Nou heb ik niet op dit topic willen reageren maar ik ga het toch doen! Bah bah! Wat een lelijke uitspraken worden hier gedaan. Laat mensen het eens lekker zelf uitzoeken. Of ze nu full-time thuiszitten of aan het werk zijn. Mijn moeder was een thuismoeder, met 6 kids. Ik had gewild dat ze zou gaan werken. Ookal was het maar een paar uurtjes per dag. In plaats van zichzelf in haar kids te verliezen en nu naar 25 jaar opvoeden niets om handen te hebben! Das pas zielig. Ik vind dat heel erg voor mijn ma.
Ik werk veel, en hoop ook iets meer bij mijn dochter te kunnen zijn binnenkort, maar moet er niet aan denken om 24/7bij haar te zijn, maar dan ga ik toch ook geen topic beginnen hier over hoe slecht het is om huismoeder te zijn etc etc! En hoe je jezelf daarin kan verliezen, en je kansen op de arbeidsmarkt etc. Houd er toch eens mee op!
Als moeder zijnde doen we allemaal wat we hopen dat het beste voor je kind is. En nee misschien herinnert je kind niet dat je geen borstvoeding hebt gegeven, maar uit veel onderzoek is gebleken dat kinderen daar toch hun voordeel uit halen, maar dan zeg je toch ook niet dat moeders die fles geven slechter zijn. Ik vind het echt een debiel uitgangspunt.
En wat is aandacht? Ga je als huismama echt 5 uur lang met je kind zitten? Nee, en dat doe je ook niet als je een werkende mama bent. Onrealistische verwachtingen wekken, dat is wat moeders doen op deze manier. Niet iedereen is het model jaren 40 koekjesbak, huisstrijk homemaker! En dat hoeft toch ook niet meer, laat de mannen ook eens wat werk overnemen zeg. En ja als je er voor gekozen hebt fijn! Maar dat betekend niet dat iedereen daar voor hoeft te kiezen, en die hele traditionele rolverdeling is ook onnodig in bepaalde gevallen! En dan moeten mensen lekker zelf kiezen wat ze doen, maar andere mensen met rust laten!
Zo nu heb ik mijn zegje gedaan, en ik ben er klaar mee!