Alleenmaar willen slapen in de armen

Hallo Dames’

Ik heb een probleempje !

Mijn zoontje is nu 10,5 weken oud, En valt alleen in slaap in mijn armen,
naar bedje is letterlijk en figuurlijk een ramp,

13.00 uur is middag slaapje
17.30 uur ook een slaapje,
daarna is het verschillend ! Maar die slaapjes moet ik met hem op de bank zitten en wachten tot die wakker word, Kan niks plannen of iets doen in het huishouden alleen als mijn partner hem op de armen heeft dat zijn momenten dat ik kan koken of poetsen !!

Help …

Zoals ik al op een andere topiec schreef wil hij nog maar 4 flessen al zo jong’ maar goed hoe combieneer ik dat, want hij gaat niet naar bedje om 20,30 uur als wij hem er zo inleggen ? Dus ben ik weer verplicht om hem eerst in slaap te maken in mijn armen ! Ondertussen ben ik dan een uur verder en krijgt hij langzaam weer honger dus is alle moeite om hem in slaap te krijgen voor niks …

Ik hoop dat jullie een klein beetje begrijpen wat ik bedoel te zeggen/vragen ??

groetjes Tilla mama van menno

IS NU 14,5 WEEK OUD !!

Gewijzigd door - angel-eyes op 22 Dec 2009 18:22:08

Is het al vanaf het begin zo dat hij alleen maar in jullie armen in slaap wil vallen.

Hoe hard het ook klinkt, maar ik zou hier niet aan beginnen. Een kindje moet er niet aan wennen alleen maar in jullie armen in slaap te vallen. Hij zal moeten leren dat hij ook in zijn eigen bed inslaap valt. Ik zou hem dus echt wakker in zijn bed leggen en weggaan en hem niet in jullie armen in slaap laten vallen. Kan wat tijd kosten, maar op een gegeven moment gaat hij echt wel slapen in zijn eigen bedje.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Sandra’

In het begin hebben we niks verkeerds gedaan gewoon in zijn eigen bedje’maar naar maten de weken voorbij gingen hoe moeilijker het naar bed brengen werd’ Hij gaat pas naar bedje nu als wij ook gaan om 23.00 uur dan nog 1 uur op de arm en dan slapend in bed liggen,

Vanaf vandaag wil ik hem om 20.30 erin gaan liggen omdat hij nog maar 4 flessen drink,

Maar dat word een ramp ! Gisteren 3 kwatier geschreeuwd maar kwam geen einde aan, Toch maar weer eruit gepakt want was heel ziellig …

Kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk voor jullie is. Hij is het nu natuurlijk zo gewent om in mama’s armen in slaap te vallen dat hij nu zoiets heeft van waarom moet ik zelf in slaap gaan vallen. Helemaal alleen in bed, terwijl ik altijd zo lekker in je armen lag. Terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling is. Als hij zolang aan het huilen is zou je wel af en toe kunnen gaan kijken, zodat hij wel weet dat je er bent. Maar laat hem gewoon in zijn bed liggen en geef hem alleen even een aai over zijn bolletje en ga dan weer weg.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Gewoon wakeer in zijn bedje leggen, als hij gat huilen ga je na 5 minuten naar hem toe, aai je hem even (niets zeggen)
dan ga je weg en laat je er 10 minuten tussen zitten en dan weer hetzelfde en zo ga je steeds 5 minuten verder.
Zal een paar dagen duren maar werkt wel.

verder weet ik niet of hij en speen krijgt want dat wil ook werken.

Succes

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Wat de andere dames voorstellen zou ik ook proberen. Echter mocht dit niet lukken dan lees ik inbakeren. Inbakeren geeft hem dezelfde veiligheid als in jou armen alleen da in zijn eigen bed.
Wat ik eigenlijk vergeet te vragen slaap hij al in een ledikant of in een wiegje.
Kan ook zijn dat hij die te groot vind. Een dochter van een van mijn broers heeft heel lang in haar wagen bak in haar eigen ledikant gelegen.

