bij ons is er iemand van het mee geweest voor 9 dagdelen(hele week)op school
marco gaat vooruit met praten sinds hij zijn buisjes heeft.
volgende week vrijdag naar audiologisch centrum gehoortest ben benieuwd.
groetjes ingrid
bij ons is er iemand van het mee geweest voor 9 dagdelen(hele week)op school
marco gaat vooruit met praten sinds hij zijn buisjes heeft.
volgende week vrijdag naar audiologisch centrum gehoortest ben benieuwd.
groetjes ingrid
Ik ben de laatste tijd vergeten hier het e.e.a. te vertellen, zal even wat stukjes kopieren van een ander forum waar ik mee schrijf als je het niet erg vind. Het zijn nogal verhalen.
vrijdag 17 juni:
Vanmorgen Daan naar school gebracht. Wilde de juf mij even spreken. Ze zegt volgende week vrijdag krijgt Daan zijn iq test. Duurt van 8.30 tot 11.30. Arm ventje, wel erg lang hoor maar goed. Aansluitend hebben we een gesprek. Ik zeg, ik zou nog een kopie van het dossier krijgen. Zegt ze, nou ik heb het even met de directeur over gehad en hij vond het verstandiger om het naar jeugdzorg te sturen. Ik zeg ja dat weet ik maar ik wil voor mezelf een kopie. Nou dat doen we liever volgende week zodat we vragen kunnen beantwoorden voor het geval er niet zulke leuke dingen in staan. Ik zeg nou jammer dan maar ik wil het toch hebben voor ik naar jeugdzorg ga, ik zeg ik heb er recht op. Pfff wat voelde ik me stoer toen ik dat zei hahahhaha. Ben normaal gesproken maar een watje hihi.
Nou ik krijg het nu straks als ik Daan op ga halen of er moet weer wat zijn, ik merk het wel.
Ik zei ook meteen dat ik wanneer de wachtlijsten erg lang zijn ik Daan ook middagen wil laten draaien vanaf september. Hoeft echt niet alle maar wel opbouwen want Daan vind het prachtig en hij vraagt aan mij waarom hij niet naar school mag. En toen kwam de aap uit de mouw, gaven ze het eindelijk toe, zij vinden het te druk met Daan. De ochtenden gaan eigenlijk prima maar s’middags is hij erg druk. Maandag zeiden ze nog dat Daan er ongelukkig van werd, wat ik al niet kon geloven. Nou dat is hun probleem dan hoor. In september zien we wel maar als het goed gaat met Daan en hij wil dan hebben ze hem maar te accepteren die middagen. O ja ze zei nog ik heb zelf ook bij jeugdzorg gewerkt dus ik weet wel hoe het werkt allemaal. Mijn god als dat mens van jeugdzorg dinsdag maar niet zo’n mens is, blehhhh
Bah ik wist het gewoon, geen dossier meegekregen dus he!!
Bah wat heb ik de balen van die school.
Ik had het meteen al door. Ik kwam op het schoolplein om Daan te halen en daar kwam de directeur al aan, of ik even mee wilde komen. Nou dat vraagt hij niet zomaar hoor. En nee hoor, hij wilde het dossier maandag naar jeugdzorg brengen en ik kon het dan daar inzien of een kopie krijgen. Want ja ze wilde het liever niet nu al meegeven want misschien kwam er nog wel wat bij vandaag of maandag en dan was het niet compleet. Nou wat een lulsmoes zeg. Maar goed daar zit je dan. Zo stoer als ik vanmorgen was, wist ik niets anders uit te brengen nou ja oke dan, als jullie dat willen. Hij zegt ik heb jeugdzorg ook gebeld want hij vond het raar dat ze tegen mij hadden gezegd dat ik het wel mee kon nemen. Dat was niet normaal???
