Bewust thuis blijven voor je kind of werken?

Nou heb ik niet op dit topic willen reageren maar ik ga het toch doen! Bah bah! Wat een lelijke uitspraken worden hier gedaan. Laat mensen het eens lekker zelf uitzoeken. Of ze nu full-time thuiszitten of aan het werk zijn. Mijn moeder was een thuismoeder, met 6 kids. Ik had gewild dat ze zou gaan werken. Ookal was het maar een paar uurtjes per dag. In plaats van zichzelf in haar kids te verliezen en nu naar 25 jaar opvoeden niets om handen te hebben! Das pas zielig. Ik vind dat heel erg voor mijn ma.

Ik werk veel, en hoop ook iets meer bij mijn dochter te kunnen zijn binnenkort, maar moet er niet aan denken om 24/7bij haar te zijn, maar dan ga ik toch ook geen topic beginnen hier over hoe slecht het is om huismoeder te zijn etc etc! En hoe je jezelf daarin kan verliezen, en je kansen op de arbeidsmarkt etc. Houd er toch eens mee op!

Als moeder zijnde doen we allemaal wat we hopen dat het beste voor je kind is. En nee misschien herinnert je kind niet dat je geen borstvoeding hebt gegeven, maar uit veel onderzoek is gebleken dat kinderen daar toch hun voordeel uit halen, maar dan zeg je toch ook niet dat moeders die fles geven slechter zijn. Ik vind het echt een debiel uitgangspunt.

En wat is aandacht? Ga je als huismama echt 5 uur lang met je kind zitten? Nee, en dat doe je ook niet als je een werkende mama bent. Onrealistische verwachtingen wekken, dat is wat moeders doen op deze manier. Niet iedereen is het model jaren 40 koekjesbak, huisstrijk homemaker! En dat hoeft toch ook niet meer, laat de mannen ook eens wat werk overnemen zeg. En ja als je er voor gekozen hebt fijn! Maar dat betekend niet dat iedereen daar voor hoeft te kiezen, en die hele traditionele rolverdeling is ook onnodig in bepaalde gevallen! En dan moeten mensen lekker zelf kiezen wat ze doen, maar andere mensen met rust laten!

Zo nu heb ik mijn zegje gedaan, en ik ben er klaar mee!

Ik ben thuisblijf mama… Maar ik denk dat BIJV: Michèle, Woezel etc meer tijd met hun kinderen besteden als ze thuis zijn dan ik… Ik moet altijd maar de was doen, het strijken, koken, huis netjes hebben… visite ontvangen… Tuurlijk ga ik ook wel met mijn kids leuke dingen doen, maar echt niet de hele dag hoor… Heb ook tijd voor mezelf nodig…

Als werkende mama`s thuis zijn van hun werk… ZIJN ze er voor hun kids…Ongeacht hoeveel ze werken…

PS: dit is dus POSITIEF hè Michèle, Woezel en anderen die werken!

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 19 Feb 2011 19:13:49

hoi,

ik ga niet mee in de bovenstaande discussie, maar wil jullie wel laten weten hoe mijn situatie en mijn ervaring is.

Ik ben na mijn zwangerschapsverlof weer gaan werken. Wel “maar” 3 dagen. Ik ben heel blij met de combi werk en thuis. Emma gaat 2 dagen pw naar het KDV en 1 dag in de week naar oma.
Ik heb ook een tijdje 4 dagen gewerkt maar dat vond ik echt te veel, dit ook omdat mijn vriend veel en vaak laat werkt, dus thuis eigenlijk alles wel om mij neerkomt…

Ik zou niet thuis willen zitten, Ik wil mijn hersens kunnen gebruiken en ik hen uitdaging nodig. Thuis ga ik me vervelen, ik wordt er heel lui en makkelijk van. En ik wordt er vooral niet gezelliger van!

Dus… dat is mijn idee bij wel of niet werken.

