Ben ik het ziekenhuis... ALWEER!

Hallo mama’s!
Ik ben al een paar dagen niet op ikkeben geweest… Vanaf vrijdag had ik enorme pijn in mijn onderrug, ik hield het nog geen minuut uit op de bureaustoel…
Die lage rugpijn was het gevolg van overbelasting, want ik had het erg druk met een vriend die niks kan vanwege een gipsarm na een operatie…
Maargoed, ik heb nu zeeen van tijd om helemaal weer bij te lezen, want nu lig ik in het ziekenhuis!
Heeft niks te maken met die rugpijn hoor… Ik had gisteren al een paar uur last van een gespannen buik, en harde buiken om de 2 minuten. Maar totaal niet pijnlijk, en ik had de hele dag nog niks gedaan, behalve de zorg voor Joey… en dat minimaal want die rugpijn hield mij voornamelijk op de bank…
Ik vertrouwde het niet helemaal en belde de verloskamers om te vragen wat ik er mee aanmoest. Natuurlijk moest ik ‘‘even’’ langs komen voor een ctg! Dus hup, vervoer geregeld, en op naar het ziekenhuis. Daar bleek dat ik toch inderdaat wel heel veel harde buiken had en ook zeer regelmatig. Na uren wachten en wachten, kreeg ik uiteindelijk een echo, een inwendige echo en een inwendig onderzoek. De gynaecoloog stelde vast dat de baarmoedermond al iets verkort en week was, maar wilde twee uur later nog een kijken om te zien of hierin vooruitgang zat, want dat zou beteken dat ik weeen had. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, ik had twee uur later alweer ietsje meer ontsluiting, en het bleken dus weeen te zijn! Toen moest ik met spoed aan de weeenremmers en een injectie voor de longrijping van de baby. Die kreeg ik gisteren om 9 uur 's avonds, zometeen krijg ik daar de tweede van. Die moet dan nog 24 uur zijn werk doen en dan ga ik morgenavond 9 uur van de weeenremmers af om te kijken of ik bij lichte inspanning weer weeen krijg, dan moet ik blijven en gaat de baby komen. Of dat er verder niks gebeurd, en dan mag ik naar huis, wachten tot het gaat beginnen. Er is dus een grote kans dat de baby nog voor de kerst geboren word…
Ik ben nu 32 en een halve week zwanger, dus ik ben er absoluut nog niet klaar voor! De dokters hebben me wel gerust gesteld dat het met de baby wel goed komt als die inderdaat te vroeg geboren word, maar 7 weken lijkt me toch veel te veel!

Nou ja, ik kan op dit moment niks anders doen dan afwachten en hopen dat ik zaterdag of zondag naar huis kan… Pffffff en er moet nog zo veel gedaan worden thuis… ik had het afgelopen weekend zo veel willen doen, maarja, toen kwam ik dus plat te liggen met die rugpijn…
Mijn vriend mocht vanmorgen het gips van zijn arm en kreeg een spalk, maar de chirurg was alles behalve tevreden over hoe het er uit zag, hij kon zien dat hij totaal niet genoeg rust had genomen… en dat klopt ook wel, hij heeft dit weekend Joey veel getild enzo, met als gevolg dat zijn hand een beetje begint te ontsteken… Hij moet nu 6 weken rust houden en daarna fysiotherapie… pfffff het zit ons dus niet mee! Maargoed, jullie zijn weer op de hoogte… Ik ga gauw kijken wat ik hier allemaal gemist heb de afgelopen dagen.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/AHnVp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdf.lilypie.com/Iwlmp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama_snoekie op 20 Dec 2009 20:15:49

Och jee, da’s ook wat! Je vriend met z’n arm en jij in het ziekenhuis. Wat spannend allemaal zeg. Het kan dus nog beide kanten op: of je mag naar huis of je kindje gaat komen? Begrijp ik dat goed? Ik hoop natuurlijk dat de kleine mop nog even mag blijven zitten en mag groeien en dat de weeënremmers goed hun werk doen. Sterkte en ik duim!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Pfff… je krijgt oook geen rust he…?! Nou, ja, even in het ziekenhuis nu. Probeer je rust ook even te nemen! Ik hoop dat de kleine nog lekker even blijft zitten, en dat je je nog rustog vor kunt bereiden.
Sterkte ermee!
Lief,s Anne

[img]http://lb1f.lilypie.com/eMdZp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Ah joh, dat is schrikken zeg! Hou je taai daar en ik duim voor je dat het nog ff niet doorzet. Heel veel sterkte.

Gr patries

Wat vervelend allemaal! Sterkte.