Of pas een truc toe die onze onder de andere dames wel bekende Sje ook wel eens voorsteld. Daar het bedje een kwartslag klinkt raar maar heeft al hier veel slaapprolemen opgelost op het forum.

oja nog een trucje leg een oud t’shirt van jou onder het lakentje. zo heeft hij altijd jou geur bij je.

Praat met cb over inbakeren als andere trucjes niet lukken.
Voor inbakeren hoeft een kindje niet altijd van af het begin te huilen.
groetjes,

lon106

Hoi hoi’ Bedankt voor jullie snelle reactie allemaal,

Eerst ga ik eens dat 5 minuten systeem uitproberen
als dat niet werk ga ik het CB bellen voor informatie over dat inbakeren …

Iemand vroeg in wat voor bedje hij nu slaapt ? Hij slaapt op het moment in een wiegje’ Maar vanaf vanaag wil ik hem in het gewone bedje gaan leggen … Pfff zal wel een ramp worden wqant het wiegje is het eenige waar die na zijn laatse fles in slaapt !!!

groetjes Tilla mama van Menno’

Over een paar dagen laat ik jullie meteen weten hoe het ermee gaat …

Je mag m ook rustig door laten huilen hoor.
Is even een paar avonden afzien,
maar goed, hij moet wel leren dat mama niet altijd bij hem kan zijn.
En zeker dat het niet de bedoeling is dat hij in je armen in slaap valt,
maar in zijn bedje.

Wat wel kan helpen is het bedje een kwartslag draaien.
En nog een mogelijke oplossing is om het hoofdeind van het bedje
iets omhoog te zetten. (Plankje onder de poten.)

M.

Dat klopt, Dat zegt iedereen,

Maar hij geeft het niet op, soms 3 kwatier en sta ik gewoon bij zijn bedje !

1. is ziellig op een gegeven moment
  2. huilt hij zolang dat het alweer etens tijd is, Dus moet ik hem er weer uit halen
  3. raakt zo overstuur dat hij ervan overgeeft

Dus waar moet ik nog meer beginnen. ?

Groetjes mama van Menno

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2283

Moet ik erbij vermelden dat ik het moeilijk vind bij zon kleintje. Mijn dochter was 15 maanden in deze topic. Een heel verschil met 10 weken. 10 weken waarin zon kleine hummel mama nog beter kent dan zichzelf en de wereld nog zo groot is.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 04 Dec 2009 19:14:37

Zou als ik jou was hierover kontakt opnemen met het cb. Dit hou je zo niet vol en je zoontje komt zo ook slaap tekort. Rens sliep eerst ook slecht en wij hebben veel gehad aan het boekje van ria blom(konden we hier lenen van het cb)
Dit boekje gaat over rust reinheid regelmaat. Vonden wij super ouderwets maar hielp wel bij Rens.
In het kort komt haar aanpak hier op neer:
-Altijd alles in dezelfde volgorde doen. Bv uit bed verschonen voeden even knuffelen op schoot en daarna even in de box en dan weer naar bed