Groetjes Gidget

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/Jw9np1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - gidget op 19 Feb 2011 20:59:43

nog even voor de duidelijkheid, ik zeg ook niet dat je als moeder niet mag werken,ik werk zelf ook 22 uur. Ik vind het alleen niet kunnen dat beide ouders fulltime werken en het kind dus 5 dagen naar een opvang moet. Je kiest samen voor een kind dan vind ik ook dat je als ouders het grootste deel van de zorg en opvoeding op je moet nemen en dit niet volledig aan anderen over moet laten. En wat michele zegt over die 2 werelden, dat je dochtertje alles krijgt wat ze nodig heeft en WIL. erg materialistisch vind ik dat! Is ze echt blijer met die bijvoorbeeld mooie dure pop of merkkleding dan met jouw aanwezigheid??? Is dat wat ze echt wil? dat zul je over een jaar of 15 waarschijnlijk pas weten…

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Feb 2011 21:42:54

Man man, ik ga net als Michèle niet meer reageren denk ik, want het haalt niet uit.
Ik weet zeker dat Michèle niet bedoelt dat Morgan zomaar alles krijgt wat ze wil. En ik weet zeker dat Michèle niet werkt om merkkledij te kunnen kopen.

Ik ga werken zodat mijn dochter een dak boven haar hoofd heeft en een tuin om in te spelen. Niet om haar te overladen met spullen waar ze na één dag niet meer naar omkijkt. Ik kan natuurlijk ook kiezen om niet te werken en gezellig bij mijn ouders gaan wonen, tot we een huis kunnen betalen tegen de tijd dat de kinderen getrouwd zijn… Of iets huren of kopen met één slaapkamer waar we gezellig met 5 moeten samenslapen.

Trouwens, denk je echt dat je zomaar overal parttime kan gaan werken? Mijn baas zal lachen als ik maandag verkondig dat ik maar 20u meer kom werken ipv 40.
Dan zou ik mijn job die ik graag doe moeten opgeven, iets anders zoeken dat ik wrsch niet graag doe. Geloof me, als je 20u per week iets moet gaan doen dat je niet graag doet, daar wordt thuis niemand vrolijker en zeker niet beter van hoor.

niet om no nog meer okie op het vuur te gooien, en helemaal zeker weten doeik dat niet, want ik ben geen fulltime werkende moeder, maar even het volgende.

Jij maakt overdag schoon, tuurlijk jorg helpt op zijn manier mee, maar goed, je maakt wel schoon, dus jorg heeft NIET je onverdeelde aandacht… Misschien doet michele of Sophie dat allemaal wel wanneer hun kleine in bed ligt, en gebruiken ze de tijd dat de kleine nog wakker is, om echt alleen maar met haar bezig te zijn?

Kijk weet je wat ik gewoon vind. Fulltime werken is ook niet mijn keuze. Ik werk , omdat het moet. natuurlijk vind ik het leuk, maar als ik de financiele ruimte had gehad om te stoppen, had ik het zo gedaan. Maar dat zit er niet in. Maar ik vind dat iedereen hier die thuisblijf mama is, ontzettend veroordelend naar werkende moeders zijn!!! Alsof we bijna een dood zonde begaan. Partime nog niet zozeer, maar fulltime, goh, dat moet je hier echt niet neer zetten!! Maar als er een keer wat terug gezegd wordt, argumenten etc. Dan zijn jullie beledigd en is het allemaal niet waar!! Sorry, hoor, maar dat vind ik gewoon weg niet eerlijk. Want indirect zeggen jullie gewoon dat michele en sophie slechte moeders zijn. Letterlijk heb je het dan niet gezegd, maar indirect zeker wel, en dat alleen maar omdat ze werken!!! Ik vind dat gewoon echt niet kunnen, en dan hebben we het over elkaar in je waarde laten. Nou sorry, maar de werkende moeders laten de thuisblijf moeders in het algemeen in hun waarde, maar omgekeerd kan ik dat dus echt niet zeggen, en dat valt me dus vies tegen hier!!

In principe heb ik niet echt een reden om me aangevallen te voelen, want ik werk niet fulltime, maar dan nog, ik merk gewoon aan de reactie’s van degene die dat wel doen, dat het hun pijn doet zoiets te horen/lezen. Ze geven dat min of meer keer op keer aan, en dan nog gaan jullie door!! Sorry, ik kan er met mijn hoofd niet bij en echt waar ik had meer verwacht…

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Nou idd bakmama, ben het helemaal met je eens. Wilde het eerder nog niet zo uitdrukken maar moest erg lachen bij wat je zij over neem dan een hond of konijn. Toen wij nog beiden fulltime werkten en geen kinderen hadden namen we juist om die reden nog niet eens een hond of konijn omdat we dat al zielig vonden
Ik zou willen dat ik thuis kon blijven, maar daar is helaas de financiele situatie niet naar. Nu heb ik het geluk dat mijn dochter het erg naar haar zin heeft op het kdv, maar bij mama steekt het nog iedere keer dat ik haar weg breng. Denk ook niet dat dat ooit over gaat… Aan de andere kant denk ik dat het voor een kind ook goed is om eens in een andere omgeving te zijn en bij andere kindjes, maar niet fulltime!

