mag zijn en anders hoor ik de correctie graag) heeft niets tegen partime werken, al heeft zij de luxe dat ze de mogelijkheid heeft om thuis te blijven en hoeft dit dus niet. Waar we op tegen zijn is nogmaals fulltime werken mama1980

Ik denk dat ik hier weinig meer aan toe hoef te voegen toch??? Discussies ben ik niet vies van, maar affikken en bij voorbeeld al veroordeeld worden pas ik voor.

Groetjes,

Michèle

@Sandra: ik meende me al te herinneren dat Tim eerst 2 dagen naar het kdv ging, maar dacht dat ik het misschien verkeerd had. Niet dus Goed geregeld zo, lekker die 8 uur mogen werken op tijden dat jou het het beste uitkomt. Fijn joh!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
mamavanrico ... Mijn band met beide ouders zijn slecht doordat ze beide veel weg waren en ik vaak gedropt werd bij de diverse oppas. Dat is voor mij ook de reden dat ik het nu doe zoals ik het doe en het voor mij het beste voelt als ik ga werken als Fabienne op de basisschool zit.

ja daarom begrijp ik je ook.
het ging mij er alleen om op de manier hoe dingen weer worden gebracht zeker naar Michele toe. wie zijn anderen om haar te veroordelen. het zou haar trouwens moeten verotten wat anderen van dr vinden. zij moet alleen denken: mijn gezin en mn eigenste kop daar denk ik aan. schijt aan wat de rest vind.
maar toch dingen kunnen hard aankomen zeker als ze niet waar zijn. Hoe ik michele ken na toch al langer dan 2 jaar… zij is gewoon tof…een schat van een meid en een geweldige moeder. ik mag haar enorm graag en ik kan er niet tegen als zij en andere mama’s waar ik echt een klik mee heb zo aangevallen worden.

nogmaals ik vind het vreselijk voor jouw hoor van je jeugd ik voel helemaal met je mee omdat ik weet hoe het voelt… alleen heb jij 2 ouders die er nooit voor je waren.
daarom begrijp ik jouw keus ook, hetzelfde omdat ik die keus ook gemaakt heb om eigenlijk dezelfde reden

@Esther2107 en @mamarico Toch wil ik deze mening even nuanceren. Ik heb mijn beide ouders niet meer maar ik had zowel met mijn vader als met mijn moeder een hele goede band terwijl mijn moeder altijd thuis was en mijn vader 12 uur per dag weg was. Het kan misschien 1 van DE oorzaken zijn geweest maar niet de enige oorzaak van de slechte band met je ouders.

@bakmama Ik zeg ook niet dat dat voor alle kindjes de oplossing is. Ik vind het voor Senne fijn, ik merk ook dat Senne het erg fijn vind. Misschien “entertain” ik Senne niet genoeg maar merk op dinsdag echt dat ze zin heeft om weer naar het KDV te gaan.

Ik ben daar idd heel erg blij mee Mriek. Helemaal stoppen met werken met werken wil ik niet. Als het financieel zou kunnen zou ik het liefst 1 of 2 dagen werken. Nu is het dus 24 uur, maar op deze manier ben ik maar 2 dagen weg en de overige dagen gewoon bij Tim. Idd ideaal dus.

Groetjes,
Sandra

zal ik het dan maar even weer over een andere boeg gooien. Ik werk nu 14 uur verdeeld over 2 dagen (2x 7). Nu verplicht mijn baas mij om 3 dagen te gaan werken. Heb helaas niet op papier staan dat ik met 14 uur 2 dagen kan werken, dus ik moet die 3 dagen werken, maar dat wil ik helemaal niet. Ben uiteindelijk minder tijd bij ons kindje, vindt dit vreselijk. Financieel gezien zou ik ook kunnen stoppen, maar ben een beetje bang wat de buitenwereld hiervan denkt. En inderdaad gezien deze discussie…

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Wat de buitenwereld daar van denkt moet je je helemaal niet druk over maken.
En niet kijken naar deze discussie…

Doe wat jij wilt!!!

Liefs, Melanie

@Jeuly: wat is in jouw ogen belangrijker je kind of de buitenwereld…???

ongeacht waar de discussie over ging, vind ikw el dat als je de financiele mogelijkheid hebt om thuis te blijven, en je wilt dit zelf ook, dat je dan lak moet hebben aan de buitenwereld!! Ik zou dan ook gewoon lekker thuis blijven als dat kon!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik vind ook dat je moet doen wat voor jou goed voelt, of dit nu full-time werken is of helemaal niet! En idd wat goed is voor jezelf en je gezin. Whatever that may be! Succes met je beslissing!

Zal ik nog even olie bij de discussie gooien…

Er is bewezen dat kindjes die niet naar een psz/kdv gaan beter kunnen praten als kindjes die hier wel naartoe gaan. Ik vroeg aan die man (gaf voorlichting hierover) hoe komt dit dan? Begrijp dit niet… Hij zei als moeder/vader praat je hele dag tegen je kind in duidelijke taal. Op kdv / psz praten ze als peuters/baby met elkaar in hun taaltje… Tja daar vond ik wel waarheid in zitten. Ik zeg maar als mijn kind niet naar psz gaat (wat dus ook niet zo is) ben ik bang dat hij minder kan dan kindjes die wel gaan. Het is bewezen dat deze achterstand (bijv tekenen/knippen etc) maar héél minimaal is want als ouders doe je ook knutselwerkjes etc maken…

Zo kom maar op

@miniboy Vast niet alle kinderen…

Senne gaat dus wel en praat in hele duidelijke taal! Vast een uitzondering op het bewijs maar het is dus niet zo dat ALLE kinderen die naar een psz gaan of een kdv een achterstand oplopen.

Kan ook nergens lezen dat dit over ALLE kindjes gaat … maar het is een algemeen iets.

Hmm moet die meneer toch even komen kijken op morgan der KDV. Moirgan zelf heeft een voorstand van bijna een jaar kwa spraak ontwikkeling en de meet kindjes in haar groep praten erg goed. Dus ik denk zeker niet alle kindjes nee.

Groetjes,

Michèle