Nou ja ik was er dus klaar mee, toen ging ik Daan halen. Sprak zijn juf mij nog aan. Ik denk ga ook niet meer vragen hoe het ging want er is altijd wat. Zegt ze, nou het ging moeizaam vanmorgen. Nou geweldig, wat een nieuws. Ze zegt, buiten was hij weer erg dwars en had hij een driftbui. Mag ik vragen wat jullie dan doen in zo’n situatie thuis. Jee moet ik haar nog gaan uitleggen hoe je een kind moet corrigeren?? Goh wat een juf met zoveel jaar ervaring. Ik zeg, nou ik heb er geen problemen mee hoor, dan pak ik hem even vast en spreek hem toe en zeg, nu doe je normaal anders ga je naar binnen. Goh dat is moeilijk!! Wat een muts zeg.
Kom ik net thuis. Belt die contactpersoon van Jeugdzorg. Ze zegt, nou ik ben gebeld door de directeur, ik zeg ja ik weet het al, dat ik het dossier niet meeneem maar dat zei het toesturen. Ze zegt ja, de school vind omdat zij Daan hebben verwezen naar jeugdzorg zij de touwtjes in handen hebben en het dossier zelf geven. Ik legde haar uit dat ik het alleen maar wilde inzien en dat ik daar toch recht op had. Ze zegt ja hoor ik geef je groot gelijk en je mag alles inzien hoor, helemaal geen probleem, ze vond het ook maar raar. Maar goed verder kon ze natuurlijk niets zeggen want ze kent Daan nog niet en weet ook nog niks van hem. Maar ik denk dat we wel een goeie aan haar hebben.
maandag 20 juni:
Dennis heeft vandaag de intern begeleidster gesproken. We kregen formulieren mee naar huis die we moeten tekenen. Dat is voor de test van vrijdag die Daan moet ondergaan. Daar moeten we onze goedkeuring voor geven. Dennis heeft niet meteen getekent, wilde het eerst op zijn gemak doorkijken. En hij heeft ook meteen de Intern begeleidster aangesproken over de gang van zaken betreffende het dossier. Hier heeft ze haar excuses voor aangeboden. Maar verder vond ze dat de school nog stees juist handelde. Nou ja dat is hun mening, wij delen hem niet. Maar goed, we gaan proberen een betere school voor hem te vinden met behulp van Jeugdzorg.
Morgenochtend het intake gesprek. Mijn vader komt dan even op Esmée passen. Is wel fijn.
dinsdag 21 juni:
Nou gisteren kreeg Dennis dan toch nog het dossier mee gekregen van de school. De intern begeleidster gaf toe dat het een beetje vreemd was gegaan allemaal. Maar goed, ik begrijp nu waarom ze me het niet wilde geven.
Ik zal een stukje overnemen van wat in een verslag staat. Ik 27 april '05 3e kijkochtend (dit was dus zijn 3e proefdraaiochtend. Ik weet niet wie hem toen heeft geobserveerd.
8.30 uur
Daan zit rustig in de kring. Hij kijkt naar Renate (juf) en kijkt in het boek dat ze voorleest. Hij is rustig.
Tijdens het spelen is hij op de zolder met de garage. Hij speelt alleen. Af en toe roept hij iets naar beneden: “stuk”“een is groot en een is klein” (garage)
10.00 uur
Maar heel even buitenspelen ivm de komst van een postbode. Bij het naar binnengaan wordt Daan heel driftig. Hij ligt op de grond in de gang en roept: spelen!! We laten hem even liggen maar het wordt erger en zeker niet minder. Ik sleur hem naar binnen, in de kring en geef hem zijn eten/drinken. Daan blijft nog 10 minuten erg onrustig huilen/gillen. Dan roept hij “snuiten, snuiten, snuiten” Het is een dringende manier. We snuiten zijn neus en ik geef zijn drinken aan. Uiteindelijk wordt hij rustig.
Dat ik dat woord sleur zag toen werd ik even heel erg kwaad. Hoe halen ze het in hun hoofd een kind van net 4 wat nog moet wennen over de gang heen sleuren?? Wan ik maak eruit op dat ze hem aan zijn arm over de grond mee hebben gesleurd. Moet je dat zo formuleren?? Hier ga ik ze zeker op aanspreken. Ik laat mijn kind niet mishandelen!!
En dan dat snuiten snuiten!! Ja hij wist niet waar de zakdoekjes waren (inmiddels dus wel), is het dan gek dat hij zegt snuiten snuiten als het snot op zijn lippen hangt?? Bah werd er een beetje naar van.
Dan dit, ik heb een observatielijst ingevuld en de school ook.
De leerkrachten van Daan geven aan:
*Daan fladdert met handen en/of armen, bv bij opwinding. Hij maakt soms vreemde, snelle bewegingen met vingers/en of handen. Hij wiegt soms met zijn lichaam heen en weer. Hij is extra gericht op bepaalde geluiden. Hij vindt bepaalde bewegingen soms prettig en zoekt deze steeds weer op.
Nou ze maken er echt een potje van hoor. Dit zijn allemaal autiische trekken en ik heb al deze dingen ontkennend beantwoord. Want Daan doet dat allemaal niet. Hier kijk ik zo van op, waar zijn ze mee bezig. Denken ze dat als ze dat allemaal maar bevestigen dat hij sneller van school af gaat??
Net zoals, Daan houdt niet van lichamelijk contact. Nou dat is ook volstrekte onzin. Ja misschien niet bij iemand die hem over de gang heensleurt, zou ik ook niet meer willen dan. Maar hij is juist een knuffelkont en houdt van aanrakingen.
Dan zeggen ze: De moeder van Daan geeft aan dat Daan niet uit zich zelf begint met het spelen met andere kinderen. Dit heb ik niet gezegd want dat doet hij juist wel!!
Nou en ga zo maar door.
Vanmorgen hebben we het gesprek met Jeugdzorg gehad. Bij binnenkomst gaat Daan meteen uit zijn eigen spelen met een ander jongentje.
We worden naar binnengeroepen en Daan mag wat speelgoed meenemen. Wij krijgen thee, koffie en Daan limonade. Wij vertellen en zij vraagt het eea over Daan zijn leven. Daan speelt heel zoet op de grond en als ze wat vraagt geeft hij antwoord. Ik heb het met haar gehad over dat sleuren, dat vond ze ook wel een beetje ver gaan. Verder vond ze dat fladderen etc ook niet van toepassing. Zij kon zo wel zien dat het geen autist was en ze was geen voorstander van al die etiketten zoals PDD NOS etc. Ze zegt iedereen heeft autistische kenmerken als je de lijst er op naslaat, precies wat de kinderarts vertelde. Vond ik fijn om te horen. Ze vond het fijn dat we ze open praatte want vaak moet ze het er bij mensen uit trekken. Nou komen er dan ook meestal probleemgezinnen bij jeugdzorg. Ze vond ons een leuk stel en Daan een leuk jongentje waar zo op het eerste gezicht niks mee aan de hand is. Nou moet ik wel zeggen dat hij zich voorbeeldig gedroeg. En dat heb ik ook eerlijk gezegd hoor, hij kan driftbuien hebben dat ontken ik ook helemaal niet. Verder dus verteld van zijn ontwikkelingsachterstand van ongeveer een jaar. En over zijn logopedie en dat hij wss fysio moet krijgen. We waren het over eens dat het MKD op zich heel goed zou zijn omdat het ook een hoop zorg voor ons uit handen neemt. Alles is onder 1 dak geregeld. Het is dan voor 1 jaar, dan gaan ze heel intensief met hem aan de gang. Het is voor hele dagen van 8.30 tot 15.30 en hij wordt gehaald en gebracht met een busje. Het zijn enorm dure plaatsen dus je komt er niet zomaar voor in aanmerking. Hij wordt volgende week dinsdag in een vergadering besproken, en die week daarop weer. Hij moet dan 2 keer een ja krijgen en dan gaat hij verder voor de aanmelding. Als het een nee wordt dan houdt het hele verhaal op. Maar goed we wachten eerst dit af. Hij krijgt vrijdag de IQ test. Deze moet zo rond de 80 zijn dus hij moet wel ff goed zijn best doen. Ik vertelde dat Daan in januari bij de logopediste een score had van 79 en in mei van 74. Maar daar hoefde ik me niet druk om te maken want ze had er ook eentje met 68 doorheen gekregen.
Dus het is nu afwachten maar. Als het doorgaat dan wordt het pas op zijn vroegst januari begreep ik, dat zou jammer zijn maar goed is niet anders. Deze vrouw heeft me weer enorm gerustgesteld, ze vind de school ook te snel in hun conclusies. Dat heb ik nu al van zoveel mensen gehoord, de kinderarts, de KNO-arts, de logopediste, jeugdzorg. Volgens mij zijn ze niet goed bezig daar op die school. O ja ik vond het wel grappig, ik vertelde dat de school vond dat Daan in zijn eigen wereldje leefde en geen contact zoekt met anderen. Ze zegt en wat zag ik net dan in de wachtkamer??? Hé eindelijk iemand die het wel goed ziet.
Vanmiddag is Daan bij de logopediste geweest en hij deed heel goed mee, ze was trots op hem. Ik heb het haar ook allemaal verteld en zij vond het ook belachelijk van dat woordje Sleur!!
vrijdag 24 juni, dag van de IQ test:
Toen ik Daan naar school bracht had ik echt met hem te doen. Ik zei ook tegen de juf, dat is toch niet vol te houden, niet buiten spelen etc met deze hitte. Ze zegt, dat komt goed hoor, hij mag gewoon buitenspelen. Oooooooo maar dat hadden ze niet gezegd.
Om half 12 hadden we een gesprek met die vrouw van de OBD (onderwijsbegeleidingsdienst). Een heel leuk mens. Ze zegt, nou ik heb Daan van een hele goede kant meegemaakt. Hij deed enorm goed mee met alles, en heeft geen enkele driftbui gehad, toppie gewoon!! Ze zegt het is zeker geen dom jongentje. Ze kon nog niks over de uitslag zeggen, die krijgen we met een week of 2 a 3. Eerst een tijdje oefeningen gedaan, toen is ze met hem meegegaan naar de klas om wat te drinken. Daan liep aan het handje mee. Hij heeft ook nog in de klas gespeeld en buiten en zij heeft hem toen ook geobserveerd, nou hij was voorbeeldig!! Geweldig gewoon.
Zij vond de school idd erg snel in hun conclusies en dat woordje Sleur dat kon gewoon niet. Ze vroeg of we Daan zowieso van deze school willen halen of niet. Ik heb gezegd dat dat wel mijn eerste reactie is maar aan de andere kant, het gaat er om of Daan het naar zijn zin heeft. Maar ze moeten wel ons vertrouwen zien terug te winnen en open kaart spelen in plaats van dat gekonkel en gelieg. Maar goed zo ver is het nog niet, mss kan hij wel naar het MKD.
Ik ben al lang blij dat hij de test zo goed heeft gedaan, althans goed heeft meegedaan, de uitslag is immers nog niet bekend.
Deze test is trouwens niet met die van de logopediste te vergelijken omdat die gericht was op de spraak. En deze dus niet.
Ik ben trouwens gebeld door het AC. Hij kan 5 oktober pas terecht voor testen. Ik zal binnenkort eens bellen welke testen ze willen afnemen aangezien hij de IQ test wat gelijk is aan een psychologische test al heeft gehad vandaag.
Car, jullie hebben ook nog heel wat op de planning staan zo te lezen. Ik snap dat het vermoeiend is als je er al aan denkt, dat heb ik ook maar aan de andere kant het is in het belang van onze kids.
