Hoi hoi,
Leuk dat Wesley wel op schoolreis gaat. Zo te horen een schat van een juf, dat hebben ze ook nodig he.
Ik kan nog echt niets zeggen over hoe die observatie was hoor. Ze zei dat hij zichtbaar moe was als er dan iets anders gaan dan Daan wil wordt hij boos en doordat hij moe is is hij dan moeilijk te corrigeren. Dat is het enige wat ze zei. Maar ja dat vind ik niet echt afwijkend gedrag, gewoon kleutergedrag maar goed. Ze hebben de school observatielijsten toegestuurd en die moeten zij dan invullen. Ik heb er ook eentje voor thuis, omdat ik natuurlijk precies weet hoe hij is. Bij hun is het toch maar een momentopname. Vind ik eigenlijk wel heel goed. Het zijn 25 stellingen en dan moet ik zeggen waar, een beetje waar of niet waar. Nou dat heb ik gedaan. Er staan heel veel stellingen in die duiden op autistisch gedrag. Al die stellingen heb ik met niet waar kunnen beantwoorden. Zo stond er fladdert met de armen. Dat doet hij niet. En ga zo maar door. Ik heb hem ingevuld en opgestuurd.
Nu is het afwachten maar. Maandag 6 juni hebben we om half 9 een gesprek met 2 juffen, intern begeleidster en Ambulant begeleider.
Verder wil ze kijken of hij deze week nog bij de schoolarts/GGD terecht kan om hem te onderzoeken, dit alles voor het gesprek van 6 juni. Nou ja ik hoor het wel al denk ik niet dat het nog gaat lukken aangezien ik nog niks heb gehoord. Hij kwam vanmorgen heel blij de school uit rennen. Hij geniet dus nog steeds en ik ook hoor. Eerlijk gezegd verwacht ik geen schokkende dingen bij de schoolarts aangezien hij nog 4 mnd geleden bij het CB is geweest en die hebben nooit wat geks gezegd. Of het CB moet nu heel slecht zijn geweest. Maar goed, de conclusie is gewoon afwachten.
Wat ik ook erg leuk vind, ik was vrijdag naar een strandje hier in de buurt en hij stapte zo op 2 oudere meisjes af om mee te spelen en dat mocht. Ze gingen samen met de bal overgooien. Ik heb meteen een foto gemaakt. Bewijsmateriaal whahhhha, hij zoekt dus wel contact met kinderen hihi.
Waren we zaterdag naar de supermarkt geweest en op de terugweg liepen we door de wijk heen. Daar was een mens bezig met zaagsel in een bak te doen. Daan liep er hee. “wat doe je daar?” ik ben de bak aan het vullen voor het konijn zegt dat mens. "o"zegt Daan “en waar is het konijn?” en zo bleef hij een tijdje met haar praten. Ik stond er van te kijken hoor zo duidelijk als hij praatte. Op zulke momenten voel ik me trots.
Daan heeft zondag weer met een buurt jochie gespeelt. Daan mocht weer buiten de poort spelen. Hoor ik hem achter de schutting tegen een jongentje. Hé Donnie (zo heet hij) kom je mee een snoepje vragen aan mama?? Ik moest zo lachen, mijn kleine kinderlokkertje whahhaha. En daar kwamen ze, ze hebben heerlijk samen in de tuin met de waterbaan gespeeld. Daan zoekt dus wel degelijk contact. En praten hoor, hij zegt jij bent Donnie en je hebt een snotneus. Toen hij weer weg was zei hij: mama ik heb met Donnie gespeeld!! (zelfs gespeeld zei hij goed).
Gisteren hebben we de thuiskapper op bezoek gehad. Daan is al 2,5 jaar niet naar de kapper geweest, opeens was het over en was hij zo bang dat hij de hele boel bij elkaar gilde. Daarom heb ik de laatste jaren met de tondeuse gedaan. Laatst kregen we een folder van de thuiskapper in de bus, nou ik denk dat probeer ik. Ik had gezegd, gaan we Daan stoere haren knippen?? Ja dat wilde hij wel. Toen belde ze aan, Daan deed open en zei meteen, jij kapper?? ga jij stoere haren knippen?? Maar puntje bij paaltje kroop hij onder de tafel whhahah. Toen is eerst mijn man geweest. Ze deed het zo leuk, Daan mocht haar assisteren, Dennis (mijn man) haren natspuiten en de kam aangeven. Dat vond hij prachtig. Toen Dennis klaar was, wilde hij toch wel. Hij heeft geen kick gegeven. Ik zag wel aan zijn koppie dat hij het eng vond, hij was helemaal in trance maar hij liet het gewoon toe. En hij zei nog dank je wel ook na afloop. Weer een angst overwonnen. Ja Daantje komt er wel.
Vandaag was er op school een meisje jarig. Als je jarig bent mag je 5 kindjes uitkiezen die een muziek instrument mogen pakken en om een tafel heen mogen lopen. Daan werd ook uitgekozen. Ze hebben hem dus echt geaccepteerd. Deed me goed te horen. Ja hij heeft natuurlijk een enorm stoer kapsel whaha, de meiden zien hem meteen staan.
Ben ook benieuwd naar de observatie van Wesley!
Car, hoe gaat het nu met Senna?
groetjes Esther