Aanleiding topic jongens en poppen

Rainbow jij bedoeld die mensen die ook nog een aupair in huis hebben Die mensen volg ik ook niet.

@mama van 3 jongens, je bent wel eerlijk om toe te geven dat je niet weet wat je zou doen of oe er mee om te gaan,

Ik heb altijd geegd hier gaat de deur van mij kids dicht als ze aan de drugs zitten en mijn spullen beginnen te stelen en me bedreigen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Yep die. Overigens blijkt het jochie nu een half jaar spraakachterstand te hebben en was ze heel verbaasd toen het cb haar vertelde dat voorlezen dit kan verbeteren. Vol verbazing had ze het aan mijn schoonmoeder verteld die vervolgens de kamer uitliep om de lieve vrede te bewaren.

Groetjes,

Michèle

Juist, die! Een au-pair…Pfff. Of eigenlijk een nanny dan he, dat klinkt chiquer! Laatst las ik een interview met de aanstaande van voetballer Heijtinga. Ze werkte niet, maar door haar kindje kwam ze niet aan zichzelf toe en ja, dan is een nanny toch wel erg handig! Zulke vrouwen…argh! Net als de ex van Patje Kluivert. Die vond dat ze slecht inkochten bij Gucci in Milaan en dan ‘is het voordeliger om naar Barcelona te vliegen om iets moois te halen!’ Mijn vriendin en ik citeren haar nu nóg, zo idioot vonden we het!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Een tweeling bij onze oudste uit de klas heeft altijd een au pair. Elk half jaar een andere! Die ouders zie je zelden op school.

Een van die 2 zei een paar jaar geleden heel blij “We hebben een andere oppas!!!”, en toen wilde ik bijna zeggen “Nou, wees daar maar blij mee dat dat zo moet!”. Tuurlijk heb ik dat niet gedaan. Die kinderen weten van jongs af aan niet beter, die zijn meer aan het idee gewend dan ik. Maar ik heb dan toch nog zo’n medelijden met die kinderen.

Groetekes, Sje

Heb eindelijk het andere topic gevonden. Want ik had nog netjes gepost over onze thuis situatie en begon het hier ineens over homo’s ik denk ik heb vast iets gemist. Ik hou ook wel van een goede discussie. Moet wel zeggen dat de meeste mensen dat in dat andere topic ook wel kunnen maar er stonden een paar reacties bij die echt op de man waren en dat vind ik dan weer niet kunnen.Maar soms is het ook wel eens lastig om het juist over te laten komen op de computer. Ik ben heel blij dat wij Muriel lekker met z’n tweeën opvoeden en allebei even veel voor haar zorgen. Op de dagen dat wij thuis zijn doen we ook ieder ons ding in het huishouden. Mijn vriend doet zijn was en ik doe mijn was en de handdoeken en dat soort spul. Toen mijn vriend een keer toen we 18 jaar geleden net bij elkaar waren en hij een mooie rode trui bij mijn spullen had ingedaan heb ik gezegd dat doe ik voortaan zelf wel Hij gooit ook alles in de droger en ik hang mijn was en de kleertjes van Muriel allemaal op een rekje te drogen. Verder koken we om de beurt maar net wie er eerder thuis is. Ik doe dan wel weer altijd de wc schoon maken en hij maait altijd het gras.

Ieder moet zelf weten hoe die het doet thuis. Ik ben wel van mening dat wij beide deze kleine meid wilden en vind het ook niet meer als logisch dat we er ook beiden voor zorgen. Nou snap ik wel dat niet iedereen een partner heeft die een dag minder kan gaan werken maar er kan vaak meer als je denkt. Mijn vriendin heeft ook een kleine meid haar partner is de hele week aan het werk maar als zij in het weekend even weg wil en de kleine meid heeft een mindere dag dan word ze gebeld of ze thuis wil komen omdat hij haar niet stil krijgt. dat is hier gelukkig nooit het geval. Ik kan haar met een gerust hart achter laten bij papa. Wat ik ook niet zo goed kan begrijpen is dat mensen inderdaad allebei full time blijven werken en een aupair in huis nemen en dus ineens een volwassen kind hebben. Blijf dan lekker met z’n tweeén.