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Feb 2011 23:39:50

@ woezel, het gaat er niet om of je als thuis blijvende mama of als werkende mama, je kind steeds 100% de volle aandacht geeft of hoeveel tijd je daadwerkelijk echt met je kind doorbrengt wanneer je samen bent. Het gaat erom DAT je er lijfelijk BENT! Of jij nu de was aan het doen bent of mee speelt, je bent in de buurt en dat geeft je kind een geborgen en welkom gevoel. Sterker nog, het zou niet goed zijn als je kind of jij nooit eens tijd voor zichzelf zou hebben. Daar gaat deze discussie ook helemaal niet over. En idd wat bakmama zegt; ook michele besteed haar zaterdag mamadag niet 100% aan haar dochter, die leest ook echt nog wel eens een boekje!

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Feb 2011 23:45:15

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Feb 2011 23:46:43

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Feb 2011 23:48:22

Gezien Michèle hier blijkbaar het hoofdonderwerp geworden is zal Michèle jullie dames even uit de droom helpen. Ik heb een vriend die 95% van het huishouden doet. Simpelweg omdat hij daar de tijd voor heeft omdat hij im 14.00 's middags al thuis is. De creche geeft geen halve dagen anders hadden we daar voor gekozen, maar helaas zo werkt het niet. Wij hebben eensgezinswoning met een flinke tuin voor een redelijk huurprijs. Kopen komen wij helaas niet voor in aanmerking. Wil ik op vakantie kunnen en dan niet eens extreem luxueus en ook nog kunnen sparen werken wij inderdaad full time. Tuurlijk kan ik stoppen met werken, dat kan, of pappa maar dan wonen we op een klein flatje met een balkon in een buurt waar je je kind niet alleen buiten wil laten spelen. De moeder die nu zegt dat ik dat over moet hebben voor mijn kind praat onzin want we weten allemaal dondersgoed dat de mamma’s die bewust thuis zijn en het aanvalwerk doen hier niet hoeven te werken en regelmatig opscheppen over dat ze zoveel kunnen omdat hun man zoveel verdient. Gezien ik morgan ook nog wil kunnen laten studeren als ze ouder is, ik wil kunnen sparen voor als er wat kapot gaat of vervangen moet worden of dat we ook nog wel eens wat leuks wil kunnen doen werken wij beide full time. Wat ik al zei ik kan minder maar dat hebben we ook een stuk minder. En dan heb ik het echt niet over merkkleren en speelgoed. Oh en dat ik zei dat ik niet minder wilde, klopt, ik heb een leuke baan en ik heb ambities (ook iets waar de dolle mina’s voor gevochten hebben dat vrouwen deze konden hebben) en dan kun je niet 20 uur of minder werken. Sterker nog dames mijn oma (vaders kant) werkte ook gewoon en mijn vader heeft daar niet onder geleden net zo min als ik geleden heb dat mijn moeder werkte. Enne jullie voorbeelden van kdv zijn inderdaad triest maar dat is een minderheid die zo werkt. Morgan heeft een wereld kdv en heeft thuis haar eerste stappen gezet en al die dingen. Het enige dat ze nu op het kdv eerder doet dan thuis is plassen op de wc, maar dat komt omdat zien doen doen is.

Als ik op zaterdag thuis ben met morgan is het huishoudelijke dat ik doe niet meer dan de was in en uit de machine/ droger, de afwas en morgan der eten koken. En het meeste doe ik als ze slaapt. De rest van de tijd is voor haar dus zeg dat ik van die dag 1 a 1.5 uur per dag besteed aan mijn huis. Verder zijn we weg of doen we wat samen. Net als ik niks hoef te doen als ik thuis kom, net als jou man bakmamma. Dan kan ik ook met morgan bezig zijn. Een tijdschrift of een boek lees ik als ze slaapt of als pappa thuis is dus daar zitten jullie ook al fout.

En mochten jullie het nodig vinden om mij nog een keer als voorbeeld van de ontaarde moeder te gebruiken kom dan eerst even de feiten checken voordat jullie de aanval openen. Ik heb niks tegen moeder die thuis blijven, al heb ik ook zo mijn dingen dat ik denk ik zou het nooit zo doen of dit kan anders, maar die hou ik voor mezelf en kunnen jullie mij niet ontlokken omdat ik me niet verlaag tot jullie niveau van afgeven en veroordelen. Wat mij betreft kan er een slot op dit topic want ik heb zo’n gevoel dat ik dit ook weer voor de kat zijn viool getypt heb.

