Algehele achterstand kleuter

Armanda, dat klopt wat je zegt. Het heeft een tijd geleden ook in de krant gestaan, had mijn moeder voor me bewaard. Tegenwoordig kunnen kinderen zich niet in hun eigen tempo ontwikkelen, nee er wordt meteen hulp ingeschakeld door logopedistes, en ga zo maar door. Vroeger was dat idd niet zo. Toen kreeg je niet zo gauw het stempel dat je anders bent en iedereen ontwikkelde zich gewoon, de 1 wat sneller dan de ander.
Ik denk ook dat mensen zich te veel zorgen maken, waaronder ik, doordat de buitenwereld te veel benadrukt dat je kind anders is. Ja op den duur ga je dat ook geloven.

Car wat vreemd dat de KNO arts die neusamandel er niet meteen uithaalt en het vocht achter haar oren weghaalt. Helemaal omdat ze een achterstand heeft. Vaak is dat idd een oorzaak. Bij Daan zag hij het eind december ook, een joekel van een neusamandel en proppen in zijn oren. Nou 2 weken later was hij al geholpen. Ik ben heel blij dat het zo snel gebeurde. Nu moet je eerst tot juli wachten en stel hij moet eruit dan heb je vaak nog een wacht lijst ook, vreemd hoor.

Angelique welkom hier. Zo ook een heftig verhaal en herkenbaar. Dus het audiologisch centrum doet nu niks met de testuitslagen? Ik moet met Daan 8 juni naar de KNO arts voor een verwijzing naar het AC. Ik hoop dat we via hun in aanmerking komen voor speciaal onderwijs.
En wat voor autistische trekjes heeft Wesley als ik vragen mag? Omdat de school zegt dat hij geen contact maakt met andere kindjes denk ik soms ook aan iets van autisme. Alhoewel, zij zeggen dan wel dat hij geen contact maakt maar hier thuis in zijn omgeving wel met iedereen.

groetjes Esther

hoi allemaal,

we gaan eerst voor een gehoortest, en aande hand daarvan wordt dan bepaald of die amandelen er uit gaan. Senna heeft geen pijn ofzo, het is alleen lastig omdat ze iets doof is. en omdat ze al een achterstand heeft zou dat de grootste reden zijn om ze eruit te halen.

angelique,

eerlijk gezegt was ik er kapot van, ik vond het best heel erg, moet ook wel zeggen dat we daarop nul komma nul voorbereid waren, de logopediste zei, we laten haar gewoon even testen om te zien hoe het komt dat ze een taalachterstand heeft. niets geen uitleg niks. Dus je begrijpt dat als je die papieren onder ogen krijgt dat je wel even dubbel schrikt. Ik voelde me machteloos tegenover mijn kind, ik wist niet wat ik er van moest verwachten.

maar nu gaat het een stuk beter, we zijn naar mijn idee op de goede weg, en ik zie haar ook vooruitgaan, en ze heeft plezier in alles wat ze doet

hallo

marco heeft sinds 3 weken buisjes in de oren ook omdat hij slecht hoorde en achterstand had met taal enz nu 3 weken later zegt hij je gewoon na met praten en is ook verstaanbaar.
nu mag hij na de grote vacantie 9 dagdelen naar school.
de zorgconsulent moet nog terug bellen.
maar hij gaat goed vooruit vinden zeop school ook

