Belgie

Ik weet niet wie er het nieuws gezien heeft over het drama in Belgie. Maar ik ben er kapot van. Ik las het om kwart voor vijf op met werk. Ik dacht nog even snel het nieuws door te lezen. Ik wilde alleen nog maar naar huis toe daarna. Wat verschrikkelijk.

Ik weet het is geen leuk onderwerp of bericht, maar wilde het even kwijt dat ik er best onderste boven van ben. Je realiseert je nog meer hoe belangrijk je kindje voor je is en je gezin. Ik zit weer bijna te huilen.

Mijn gedachte gaan dan ook even uit naar de ouders van wie hun kindje het slachtoffer geworden is van deze gestoorde gek. Op dit soort momenten ben ik een heel groot voorstander van de doodstraf, maar dan wel op langdurige manier.

Groetjes,

Michèle

Ja, erg hè??? Ongelooflijk. Je moet maar denken dat de kans heeeeeeeeeeeeeel klein is dat dit met onze kindjes gebeurt, maar het zal je inderdaad maar gebeuren. Verschrikkelijk. Ik denk ook zeker aan de ouders die dit is overkomen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh verschrikkelijk wat een zieke geesten lopen er toch op de wereld rond! Het grijpt mij ook heel erg aan. Moet je eens op de site van de Telegraaf kijken naar de fotoserie. Die huilende ouders. Dwars door je hart gaat het.

Daarstraks was er een en ander over op het journaal en onze meiden zagen dat ook. “Mama, wat is daar gebeurd?” Nou, leg het je kinderen maar eens uit!

Dus maar voorzichtig zo eerlijk mogelijk uitgelegd. Ooit zullen ze ontdekken dat er helaas van dit soort verschrikkelijke dingen gebeuren in de wereld. Tot nu toe hebben ze van dit soort nieuws nog niet veel meegekregen. Je wilt je kinderen toch beschermen.

Enne Michèle, geen doodstraf: levenslang martelen! De dood is een veel te makkelijke oplossing voor zulke zieke geesten. Anderzijds: sluit ze maar eens levenslang in de cel op: zonde van het belastinggeld!

Groetekes, Sje

Ik kijk de foto’s niet Sje, ik ben heel moe en ik merk dat ik met dit soort dingen nog steeds emotioneler reageer dan normaal. En ik heb al zo zitten huilen toen ik thuis kwam. Ik heb Morgan in mijn armen genomen en haar alleen maar vast gehouden. De kleine schat ging mijn staart aaien. Mervin heeft haar toen maar overgenomen want toen ging ik nog meer huilen.

En Mervin had wel een mooie oplossen. Vast zetten in de zwaarst bewaakte gevangenis tussen de meest zware criminelen, want zelfs die haten dit soort lui. Dat is pas straf.

Groetjes,

Michèle

Ik had het nieuws nog niet gehoord, totdat ik om een beetje aan het zappen was en bij Hart van Nederland terecht kwam. En toen dit verschrikkelijke nieuws te horen kreeg. Hier zijn toch geen woorden voor, Je bent echt zo ziek in je hoofd als je dit soort dingen doet…echt verschrikkelijk. Je moet er toch niet aan denken dat het je kleine is. Voor die ouders vind ik het echt zo erg.

Inderdaad geen doodstraf maar levenslang martelen, het schijnt nog maar een jongen van 20 jaar te zijn. Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je zoiets doet. En dan nog eens al die gewonden die nog in het ziekenhuis liggen. Heb echt kippenvel overal, zo verschrikkelijk.

Groetjes,
Sandra

Was gelukkig wel op het nieuws dat de kinderen en volwassenen die nog in het ziekenhuis liggen buiten levensgevaar zijn. Tuurlijk is het verschrikkelijk dat er 3 mensenleven weg zijn, maar je moet er niet aan denken dat het er meer zouden worden.

Enne 20 jaar hoe ziek ben je. Ze dachten dat ie uit een psygiatrische inrinchting kwam, hij hoort er zeker in thuis.

Groetjes,

Michèle

Hij doet alleen maar lacherig en gedraagt zich heel vreemd las ik net op een Belgische nieuwssite. Compleet geschift! En hij was eerder vandaag ook al gesignaleerd op het station enzo in dezelfde belachelijke uitdossing.

Die kinderen die het wel overleefd hebben, zijn voor altijd bang voor clowns! Terwijl clowns juist altijd zo leuk worden gevonden door kinderen.

Moet je kijken wat die gek aangericht heeft in die jonge leventjes.

Gelukkig is het inderdaad wel een lichtpuntje dat de gewonden allemaal buiten levensgevaar zijn. Hoewel die geestelijke schade en evt. lichamelijke invaliditeit nooit meer verdwijnen. Voor het leven getekend. En dat allemaal omdat een of andere geesteszieke gek zich iets belachelijks in het hoofd gehaald heeft! Kan er zo boos om worden!

Groetekes, Sje

Gek genoeg sje heb ik altijd een hekel aan clowns gehad al vanaf kleins af aan. Ik had een hekel aan mensen van wie ik het gezicht niet kon zien. Nog hou ik er niet van… ik wil ogen en gezicht kunnen zien. Geld ook voor die waanzinig grote zonnebrillen.

Groetjes,

Michèle

Ik heb ook even de behoefte om mijn gevoelens kwijt te kunnen. Fijn dat er zo’n site als deze is.
Ik werd ronduit misselijk bij het horen van het bericht, hoef ook de beelden niet te zien. Wat verschrikkelijk, zo een moeten ze gelijk de elektrische stoel geven.
Wat moet dat toch vreselijk zijn voor die ouders en ook voor die ukken die gewond zijn geraakt. Die zijn voor hun leven getraumatiseerd. Ik wist wel dat er idioten rond lopen, maar dit slaat alles.
ALs je dan aan je eigen koters denkt die onschuldig liggen te slapen nu, lopen de rillingen over je rug…

Mijn meeleven en gebed gaat uit naar deze ouders en kinderen.