Groetjes,

Michèle

Ok, snappen jullie niet wat ik zei dat het kwetsend is voor mensen die wel fulltime werken? die zielsveel van hun kind houden en er alles voor hebben, en dat er in dit topic wordt gezegd dat dit even niet zo is? en dat ze het slecht doen? want ze zijn er immers niet? Dan hadden ze ipv van hun lieve kleine schat mar een hond of konijn moeten nemen? Zien jullie echt niet in dat dit ontzettend kwetsend is voor ze?
En dan kan het allemaal wel niet zo bedoeld zijn, maar toch komt het dus wel zo over, en dan vind ik, dat als mensen dit duidelijk aangeven, en je het dan toch blijkbaar niet zo bedoelde, je dan ook even moet kijken naar je schrijfstijl etc, zodat het niet nog een keer gebeurt!!

Dan kunnen alle argumenten die ik en anderen hebben gegeven dan wel zo weggewuifd worden, en misschien terecht, misschien ook niet, dat is niet het punt wat ik duidelijk probereer te maken. Wat ik hierboven heb neergezet, dat is wat ik probeer duidelijk te maken, en ik vind het gewoon erg om te zen dat ondanks dat dit door de bewuste personen, meeerdere keren is aangegeven, nu iemand die zich eigenlijk niet eens aangesproken hoef te voelen, het voor hun moet opnemene, omdat ze zelf te gekwetst en boos zijn om nog te kunnen reageren!!! Daar gaat het om!!! Ik bedoel dan hebben we het over elkaar in je waarde laten!!!

liefs woezel

Oh mensen wat een duscussie… er vroeg fatsoenlijk een vrouw of we bewust thuis blijven of dat we werken… en nu moet er zo`n discussie komen wat nergens op slaat.

ik sta echt volledig achter Michèle…
Ik werk dan niet… maar zal nooit de mensen die fulltime werken veroordelen, want sommigen MOETEN.
Wat nou als wij (huisvrouwen) straks gaan werken wanneer kids op school zitten?? Worden we dan ook bevooroordeeld?? Dat slaat gewoon nergens op…

Liefs, Melanie

Lieve mama’s,

Ik ben te moe om te reageren … ik begon het topic omdat ik twijfel of ik nu weer aan het werk zal gaan of niet. Met werk bedoel ik zo eens een paar uurtjes, meer kan altijd als de basisschool zich aan dient. Dat ik dit topic begon heeft met mijn angst te maken of ik uberhaupt nog aan het werk zal komen hier in zeeland. Misschien met een grote kruiwagen hihihi. Ik hoopte door te lezen van andere reacties, het me een positievere kijk zou geven en geen nare discussie. Al vind ik dat een discussie best mogelijk moet kunnen zijn mits je een andere situatie accepteert. Eerlijkt gezegd heb ik gemerkt dat ook ik een duidelijke mening heb maar dit mag toch? Dat een ander zich dan aangevallen voelt? Tja, jammer.

@bakmama gaf haar situatie weer en haar verhaal vond/vind ik erg opbeurend. Voor mij herkenbaar en spreekt me erg aan. BELANGRIJKSTE … ik heb de vrijheid en luxe om thuis te kunnen en mogen zijn, kan zoveel leuke dingen doen met Fabienne en dat is een eye opener voor mij. Ik laat me gek maken door de maatschappelijke maatstaven van tegenwoordig !!! Ik straks vrijwilligerswerk doen, overblijfmoeder zijn en als zich een betaalde part time baan zich aandient, prima.

Ik vind het ook super leuk om met Fabienne aan het aanrecht te kokkerellen, ze is wild enthousiast met een pollepel. In de tuin met een hark en schep, haar dag kan niet meer stuk, de was doen met mamma en opvouwen, samen afwassen … koekjes bakken, een blaadje lezen, alles vindt ze fijn met mamma. Nou geloof me daar doe ik het thuis zijn voor. Ondertussen wil deze mamma ook weer een beetje aan zichzelf werken, met het oog op de toekomst snappen jullie. Ik ben 40 en geen 25 meer dus dan kijk je toch met andere ogen naar je mogelijkheden.