groetjes ingrid mama van marco 18-3-2001

Angelique wat fijn dat Wesley duidelijk vooruitgang boekt, erg prettig idee.
Die kenmerken die je beschrijft komen me niet echt bekend voor. Daan maakte als baby al snel contact en keek je ook gericht aan. Hij heeft nu wel dat hij slecht is in oogcontact, maar dan meer als ik boos ben. Als hij me iets verteld kan hij me wel heel gericht aankijken, dus net of hij er zin in heeft of niet. Dat paniekerige komt me enigszins bekend voor maar niet van het geluid. Daan vond het als baby al niet leuk om boven je hoofd getild te worden. Verder durft hij tot op heden nog niet in de draaimolen. Hij vind het prachtig om naar te kijken maar vind het verder eng. Zondag heeft hij ons doen verbazen om van een enorm hoge glijbaan in zijn eentje af te glijden. Maar die angst die hij heeft kan ook door zijn vader komen, die had dat namelijk ook als kind en nog. Ik weet dan ook niet echt of Daan autistische trekjes heeft maar doordat de school er maar steeds op blijft benadrukken dat hij geen contact maakt ga je het vanzelf geloven. Maar goed we wachten maar af. Wel lekker dat voor je eigen gevoel, jij kent je kind immers het beste die trekjes wat naar de achtergrond verdwijnen. Dat is toch een goed teken lijkt me.
Die achterstand in taalbegrip is ook vervelend. Dat vind ik bij Daan ook, dat is nog hinderlijke dan zijn spraak achterstand want ik kan hem best goed volgen. Alleen vind ik het zo moeilijk, wat begrijpt hij.

Car, Daan had ook geen pijn aan zijn oren of amandelen maar toch zijn ze er uit gehaald omdat dat vaak een oorzaak is. En ik moet ook zeggen dat ik er blij mee ben, hij is enorm vooruit gegaan.

Ingrid, fijn dat Marco zo vooruit is gegaan in zijn spraak. Zo zie je maar zo kan het ook gaan!!

Vandaag even met de juf gesproken. Daan heeft 7 juni een schoolreisje, dan gaan ze met de bus naar sprookjeswonderland in Enkhuizen. Het is beter als Daan niet mee gaat. Het is onverantwoord. Best wel weer even balen maar ik begrijp het wel. Ze zeiden ook, hij is nog zo jong en zit pas net 2 weken op school, bovendien hebben ze 1 leidster op 6 kinderen en Daan heeft gewoon goede begeleiding nodig. Ikzelf kan helaas niet mee. Maar goed hij beseft het toch nog niet al is het wel jammer. Verder nog even over Daan gesproken. Ze vond dat Daan goed meedeed en dingen snel oppikte, nou dat is eindelijk eens iets positiefs, erg leuk om te horen. Ze zei alleen dat het vaak voorkomt als zij zegt Links (spreekwoordelijk dan he) hij rechts gaat. Gewoon een dwarse kleuter. Hij moet echt leren luisteren. Ik vroeg ook of hij nu een beetje contact maakte met andere kinderen. Hij maakt wel wat contact maar speelt voornamelijk alleen maar zei zij dat dat ook normaal is voor een 4-jarige. Op 4-jarige leeftijd hoef je ook nog geen vriendjes te hebben (kan natuurlijk wel maar is niet gek als het niet zo is). Nou ook prettig om te horen.

Morgen komt de ambulant begeleider hem observeren en dan hebben we maandag 6 juni een gesprek, met de 2 juffen, intern begeleidster en wss de ambulant begeleider. Ben benieuwd.

groetjes Esther

hoi allemaal,

ik hoop eigenlijk ook dat de kno arts die amandelen eruit willen halen maar het is even wachten op die gehoortest. die h eeft ze al in december gehad maar omdat ze nu dove trekjes heeft wil hij het opnieuw zien.

over de uitslag van de testen indertijd bij het audiologisch centrum, daar ben ik inderdaad enorm van geschrokken, zeker ook omdat we al totaal geen vertrouwen in die onderzoekster hadden. Dat was echt een raar figuur. En ik had enorm ongeloof, ik heb nu nog steeds totaal geen vertrouwen in die hele test, maar toch aan de hand van die gegevens krijgt ze wel een rugzakje. Mijn gevoel zegt dat ze hierna dat hele rugzakje niet meer nodig zal hebben maarja dat is mijn gevoel. ik zal binnenkort weer eens een gesprekje op touw zetten, ben best alweer benieuwd of er vorderingen zijn. Ik zie ze wel, nou zij nog.

