@michele … ik geloof best dat je alle mogelijke tijd aan je dochtertje besteed en ik geloof ook zeker dat je een SUPER mama bent, toch denk ik dat een moeder die thuis is full time, meer aandacht kan/zal besteden als iemand die ruim 38 uur werkt. Dat lijkt me ook logisch want zoveel uur hou je niet meer over. Of het beter is of niet … tja, … helaas ontstaat dan toch weer deze discussie.
Ik heb zelf altijd gezegd dat als ik een kind zou mogen krijgen dan gaat het beslist niet naar het KDV de eerste paar jaar. Als ik naar Fabienne kijk dan geloof ik ook niet dat het haar goed zou doen. Ik ben blij dat ik nu 2,5 jaar thuis ben voor haar en langzaam aan zou ik wel weer wat willen werken. Met wat bedoel ik maximaal 16 uur.
Ik vind het welzijn van mijn kind vele malen zwaarder wegen dan het geld wat ik binnen breng + dat Fabienne mijn enigste kind is en zal blijven … wil ik des te meer van haar genieten en vind ik de eerste jaren van ontwikkeling zo belangrijk om daar onderdeel van te zijn. Als je 38 uur werkt mis je toch ook een heleboel.
Iemand die thuis is, zit er dag in dag uit boven op en is bij wijze van spreken even blij als ze 1 minuut rustig op de wc kan zitten. Ze zijn veel in je buurt dus krijgen ze automatisch ook vaak aandacht.
Het is jouw keuze …
![]()
groetjes Esther