Ik zit dit topic met open mond van verbazing te lezen…
Ik heb in het begin gereageerd omdat ik op het moment ook twijfel om weer te gaan werken of niet, zij het voor een paar uurtjes per week…

Maar mensen toch!!! Er lopen kindermoordenaars rond, kinderverkrachters en kindermishandelaars!!! En jullie rekenen elkaar af op thuisblijven of fulltime werken!!!
Het belangrijkste is toch dat een moeder van haar kind houd!! En wat zij dan doet wat zij denkt dat goed is, dat is ieder zijn/haar eigen keus…
Zolang ze haar kind maar niet mishandelt, misbruikt of in de glasbak gooit of verkoopt op een open forum!!!
Dat soort dingen zijn een discussie waard, dit niet!!
Thuisblijven of Fulltime werken, iedereen kijkt daar gewoon anders tegenaan en dat moet iedereen zelf weten!!
Door er een discussie over te voeren verander je iemand anders zijn/haar mening toch niet! En dat hoeft toch ook helemaal niet! We hoeven toch geen wereld met ALLEEN thuisblijfmoeders of met ALLEEN fulltime werkende mama’s?? De wereld is toch goed zo

@Michele: Ik wil alleen nog even zeggen dat jij zegt dat je thuisblijvende mama’s niet wil veroordelen, maar je zegt wel dat de mama’s die thuisblijven vaak opscheppen met merkkleding etc. dus daarom wil ik alleen nog even zeggen dat ik thuisblijfmama ben ondanks dat mijn vriend maar 1500 in de maand verdiend en we wonen wel in een normaal huis.
Maar geld voor merkkleding en andere dure spullen hebben wij dus niet
Niet om jou weer aan te vallen of zwart te maken want ik heb respect voor iedereen en ik laat echt iedereen voor 100% in zijn/haar waarde. Maar om te zeggen dat het dus ook anders kan qua thuisblijfmama’s

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

wij wonen in een koophuis en hebben dus een hypotheek en mijn vriend is ook geen dokter of advocaat en heeft ook gewoon een middeninkomen. Toch heb ik ervoor gekozen om parttime te werken om bij mijn kind te zijn. Dan maar een jaartje niet op vakantie als het er niet in zou zitten, maar gelukkig lukt dit meestal wel als we de rest van het jaar wat sparen. Kwestie van plannen en met je geld omgaan. Ik schep dus ook niet op over merkkleding of grote huizen. En bij mijn kdv zijn halve dagen wel degelijk mogelijk, als dat bij die van jullie niet kan terwijl vriend lief wel om 14.00 uur thuis is dan had ik al lang een ander gezocht. maargoed, net wat woezel zegt. Ieder heeft zijn mening en die heeft iedereen nu duidelijk gegeven. Als mensen zich gekwetst voelen door een ander zijn mening wil dat in mijn ogen alleen maar zeggen dat je voelt dat er een kern van waarheid in zit. ALs ik iets ECHT onzin vind, dan raakt het me ook niet. En het is niet geschreven/bedoelt om iemand te kwetsen, maar ieder heeft een andere mening en die mag gezegd worden. Iedereen heeft dat nu ook wel duidelijk gedaan, dus laten we het daar nu dan ook maar bij houden.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 20 Feb 2011 12:54:00

Wat is dit nou toch iedere keer? Dit is volgens mij de derde x dat deze discussie gevoerd wordt in de 1,5 jaar dat ik op Ikkeben zit!

Mensen, laat iedereen toch in z’n waarde, alsjeblieft!

Degene die thuis blijven hebben gelijk als ze dat willen, degene die parttime werken omdat ze willen/ moeten hebben gelijk en degene die fulltime moeten/ willen werken hebben gelijk!

Als je als moeder (en vrouw!!) doet wat je wilt wat betreft werk ben je gelukkig en dat straal je uit. Daar wordt je kind gelukkig van, als je als moeder doet wat JOU gelukkig maakt…

Groetjes van Sascha en Senne

Nou sorry hoor, maar om nou te zeggen dat als iets kwetst, de waarheid dan tot je door gedrongen is , is dus dikke onzin!! Als jij een slechte moeder genoemd wordt, of er wordt gesuggereerd dat je dat bent, dan ben jij ook gekwets, of wou je soms beweren dat dit niet zo is??? En ook al zou dit niet zo zijn, het heeft ook nog eens met fatsoens normen te maken. Als je merkt dat iemand door de manier waarop je iets zegt , zich aangevallen voelt, dan is het je taak (nee plicht) om eens kritisch te kijken naar hoe je iets zegt of opschrijft, en niet doodleuk in een andere posting zeggen dat je het niet bedoeld, om weer even later de la met beschudligingen open te trekken. Dan meen je er ook niks van.