Liefs

Lilypie Tweede Ticker

Oeh, hier schrik ik van! Goed dat je zelf zo alert was en er niet mee door bent blijven lopen.

Ik hoop dat die kleine mop nog een poos blijft zitten, want elke week extra is alleen maar mooi meegenomen.

Alle sterkte! Ik zit op je schouder hoor!

Groetekes, Sje

Oejj… Nou ook ik hoop dat de baby nog even blijft zitten, en dat jij genoeg rust neemt…

Sterkte met je vriend, en uiteraard geldt dat ook voor jou!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Bedankt voor jullie lieve reacties!
Ik ben best zenuwachtig voor vanavond en morgen. Om 9 uur vanavond gaat het infuus met weeenremmers er uit, en dan maar hopen dat de weeen niet weer opgang komen als ik ga lopen enzo. Ik loop tot nu toe steeds alleen naar de wc, want verder mag ik niet, en ik heb me toch een onrustige benen van dat liggen in bed, bah! De verveling begint ook enorm toe te slaan, wat een lange dagen zeg!
alles is hier zo mooi en lux, met tv en internet enzo, maar uitgerekend mijn tv en computer doen het niet! hahaha, gelukkig heeft mijn vriend de laptop gebracht
Bedankt voor je geruststellende woorden Wil! Ik zal die naam van die dokter zeker onthouden, voor het geval dat het nodig is! Aan de goede zorgen zal het hier ook niet liggen, ook hier op de kraamafdeling zijn ze allemaal zo lief en behulpzaam, op enkele zeer ouderwetse zuster na dan, haha!
Wil, als een baby zo vroeg geboren word, komt hij dan ook aan allemaal slangetjes zoals beademing enzo? Want in de couveuze komt ie sowieso wel he? En moet ik dan ook prematuur kleertjes hebben, of dragen zulke kindjes nog geen kleertjes?
En dan heb ik nog een hele praktische vraag, haha hoe kom ik er nu al op!? Maar eh, stel dat de baby zo vroeg geboren word, hoe gaat dat dan met je zwangerschapsverlof? Als de baby optijd geboren word zou ik na de bevalling nog 12 weken verlof hebben… Dat zijn toch hopelijk wel meer weken als je te vroeg bevalt? Want ik neem aan dat zo’n kindje ook niet na een week al thuis komt…? Tja sorry voor al die vragen hoor, maar deze vragen beantwoord de gynaecoloog nog niet, laten we nu maar eerst afwachten hoe het verder gaat zegt hij… Daar zit natuurlijk wat in, maar ondertussen zit ik te piekeren…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

he meid, jeetje wat een verhaal zeg! Doe jij nou maar heeel rustig aan, zolang die kleine rustig kan blijven zitten, dat is nu het allerbelangrijkste.

Je verlof geldt voor na de uitgerekende datum, behalve als je kindje later wordt geboren. Dus je hebt minimaal 10 weken NA de uitgerekende datum. Dus dat is weer een zorg minder.

liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Och meid toch , het zit je ook niet mee hè. Ik wens je heel veel sterkte en probeer echt je rust te nemen, probeer niet te veel te piekeren (makkelijk gezegd).

Een dikke knuffelllllllll

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Meid toch schrik van je bericht
Dat was niet in de planning he maar goed dat je zo alert bent
Heel veel succes en we duimen dat die kleine mop nog ff bij haar mama in de buik kan vermaken

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

Heel veel sterkte en ik hoop dat de kleine nog een tijdje blijft zitten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

He meid na al dat geregel voor rust toch nog dit. Hopelijk hebben de weeenremmers hun werk gedaan en blijft de kleine meid nog even zitten.

Groetjes,

Michèle

Nou jah zeg, das wel heel erg vroeg hè? Tuurlijk ben je helemaal nog niet klaar met alle dingetjes regelen. Dat had ik al toen Danique 4 weken te vroeg kwam! Ik was nog volop bezig met mijn nesteldrang onder controle te krijgen

Hoop dat je kindje nog even lekker warm in je buik blijft zitten zodat het nog wat verder kan groeien. Sterkte!

