Ben ik het ziekenhuis... ALWEER!

Ben nog steeds hard aan het duimen voor je, als je lichaam aan geeft dat het dan toch te veel is stoppen hé. Geeft je lichaam niet voor niks aan, en vooral lekker blijven slapen is goed voor je. Wat betreft lekkende borsten, kan ik je geen antwoord op geven bij beide geen last van gehad. Doe het rustig aan he met die kleine poppedop bij, elke dag is er weer 1.

Gr patries

Doe dan toch ook rustig!

Maareh dwat betreft die borsten. Bij mij hielden ze zich goed tot mn bevalling, maar een vriendin van mij had met de tweede al vanaf een week of 27 lekkende borsten. Haar kindje is met 38 weken gehaald door andere complicaties, maar dat was dus geen teken met 27 weken dat de baby er aan kwam.

Liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ooch meisie doe ook rustig aan! ik weet hoe moeilijk het is haha ik ben ook zo druk van binnen en kan moeilijk stil zitten,
net na mijn bevalling was ik aan de wandel gegaan en ik kreeg me toch een commentaar!
viel bijna van mezelf af maar hou niet zo van hulpbehoevend zijn en ik moest gewoon plassen!
hoe gaat het nu met je meid??
spannend hoor!
trouwens, internetten tijdens een ctg haha dat is een luxe!

He wat had ik nou gezegd amdere laten lopen en jij lekker op de bank

Nee luister goed naar je lichaam enne slapen is altijd goed nu. Die borsten kan ik je niet mee helpen, ik was blij dat ik uberhaubt 3 druppels had zeg maar. Anders even aan de gyno of vk vragen.

Groetjes,

Michèle

Geloof dat we met zijn alle Anouk maar moeten gaan vastbinden

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Hmmm ja vastbinden lijkt me een goed idee, maar niet omdat ik anders niet rustig aan doe… Eerder omdat ik anders een gynaecoloog aanvlieg! Tjeeee wat ben ik onbeschoft behandeld zeg!
Vanmorgen had ik een afspraak naar aanleiding van de opname. Ik had verwacht dat ik een inwendig onderzoek zou krijgen, om te kijken hoe het met de ontsluiting zou zijn. Maar nee, het verliep even anders!
Mijn zusje was mee, omdat ik de afstanden van de bushaltes niet meer kan lopen, en fietsen lukt al helemaal niet.
Ten eerste gooide de gynaecoloog (die ik nooit eerder had gezien) de deur voor mijn zusjes neus dicht. Ik zei dat ze mee wou, en het leek of hij dat met tegenzin goed keurde.
Na een blik op zijn pc, begon hij tegen me uit te vallen dat ik nog steeds rook (ik rook 3 a 4 sigaretten per dag, mijn eigen gynaecoloog is er van op de hoogte, en natuurlijk probeer ik het niet goed te praten, roken is gewoon niet goed, maar zij heeft mij gezegd dat als ik het bij die hooguit 4 per dag hou, dat dat minder erg is dan de stress die helemaal stoppen zou opleveren)
Kwaad als een leraar op een schoolkind, begon hij te tieren, of ik wel wist waar ik mee bezig was, roken, jeetje zeg, zo ver in de zwangerschap al, en nog niet gestopt, en dan icm met AL DAT OVERGEWICHT (en bedankt), en het feit dat je geen lichaamsbeweging krijgt, daar ging hij maar even van uit, ik moest hier maar eens heel goed over na gaan denken… Pffff alsof ik een klein kind ben dat op zijn kop krijgt!
Nou ja, toen heeft hij mijn bloeddruk gemeten en naar het hartje geluisterd, dat was gelukkig goed. Tijdens het luisteren naar het hartje begon hij tegen mijn zusje dat zij ook niet mag roken, omdat ze waarschijnlijk dezelfde erfelijke stollingsafwijking in het bloed heeft als mij, en hij schreef voor haar op wat ze allemaal moet aangeven zodra ze aan kinderen wil beginnen. Tjee zeg, dat kind is 18! en ik dacht dat ik de patient was! Hij heeft uiteindelijk meer met haar gepraat dan met mij!
Ik zag nog net kans om mijn vraag te stellen, want gisteravond had ik een paar uur om de 10 minuten harde buiken, maar niet pijnlijk. Dat was niks wist hij me te vertellen, volkomen normaal. Van de zieknhuisopname was hij niet op de hoogte trouwens… Maar het feit dat ik de prikjes voor de longrijping heb gehad moet mij daar genoeg in gerust stellen, als het komt dan komt het, we stoppen de bevalling toch niet meer zei hij… Tja dat wist ik, maar is het heel raar dat ik mij zorgen maak? ahum…
Ik moest over twee weken weer een afspraak maken, en echo’s waren niet meer nodig vond hij… Mijn eigen gyn wil elke twee weken een echo, en elke week een afspraak…
Ook is inmiddels bepaald dat het hele verhaal van de geplande keizersnede van de baan is. De placenta ligt niet meer 1, maar 2 cm van de ‘‘uitgang’’ en dat is net voldoende om het risico op een bloeding bij de bevalling te voorkomen. Dat is de reden dat ik nu maar natuurlijk moet bevallen, terwijl mijn eigen gyn nog 4 andere redenen had om mij een keizersnee te geven. Als ik nu de 40 weken haal krijg ik een hormoonveter om me in te leiden, terwijl mijn eigen gyn heeft gezegd dat dat ding niet alleen de baarmoedermond week maakt, maar ook het litteken van de vorige keizersnee waardoor die tijdens het persen kan openknappen.
Nou ja, een hoop onduidelijkheid en onbegrip dus! Grrr kan me hier zo kwaad om maken.
Ik heb bij de secretaresse gelijk gevraagd naar een afspraak met mijn eigen gyn, maar die blijkt tot 28 december geen spreekuur te hebben. Toen heb ik maar een telefonisch consult geeist, want ik neem echt geen genoegen met hoe ze me nu opeens behandelen. Eers zijn ze uitterst voorzichtig overal mee, omdat ze zelf wel heel goed weten dat ik mijn eerste kindje ben verloren door hun schuld, en nu loopt de zwangerschap bijna ten einde en gaan ze zo laks met mij om!
Aanstaande vrijdag gaat mijn eigen gyn me nu bellen, en dan wil ik 100% zekerheid van haar hebben, dat ze mijn nooit een hormoonveter gaan geven, en dat ik bij 38 weken zwangerschap een keizersnede krijg. En ik eis ook een echo, volgende week al! En wekelijks een afspraak met een gyn, maar niet die gast die ik vanmorgen had!
Pffff zo het is er uit, hahaha! wat een verhaal is het geworden… maarja, moest het even kwijt hoor!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Jeetje zeg, wat ben jij schandalig behandeld!!
Goed dat je een (telefonische) afspraak met je eigen gyn geeist heb!
Ik hoop echt dat zij je een beetje gerust kan stellen, en dat je gewoon weer afspraken met haar kan krijgen.
Op je strepen staan!
Maar je niet té druk maken…
Succes ermee!
Liefs, Anne

Ik vind het heel wonderlijk en onprofessioneel hoe de gynaecoloog je te woord heeft gestaan.
Dat is gewoon niet netjes, ongeacht het feit of hij gelijk heeft ja of nee.
Want dat moet me dan wel van het hart, en ik wil geenszins een oordeel vellen of iets zeggen wat je toch al wel weet.

Ik snap persoonlijk niet dat mensen nog roken tijdens een zwangerschap maar dat is mijn mening en makkelijk gezegd omdat ik toch al niet rook. Maar ik werk zelf in de psychiatrie, en daar wordt nogal veel gerookt. Toen ik bevallen was, werd mij gevraagd, bij het zien van de placenta of ik veel gerookt had. Nee dus, maar het meeroken had dus voor een verkalkte placenta gezorgd. Nou dat schokte mij wel moet ik zeggen.
Ik zou het dus zelf nooit doen maar goed ieder voor zich.