groetjes

car

Volgens mij is het zo dat ouders zelf beslissen of een kind wel of niet naar het speciaal onderwijs gaat.Een school kan je daar toe nooit verplichten.
Soms is het voor een kind wel beter omdat ze daar in kleinere groepjes werken en met aangepast materiaal en extra leerkrachten voor ondersteuning.
Een kind kan ook tijdelijk naar het speciaal onderwijs gaan en dan weer worden teruggeplaatst naar de reguliere basisschool.Hij/zij krijgt dan zo lang het nodig is extra hulp nog van de school voor speciaal onderwijs(het befaamde rugzakje).
Er bestaat ook een woordenboek met alle woorden die een kind van 4 jaar eigenlijk zou moeten kennen om goed mee te draaien in groep 1.
Ik hoop jullie wat geholpen te hebben,
Fietje

hoi,

een school kan je niet dwingen om je kind te plaatse op speciaal onderwijs, maar als bv het rugzakje geen vorderingen zouden brengen kunnen ze wel met een soort van dwang vertellen dat het wel beter zou zijn, en ze mogen je kind ook weigeren maar dan moeten ze wel een hele goeie reden hebben en zelfs je meehelpen om op zoek te gaan naar een geschikte school. Ik heb dat ooit eens op een site gelezen.

groetjes car

hoi Car,ga maar niet op Fietjes adviezen in, ze is elly en een oude schooljuffrouw met een probleem

Hoi hoi,

Leuk dat Wesley wel op schoolreis gaat. Zo te horen een schat van een juf, dat hebben ze ook nodig he.

Ik kan nog echt niets zeggen over hoe die observatie was hoor. Ze zei dat hij zichtbaar moe was als er dan iets anders gaan dan Daan wil wordt hij boos en doordat hij moe is is hij dan moeilijk te corrigeren. Dat is het enige wat ze zei. Maar ja dat vind ik niet echt afwijkend gedrag, gewoon kleutergedrag maar goed. Ze hebben de school observatielijsten toegestuurd en die moeten zij dan invullen. Ik heb er ook eentje voor thuis, omdat ik natuurlijk precies weet hoe hij is. Bij hun is het toch maar een momentopname. Vind ik eigenlijk wel heel goed. Het zijn 25 stellingen en dan moet ik zeggen waar, een beetje waar of niet waar. Nou dat heb ik gedaan. Er staan heel veel stellingen in die duiden op autistisch gedrag. Al die stellingen heb ik met niet waar kunnen beantwoorden. Zo stond er fladdert met de armen. Dat doet hij niet. En ga zo maar door. Ik heb hem ingevuld en opgestuurd.
Nu is het afwachten maar. Maandag 6 juni hebben we om half 9 een gesprek met 2 juffen, intern begeleidster en Ambulant begeleider.

Verder wil ze kijken of hij deze week nog bij de schoolarts/GGD terecht kan om hem te onderzoeken, dit alles voor het gesprek van 6 juni. Nou ja ik hoor het wel al denk ik niet dat het nog gaat lukken aangezien ik nog niks heb gehoord. Hij kwam vanmorgen heel blij de school uit rennen. Hij geniet dus nog steeds en ik ook hoor. Eerlijk gezegd verwacht ik geen schokkende dingen bij de schoolarts aangezien hij nog 4 mnd geleden bij het CB is geweest en die hebben nooit wat geks gezegd. Of het CB moet nu heel slecht zijn geweest. Maar goed, de conclusie is gewoon afwachten.

Wat ik ook erg leuk vind, ik was vrijdag naar een strandje hier in de buurt en hij stapte zo op 2 oudere meisjes af om mee te spelen en dat mocht. Ze gingen samen met de bal overgooien. Ik heb meteen een foto gemaakt. Bewijsmateriaal whahhhha, hij zoekt dus wel contact met kinderen hihi.