• hou een vast bedritueel aan (zelfde liedje zelfde manier van welterusten zeggen)
    -let goed op tekenen van vermoeidheid gapen blekk worden in de ogen wrijven dan gelijk naar bed brengen
    -Let op de prikkels die hij krijgt bv niet de tv de hele dag aan en niet tevvel speelgoed in de box drie dingen is genoeg ook niet teveel speelgoed met licht en geluid
    -maak niet teveel uitstapjes met hem en zoveel mogelijk op het zelfde moment van de dag
    -zet je kookwekker als hij gaat huilen als hij op bed is. na 20 minuten kijken bij hem en troosten als hij rustig is weer weggaan(ga dan ook naar beneden want hij hoort het als je blijft luisteren en geeft dan zeker niet op. gaat hij weer huilen weer kookwekker aan.
    Bij het cb gaven ze hier aan dat als we met deze methode binnen een week geen verbetering merkten dat hij dan moest worden ingebakerd.
    Is hier niet nodig geweest, een paar zware dagen gehad maar daarna ging het prima en nooit meer problemen gehad.
    Zat nog even te kijken naar zijn slaapjes overdag. Vind dit zeer weinig voor een kind van 2,5 maand. Op die leeftijd was mijn zoontje ongeveer 1,5 a twee uur op en had dan weer een slaapje. zou het hier ook niet aan kunnen liggen dat hij gewoon te vermoeid is? Vind dit slaappatroon meer passen bij een kind van negen maanden als bij een van 2,5 maand. zou sowieso stoppen met het slapen op de arm. Hij moet leren zelf in slaap te vallen in zijn bedje. Dit is niet goed voor hem , en lastig voor jou. Mijn zoon was vier weken toen dit probleem speelde. Je moet hier wel heel conseqeunt in zijn anders helpt het niet en je partner natuurlijk ook. tip als je je kookwekker aanzet als hij huilt, ga dan wat in het huishouden doen, dan kun je er beter tegen als dat je gaat zitten luisteren.
    Als dit niet helpt zou ik echt van de week nog het cb bellen en gaan beginnen ,et inbakeren. Dit moet je niet te lang laten duren zo want dan went hij er aan en word het steeds moeilijker.
    Misschien een brutale vraag maar zijn er spanningen bij jullie thuis?
    Bij ons waren die er wel en dat voelde Rens ook aan waardoor hij denk ik ook slechter sliep. Wat ik hiermee zeggen wil, zorg goed voor jezelf. En zorg ervoor dat je in het bijzijn van je zoontje rustig en opgeruimd bent. Ze hebben echt een antenne voor spanningen. Dus probeer dat te vermijden zoveel als het kan.
    Nogmaals zoek hulp als het niet beter word.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

misschien is het een idee om een draagdoek aan te schaffen? ( geen baby born!) dan kan je kleine lekker bij je zijn en heb jij je handen vrij om andere dingen te doen.
laten huilen ben ik geen voorstander van, zorgt alleen maar voor stres en uiteindelijk kan een baby echt wel zelf in slaap vallen dat hoeft ie niet te leren.

quote:
misschien is het een idee om een draagdoek aan te schaffen? ( geen baby born!) dan kan je kleine lekker bij je zijn en heb jij je handen vrij om andere dingen te doen. laten huilen ben ik geen voorstander van, zorgt alleen maar voor stres en uiteindelijk kan een baby echt wel zelf in slaap vallen dat hoeft ie niet te leren.

Waarom geen baby bjorn?

M.

Hoi Krokodil’ ha

als het me te lang duurt ga ik er ook een halen, oke je komt er niet veel verder mee maar ik heb het weer geprobeert dat laten huilen raakt hij zo van over stuur, vind het gewoon ziellig voel me of dat die gestraft word, en hij is zo lief …

Maar goed ff tussen door het is me gisteren gelukt voor het eerst dat hij vanzelf ging slapen, K’weet alleen niet als het puure toeval was of dat het echt werkte ?

Vannavond maar weer eens proberen.

quote:
quote:
misschien is het een idee om een draagdoek aan te schaffen? ( geen baby born!) dan kan je kleine lekker bij je zijn en heb jij je handen vrij om andere dingen te doen. laten huilen ben ik geen voorstander van, zorgt alleen maar voor stres en uiteindelijk kan een baby echt wel zelf in slaap vallen dat hoeft ie niet te leren.

Waarom geen baby bjorn?

M.

slecht voor de huipjes van de baby en voor de rug van de ouder. daarnaast kan je met een echte draagdoek ook veel langer dragen, mijn zoontje van 1 en ongeveer 12 kg draag ik er nog in op mijn buik.

quote:
Hoi Krokodil' ha

als het me te lang duurt ga ik er ook een halen, oke je komt er niet veel verder mee maar ik heb het weer geprobeert dat laten huilen raakt hij zo van over stuur, vind het gewoon ziellig voel me of dat die gestraft word, en hij is zo lief …

Maar goed ff tussen door het is me gisteren gelukt voor het eerst dat hij vanzelf ging slapen, K’weet alleen niet als het puure toeval was of dat het echt werkte ?

Vannavond maar weer eens proberen.

ja dat vind ik ook, en hij is ook nog wel heel jong daarvoor!
hij wil gewoon lekker bij je zijn want hij heeft je nodig!
hij heeft 9 maand lang lekker in je buik gezeten en dan moet ie ineens in zo’n koud bedje.