Ik hoop dat je bij je eigen gyn meer steun en toezeggingen kunt krijgen, want dit is wel heel vervelend, en het geeft ook weer de nodige stress natuurlijk.
Kop op meid!!!

Je Zus wat een hork zeg. Ik zou zeker een klacht tegen deze man indienen (ik ga er maar vanuit dat het een man is). Ik zou deze persoon zeker niet meer willen zien nee.

Enne ik rookte niet meer toen ik zwanger was, maar mij werd dat ook verteld dat je beter iets kan roken dan niets want dat geeft inderdaad te veel stress.

Probeer wel rustig aan te doen en op jezelf en je kleine meid te letten.

Groetjes,

Michèle

Pff Snoekie, ik heb nog niet gereageerd (weinig tijd gehad), maar heb je verhaal natuurlijk WEL tot op de laatste letter gelezen! Ik leef zo met je mee! Wat een spannende tijden maak je nu mee zeg! En dan heb je ook nog zo’n verschrikkelijke vent voor je! Persoonlijk vind ik doktoren 9 van de 10x afschuwelijk, ze mogen bij hun studie ook wel een module ‘patiëntvriendelijkheid’ volgen wat mij betreft. Ze denken de wijsheid in pacht te hebben en op hun gebied weten zij ook het beste wat goed is, maar alsof JIJ niet weet dat roken niet goed is! Mijn vriendin rookte ook door en tegen haar zeiden ze ook dat een paar sigaretten roken minder schadelijk is dan de stress die zij altijd heeft. Ik rook zelf niet en reageer eerlijk gezegd ook altijd wel een beetje fel als ik een mama met een dikke buik zie roken (vind het niet zo’n tof gezicht eigenlijk, klopt voor mijn gevoel niet), maar iedereen moet dat voor zich weten. Je bent echt niet de enige! En dat die vent wat over je gewicht zegt en dan ook nog op zo’n manier! Hij kan ook zeggen: ‘Mevrouw, u weet dat u wat te zwaar bent en dat kan blabla, dus het is gezonder dat…’ Zo’n kerel zou ik willen aanvliegen!

Zelf moest ik met 38 weken voor een echo omdat Eva niet indaalde en ik had dan weer een hele vriendelijke, maar wel rare gyn. Een vrouw die zelf ook zwanger was. Ze was heel nonchalant en schoot gewoon wat her en der met dat echoding over mijn buik. Vroeg ze wat ik van zwangerschapsyoga vond en ze zat allemaal dingen te vragen over kleertjes enzo. Ik vond dat dan ook weer een beetje vreemd, ik verwacht toch van een dokter wat zakelijkheid. Maar de gyn die Eva uiteindelijk haalde, stelde zich niet eens voor. Hij ‘trok’ haar eruit en weg was hij. Voor hem was kinderen halen echt routine. Dat is óók weer raar…Maar jouw hork slaat echt ALLES!

Wat is eigenlijk een hormoonveter??? Mijn collega is ook een kindje verloren, ze stierf twee weken na de geboorte n.a.v. zwangerschapsvergifting. Nu heeft ze een gezond zoontje, maar zij eiste ook een keizersnee. Om alles uit te sluiten. En maar goed ook, want haar baarmoederwand was heel dun en die had open kunnen klappen…We willen niet weten wat er dan gebeurd zou kunnen zijn…Na Jayvay (schrijf ik dat goed?) wil je elke risico uitsluiten. Gewoon voet bij stuk houden. Ik hoop dat jullie meisje nog wel even blijft zitten en als ze eruit wil, dat ze dan goed weten wat ze doen! Succes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

zo meid wat een onbeschoft zeg .ik zou de klachten commisie van het ziekenhuis in schakelen die is er …en ik zou daar je hele verhaal van vandaag neerlegen
want dit is niet normaal .en dat je daar een excuus van eist .en normaal behandelt wilt worden ,en niet als een stuk vuil .
meis succes