Waren we zaterdag naar de supermarkt geweest en op de terugweg liepen we door de wijk heen. Daar was een mens bezig met zaagsel in een bak te doen. Daan liep er hee. “wat doe je daar?” ik ben de bak aan het vullen voor het konijn zegt dat mens. "o"zegt Daan “en waar is het konijn?” en zo bleef hij een tijdje met haar praten. Ik stond er van te kijken hoor zo duidelijk als hij praatte. Op zulke momenten voel ik me trots.

Daan heeft zondag weer met een buurt jochie gespeelt. Daan mocht weer buiten de poort spelen. Hoor ik hem achter de schutting tegen een jongentje. Hé Donnie (zo heet hij) kom je mee een snoepje vragen aan mama?? Ik moest zo lachen, mijn kleine kinderlokkertje whahhaha. En daar kwamen ze, ze hebben heerlijk samen in de tuin met de waterbaan gespeeld. Daan zoekt dus wel degelijk contact. En praten hoor, hij zegt jij bent Donnie en je hebt een snotneus. Toen hij weer weg was zei hij: mama ik heb met Donnie gespeeld!! (zelfs gespeeld zei hij goed).

Gisteren hebben we de thuiskapper op bezoek gehad. Daan is al 2,5 jaar niet naar de kapper geweest, opeens was het over en was hij zo bang dat hij de hele boel bij elkaar gilde. Daarom heb ik de laatste jaren met de tondeuse gedaan. Laatst kregen we een folder van de thuiskapper in de bus, nou ik denk dat probeer ik. Ik had gezegd, gaan we Daan stoere haren knippen?? Ja dat wilde hij wel. Toen belde ze aan, Daan deed open en zei meteen, jij kapper?? ga jij stoere haren knippen?? Maar puntje bij paaltje kroop hij onder de tafel whhahah. Toen is eerst mijn man geweest. Ze deed het zo leuk, Daan mocht haar assisteren, Dennis (mijn man) haren natspuiten en de kam aangeven. Dat vond hij prachtig. Toen Dennis klaar was, wilde hij toch wel. Hij heeft geen kick gegeven. Ik zag wel aan zijn koppie dat hij het eng vond, hij was helemaal in trance maar hij liet het gewoon toe. En hij zei nog dank je wel ook na afloop. Weer een angst overwonnen. Ja Daantje komt er wel.

Vandaag was er op school een meisje jarig. Als je jarig bent mag je 5 kindjes uitkiezen die een muziek instrument mogen pakken en om een tafel heen mogen lopen. Daan werd ook uitgekozen. Ze hebben hem dus echt geaccepteerd. Deed me goed te horen. Ja hij heeft natuurlijk een enorm stoer kapsel whaha, de meiden zien hem meteen staan.

Ben ook benieuwd naar de observatie van Wesley!

Car, hoe gaat het nu met Senna?