Elk kind is er anders in denk ik. Hier werkte ronddragen juist helemaal niet. Zorgde alleen maar voor meer prikkels waardoor hij nog meer ging huilen en nog slechter sliep. vond laten huilen ook verschrikkelijk maar mijn zoontje had dat echt nodig. Hij slaapt nu echt prima, en kan niet merken dat hij er iets van over gehouden heeft. Je kan echt wel merken dat het met de hechting wel goed zit.
maar goed iedereen moet bij zijn eigen kind uitvinden wat werkt.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi hoi!

Wat gebeurt er als je je kleintje in zijn bedje legt?
Gaat ie dan huilen of slaapt hij gewoon niet? Mijn kleine meid wilde in het begin ook absoluut niet in haar bedje liggen. Het was zelfs zo erg dat wanneer ze dan in mijn armen in slaap was gevallen en ik haar in haar bedjelegde, dat ze dan meteen huilend wakker werd.

Uiteindelijk bleek dat ze aan het KISS-syndroom leed. Dit is een afwijking aan het eerste nekwerveltje. Dat is verschoven tijdens de bevalling. Dat kan gebeuren wanneer de bevalling heel snel verloopt. Er ontstaat dan in zeer korte tijd een grote druk op het hoofdje en daarmee ook op het nekje waardoor de boel een flinke knal krijgt. Het kan ook bij een lange bevalling gebeuren. De druk is dan lange tijd aanwezig wat ook niet bevordelijk is. Bij mij was het zo dat ze hebben geprobeerd om Guusje met de vacuumpomp te halen, wat nu ook niet echt bevordelijk is voor dat tere nekje. Guusje had dus gewoon heel veel pijn. Een aantal sessies bij de Manuele therapeut deed wonderen. Ze ligt nu heerlijk vredig in haar bedje te slapen.

Het kan dus iets anatomisch zijn. Vermoed je dit, ga eens langs bij een Osteopaat. Die kan je kleintje helemaal nalopen op lichamelijke mankementjes die misschien je probleem kunnen verklaren.

Succes!

Veel liefs, Linda

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde gehad, tot 5 maanden lang! Alleen maar in de armen willen slapen. Op een gegeven moment kon ik gewoon niet meer,ze werd steeds zwaarder en zwaarder en zwaarder… S’morgens had ik zo’n pijn in m’n rug ervan… Had ik haar eenmaal in slaapt, in 't bedje gelegd, werd ze meteen weer wakker, soms hield ze 't 10 min vol om te slapen. Maar goed… We werden er alle2 niet beter van… Ik dacht dit kan zo niet meer, ik kon ook niks meer in huis doen. Na veel zoeken op internet had ik de babyslaapgids gevonden! Mij heeft het erg goed geholpen. Ik ben er naast gaan zitten, ze heeft wel wat gehuild. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Zingen erbij heeft mij/haar uiteindelijk geholpen. Ik vond 't ook zielig dat ze zo huilde. ik heb dat 1x gedaan ernaast zitten (3 kwartier). De volgende voeding, precies hetzelfde, maar binnen 10min in slaap. Ik heb er zo ongeveer een week naast gezeten, daarna liep ik gewoon weg en af en toe terug voor de speen. Nu weet ze gewoon dat ze moet slapen. Ik doe atijd standaard nachtlampje aan, mobiel aandraaien, kusje, weltruste en weglopen en ze slaapt. Alleen de mijne komt s’nachts weer… pffff… (Maar ben blij dat ik van het wiegen af ben, ik kon gewoon niet meer)

PS: Ook altijd je eigen gevoel volgen

Groetjes, Natasa

Gewijzigd door - Naomi.S op 08 Dec 2009 16:04:42

quote:
slecht voor de huipjes van de baby en voor de rug van de ouder. daarnaast kan je met een echte draagdoek ook veel langer dragen, mijn zoontje van 1 en ongeveer 12 kg draag ik er nog in op mijn buik.

Oh.

Ik moet er niet aan denken om meer dan tien kilo op wat voor manier
dan ook aan de voorkant te moeten dragen.

M.