Aanleiding topic jongens en poppen

Ik vind de topic wel leuk, maar ik hou dan ook wel van een leuke discussie. Maar hij ging eigenlijk over jongens en poppen. Vandaar hier maar even een nieuwe. Ook niet persoonlijk gericht op wie dan ook.

Afgezien van het huishouden, vind ik persoonlijk de taak om de hele dag voor kinderen te zorgen net zo intensief als een baan. Daarom vind ik dan ook dat als de man werkt, de vrouw de standaard huishoud dingen doet en de zorg voor de kinderen algemeen overdag en de kinderen naar school gaan, iedereen een steentje bij kan dragen in het huishouden. Gelukkig gebeurd dat hier ook en terecht naar mijn idee, maar dus niet overal standaard. En daarmee krijg ik het gevoel dat de zorg voor kinderen niet als een taak/baan op zich zich gezien word terwijl dit naar mijn idee wel zo zou mogen. Dit geld ook niet alleen voor mensen met een ander geloof of opvoeding, maar ook veel (carriere) werkende vrouwen vinden het gek als jij ervoor kiest om thuis bij de kinderen te zijn.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ben ik toch niet de enige die wel is raar aangekeken wordt omdat ik thuis bij me kindjes ben. Nu valt het voor mij niet mee om te werken maar ook zonder mijn handicaps had ik er voor gekozen om huis bij de kindjes te blijven, die beslissing was nl ook genomen voor de bevalling. Alleen dan was het waarschijnlijk niet zo lang geweest. Maar het doet me goed dat Madelon zegt mam ik vond het heerlijk dat je altijd thuis was en bent. Moet er ook bij zeggen dat ik alletwee de keren het geluk heb dat het finincieel niet echt hoeft. Want tegenwoordig moet je wel vaak met zijn tweeen werken denk ik. Aaan de andere kant hoef ik niet perse op vakantie ed. Dat is dan misschien voor veel weer een nadeel.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik kreeg toen de jongste naar school ging voortdurend de vraag “nou ga je zeker weer werken?”.

Ten eerste werk ik al, ik krijg alleen geen loonstrookje elke maand (althans, niet met mijn naam erop) en ten tweede, als het financieel makkelijk te doen is van 1 salaris waarom zou ik dan een betaalde baan bezet gaan zitten houden van iemand die dolgraag wil werken?

En dan ondertussen betaalde opvang voor de kinderen moeten regelen? Dan kan ik dus zo ongeveer mijn hele salaris aan opvang uitgeven. Da’s belachelijk natuurlijk, dus zolang ik me niet verveel en zolang ik er nog hartstikke veel voldoening uit haal om mijn gezin te runnen blijf ik dat lekker zo doen.

Ik vind het heerlijk om gewoon altijd mee te kunnen als de klassen van mijn meiden op een uitje gaan naar de Bieb, het museum of wat dan ook. Of als er hulpmoeders nodig zijn bij knutseluurtjes in de klas.

En ik vind het heerlijk om ze altijd zelf naar school te kunnen brengen en weer op te halen. Hoewel onze oudste weleens gezegd heeft “Ik wil ook een keer naar de BSO!!!”. Omgekeerde wereld!

En wat thuis betreft, ik trek de kar, mijn man heeft een eigen bedrijf hier in zijn torenkamertje op zolder () dus die kan op alle momenten op de dag bij springen, mee helpen, wat dan ook. En de dametjes helpen op hun eigen niveau ook mee in het gezin.

Want zoals ik in dat andere topic al schreef: We leven met z’n allen in dit huis, we maken met z’n allen troep en viezigheid en we zorgen er ook met z’n allen voor dat het hier leefbaar blijft. Tuurlijk komt het grootste gedeelte van het huishouden op mij neer, maar de anderen dragen wel degelijk hun steentje bij.

Groetekes, Sje

Ik doe nog minder in het huishouden als rené die dus wel een volle dag werkt. Maar die is of 's morgens thuis of 's middags.

Ik ben bij Madelon ook altijd heel actief geweest op school, ouderverniging ed. Heel leuk om te doen.
Alleen waarom moet ik me verantwoorden dat ik thuis blijf bij mijn kids en iemand die werkt hoeft dat niet?
Nu ben ik iemand die aan niemand verantwoording afleg, dus op die vragen geef ik niet eens antwoord.

Liefs Michelle

Stiekem zou ik willen dat wij het financieel ook zouden kunnen. Gelukkig nu mijn man weer werk heeft kan ik straks wel minder gaan werken … en wie weet tzt ook stoppen met werken. De zorg voor de kind(eren) komt grotendeels op mij af… dat is nu extreem zwaar maar ook een heel mooi beroep want je krijgt er ook extreem veel voor terug.