groetjes Esther

Hoi hoi,

Angelique idd heb ik ook het idee dat ze soms naar een bepaalde diagnose toe willen werken. Als er maar iets ‘anders’ is dan is er meteen iets aan de hand terwijl als een 'gewone’kleuter iets anders doet of reageert dan is het normaal.
Ik blijf erbij dat ik de school te veel heb verteld op voorhand dat ze met verkeerde ogen naar hem kijken maar goed dat is nu eenmaal gebeurt.
Vanwaar dat cluster 4?? Cluster 4 is toch voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen? dat is hij toch niet.
Mijn moeder belde me net, ik zit nu op mijn werk. Er is een brief gekomen van de GGD met een afspraak op 8 juni om 8.45. Nou dat komt me helemaal niet uit. S’middags moet ik ook al met hem naar de KNO arts en dan moet ik ook al eerder weg van mijn werk. Kan moeilijk de hele dag vrij nemen. Bovendien vind ik het gewoon te veel voor Daan en naar de GGD en naar de KNO arts op 1 dag. Ik ga ze morgen dus bellen of hij verzet kan worden naar dinsdag ofzo, dan is hij toch thuis omdat de school met schoolreis is. Anders zou hij 2 dagen niet naar school kunnen.
Als ze dan maar niet het gesprek van as maandag gaan verzetten want dan baal ik wel hoor. Ik wordt een beetje gek van al dat geregel met afspraken en mijn werk. Bovendien zie ik de meerwaarde van zo’n jeugdarts van de GGD niet in. Er zat ook een vragen lijst bij met vragen zoals, kunt u kind goed samen spelen. a. goed, b. een beetje, c. niet. En meer van dat soort vragen. O ja, of het goed ging op school met opdrachtjes, ja hallo hij zit er nog maar 2 weken, dat kan ik toch niet beantwoorden. Ik heb zoiets laat ze bij het AC maar dat soort testen doen en vragen stellen.

en de foto moet inderdaad op internet staan wil je hem plaatsen. Wilde je een foto van Wes plaatsen?? Ben benieuwd!

Hoi hoi,

Ik heb de afspraak van de jeugdarts kunnen verplaatsen naar dinsdag 7 juni. De dag van het schoolreisje dat hij toch niet mee gaat. Komt mooi uit. Het is een extra lange afspraak heb ik begrepen. Ik zal mijn vader vragen of hij dan even op Esmée (1,5) wil passen anders leid ze alleen maar af.
Gistermiddag kwamen er 2 meisjes, waaronder 1 uit zijn klas en die vroegen of Daan even mee mocht, ze wilden wat laten zien. Ik zeg is goed, als je maar wel bij hem blijft want hij weet nog niet zo goed de weg. Nou daar gingen ze hand in hand, Daan vond het prachtig. Even later kwamen ze terug, zij lopend naast haar fiets en Daan achterop, die hele fiets hing scheef. En toen zei ze nog, Daan is helemaal niet zwaar hoor whahhaa. Ze vroeg of ze hem nog een keertje mocht komen ophalen. Wel leuk hoor, echt sinds hij op school zit nu 2 weken is er zoveel veranderd, echt in positieve zin. Ik voel me een gelukkig moeder op dit moment.

Lastig zo met die clusters, ze vallen dus eigenlijk een beetje tussen wal en schip. En arme Wesley dat hij een ander juf had. Het is ook frusterend voor een kind als hij niet begrepen wordt, daar heeft Daan ook last van. En dan lijkt het een onwijze etter en onhandelbaar maar precies wat je zegt thuis is hij een schatje. Ik denk dat het ook wel aan de juf ligt of een kind op school kan blijven. De ene kan beter met een kind met gebruiksaanwijzing om gaan dan de ander. Vorige week had ik nog zoiets ik ben blij als hij naar speciaal onderwijs gaat maar daar begin ik nu een beetje op terug te komen. Hij wordt zo enorm geaccepteerd dat ik het ook wel fijn zou vinden als hij mag blijven. Maar goed dat blijft afwachten. Enne je mag ook die foto naar mijn mailbox sturen, ben benieuwd naar je ventje!

groetjes Esther

Hoi,

Ik begrijp dat jullie het over autistische kinderen hebben of waarvan jullie zelf denken dat erwat is, Ls dat niet zo is dan mijn excuses.