Hoi allemaal,
Nou met Daan zijn IQ is niks mis. Vanmorgen een gesprek gehad en de uitslag gekregen. Daan heeft een IQ score van 104!! We zijn er echt heel erg blij mee. Dat houdt in dat hij dus heel goed leerbaar is. Toch gaan we hem proberen op het MKD te krijgen aangezien hij ook een forse achterstand heeft van zijn motoriek en hier fysio voor moet krijgen. Als dit niet lukt zal hij op deze school gewoon kunnen blijven dankzij deze goede uitslag.
Ben dus weer een beetje opgelucht.
groetjes Essie
hoe is het met jullie kids??
GEFELICITEERD, hartstikke goed hoor, das in ieder geval een opluchting.
Met Senna gaat en op en af, volgens de juf, soms lijkt het net alsof ze weer terug valt in oude gewoontes qua praten. Morgen heeft ze een schoolreisje, dus dat is leuk voor haar.
tja en verder moeten we as vrijdag voor de gehoortest.
verder nog niet veel gebeurd
groetjes
car
marco gaat goed vooruit sinds hij de buisjes heeft en hoort ook weer goed
op school gaat hij steeds meer vooruit.
na de vacantie gaat hij de hele week kijken hoe hij dan vooruit gaat in zijn ontwikkeling
groetjes ingrid mama van marco
Hoi meiden,
Car hoe was Senna haar schoolreisje? En heeft ze het zelf wel naar haar zin op deze school?
Fijn dat het met Marco zo goed gaat Ingrid!!
Angelique ik begrijp je heel goed hoor je gevoelens over dat onderzoek. Tuurlijk had je gehoopt dat er niks aan de hand is terwijl je het wel verwacht had. Zo zou ik ook reageren hoor. Wat vonden zij dan zo opvallend aan hem? En heerlijk dat ze op school positief zijn over hem. Heeft hij het naar zijn zin op school?
Kijk dat Daan zijn IQ goed is zijn we blij mee maar wij zijn er ook nog niet hoor. Heb ik nog niet verteld. Daan is vorige week vrijdag in het ziekenhuis geweest voor een fysio onderzoek voor zijn achterstand in motoriek. Hieruit is gebleken dat hij een hele forse achterstand heeft. Hij kan niet springen, hinkelen, op 1 been staan etc etc. Hij krijgt nu een verwijzing voor kinderfysio. Best wel weer zwaar hoor, moet hij nu en wekelijks naar logo en naar fysio. Maar goed is niet anders.
En dat we het gesprek maandag hadden, die uitslag van de IQ test toen begon die vrouw van die test die zelf niks aan Daan merkte opeens dat ze toch zat te denken aan een stoornis in het autistisch spectrum. Ik zeg waar basseer je dat dan op?? Nou omdat hij in spraak en motoriek achterloopt. Ik zeg dat zijn toch geen specifieke kenmerken van autisme?? Dat kan vanalles zijn. En omdat hij sociaal emotioneel achterloopt. Nou goed, mocht het zo zijn, zou best kunnen dan zij het zo hoor maar ik vond het een beetje vreemd dat ze dat op basis van deze dingen baseerde.
Maar wat heel positief is is dat ik vandaag ben gebeld door Jeugdzorg, hij is door de eerste vergadering heen gekomen en kan zo goed als zeker naar het MKD. Hij moet nog as dinsdag door een vergadering maar het moet gek lopen mocht het niet doorgaan nu. Ben er zo blij mee. Hier zal hij uitgebreid geobserveerd worden, logopedie , fysio en gewoon onderwijs krijgen gedurende ongeveer 1,5 jaar. Maar ook dit is dubbel hoor. Ik ben heeeeeeeel blij dat hij er heen mag maar aan de andere kant heb ik wel zoiets van, goh kinderen komen daar niet zomaar dus het is dan toch best wel behoorlijk wat er met Daan aan de hand is. Dat is wel moeilijk maar goed, ik blijf positief, hij kan zo ontzettend groeien in die 1,5 jaar.
Angelique nog even over dat autisme, je moet je niet blind staren op dat woord he, het klinkt namelijk zo erg, dat vond ik ook dat ze dat over Daan zeiden. Ik had echt zoiets van mijn Daan autisme?? Ga weg.