Maar goed, blijkbaar schrijf ik tegen blinden ofzo, (de opmerkingen praten tegen dovemansoren kan niet aangezien het geschreven taal is )

liefs woezel

laat toch iedereen doen waar ze gelukkig van worden, zeg! Iedereen is anders en doet het anders. Je mag best een mening hebben, maar om nou zo veroordelend te doen vind ik een beetje ver gaan. Ik zou ook geen 40 uur willen werken, maar dat ben ik. Mijn zus heeft ook altijd full-time gewerkt en haar zoontje ging ook als ze een dag vrij had naar het KDV omdat ze dan eens een dagje rust had. Maar zij was ook alleenstaand en had dus altijd de zorg in het weekend en 's avonds. Ze had ook geen familie in de buurt, want ze woonde toen in Zwitserland. Ik sna dat wel.
Mijn zoon gaat ook 2 middagen naar het KDV terwijl ik thuis ben. En hij gaat ook iedere week naar oma een nachtje. Mijn moeder snapt dat ook niet, maar ik heb dat gewoon nodig en mijn zoontje vindt het allang goed.
Iedereen heeft andere dingen nodig om gelukkig te zijn. Laat iedereen het toch doen zoals ze het willen! Zolang de kinderen niet verwaarloosd worden en gelukkig zijn is het goed toch!?

Ik hoorde deze week dat 1 op de 3 kinderen mishandeld, verwaarloosd of misbruikt wordt, maak je daar liever druk over!!

22-12-2009 colin geboren

Oh en wat betreft de kdv. sorry maar daaar uit spreekt weer dat thuisblijf mama’s weinig tot geen ervaring hebben met kdv’s Ik zal even uitleggen hoe dat gaat. En bijna iedere kdv heeft deze regel.
Er zijn vaste tijden waarop je je kind mag halen!!! en brengen. Af en toe een uitzondering, maar meestal dus niet!!!
Deze regel hebben ze voor de rust van de kinderen en dat er dus niet constant ouders in en uit lopen om hun kind op te halen. Dit houdt dus in dat je ze ergens tussen 700 en 830 kunt brengen of vanaf 1230/1300. wil je ze ophalen? dat kan tussen 1230 en 1300 of anders na 1700!! Dit is dus niet de keuze van de ouders, maar de keuze van beleid van bijna iedere kdv hier in nederland. Dus ook al zou ze Morgan om 1400 willen ophalen, mag dit dus niet vanuit het kdv!!! Dus voordat er op die manier naar elkaar gewezen wordt, eerst je info even na checken

liefs woezel

Dat slechte moeder neem jij steeds in de mond woezel, niet wij! Of je een goede moeder bent of niet draait om meer dan wel of niet werken alleen en zul je mij dan ook niet over horen oordelen.
Ook het veroordelen waar je het steeds over hebt, dat doe ik ook niet, ik geef alleen mijn mening die jij net zo goed veroordeelt als je het zo wil noemen dan dat ik dat die van michele zou doen. en toch kwets je mij niet, omdat ik achter het geen sta wat ik doe, en dat is wat ik bedoel.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 20 Feb 2011 13:45:50

Gewijzigd door - mama1980 op 20 Feb 2011 13:47:40

nee, wat ik in een eerder berichtje ook al aangaf, er wordt niet LETTERLIJK gezegd “jij bent een slechte moeder” , maar indirect dus wel.
En ik veroordeel niemand, behalve als ze zelf beginnen met veroordelen. Als er wordt gezegd dat je dan maar een konijn of een hond moet nemen, sorry, maar dat is zeker niet kwetsend??? En ja ik neem het op voor Michele, maar ook voor alle werkende moeders die fulltime werken. Waaronder bv mijn zus, die de ene keer 4 dagen werkt, andere week 5 dagen. Ja ook zij wil waarschijnlijk minder gaan werken. naar 3 tot 4 dagen, maar op dit moment kan dit niet op haar werk gerealisserd worden, dat kan pas in september. Zij heeft 5 jaar moeten wachten tot haar een kind is gegund. 5 Jaar!!! En krijgen we indirect te horen dat ze dus blijkbaar maar een hond had moeten nemen.
Vind je het dan even heel erg gek dat mensen zo reageren? En het was in erste instantie niet eens tegen jou bedoeld.

liefs woezel