Ik heb zelf een zoon van vijf die autistisch is en een ontwikkelingsachterstand heeft van ruim twee jaar. Toen hij twee jaar was ging hij net als iedere twee jarige naar de speelzaal en dat ging helemaal mis hij moest heel hard huilen en bleef verdrietig na gesprekken hebben we besloten hem toen van de speelzaal af te doen en later nog eens te proberen dat hebben we gedaan. En toen had hij nog steeds veel verdriet, maar we hebben wel doorgezet en uiteindelijk begon hij juf te vertrouwen en is alles daar goed gekomen. Maar in die tijd begon ik zelf te twijfelen of hij wel goed gezond was en heb dat aangekaart op school en bij logopedie (daar ging hij toen heen) En na aandringen door gestuurd naar de huisarts en die zei direct als je denkt dat er wat is sturen we hem door. Juf van de speelzaal zei ook dat hij anders was als anders. We zijn toen naar accare geweest en hij heeft allerlei onderzoeken gehad. Alles is nagekeken. Heeft zelfs een MRI gehad en daar is toen uit gebleken dat de achterstand zo groot is en toen luide het advies om hem naar een zmlk school te doen en hij is daar helemaal op zin plek hij zo op een gewone basisschool helemaal verzuipen.

Dus het is niet zo dat iemand je ergens toe kan verplichten maar ik vind je moet wel gehoor geven aan de adviezen die je krijgt, Je wilt tenslotte het beste voor je kind.

Ik vind het leuk dat ik mijn verhaal hier even kan doen en hoop op een hoop leuke reacties.

Groetjes Crista

Hoi Angelique,

Mijn zoontje is autitisch en in een middel mate denken we is erg moeilijk te zeggen maar de dingen die jij over je zoon verteld, dat doet Bo niet. Hij kan nu pas net alleen buiten spelen maar dan moet zijn broertje mee die is drie en die let dan een beetje op hem anders loopt hij gewoon weg. En ik laat hem ook nog geen drie minuten uit het zicht. En nog dan gaat het weleens fout. Maar, ja je begrijpt wel ik kan hem natuurlijk niet 24 uur per dag in de gaten houden. Hij speelt niet of weinig met andere kinderen blijft eigenlijk altijd aan de kant staan. Gelukkig sleept zijn broertje hem overal mee heen. Hij heeft eigenlijk overal een achterstand mee is ook nog niet zindelijk en praat ook nog niet goed. Hij springt veel en vraagt hetzelfde de hele dag door als papa een dag vrij is kan hij dat wel 100 keer vragen papa ben je vrij. Soms zijn zulke dingen erg vermoeiend. Maar sinds hij op de zmlk school zit heeft hij wel vooruitgang. Maar de achterstand blijft hij heeft de ontwikkeling van een drie jarige en met sommige dingen misschien nog wel iets jonger. Maar verder is hij erg lief en dat hij gehandicapt is dat nemen we maar voor lief.

En zoals ik jouw verhaal lees denk ik dat jouw zoontje er wel boven op komt hij reageert op veeeel meer dingen dan dat Bo doet. Bo kan dus wel uren naar een lampje kijken dat laten we niet toe maar hij zo het zo doen. Ik heb ooit een bos rozen op tafel gehad en ging hij rondjes om de tafel rennen net zolang totdat ik hem er bij weg hield. En hoe reageert jouw zoontje op veranderingen vakanties enz. Daar kan Bo dus ook niet tegen als wij op vakantie gaan slaapt hij vaak bij ons op bed alleen vorig jaar toen ging het redelijk. Dat was de eerste keer, slapen bij opa en oma gaat ook moeilijk maar we proberen het wel nog aldoor.

Ik dacht dat ik zo eerst alles wel heb verteld als je nog meer vragen hebt dan moet je ze vragen ik begrijp hoe je je voelt die onzekerheid is verschrikkelijk.Verder spreken ze bij ons niet over getallen maar in maanden bij heeft de ontwikkeling van een kindje van 3 jaar en hij is nu ruim 5 toen bo 4 was had hij een spraak ontwikkeling van 2 Een iq test hebben we nog nooit gedaan bij hem.

Groetjes Crista

hoi allemaal,

weer even een berichtje van mij.

Ik heb vanochtend een gesprekje gehad met de juf en de interne begeleider van school, over dat de papieren binnen waren van het REC.
aangezien senna een iq heeft van 61 zou ze overal net niet voor in aanmerking komen maar ( heb het niet helemaal begrepen) met een nieuwe indicatie zou haar iq afzakken naar 59 en komt ze dus in aanmerking voor het REC van geestelijk gehandicapte kinderen. Nou maakt mij het niet echt uit hoe ze het noemen als senna maar hulp krijgt.

Ik heb meteen een gesprek gehad met de juf, en die vond dat Senna best wel lekkker vooruit was gegaan, ze zocht meer contact met andere kinderen, is beter verstaanbaar, en is met meerdere dingen aan het spelen. ze heeft alleen nog steeds moeite met groepsopdrachten. De juf vond het zelfs niet nodig om als ht haar te zwaar zou worden om de interne begleider er bij te halen, omdat senna geen gedragsproblemen heeft is ze dus makkelijk in de omgang, en kan goed zich zelf vermaken. Dus alom alles positief voor mijn dochter. Ben er dus dan ook heel blij mee.

groetjes car

Hoi meiden,

Welkom Christa! Wat fijn dat je zoontje zo op zijn plaats is op speciaal onderwijs. Dan is er meteen een zorg minder he.

Wat fijn te horen dat het zo lekker gaat met Senna Car!!

Daan was een paar dagen na zijn 3e verjaardag zindelijk. Overdag dan he want s’nachts nog niet. Hij mag af en toe van mij buiten de poort spelen. Zelfs uit het zicht, ik moet zeggen het gaat best goed. En hij luisterd ook wel hoor maar eng vind ik het wel. Maar ik wil hem wel de ruimte geven want het is zo goed voor zijn ontwikkeling als hij in aanraking komt met andere kindjes. Ik denk dat ik binnenkort zo’n naamplaatje laat maken en om zijn nek hang voor het geval hij ons huis kwijt raakt.

Nou de afspraak van maandag met school gaat niet door. Ze willen eerst het gesprek met de jeugdarts/ggd afwachten. Dus nu hebben we het gesprek met school 13 juni. Nou ja is niet anders.

hoi allemaal,

Senna viel ook overal tussen, ze heeft een iq van 61 en dat was iets te veel voor cluster 3 maar er zijn nieuwe regels dus kon senna haar iq cijfer iets naar beneden en toen viel ze er wel in. Wij gaan nog steeds voor het rugzakje, omdat mijn doel is om haar op de reguliere basisschool te laten doorlopen.

Senna is in december vorig jaar getest en die uitslag is nog steeds van kracht. Aan de hand van deze uitslag krijgt ze het rugzakje. Pas over 2 jaar, dan wordt ze weer opnieuw getest. Het rugzakje is altijd voor 2 jaar.

tis jammer dat het mij niet lukt om een foto te plaatsen hier, anders had ik haar graag aan jullie willen laten zien.

Maar we zijn zeker hier heel erg blij met de uitkomst, en met 2 jaar intensieve begleiding van een ambulante hulp moet het toch allemaal wel goedkomen hoop ik

nu nog de afspraken in het AMC aflopen en kijken wat dat allemaal zal brengen.

groetjes

car

Hoi Angelique,

Allereerst niet je excuseren met de vragen die je hebt ik heb daar geen problemen mee vraag maar raak.

