ik had helemaal gemist dat er hier een discussie was, en wil toch de fulltime moeders een hart onder de riem steken!!
Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken hoeveel hij of zijn wil werken. Alos dit fulltime is, dan moet dat ook oke zijn. Ik snap niet waarom dat per definitie niet goed is, ondanks alle uitleg hier. een fultime werk moeder is ook een goede moeder, en maakt misschien nog wel meer kwaliteits uurtjes dan een thuisblijf moeder, omdat een ze de uurtjes dat ze thuis is, er ook echt is voor de kleine, en niet tussendoor even ramenlappen, badkamer schoonmaken etc. Nee ze is er echt voor de kleine, doet leuke dingen met ze etc.etc. Dit in tegenstelling tot de thuisblijf mama’s. Tuurlijk, in de praktijk ben je meer aanwezig dan een fultime moeder. Dat is een simpel reken sommetje, maar de thuisblijf mama doet meestal ook het hele huishouden. In de tijd dat je het huishouden doet, heb je ook niet de aandacht voor het kind. Natuurlijk ben je lichamelijk aanwezig, maar het kind moet zichzelf vermaken, want ja, de badkamer moet gepoets worden, was opgevouwen etc.etc. echte kwaliteits uurtjes zijn dat niet.
Ik denk dus dat hoe je het went of keert, iedereen het goed doet, of je nou thuisblijf moeder bent, of partime werkend, of fultime werkend. Ik vind alleen dat je fulltime moeders niet moet afrekenen op het feit dat ze fultime werken!!
Ik werk 21 uur per week, maar doordat ik in de nachtdienst zit , houdt dit in de praktijk in, dat ik 7 nachten werk (waarvan bo dus 5 dagen na het kdv gaat, in het weekend gewoon thuis want dan is papa er) en dan 14 nachten vrij. Ik ben dus idd meer thuis dan menig ander moeder die partime werkt, of fulltime. Dit houdt echter niet in dat ik fultime moeders veroordeel, helemaal niet zelfs!!! Ik werk omdat ik het leuk vind, maar ook omdat het financieel moet.
Michele en Sophie (en alle andere fulltimewerkende moeders die mee lezen of gereageerd hebben) laat je niet gek maken, wordt niet boos, heeft geen nut, mensen die zo reageren zijn in mijn mening kortzichtig bezig, en laten mensen niet in hun waarde. Jullie doen het hartsikke goed hoor!!!
liefs woezel