Ik zal niemand erop aankijken als hij/zij thuis blijft bij de kindjes … zal alleen kijken van 'Oh dat wil ik ook … ’

Ik ben wel weer gaan werken. Voor 20 uurtjes in de week. Ik werk 4 keer 5 uurtjes. Ik had liever voor 15 uurtjes weer gaan werken maar dat kon op het werk niet en financieel ook niet. Mijn vriend werkt ook niet fulltime want die vind het ook leuk om voor onze kleine meid te zorgen. En voor Muriel maakt het niet uit of mama of papa thuis is. Ze gaat 2 dagen in de week naar een gast ouder. Dus ik vind eigenlijk wel dat wij het super voor elkaar hebben. Ik zeg wel eens als het financieel zou kunnen zou ik gelijk stoppen maar als ik heel eerlijk ben zou ik dat toch niet heel fijn vinden. Ik vind het ook wel lekker even die 5 uurtjes op het werk en gewoon mezelf te zijn in plaats van mama te zijn.

@Mini-boy
Ook jij krijgt mij niet over je heen, maar ik kan me niet voorstellen dat god het zo bedoeld dat je niet gelukkig mag zijn. En daar komt het toch op neer als je je gevoel niet mag volgen.
Ik ben zelf katholiek, niet in de zin van ik ga iedre zondag naar de kerk, want dat heeft weinig met me geloof te maken vind ik. Gelove nkan ik thuis.
En als zou blijken dat Dylano homo is heb ik daar geen moeite mee, tuurlijk heb ik ook liever dat hij met een meisje thuiskomt maar zo niet prima. En dan krijg je de verhalen van dat zeg je nu!! Nou heb het meegemaakt met Madelon die in de probeerfase zat en ook verkering met een meisje heeft gehad. Kwam hier ook gewoon thuis. Nu heeft ze al een paar jaar een lieve vriend. Maar heb het dus al mee gemaakt.

Liefs Michelle

Net wat ik zeg ieder zijn eigen mening. Geloven kan en doe ik ook thuis, maar ook ga ik als mijn gezondheid etc dat toelaat naar de kerk.

Als Jurian ooit met een jongen thuis komt … staat de deur ook voor die jongen open hier. Maar wel willen we dan als ouders in liefde met ze praten. Ik zal mijn jongen nooit de deur wijzen omdat hij homo is, in tegendeel hij heeft dan juist zijn ouders en familie nodig omdat er in onze kringen juist wel een taboe op ligt. Ik zal hem met net zoveel liefde wijzen op wat wij geloven, maar zal nooit nooit nooit de deur dicht doen.

Begrijp je?

Volgens mij komt het homo-zijn nu ook weer terug in dit topic… Ik reageer alleen even op het thuis blijven van mama’s. Ik vind dat net zo goed een hele baan! Ik werk 20 uur en ik vind de dagen dat ik thuis ben, eigenlijk veel zwaarder dan de dagen dat ik werk. Je moet de hele dag rekening houden met en zorgen voor je kindje. Ik zal een thuis-blijf mama daar dan ook never nooit op aan kijken! Andersom ken ik wel mensen die allebei 40 uur werken. Dat snap ik dan weer niet eigenlijk, want hun kindjes zitten constant bij een oppas of op de BSO! Waarom heb je ze dan, als je alleen maar op je carriere gericht bent? Ik heb er zelf bewust voor gekozen om van 36 naar 20 uur te gaan met werken. Financieel kunnen wij goed rondkomen van alleen het fulltime salaris van mijn vriend, maar mijn 20 uur geeft gewoon nog meer zekerheid en centjes om opzij te zetten. Belangrijker, ik wil niet alleen maar thuis zijn omdat ik het zelf gewoon nodig heb om afwisseling te hebben tussen mama zijn en werkende vrouw zijn. Maar fulltime mama zijn is zeker een baan op zich!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik begrijp je helemaal Mini-boy

Ik ben blij dat je voor je mannetje nooit de deur dicht zult doen, want die mensen zijn er nl wel degelijk en dat kan ik me zo niet voorstellen.

Liefs Michelle

Persoonlijk vind ik dat ook zo niet christelijk … praten en liefde geven daar hebben ouders en kinderen opdat moment veel meer aan.