Bo is bij ons in het AZG is nu UMCG en daar heeft hij een psycologische test bij Accare in het AZG en die hebben geconstateerd dat het, het beste is dat hij naar het ZMLK onderwijs gaat en dat was voor ons ook eigenlijk het enige wat we wilden weten. Natuurlijk wilden we ook weten wat er aan de hand was met hem maar daar werd de situatie niet anders van. En toen wij voor het eerst in het ziekenhuis kwamen zeiden ze ook dat we er waarschijnlijk nooit achter komen wat hij nu precies heeft. Dat hij wat heeft is duidelijk aan zijn uiterlijk is niks te zien gelukkig dan maar. En ook is bij hem een MRI gedaan om te kijken of hij een hersen beschadeging heeft en hij miste wel een stukje van zijn linker hersen kamer maar dat was niet echt bijzonder zeiden ze in het ziekenhuis. Verder is het gewoon afwachte als er ooit nogeens een kindje komt in het zikenhuis met dezelfde syptomen dan gaan ze pas verder onderzoeken erg vervelend na twee jaar weten we eigenlijk nog niks maar daar hebben we ons bij neer gelegd. Het belangrijkste is dan maar dat hij nu op zijn plek is op deze school. En daar gaat het geweldig. Hij boekt zeker vooruitgang maar die achterstand haald hij waarschijnlijk nooit in. Als je het leuk vind heb ik wel een internet adres van zijn school kun je even kijken Dat is www.wavanlieflandschool.nl en dan de de klas van riet en ester in die klas zit hij. Bo is het jongetje met een creme donkerblauwe trui en hij kijkt scheef. Als je het leuk vind kijk maar eens.

Ik vind het erg leuk om met iemand te praten die er ook mee te maken heeft bijna niemand kan erover praten hier in de omgeving dat kan soms best moeilijk zijn.

Groetjes Crista

Ik wordt gek van die school. Nu kwam de juf vandaag dat ze hem weer wilde verplaatsen omdat de intern begeleidster maandag 13 juni vrij is. Of het niet donderdag de 16e kon. Nou nee, Dennis is op maandag en vrijdagochtend vrij en anders moet hij ook nog eens vrij gaan nemen. Het kost mij al een halve dag maar ik vind het onzin als Dennis ook nog eens vrij moet nemen. Ik heb dit dan ook gezegd. Nou ja dan moest de intern begeleidster maar terugkomen op haar vrije dag. Nou zij mogen zich ook wel eens een beetje naar ons schikken hoor, ik blijf niet bezig. En anders stellen ze het nog maar een week uit, maakt me ook niet meer uit nu.
Het ging verder goed op school. Hij wordt steeds meer gevraagd door andere kindjes dus het spelen gaat leuk. In de kring hadden ze hem tot nu toe steeds naast de juf gezet maar nu mocht hij een ander plekje kiezen. Het was alleen dan wel lastig om hem te corrigeren omdat als hij naast haar zit ze hem even bij zijn arm kan pakken.
Verder viel het haar op dat Daan zijn jas nog niet kon aantrekken. Hij had een bodywarmer aan en die moest hij zelf aantrekken. Ze zegt, dat mag toch wel eens als je 4 bent. Arme Daan die kreeg het niet voor elkaar en hij had het geluk dat een meisje uit zijn klas hem hielp. Nou dat wordt flink oefenen thuis. Kunnen jullie kids zich al zelf aan en uit kleden? Daan niet, ja zijn sokken, broek en onderbroek kan hij zelf uitdoen maar zijn trui en hemd niet. En met aankleden kan hij alleen zijn onderbroek en broek, de rest is gewoon erg moeilijk.

Jammer dat het niet lukt om een foto te plaatsen van Senna, ben benieuwd ook naar haar.

Ik hoop dat Daan net als Senna genoeg zal hebben aan een rugzakje. Maar goed we zien wel. Dat is nog even afwachten.

Hier nog even een foto van mijn kanjer Daan

Crista die school ziet er erg leuk en gezellig uit!! Ik kon de foto van je zoontje niet vinden jammergenoeg.

groetjes Esther

Gewijzigd door - Essie28 op 03 Jun 2005 18:31:51

hoi essie,

even een brainstorm, maar wat als ik jou nou een foto stuur van mijn kindjes, zou jij die dan hier kunnen plaatsen?

of zeg ik nu iets geks?

ik zie het wel

groetjes car