Ik heb morgen van haar oude kdv afgehaald om 1 de afstand en 2 de praktijken die daar niet klopte, nu heb ik een kdv om de hoek die in het verleden inderdaad halve dagen gaven maar omdat het zoveel onrust gaf voor de kindjes zijn ze er mee gestopt, plus dat er voor pappa iets aan flexibiliteit moet blijven houden wil hij hogerop kunnen. En ik vind het wel frapat dat ik eerst uitleg moet geven waarom ik 40 uur werk en dat het dan wel in eens oke is. Overigens kan ik me nog een topic van bakmamma herinneren waarin ze een zoals ze zelf zei een droombaan aangeboden gekregen had en dat ze het zo geweldig gevonden had toen ze het gedaan en dan wel verkondigen dat thuisblijven de absolute pre is. Ik heb je al een keer als gewetensvraag gesteld wat als je man niet zo goed zou verdienen. Wat als hij morgen nog maar de helft thuis brengt. Verkoop je dan je huis omdat je de lasten niet meer op kan brengen of ga je ook werken zodat je je levensstandaard kan behouden??? Ik ben van mening dat niemand zich moet hoeven verantwoorden waarom hij wel of niet werkt en hoeveel uur dat dan is. De vraag luid blijf je bewust thuis voor je kind en mijn antwoord is JA ofNEE en als je daarover uitwijd prima maar een ander moet zeggen oke, jou keuze en daar is het mee af. Er zijn blijkbaar een aantal onderwerpen die niet beproken kunnen worden zonder dat er een aantal mensen zijn stempel er op moet drukken of zijn mening door moet drijven. Meningen zijn een individu iets die kun je een ander niet opleggen, je kan er het mee eens zijn of niet maar je kan niet zeggen dan het slecht is of niet slecht, goed of fout. Net als met eten, de ene lust lof de ander niet. Dat maakt lof niet per definitie vies en als ik dit zeg dat zullen velen het met mij eens zijn. Thuis zijn, part time werken of full time werken zijn keuzes van een ouder of de ouders, de een vind dat het zo is en de ander zus, maar geen van de keuzes zijn per definitie fout. Laat de full time moeders dan eens in de waarde, klaag tegen je vent, zeg tegen je buuf of je zus dat je vind dat zo’n moeder niet spoort maar zeg hier eens niets anders dan ja zo kan het ook. En dat geld ook voor topics als zelf koken of een potje en wel of geen bv geven. Laat mensen in de waarde, zij zijn van mening dat ze het goed doen en hebben daar hun redenen voor net als andere hun redenen hebben. Maar accepteer dit gewoon eens. Want ja dames ik voel voelde me behoorlijk aangevallen en dat heeft niks met een kern van waarheid te maken maar met het onrecht dat ik me aangedaan voel door jullie. Dat ik me moet verdedigen. Ik vind het domweg schandalig van jullie er maar domweg vanuit gaan dat ik een minder goede moeder zou zijn omdat ik minder uren thuis ben en niet met een kopje thee zit te wachten als ze uit school komt. Dat vind ik echt not done van jullie. Het maakt mij heel verdrietig dat mijn moederschap in twijfel getrokken wordt alleen maar omdat mijn manier van leven niet past in een paar straatjes.
Groetjes,
Michèle