groetjes marielle mama van tanja

Schandalig, hoe jij bent behandeld. Als een klacht indienen een mogelijkheid is, dan zou ik dat overwegen als ik jou was. Wat een stress allemaal zo aan het eind van de zwangerschap. Potverdorie, kan me daar plaatsvervangend kwaad over maken zeg! Probeer het toch rustig aan te doen, niet teveel te stressen over alles!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Belachelijk die gyn zeg! Zou er wel wat tegen je eigen gyn over zeggen, zeker wat voor een hork hij was. Doe het rustig aan he,

Gr patries

Jeetje mama_snoekie, wat een impact moet dit allemaal op je hebben!
Je hormonen gieren zo wat gillend je lijf uit door alle gebeurtenissen & situaties die zich voor hebben gedaan … en dan als laatste druppel krijg je zo’n GYN!

Verschrikkelijk, dat zo iemand zo ombeschoft kan reageren. En ook nog zo zonder empathie, dat zouden ze toch moeten hebben als ze arts/gyn zijn! :S
Ik reageer wat laat, maar heb wel alles gelezen uiteindelijk! Probeer jezelf in iedergeval niet te druk te maken, en schrijf anders even op een briefje wat je allemaal wilt vragen & zeggen tegen je eigen gyn, zodat je nix kan vergeten wat misschien toch wel belangrijk voor je is. Kzou ook gwn die keizersnede eisen hoor, dit kunnen ze gwn niet maken … vooral niet in jou situatie.

Ik heb zelf de laatste week voordat Nayaro geboren werd, ook in het zkh gelegen, omdat Nayaro niet meer bewoog & zijn hartslag helemaal niet goed klopte. Ze hebben me toch ook 3x proberen in te leiden, zonder resultaat! Dit hadden ze in 35 jaar looptijd nog nooit mee gemaakt, maar het mooiste was: dat ze me de dag van te voren maar weer even na huis wilde sturen in afwachting van de bevalling omdat de inleiding zijn werk niet deed & dat terwijl Nayaro al een week niet bewoog & zn hartslag achteruit ging. Ik voelde hem gwn helemaal niet meer!
Nou, kben zelf toen ook in huilen uitgebarst, dat konden ze echt niet maken.
Eerst het ene zeggen & dan vervolgens het andere doen. En zo met mij sollen terwijl het om het leven van mij kind ging, die verdorrie achteruit ging daar in mijn buik! Uiteindelijk is toen afgesproken dat me vliezen de volgende dag kunstmatig gebroken zoude worden om 08.00 uur … Maar dat was niet meer nodig Nayaro is om 07.01u geboren op een geheel natuurlijke manier! & nog gezond ook!
Wel wat te vroeg & klein voor de duur van de zwangerschap, maar ons mannetje was zo sterk dat hij diezelfde dag gewoon mee na huis mog.

Wat ik hier mee wil zeggen is: dat je echt moet aangeven, dat je die veranderingen nu helemaal niet kan hebben & dat je echt geen speelpop ben van, we doen het ff zo, of nee toch maar zo!
Hou vast aan je eigen gedachte, je weet zelf het beste wat je wilt & waar jij je het beste bij voelt!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Hoe gaat het met je mama-snoekie, is alles rustig? We hebben je al ff niet gehoord, of ik moet wat gemist hebben.