Groetjes,

jantje

Bij Netwerk was er een traumapsycholoog en die vertelde dat de kinderen op het kdv het waarschijnlijk zullen gaan vergeten als ze ouder worden, omdat kinderen van 0 tot 3 jaar nog niet echt actieve herinneringen hebben aan die jaren als ze ouder zijn. Dus dat hopen we dan maar.

Laten we dat laatste dan inderdaad maar hopen dat die kleine moppen gelukkig te jong zijn om er iets aan over te houden.

Groetekes, Sje

Hier biggelden de tranen ook al over m’n wangen.

Lilypie 1st Birthday Ticker

Verschrikkelijk, andere woorden zijn hier niet voor terwijl je wel het gevoel hebt iets door de wereld te moeten schreeuwen.
Als ouder zijnde voelen we allemaal wat dit met je moet doen en het is dan ook domweg niet te begrijpen wat zon dader bezielde. Tja levenslang martelen daar raak je ook wel aan gewend( hoe stom dat ook is ), ik denk dat je beter kunt kijken of zo iemand te behandelen is zodat hij het besef krijgt dat het een verschrikkelijke daad was en hij voor de rest vast zijn leven deze beelden voor zich zal blijven zien in een levenslange celstraf. Is dit echter niet mogelijk dan denk ik dat we gewoon van dit soort mensen af moeten. Laat ze mekaar afmaken op een eilandje zonder voedsel en weet ik wat of doe het zelf, maar ga er niet nog eens belasting geld aan verknoeien. Wij werken allemaal hard, dragen belasting geld af en mensen die niet meer te helpen zijn en dan zon misdrijf plegen zitten hiermee( onze verdiende centjes ) vast, nee dat hoeft voor mijn niet.
Maar welke straf ik echter ook bedenk, het zal nooit en te nimmer het verdriet verzachten voor de ouders, families van de slachtoffers en diegenen die hier getuigen van waren en ter plaatse om te assisteren.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 24 Jan 2009 15:14:05

tranen biggelen hier over mijn wangen nadat ik de fotos heb gezien, je denk dat je kindje veilig is nou niet dus. Er moet veel veranderen voortaan alle deuren op slot, en een bel met camera voor als er ouders de kindjes komen halen.pfffff, nu besef ik pas hoe belangrijk me kindje voor me is en dat als het mijn kindje was had ik hem persoonlijk afgemaakt.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

Er stond vanmorgen in de krant dat hij een volledige bekentenis heeft afgelegd en dat hij een tweede adres van een andere creche op zak had. Door het snelle optreden van de politie (het schijnt dat alle hulpdiensten heel snel te plekke waren, maar dat de helt in shock gegaan is) is een tweede bloedbad voorkomen. Ik ben bang dat deze man net als Belgie’s andere volksvijand nooit maar dan ook nooit meer een voet in de vrije samenleving kan en mag zetten.

Ik begreep wel dat het merendeel van de nederlandse creches zwaarder beveiligd is dan daar. En toch als je daar over na denkt is het toch eigenlijk van de zotte dat we onze kinderen zo moeten opluiten. Gelukkig is het voor hun normaal zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 24 Jan 2009 10:58:18

dat hoop ik ook maar dat weet je maar nooit, zulke mensen mogen ze voor mij afmaken martelen en dan afmaken laat ze maar lijden.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

De creche waar Erik naartoe gaat bij ons in het dorp is dus echt niet beveiligd; je kan gewoon binnenlopen, iedereen die dat wil. Niets aanbellen, toegangspasjes of vingerscan. Ben erg benieuwd of ze daar iets aan gaan doen na dit vreselijke gebeuren. Ik sta er nu pas bij stil, maar het wordt mensen op die manier wel heeeel makkelijk gemaakt.

gewoon ziekelijk is die mafkees.
Zo’n jonge leventjes! Ongeloofelijk die kindjes zijn zo onschuldig!
Zo’n gek mogen ze van mij heel stilletjes af slachten!
Dat hij er ontzettend van lijdt.
Nu pas besef je hoe belangrijk mijn kind is, je zou maar een telefoontje krijgen dat dit gebeurt is met je kind.

De rillingen lopen nog over mijn lijf!

groetjes Gytha

Verschrikkelijk om zulke berichten te horen! Gaat echt recht door je hart!

Nu las ik net op het internet dat de dader ook op weg was naar een ander kdv. Moet er niet aan denken wat gebeurt zou zijn als hij daar ook nog was geweest!!! Verschrikkelijk!! Wat een zieke geest. Eigenlijk mag je het niet zeggen, maar bij zulke mensen zou je willen dat er nog lijfstraffen waren…

Verschrikkelijk ik heb er geen woorden voor
En ja een straf ik geloof dat er geen straf te zwaar is voor de ouders die hun kindje moeten missen door deze gek
Misschien moeten ze de ouders eens bij hem neer zetten en ze mogen doen wat ze willen
Maar ja een doodstraf het is zo makkelijk dan he voor hem
Hij is uit zijn zieke wereld weg dan
Je snapt het niet dat iemand zo kan zijn
In gedachten ben ik bij de slachtoffers en bij iedereen die hier mee te maken heeft
Verschrikkelijk
dit stond net op nu.nl
http://www.nu.nl/algemeen/1905086/verdachte-steekpartij-dendermonde-zwijgt.html

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin