Belgie

Bij Morgan kom je in een glazen halletje en dan als je aanklopt want soms zien ze je niet meteen dan doen ze de deur van het slot. En als je binnen bent het slot er weer op. Daar was het al vrij strikt maar nu nog meer. Het is een kleine particuliere creche met maar 12 kindjes en die bewaken ze als ganzen gelukkig,

Groetjes,

Michèle

Vanochtend bij ons op de creche even over gehad, maar het lijkt er niet op dat ze iets gaan veranderen. Ze zeiden (en daar zit ook wel iets in): “Het kan je ook op straat gebeuren, dit soort dingen.” Nou ja, we zien nog wel even. Het zal ook heus niet toevallig nu ook bij ons gebeuren, maar toch…het blijft wel een beetje knagen…als ze maar goed opletten, etc.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij jou zit er niks van beveiliging he Mriek?? Want ik zou dat niet zo geweldig vinden. Afgezien van wat er nu gebeurd is lopen er ook genoeg gekken rond die kinderen meenemen of zo. Je kan niet overal op letten natuurlijk. Niet dat het een fort moet zijn, maar dat ia het bij ons ook niet, maar wel een codeslot op de deur en een glazen halletje waar je binnenkomt.

Groetjes,

Michèle

hier zit de psz in de kinderdagverblijf, deuren waren overdag al op slot mara nu echt tot de kinderen pas naar binnen mogen zijn natuurlijk vaste tijden zodra de laatste weg is gaat die weer dicht en op slot.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

Ik wil niemand bang maken en al te negatief overkomen, maar ook met deur op slot etc houd je dit soort dingen denk ik niet tegen. Natuurlijk maak je het allemaal wel een stuk moeilijker dat ben ik met jullie eens. Bij ons werken ze met vingerafdrukken. Als je je vingerafdruk voor de scanner houd dan klikt de deur open. Maar dan moet je vingerafdruk uiteraard wel in het systeem bekend zijn anders blijft de deur dicht. Dan moet je dus aanbellen. Als je aanbelt en er wordt opengedaan dan kan een dader denk ik ook langs de persoon heen het gebouw binnenrennen of onder bedreiging binnen lopen. Alleen zoals ik al zei wat minder makkelijk.

Maar goed laten we hopen dat deze verschikkelijke gebeurtenis zich niet meer ergens herhaald.

Groetjes,
Sandra

Tuurlijk kan het altijd gebeuren Sandra, ik denk dat we dat allemaal wel weten, maar de grootste schok is dat het ook echt gebeurd. Daar mensen vroeger de angst hadden dat ze uit het kdv meegenomen konden worden, moet we nu hier al rekening mee gaan houden. Wat ze in belgie en ook in Nederland al zeiden je kan ze niet in een gevangenis zetten. Gelukkig zijn er meer mensen met gezond verstand dan idioten als deze.

Groetjes,

Michèle

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurt en wij in Nederland kunnen hiervan leren.

Ik heb wel het idee dat het bij ons kdv goed geregeld is. Je kan niet zomaar bij een kind komen zonder dat er een leidster vanaf weet. Het is zelfs een keer gebeurt dat ik Anna niet mee kreeg omdat de leidster mij nog niet had gezien en Anna door de buurvrouw opgehaald werd op die dag. De leidster kwam met excuses maar ik was er aan de andere kant best blij mee!! Ze geven Anna niet zomaar mee!

Ze moeten trouwens eerst maar eens die Kim gaan kielhalen in zeer koud water!!

@ Sje: Ik weet inmiddels ook niet meer wat geruchten zijn of wat nu de waarheid is!? (zucht) Er wordt zoveel gezegd en geschreven. Maar goed het blijft een verschrikking!

Vanmiddag werd een patientje van mij opgehaald door oma, zij zou buiten op hem wachten. Ik heb het menneke net zo lang binnen gehouden tot oma naar boven kwam. Gelukkig begreep ze het wel, maar je wordt toch voorzichtiger merk ik.

Liefs Tams

Groot gelijk dat je dat kindje bij je hebt gehouden. Geen enkele risico nemen, dan hoef je jezelf in elk geval nooit iets te verwijten. Met een levenslang schuldgevoel door 1 moment van onoplettendheid kan een mens nooit oud worden.

Groetekes, Sje

Ik had het er met mijn schoonmoeder en schoonzus over nog voor dit alles dat als Morgan lopen kan ze een bokkentuig krijgt. Mijn schoonmoeder gaf me gelijk, mijn schoonzus vond het zielig. Nou sorry maar Morgan krijgt gewoon een bokketuig enne ook wordt er op het kdv goed op haar gelet en op de andere kindjes gelukkig. Nee hoor je had groot gelijk Tams, lekker bij je houden dat kind, ze komen maar naar boven.

Groetjes,

Michèle

Groot gelijk idd Tams. Je kan met al die gekken op de wereld maar niet voorzichtig genoeg zijn.

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 28 Jan 2009 21:58:28

Nee, verder geen beveiliging. Maar ja, als zo’n gek naar binnen wil gooit 'ie gewoon een steen door het raam en staat 'ie er ook. Ik merk dat ik er wel steeds rationeler over kan denken. En je moet niet vergeten dat het een kleine dorpscreche is, iedereen die binnenkomt wordt gezien en ze weten precies wie er bij welk kindje hoort. Dus ik ga ervan uit dat het niet snal kan gebeuren dat een vreemde m’n kind meeneemt. Tja, weet ook niet goed wat ik er verder aan kan doen behalve het bespreken. Maar dat heb ik al gedaan.

Groetjes!

Meer kun je denk ik niet doen. En tuurlijk de sociale controle is groter is een dorp. Daarom was de ontreddering ook zo groot in Belgie. Iedereen kende die kindjes en de medewerksters. Iedereen had wel iemand die een van de kindjes (alle kindjes kende). Daarom ben ik ook wel blij met een kleine particuliere creche. Niet te veel wisseling van leiding, iedereen kent je en je baby is in goede handen. Zijn ze bij een grote ook wel, maar ik weet van vroeger van mezelf dat de leiding nog wel eens snel wilde wisselen.

Groetjes,

Michèle

Heb je dat gelezen in de krant over die advocaat?? even met eigen woorden: We moeten ons erbij neerleggen dat er in deze samenleving mensen zijn die door waanbeelden/stemmen in het hoofd dingen kunnen doen waarvan zij zich niet bewust zijn en waar zij geen controle over hebben omdat ze dit in opdracht van stemmen doen.

Tuurlijk nog even en meneertje wordt vrijgesproken en is het een gewoonte dat zoiets kan gebeuren. Vond het zo’n vreemde uitspraak van die rechter!..

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tja daar wordt die vent voor ingehuurd he om zijn client te verdedigen, en dat doen ze op alle mogelijke manieren. Wees maar blij dat Belgie wel een publieksjury heeft die beslist over deze gek.

Hij heeft trouwens waarschijnlijk een souvenier meegenomen van zijn eerste moord, deze gast hang en dat weet ie. Hij zal wel balen dat ie nu geen zelfmoord heeft gepleegd of zo.

Groetjes,

Michèle

Sorry Michelle, misschien een stomme vraag maar je had het over een bokkentuig. Heb er nog nooit van gehoord, wat is dat?

Groetjes,
Sandra

Zie via Google.

Groetekes, Sje

Dat had ik zelf ook al bedacht, maar daar kan ik niets over vinden.

Groetjes,
Sandra

Zie hier:
http://www.41afdva.net/Taalgebruik_artillerie.htm

Groetekes, Sje

Dank je!