Maar wat de kinderarts en jeugdzorg mij vertelde heeft mij echt gerustgesteld. Vroeger had je alleen autisme, dus echte autisten en dat zijn Daan en Wes niet. Al die aanverwanten die bestonden vroeger helemaal niet. Toen was je gewoon een wat ander kind maar daar schonken ze geen aandacht aan. Nu in deze tijd zijn er zoveel nieuwe namen gekomen dat iedereen wel wat heeft. Onze IB’er op school zei ook dat mocht Daan een stoornis van het autistisch spectrum hebben ik me niet op de naam moet focussen, dat moet je eigenlijk meteen vergeten. Je moet het dus alleen als iets positiefs zien want dan kunnen ze gericht hulp bieden om er mee om te gaan. Dus Angelique probeer net als mij (is moeilijk hoor) je niet gek te laten maken door dat woordje autisme. Komt wel goed ook met die knul van jou!!
hoi allemaal,
Senna verteld niet echt veel over haar schoolreisje, maar ik denk wel dat ze het naar haar zin heeft gehad, ik moet de juf er nog over spreken, omdat mijn man haar van school had gehaald en hij is niet zo n vrager. Maar aankomende maandag moet ze weer naar school, en dan zal ik het vragen hoe ze het heeft gehad op schoolreisje. Tja, en verder heeft ze het zeer zeker naar haar zin, ze gaat elke dag weer met vol entousiasme naar school, dus daar ligt het niet aan.
groetjes
car
Car fijn dat Senna het naar haar zin heeft gehad!!
Angelique toch vind ik niet dat Wes erge autistische kenmerken heeft. Tuurlijk zou het zo kunnen zijn, bij Daan ook maar het zijn niet de meest erge kenmerken toch. Het belangrijkst is dat Wes zijn IQ wat omhoog gaat. Dit kan toch nog??
En ik denk idd dat heel van die kenmerken te maken hebben met die spraak/taal achterstand. Dat denk ik bij Daan ook. Ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt hoor. Ik heb dat ook zo nu en dan, dan denk ik wel eens waarom Daan. Iedereen krijgt "gezonde normale"kinderen en waarom wij niet.
Daan kan wel fietsen, maar dan wel met zijwieltjes hoor. Op 3,5 jarige leeftijd had hij eindelijk door hoe het werkte. En zijn schoenen zelf aan doen. Nou alleen zijn sandalen met klitteband. Maar Daan kleed zichzelf ook nog niet aan en uit hoor, daar moet ik hem ook bij helpen. Zijn broek en onderbroek uittrekken kan hij nog wel maar zijn trui niet.
Daan zegt wel ik. Hij noemt zich ook wel eens Daan maar meestal zegt hij wel ik wil dat hebben ipv Daan wil dat hebben.
Wat je zegt dat je het jammer vind dat je vaak moet gissen wat er is gebeurt op een dag heb ik ook hoor. Vind ik ook heel jammer. Daan vertelt ook vrijwel niets, alleen dat het leuk is. En als je vraagt waar heb je mee gespeeld dan zegt hij met de auto’s of lego of knexx. Maar echte verhalen nee hoor.
Dus Wes zit zowieso nog een jaar op deze school. Ik hoop dat Daan in januari al terecht kan, liever nog eerder maar dat horen we al.
Hoor mij nou ik ga er al van uit dat het MKD doorgaat, nog maar even afwachten tot dinsdag, dan is het definitief.
Ik vind het trouwens een hele leuke foto. Wes straalt ook een heel lief karakter uit.
Angelique, jij hebt een ouder zoontje he. Hoe gaat hij met Wes om. Ziet hij dat hij anders is dan andere kindjes of niet??
Ja dat is zeker een voordeel dat hij kleiner is. Bij Daan is het zo dat hij al van baby af aan ouder wordt geschat en dus ook meer van hem verwachten. Ik weet nog dat hij 17 mnd was en in de buggy zat te jammeren. O mag jij niet lopen van je moeder zei iemand. Nou hij liep nog niet. Ze dachten dat hij al ruim 2 was. En met praten is dat ook zo. Zodra hij zijn mond open doet komt het wel eens voor dat mensen gek kijken omdat ze hem 5 of 6 schatten en hij slecht praat.
En Esmée is net als Fleur, echte meiden. Als ik aan Daan vraag of hij de tv uit wil zetten dan rent Esmée er al heen. En Daan is dan boos want hij wilde ook de tv uit doen.
Had je volgens mij al eens verteld ja dat je een groot gezin hebt. Leuk hoor. Speelt Wes veel met Fleur of niet? Daan speelt best veel met Esmée, ze liggen ook geregeld te stoeien en schateren dan allebei.
hoi allemaal,
ik heb gister de kno arts aan de lijn gehad, en hij vond het toch verstandig om Senna haar neusamandelen te verwijderen. Aan haar gehoor is niks gevonden, maar haar amandelen waren toch licht ontstoken. dus aan ons rijtje afspraken komen er weer meer.
verder eigenlijk niet veel te melden, nog een paar dagen en dan heeft ze lekker vakantie. ( maar of ze het zelf leuk vind, ) ze gaat het liefst zeven dagen in een week naar school, zo leuk vind ze het.
groetjes car
Hoi allemaal,
tis alweer een tijdje geleden dat we elkaar gesproken hebben, en had zomaar even zin om wat te schrijven. hoe is het bij jullie? Hier gaat het allemaal wel goed. we moeten nog op vakantie, maar eerst de verjaardag van mijn jongste vieren. Hij wordt 2 jaar en begint al lekker te kletsen. Jullie snappen wel dat ik af en toe me mijn oren sta te klapperen. Ben ik helemaal niet gewend. Senna was nog op die leeftijd kompleet stil, behalve met brabbelen. Hij zegt al mama, papa, hieperdepiep hoera, eten. Het is nog niet veel maar hij loopt al veel meer voor als met Senna vroeger.
aankomende donderdag hebben we hier een drukke dag, eerst een afspraak bij klinische genetica, dan de kno arts en dan de anestesist. ik ben heel benieuwd.
verlangen jullie kindjes ook al weer zo naar school? Senna vraagt elke dag of ze alweer naar school mag, nou ja, straks mag ze weer het hele jaar. Ik ben in ieder geval heel blij dat ze zograag gaat.
ik hoop weer snel lekker met jullie te kunnen chatten
groetjes
car
Hoi hier was ik ook weer eens.
Succes donderdag met Senna, jullie hebben zeker een drukke dag op het programma.
En al vast van harte met de verjaardag van je zoontje. En nog een vakantie in het vooruitzicht!! heerlijk. Waar gaan jullie heen?
Hier gaat alles heel erg goed. Ik verbaas me er zelf over hoe Daan vooruit gaat in zijn spraak. Hij heeft sinds kort een vriendje hier in de straat, ze schelen maar 2 dagen en ze zijn gek op elkaar. Ze praten en spelen de hele dag met elkaar. Ik denk dat daardoor zijn spraak ook zo vooruit is gegaan.
Het enige wat nog wel lastig is dat Daan om het minste kan gaan huilen en hij heeft ook nog wel zijn driftbuien. Bv als dat jongentje naar huis moet, dat snapt Daan niet en wordt hij boos.
Verder heb ik het indicatiebesluit van jeugdzorg eindelijk binnen. Hij mag naar het MKD!! Ben hier heel erg blij mee. Nu wordt ik door iemand gebeld van het MKD voor de verdere gang van zaken. Ze hebben wel een wachtlijst maar dat geeft niet. Maar goed diegene die me belt heeft nu nog vakantie dus nog even geduld hebben.
Daan zeurt niet om school. In het begin van de vakantie wel heel erg maar nu hij dagelijks met zijn buurtjongentje speelt vind hij het best zo.