Beetje of topic, maar zou graag willen dat ik thuis kon blijven met de kleine, ben soms best jaloers op jullie “huisvrouwen, home managers, niet betaalde arbeidskrachten of hoe je jezelf ook wilt noemen” zou dolgraag de hele dag met de kleine willen doorbrengen, maar het kan er nu financieel niet vanaf, wel jammer, maar blijf hopen dat ik voordat ze 6 is iets voor mezelf kan beginnen en dan toch meer bij haar zijn!

@Mini Boy, maakje geen zorgen, ook mij krijg je niet oevr je heen. Wat ik ook al eerder tegenover mama van 3 heb gezegd, ik denk er anders over, maar dat houdt niet in, dat hoe jij er over denkt , gelijk fout is. En ik ben gewoon heel erg blij om te lezen dat de deur altijd open zou blijven voor je kinderen in die situatie.
Wat betreft je geloof, ik vind het gewoon heel erg mooi dat mensen op die manier kunnen geloven, en daar troost uit kunnen putten. Ik heb dat persoonlijk niet. Ik vind het wel belangrijk dat iedereen elkaar respecteert, ongeacht welk geloof, huidskleur, levensovertuiging etc. maar ik zou zelf denk ik niet op die manier kunnen geloven.

Voor de rest zou ik ook heel graag een thuis blijf mama willen zijn, alleen kan het niet financieel. Ik vind mijn werk echt leuk, dus dat scheelt, maar als ik de keuze had, doordat we morgen de jackpot ofzo winnen, dan had ik het wel geweten!
Thuisblijf moeder, is ook een baan, meer zelfs, is er ooit uit een onderzoek gekomen. Schijnt dat het stukken zwaarder is dan een baan van 40 uur.
Ik vind dus ook dat als je partner dan thuis komt, hij of zij ook zijn steentje mag bij dragen in het huishouden en/of verzorging van de kinderen.

liefs woezel

Ik denk dat, zolang de kinderen er niet onder lijden, ieder moet doen wat haar (jn dit geval) het gelukkigst maakt qua werken. Ik denk dat ik nog wel zou gaan werken als mn man genoeg verdiende dat mijn salaris niet per se nodig zou zijn. Ik werk nu 30 uur en zou dan wel naar 20 of 24 uur gaan denk ik. In ons geval zou ik dan het huishouden wel op me nemen. Ik doe het liever dan hij en in elk geval ben ik wat netter en zie ik wat er moet gebeuren. Koken zouden we nog wel om en om doen denk ik, want dat vinden we allebei ook wel leuk.

Momenteel is het niet mogelijk voor mij om veel minder te gaan werken. Lang leve de onderwijssalarissen! Maar Nora gaat nu 2 dagen in de week naar de creche en dat vindt ze ook echt leuk. Ik zou het haar bijna niet af willen nemen. Eigenlijk heel tevreden met de manier waarop wij het nu hebben geregeld.

Over het topic waar deze op is gebaseerd: Ik denk dat wij als Westerse of niet streng gelovigen snel vergeten hoe je bepaald wordt door je cultuur. Zeker als je je prettig voelt in de cultuur waarin je opgroeit en het fijn vindt om die strikte rolverdeling aan te houden, waarom zouden wij vanuit onze andere achtergrond of cultuur daar dan over oordelen? Net als omgekeerd vrouwen in de ‘moderne westerse wereld’ (weet even niet anders te omschrijven, niet offensive naar iemand toe) zich niet hoeven te verandwoorden voor het feit dat ze kiezen voor een meer traditionele rolverdeling.

Wel vind ik persoonlijk dat je mensen niet uit kunt sluiten om hun seksuele voorkeur. Het is niet een keus en je doet er niemand kwaad mee. Iedereen mag er van mij een afwijzende mening of overtuiging over hebben, maar wat mij betreft is die net zo logisch als iemand die mensen verbiedt bruine ogen te hebben of doof te zijn. Wat is de angst? Waarom mag iemand zichzelf niet zijn? Heb je liever dat je kind ongelukkig is en zn leven lang verloochent wie hij of zij is? Ik snap het gewoon echt niet, dus niet een aanval, maar eerder een vraag om uitleg! Is het echt omdat het (ergens) staat geschreven, of ben je er dan zelf ook echt van overtuigd dat het slecht is en waarom dan?

Nou, ik heb mijn zegje weer gedaan. ben ook altijd wel in voor een discussie, maar puur schriftelijk heb je wel snel de kans dat dingen inderdaad verkeerd opgevat worden. Hoop dat dat voor bovenstaand verhaal niet geldt!