Gr patries

hoi mama snoekie
je heb meld plicht hoor hahahaha elke dag even melden
hoe het gaat .en heb je nog een klacht ingedient voor die
gynocoloog .meis sterkte met de laatste loodjes

groetjes marielle mama van tanja

Alles is nog rustig! Ik ben nog gewoon thuis. Zo langzaam aan kom ik wel weer wat meer van de bank af, en dat gaat redelijk. Ik heb lekker op mijn gemak de babykamer helemaal af gemaakt, en het ziekenhuiskoffertje ingepakt enzo. Nu ben ik bezig met de geboortekaartjes regelen… Vandaag krijg ik alvast de envelopen en kan ik adressen gaan schrijven
Mijn eigen gynaecoloog heeft me gisteren gebeld en kon zich heel goed voorstellen dat ik me ongerust begon te maken door al die verschillende verhalen. Ze heeft me wel weer gerustgesteld. Maar of ik een keizersnede krijg is nog niet te zeggen. De situatie is namelijk veranderd omdat ik nu 1 cm ontsluiting heb. Dan kunnen ze mij nanmelijk inleiden met een infuus, en gaat er dus geen hormoonveter aan vooraf. dat laatste zou gevaarlijk zijn omdat die niet alleen de baarmoedermond week maakt, maar ook het litteken van de vorige keizersnede.
Wat we nu hebben afgesproken is dat ik bij 38 weken (en dus geen 40) bij haar zelf kom, en dan gaat ze toucheren, om te zien hoe het er voor staat met de baarmoedermond. Als alles gunstig is zal ik die week opgenomen worden en breken ze de vliezen waarna ze de weeen op gaan wekken met een infuus. Dan zou ik dus toch natuurlijk kunnen bevallen. Maar als nou blijkt dat ik na een paar uur niet genoeg ontsluiting krijg, dan pakken ze wel eerder door met een keizersnede dan bij Joey. Toen hebben ze me 16 uur laten puffen met nog geen 5 cm als resultaat. Ze heeft mij er van verzekerd dat dat niet weer hoeft te gebeuren.
Als bij dat toucher nou blijkt dat een keizersnede gunstiger zou zijn, word daar een afspraak voor gemaakt in die week. Dus echt duidelijkheid heb ik niet, maar ik weet nu wel dat alles goed geregeld is. Mijn gynaecoloog heeft me beloofd dat ze een áttentie’’ in mijn dosier zal schrijven, zodat elke gynaecoloog die ik nu nog tegenkom eerst mijn voorgeschiedenig leest voor hij conclusies trekt en zomaar weer nieuwe afspraken bedenkt.
Dat die gynaecoloog waar ik de laatste keer was had gezegd dat echo’s niet meer nodig zijn vond mijn eigen gyn ook heel vreemd, want die zijn wel degelijk nodig om de groei (gaat iets boven gemiddeld) van het kindje in de gaten te houden, maar ook de ligging van de placenta. Volgende week krijg ik dus gewoon een echo
Dus al met al gaat het nu wel goed, zolang ik het kalm aan doe. Ik slaap iedere middag met Joey zo’n drie uur! En dat hou ik er lekker in, zo heb ik ook nog wat aan de avond Hopelijk komen we de feestdagen ook nog rustig door. De dag na kerst ben ik jarig, maar we hebben de familie maar alvast gezegd dat we daar niet al te veel aan doen, in die drukte heb ik gewoon geen zin!
En daarna op naar 10 januari, want dan ben ik 38 weken en zal ik dus heel snel mijn meisje in de armen houden!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Wat ontzettend fijn dat je gyn je weer helemaal gerust heeft gesteld. En dat je niet gek bent, het klopt gewoon wat jij allemaal dacht en zei!!!
Fijn ook dathet weer wat beter gaat, en dat je goed je rust kan pakken, en de spullen voor de baby in orde kan maken.

Wordt nog spannend, misschien wordt ze wel op Seth zijn verjaardag geboren
Geniet nog, en rust lekker verder uit!
Liefs, Anne

Oh fijn dat je gerustgesteld bent en mocht en nou nog 1 gynoidioot zeggen dat het anders wordt wijs je ze maar op je dossier en ga je maar op je strepen staan.

Enne verder rustig aan doen he. En misschien wordt ze net als Morgan wel een laat verjaarskadootje

Groetjes,

Michèle

Gelukkig ben je weer geruster over alles nu. Lekker rustig aan doen nog maar en voor je het weet is het januari!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker