Hoi allemaal,
Hier ook weer eens een berichtje van mij. Wij zijn inmiddels bij het MKD wezen kijken. Het was best confronterend maar toch kregen we ook wel een goed gevoel erbij. In januari kan hij als het goed is heen.
Er is ook een juf van het MKD bij Daan op de kleuterschool wezen kijken. Misschien kon ze nog wat tips aan de juf geven om de maanden te overbruggen die hij nog op deze school zit.
Zij was meer dan positief over Daan en vond hem dan ook veel beter overkomen dan in de verslagen te lezen was. En dat vind ik dus ook, ben blij dat zoiemand dat ook vind.
Ze kon dan ook geen tips geven, ze vond het allemaal goed gaan. Ze vond hem erg leergierig en dat hij snel dingen oppakte. Tuurlijk heeft hij zijn dingen maar hoor maar ze vond het allemaal nog wel meevallen. Ze denkt dan ook niet dat hij heel lang op het MKD zal blijven. Ze gingen uit van 1 tot 1,5 jaar maar zij dacht dat het mss wel eens sneller kon gaan en dacht aan 4 maanden. Nou ja we zien wel. Ik hoop dat ze hem helpen zijn achterstand in te halen.
Verder gaat het erg goed met Daan, hij gaat steeds meer en beter praten. Zijn IQ was al getest in juni op 105 dus dat wisten we al.
Afgelopen dinsdag is hij weer bij de logopediste getest op zijn taalbegrip. In januari scoorde hij 79 en in mei 74, hij was dus achteruit gegaan. Maar dinsdag scoorde hij 83, bijna gemiddeld (normaal is tussen de 85 en 115). Weliswaar laag gemiddeld maar ik ben ontzettend blij met deze vooruitgang.
Volgende week wordt hij weer op zijn zinsopbouw en woordenschat getest. Ben benieuwd hoor.
Op school gaat het verder ook goed met Daan. Iedereen vind hem leuk en niemand vind hem raar of anders. Hij heeft zelfs zijn eerste verjaardagspartijtje van een klasgenootje. Vond het zo leuk dat hij was uitgenodigd.
Car wat fijn dat je verbetering ziet bij Senna na haar buisjes!! En dat met haar taalbegrip, ik zou het nog even de tijd geven hoor. Ze heeft nog maar een maandje haar buisjes dus het is logisch dat ze niet in een keer haar achterstand heeft ingehaald.
Wat balen dat het zo lang duurt met dat rugzakje zeg.
Zo Janneke jij hebt zeker je handen vol zeg. Maar wat heerlijk dat het zo goed gaat met je dochter.
Ik hoop dat er ook snel meer duidelijkheid komt over je zoon.
Car, je zoontje is dus ook niet zo vlot met praten. Ik zou zeggen hou hem goed in de gaten, en ook zijn gehoor. Hoe vroeger je erbij bent des te beter.
Daan zijn zusje Esmée wordt volgende maand pas 2 en ze kan ontzettend goed praten. Ze praat vaak al hele zinnetjes, is echt een vlotte tante hoor. Ook wel eens leuk.
groetjes Essie