Liefs

quote:
Als Jurian ooit met een jongen thuis komt ... staat de deur ook voor die jongen open hier. Maar wel willen we dan als ouders in liefde met ze praten. Ik zal mijn jongen nooit de deur wijzen omdat hij homo is, in tegendeel hij heeft dan juist zijn ouders en familie nodig omdat er in onze kringen juist wel een taboe op ligt. Ik zal hem met net zoveel liefde wijzen op wat wij geloven, maar zal nooit nooit nooit de deur dicht doen.

Goed bezig.

Ik ben niet gelovig en sta op een heel andere manier tegenover homoseksualiteit. Ik denk er heel nuchter en vrij over. Mijn broer heeft een vriend, ik heb mijn broer jarenlang doodongelukkig gezien tot hij zijn vriend ontmoette. Ik vind het belangrijk dat mensen gelukkig zijn en een fijn leven hebben. Hoe ze dat doen moet ze helemaal zelf weten, als het maar niet ten koste van anderen of andermans leven gaat.

Dus ik vind het knap van je dat je ondanks hoe je vanuit je geloof over homoseksualiteit denkt, er open voor staat als een van je kinderen homoseksueel blijkt te zijn. En dat de deur nooit dicht zal zijn voor ze.

Je bent mijn superheld!

Groetekes, Sje

Auw Rainbow. Ik werk 40 uur en mijn vriend ook en morgan gaat weer 4 dagen naar het kdv vanaf 16 augustus. Maar ik voel me hier niet schuldig over of zo. Ik heb er heel bewust voor gekozen om 40 uur te blijven werken en pappa ook. En ja ik heb ambities en daar kom ik ook ronduit voor uit. Morgan heeft het ontzettend naar der zin op het kdv en kan haar energie daar kwijt. Wij hebben al gemerkt als ze te lang thuis is ze haar ei niet goed kwijt kan en juist door de uren die wij maken zijn we bewuster mamma en pappa als we wel thuis zijn want dan staat zij voorop en op nummer 1.

En ik weet dat je niemand kwetsen wil, maar deze deed wel even auw

Over het homogedeelte laat ik me nu ook niet uit, daar heb ik al genoeg over gezegd.

Groetjes,

Michèle

ik ben druk aan het silloiciteren dus hoop dat ik binnekort aan het werk kan
het is niet zo dat mijn geloof het niet toelaat dat een vrouw buitenshuis werkt helemaal niet ik heb bewust gekozen om thuisblijf moeder te zijn maar nu na bijna 10 jaar thuis te zitten ben ik toe aan iets nieuws.
wellicht worden er dan wel aanpassingen gedaan als ik dat nodig vind maar zolang ik thuis ben hoeft dat niet.

nog even dit dan aangezien het hier ook even werd aangekaard …ik heb nooit gezegd dat ik de deur dicht zou doen als blijkt dat mijn kinderen die kant op gaan (homo dus) maar ik kan met eerlijkheid niet zegen hoe ik daar op zou reageren want ik weet aan de ene kant wat de consuquenties zijn maar ja een moederhart gaat door het vuur voor dr kinderen ik blijf erbij dat ik mij best zou blijven doen om zoiets te voorkomen maar als het toch onverhoopt zo zou zijn… ik weet het niet …eerlijk is eerlijk

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Owwwww Michele, nee dat bedoelde ik inderdaad niet! Maar dat weet je wel toch? Ik weet dat jullie ook veel werken, maar ook dat jullie heel veel met Morgan doen! Zoals laatst ook weer naar de dierentuin! Morgan krijgt bij jullie gewoon veel aandacht! Ik heb het over mensen die alleen maar carrieregericht zijn en weinig aandacht aan hun kinderen besteden, omdat zij zelf alleen maar voor het geld gaan! En dat ze dan in het weekend hun kind óók nog dumpen bij een oppas, omdat ze zelf dingen willen doen. Feestjes, dagjes weg…en dan het liefst zonder kids. Ik ken zo’n stel via via en dat vind ik dus helemaal niks! Zij hebben twee kinderen, maar zien ze nauwelijks! Dat bedoel ik! Ik vind jou en Mer leuke ouders hoor, dus… Morgan komt bij jullie niks te kort!

Ha ha ha nee oke dan is het goed, ja ik weet dat je niemand aanvalt. Maar ik dacht even van huh dat ben ik ook, een full timer. Maar ik snap wat jij bedoelt hoor, ik hou ook niet van dat soort mensen. Dan denk ik aan mijn schoonzus die liever inderdaad geen kind heeft, maar het is statussymbool dus doe mij die maar.

Groetjes,

Michèle

Pfoe, gelukkig maar! Is dat die schoonzus trouwens met dat knulletje dat zoveel kan (Kijk eens hoe veel hij al kan zeggen!) en die ze af en toe lekker aan hete thee laat zitten?