Aanleiding topic jongens en poppen

@Michelle: het hoeft nog niet op orde te zijn (idd nadeel van typen waarschijnlijk bedoel je dit ook zoals ik het bedoel)
maar al wil hij al aan zijn probleem werken dan ben ik de eerste die dat toejuicht en hem helpt.
Want ik ben van mening dat als je je kinderen het alleen op laat knappen… weet je…even anders zeggen: dit probleem is niet alleen van je kind, dat is het probleem van je hele gezin.
en daar sta je samen in en dat los je ook samen op.
maar als er geen land met m te bezeilen valt en je kunt je kind niet helpen omdat hij toch alles in de wind slaat… tja dan laat ik het hem ook wel voelen. dan ben ik benieuwd hoe snel hij terug komt als hij merkt, dat de mensen mee wie hij dan omgaat geen vrienden zijn, en dat hij juist steun nodig heeft van ons.
maar geloof me, papa is geen handige kwa dat betreft, die heeft zelf nogal wat op zijn kerfstok… Dus ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat Rico altijd met ons kan praten over alles, en dat hij niet echt heel erg tegendraads zal worden. Puur omdat ik in dingen heb gezeten, en Rijco weer in iets andere dingen, maar wel dingen die een puber/jongvolwassene kan tegenkomen in zijn leven. die je het liefste niet ziet gebeuren als ouder.
En mocht na ons relaas hij nog zijn eigen gang willen gaan? Prima dan ga je maar op je bek. maar dan durf ik er u op te zeggen dat ik degene ben die kan zeggen: i told you so!

@Michele: ja precies, dat heb ik dus ook bij mijn ouders, als ik zo terug kijk naar hoe ik was… had ik mezelf al lang en breed het huis uit geschopt

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ook ik neem mijn petje af hoor voor mijn ouders… Mijn broertje heeft ook van hun gestolen en ook gelogen… en dat ging niet om even 5 of 10 euro.
Tuurlijk zul je super boos zijn op je kind… en dat waren mn ouders ABSOLUUT… mijn vader scheld nooit, en slaat ook NOOIT maar toen… ja toen brak hij…
Maar je kind laten vallen dat zul je nooit doen… het is en blijft je kind hè.
En om hem dan de deur uit te trappen heeft ook geen zin, je kunt beter de politie erbij halen of iets…

Alles is uiteindelijk helemaal goed gekomen, er op na gehouden dat mn broertje nog niet met geld om kan gaan maar goed, hij is 21 nu… verdient zn eigen geld dus hij ziet maar hoe hij het doet nu.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@Melanie: ja misschien zou dat beter zijn, maar ik ben eerlijk, ik zou nooit mijn eigen kind aangeven, wat hij ook doet. echt niet.
Ik zou wel zorgen dat een ander dat dan doet

enne geld stelen zal rico niet van ons doen, er is namelijk vrij weinig te halen hahahaha

Mijn moeder heeft mijn broertje niet aangegeven maar wel hulp gezocht voor hem, achteraf bleek ze gelijk te hebben dat hij ziek was, maar ja daar keken ze toen niet aan. Enne ik heb wel mijn eigen vader aangegeven om hem te beschermen, want geloof me je geeft je kinderen of je eigen ouders niet zomaar aan. Of je houd van ze of je haat ze.

Groetjes,

Michèle

Als mijn kind later een moord zou begaan en ik wist ervan, zou ik hem of haar wel aangeven. Natuurlijk eerst erover praten en er zijn voor je kind, maar uiteindelijk ook zorgen dat de consequenties gedragen worden. Maar ik zal ook zovaak mogelijk op bezoek gaan en proberen hem of haar er bovenop te helpen. Ik denk niet dat je iemand in die situatie helpt door te doen alsof er niets is gebeurt. Diegene heeft dan hulp nodig en moet inzien wat er fout is gegaan en dat je niet zomaar wegkomt met bepaalde daden.

Dat houdt niet in dat ik dan niet nog steeds onvoorwaardelijk van mn kind houd en er zal zijn.

God of wie dan ook (in de traditie van dit topic) behoede dat een van ons ooit in zo’n situatie terecht komt of voor zo’n keuze komt te staan.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zal daar dan weer heel hard in zijn, maar ondanks dat je eigen kinderen niet van zn ouders hoort te stelen, zou ik hem aangeven… niet zodat ie de cel in gaat, maar dat ie weet wat de conseqenties er van zijn.
Mijn kind kan mij altijd om geld vragen… en het ligt er net aan wat ie wil… maar stelen dat gaat bij mij echt te ver… helemaal als ie van een ander zou stelen…

@ Liske: God moge behoede, maar er zijn er helaas genoeg die wel moorden of stelen… en ze hebben altijd nog een eigen keus… Wat God ook zegt.

ohjee een moord zou begaan, sorry maar daar had ik nog niet eens aan gedacht, ook niet aan een verkrachting o.i.d
ik had het meer over kleine criminaliteiten… ooh haha ik had me anders moeten uitdrukken.
nee in geval van moord of verkrachting kan ik hem niet meer zien. echt dat gaat ver buiten de grens

En ook dan verleg je je grenzen Inge. Ik zou ze toch wel in de gevangenis opzoeken hoor. Pf wat een onderwerp eigenlijk. Moet er niet aan denken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hmm van thuis mamma’s naar homofilie naar zware misdaad. Alles is mogelijk op ikke ben

Groetjes,

Michèle

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

!!

melanie… mijn stiefvader was katholiek mijn moeder atheist en zelf heb ik op een christelijke school gezeten waarschijnlijk ligt het eraan welke school je kiest maar waar ik op zat werd er alleen op maandag ochtend een stukje van de bijbel gelezen mijn kinderen zitten op de openbare op het bijbel lezen na is er eigelijk geen verschil vind ik persoonlijk ook hieren vieren ze kerst pasen etc etc mijn kinderen doen daar aan mee alleen zullen zij niet met een palm pasen kruis lopen omdat dat botst met ons geloof dus hoe ik het heb ervaren en nu ervaar is het niet zon groot verschil maar het belangrijkste is natuurlijk dat je het een prettige school vind die past bij jou normen en waarde

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

@ mama van 3 jongens: Inderdaad ik moet me er natuurlijk ook prettig bij voelen, en ondanks dat ik niets met geloof heb, wil ik wel dat Chris onze kids straks datgene over God mee mogen krijgen wat hij ook meegekregen heeft.
Ikzelf weet er wel genoeg vanaf hoor daar niet van, maar ik houdt me er niet mee bezig en in Chris zn familie wel.
Naja we hebben nog even om er met elkaar over te praten.

Zo vroeg de oma van Chris ook wat voor een geloof ik had… nou leg zo`n oude vrouw maar eens uit dat je niet geloofd… dus Chris is er voor mij tussen in gesprongen met een ander onderwerp…

Ik zat gister tv te kijken. Was het programma Jong, vind ik altijd erg interessant. Deze keer ging het over 3 homoseksuele jongens die gelovig zijn. Ze gingen er alledrie anders mee om. De ene mocht zijn vriend niet mee naar huis nemen van zijn ouders en de familie zou ook niet op een eventuele bruiloft komen, de ander besloot celibatair te gaan leven en de volgende probeerde hetero te worden.

Ik vond het erg boeiend.

Op uitzending gemist terug te zien, moest aan dit topic denken

liefs

Tja iedereen gaat er anders mee om inderdaad… Ik zal het zometeen ook even kijken Liske…

Wij wisten van kleins af aan al dat mn broertje homo was… dat kon je zien in zn uitdrukking en dergelijke… hij heeft wel vriendinnen gehad om het zo maar te onderdrukken, tot dat ik hem een keer recht op de man af vroeg… Goh val je nou op jongens of op meisjes… Ja op allebei zegt ie… toen kwam ie ook echt uit de kast voor de familie… en bekende die toch wel dat ie meer op jongens valt dan op meisjes… en ik zeg altijd… je valt niet persè op een geslacht, je valt op zijn of haar innerlijk…en tuurlijk speelt het geslacht ook wel een beetje mee, want ik kan me niet voorstellen om met een meisje te gaan… maar het innerlijk is het belangrijkste denk ik dan maar…

Ik ga even kijken Liske… ben wel benieuwd!

quote:
de volgende probeerde hetero te worden.

Als het hem lukt (zonder over een paar jaar een aanstaande ex-vrouw en zijn kindjes verdrietig te maken), komt-ie in aanmerking voor een nobelprijs!

Groetekes, Sje

En welke zou dat zijn dan Sje? Natuurkunde, Vrede of literatuur?

Groetjes,

Michèle

Der zit 1 jongen in, die dus homo is, maar dat volgens mij van zich zelf niet accepteerd ofzo… want hij vindt dat God hem gemaakt heeft, en zich aan zn geloof moet houden… dus met een vrouw wil trouwen… zo ziet hij dus ook zijn toekomst…

Ik vindt dit zoooo raar… God heeft ieder mens gemaakt zoals hij/zij is… hetero, lesbisch, homo, transseksueel etc etc etc… Als er iemand geen homo zou mogen zijn, dat had God hem dus ook niet gemaakt…
Je bent wie je bent, op wat voor geslacht je ook valt… daar kan God/ je ouders/ je geloof of iets niets aan veranderen.
Ik ben blij dat mijn broertje die ook homo is gelukkig is met een man, dan dat hij ongelukkig is met een vrouw!!

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 07 Jun 2010 13:45:27

Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik mezelf zo zou moeten verlogenen. En verdient een vrouw niet een man die met haar trouwt omdat hij van haar houd en niet omdat hij zich gedwongen voelt.

Groetjes,

Michèle