Nog 2 weken dan moeten ze weer beginnen. 5 september.
Wij zijn niet op vakantie geweest. Zitten midden in een verbouwing, nieuwe badkamer (met whirpool, daan noemt het een bullie bad whhahaha), nieuw toilet, nieuwe kunststof kozijnen, cv ketel etc etc.
Maar we zijn wel wat leuke dagjes weggeweest.
We zijn naar het pannekoekenhuis geweest met ze, naar Ballorig, de grote speeltuin en afgelopen donderdag toen het zulk prachtig weer was zijn we met Daan, Esmée was bij opa en oma, naar Texel gegaan met de boot. En toen naar ecomare. Hij vond het geweldig met papa en mama alleen op stap.
Dat met dat praten van je jongste is hier ook hoor. Esmée is 20 maanden nu en ze spreekt al hele zinnen. Wat doe je nou??, Waar is de beer (of iets anders) nou?? Wat is dat nou?? en verder kent ze heel veel woorden. Daan zei toen alleen papa en mama en verder brabbelen.
Ze vragen vaak aan me, ook instanties of ik Daan en Esmée wil vergelijken in hun ontwikkeling. Maar dat wil ik niet, dat zeg ik ook. Esmée loopt op voor in haar ontwikkeling dus dat vind ik geen eerlijke meting. Zij is met alles heel snel.
groetjes Esther
hoi hoi,
leuk voor Daan dat hij een leuk vriendje heeft, dat missen we hier in de buurt. Het enigste waar Senna mee speelt is het buurmeisje, maar die is al 6 en die komt alleen als ze zich verveeld, en als Senna daar is hoor ik vaak van de buurvrouw dat dat meisje lelijk doet tegen Senna, maar Senna heeft dat niet in de gaten dat ze het tegen haar heeft dus die wil steeds daar blijven. Daarom ben ik ook bezig dat als ze buiten speelt dat ze daar niet naar binnen mag.
over de vakantie, we gaan naar erm, dat ligt vlakbij Emmen. we blijven lekker in eigen land, dit is de eerste keer dat we met de kindjes op vakantie gaan. dus vond ik dit ver genoeg
wat lekker joh, allemaal nieuwe dingen in je huis, je bent straks niet meer uit bad te slaan
hier beginnen de scholen ook rond 5 september, ik kijk er wel weer naar uit, omdat het altijd beter is om naar school te gaan met leeftijdsgenootjes dan met dat kleine heksje van hiernaast.
ik zal jullie hier op de hoogte houden wat er donderdag allemaal gebeurt is.
groetjes maar weer
car
hoi allemaal,
nou het is officieel. 10 oktober moet Senna buisjes en worden haar amandelen in haar neus geknipt. De kno arts had nog eens naar de gehoorresultaten gekeken en concludeerde dat ze rechts niet voldoende hoord en dat ze zogenaamd lijmoortjes heeft. dus buisjes.
Ik vind het allemaal best wel eng, en daarbij dat we bij ons vorig kno bezoek het daar helemaal niet over gehad hebben. toen was alleen sprake van neusamandelen.
maar ik zelf denk dat ze al wat langer last heeft van haar oor, maar dat is nooit echt duidelijk naar voren gekomen. En dat misschien daar ook die achterstand van is gekomen. raar eigenlijk want er zijn tiden geweest dat ik echt niet dacht dat ze iets aan aan gehoor had maar er zijn ook tijden geweest dat ik dacht dat ze stokdoof was.
ik laat wel voor de zekerheid voor de operatie nog een keer naar die oortjes kijken en dan pas mag er geopereerd worden
groetjes
car
hoi
sinds marco buisje heeft is hij nu meer gaan praten jeverstaat hem wat beter dan eerst want toen zei hij niks
en hij was binnen 10 minuten weer op de kamer het gaat vlug en heeft er geen last van gehad
is wel een dagje binnen gebleven
volgende dag weer naar school
groetjes ingrid