pfff bedankt voor jullie lieve woorden dames word er emo van, hihi!
En Wil bedankt voor je uitleg, daar heb ik echt wat aan, ik weet nu tenminste een beetje wat me eventueel te wachten staat! Natuurlijk kan het ook zo zijn dat ik morgenmiddag na het lopen geen weeen meer krijg, en dat ik naar huis mag, maar dan nog blijft het een grote kans dat de weeen te vroeg beginnen. Ze gaan dan niet nogmaals weeenremmers geven, want de baby kan geboren worden omdat ik die spuiten voor de longrijping heb gehad. Best een eng idee, maar ze zullen wel weten wat ze doen neem ik aan.
Vanmorgen was er een gynaecoloog bij me die me wel even flink liet schrikken… Hij zei dat als alles gewoon goed aat en de baby blijft lekker zitten, dan ga ik gewoon vaginaal bevallen ipv de geplande keizersnede die ik in week 38 heb staan. De echo liet namelijk zien dat de moederkoek niet meer voor de uitgang ligt. Die willen ze het liefst 2 cm van de uitgang hebben, en zo ver ligt die nu ook… Ben ik net helemaal voorbereid op die keizersnede, veranderd weer alles! En dan op zo’n manier dat het net zou moeten kunnen. Ik heb hem gezegd dat ik dit eng vind ivm wat mijn eigen gynaecoloog heeft gezegd, en toen zei hij weer dat ze me anders met 38 weken wel een hormonenveter geven, die de baarmoedermond week maakt, zodat ze de vliezen kunnen breken en dan alsnog natuurlijk bevallen. Maar dit hebben ze met Joey ook geprobeerd, en dat deed dus helemaal niks! Dat zorgde er juist voor dat ik die keizersnede toen kreeg, omdat ik wel weeen had maar geen ontsluiting… Plus het feit dat mijn eigen gyn mij heeft uitgelegd dat het lidteken van de vorige keizersnede ook week kan worden van dat hormonenveter en dan kan scheuren, vind ik dit toch wel weer een angstig vooruitzicht! Maargoed, als alles goed gaat en ik mag naar huis, zal ik heel gauw weer op controle moeten bij mijn eigen gyn en dan wil ik gewoon weten wat mij te wachten staat. Ik wil niet dat ze dingen gaan doen waar ik zelf nie achter sta, zeker omdat ik in het verleden al zo veel heb meegemaakt hier, ze moeten daar maar rekening mee houden vind ik!

Nou ik ga maar weer eens wat lezen ofzo… pfff wil iemand de klok even flink een stuk vooruit zetten, haha!

Moet je ook niet doen hoor meid. Als jij een keizersnee wilt moet je die gewoon eisen. Zeker omdat dit een gyno is die het allemaal wel even weet en waarschijnlijk niet bekend is met jou voorgeschiedenis en dan bedoel ik niet alleen Joey.

Gewoon doen wat jou gevoel zegt enne verder rustig aan doen.

Groetjes,

Michèle

Het is nu 6 dec 10:00 uur 's-ochtends. Hopelijk heeft je ontbijt gesmaakt!

Nee, alle gekheid op een stokje… Wat vervelend dit, zeg! Ik hoop dat alles goed gaat en dat je morgen weer naar huis mag.

Veel sterkte!

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

pffff ik ben zooo zenuwachtig nu! De weeenremmers zijn nu een uur gestopt. Ik heb een hele tijd met de zuster zitten praten. Het kan echt alle kanten opgaan zei ze… Er is op dit moment een vrouw aan het bevallen die 33 weken zwanger is, en een paar uur terug van de weeenremmers af is gegaan! Dat kan mij vannacht dus ook gebeuren…
Maar er zijn ook zat vrouwen die in de 32ste week aan de weeenremmers gaan, en dan uiteindelijk na de 40ste week alsnog ingeleid moeten worden… Lekker vaag dus, het blijft spannend!
Ik heb de hele dag nog niet een keer een harde buik gehad, en nu al weer twee keer. Dat hoeft nog niks te zeggen, maar ik ben nu wel heel gefocust op die buik hoor… ik denk vanalles te voelen! Ik moet uitkijken dat ik mezelf niet helemaal gek maak, want ik heb nu echt al een rotgevoel in de maag van de zenuwen! Zo’n gevoel wat je in de wachtkamer van de tandarts hebt, maar dan erger weet je wel… pffff!
Nou ja, ik probeer maar wat te slapen alvast, hoewel dat vast niet gaat lukken, haha! Ik hou jullie op de hoogte!

Oh ik kan me zo goed voorstellen dat je je helemaal op zit te vreten van de zenuwen!! En als je dan ook nog eens te horen krijgt dat er nu eentje ligt te bevallen met 33 weken… Gossiemikkie, zou er zelf haast zenuwachtig van worden zeg… Hoop dat je harde buiken deze nacht wegblijven en dat je je rustig kunt neergeven. Lekker slapen voor strakjes, sweet dreams

Oh meis toch, leef echt met je mee, duim zo hard dat het niet doorzet! Probeer zo lekker te gaan slapen. Sterkte.

Gr patries