Een andere vriendin heeft een kleine meid van al weer 9 maanden maar zij is met een man samen die heel ouderwets is en dus denkt de man werkt en de vrouw doet het huishouden en de zorgen voor de kleine. Maar zij zit daar nu vreselijk mee en baalt dat alle zorgen op haar neer komen. Ze zijn nu wel goed in gesprek met elkaar maar ik kan me wel in haar verplaatsen. Hij heeft dat mee gekregen van huis uit en weet niet beter is voor hem natuurlijk ook erg wennen. Maar aan de andere kant je mist dan toch ook wel het een en ander.

Geloven is denk ik iets heel moois als je dat doet. Een vriendin van mij is heel gelovig en haalt daar heel veel steun uit. Zij bid ook regelmatig even en heeft ook wel eens voor mij gebeden dat vind ik dan wel weer een hele eer. Maar ik heb er zelf niets mee. Ik heb ook niets met mensen die zeggen dat ze geloven en niet op zondag mogen werken maar wel zaterdag nacht dronken in de bloembakken hangen en alleen met kerst naar de kerk gaan. Nou zeg ik ook niet dat je percee elke zondag naar de kerk moet gaan want geloven zit in je zelf en doe je niet alleen elke zondag in de kerk.

Homo’s ook zo’n wel besproken onderwerp. Ik ben jarenlang lang bevriend geweest met een home en hij was echt een hele toffe gast. Hij is alleen verhuisd en toen is het contact verwaterd. Ik zie mensen als mens en niet hoe ze geaard zijn. Ik vind het ook heel erg dat mensen om hun geaardheid met de nek worden aangekeken en niet meer thuis welkom zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je je bloed eigen kind dat aan kan doen.

Ik las hier wel ergens dat iemand zijn kind de deur pas zou wijzen als hij aan de drugs is en van je gaat stelen. Dat moet ook echt vreselijk zijn maar dat is dan inderdaad echt alleen nog maar de enige oplossing denk ik.

Ik ken persoonlijk iemand waarvan hun zoon steelt en aan drugs zit. Heel erg moeilijk … maar ook dan helpt het niet als je de deur dicht doe. Mijn mening is en blijft dan dat praten en helpen de beste optie. Waar komt je kind terecht als hij/zij niet meer thuis mag komen. Ik weet dat hun door een heel diep dal zijn gegaan maar dat hun zoon zijn ouders altijd dankbaar is dat de deur open bleef. Wel met afspraken dat hij hulp ging zoeken en onder begeleiding kwam … want let wel het is een hele erge besmettelijke ziekte. Eenmaal hiermee besmet kom je er heel moeilijk of niet meer vanaf. En het begint vaak met stoer doen bij vrienden etc. Dus wil zeggen dat het in mijn geloof dan ook nog mijn plicht is hem/haar te helpen en niet de deur te wijzen. En geloof mij … dit zet ik hier wel heel netjes neer maar makkelijk is het zeker niet hoor!! Ik onderschat het niet!!!

Sje een deur dicht doen is zo definitief hé! En persoonlijk weet ik dat homo’s etc ook hele leuk / lieve mensen kunnen zijn. Maar mijn mening geef ik hier dan wel over. Ik heb in de zorg ook een homo verzorgd, hele discussies met die man gehad. Hij begreep mij nl niet. Maar hij gaf wel als antw dat hij het fijn vond dat ik hem hierdoor toch de juiste zorg gaf die hij lichamelijk nodig had. Dat ik hem dus niet liet zitten. Ja waarom zou ik dat wel doen??? Begrijp dat niet als iemand dat wel zou doen. Laat de deur maar wagenwijd open staan voor iedereen…!!

@mini boy,fijn om te zien hoe jij met je geloof omgaat petje af!
Liefs

Ik heb voor dat ik zwanger werd van Noah gezegt “Mochten wij kids krijgen, dan stop ik met werken, ik wil bij mijn kind(eren) zijn…” Ik heb zelf op een kinderdag verblijf stage gelopen, en IK (mijn mening) vondt het zielig voor kids die om 8uur sochtends gebracht werden en om 6uur opgehaald werden…
Zo hebben wij ook een discussie moeten houden op school toen die tijd, waarom wij hier achter stonden en waarom andere meiden hier niet achter stonden.

En ik snap echt wel dat sommige moeders niet anders kunnen dan erbij werken, maar die moeders waarvan de kids 5dagen per week van 8 tot 6 naar de kdv gaan hadden dan eerst voor hun carriere moeten kiezen ipv kinderen.
Want je weet als je kids krijgt dan word het moeilijker, ga dan minder werken!!

Want ik heb gezien, dat kinderen naar mij toe de eerste stapjes deden of hun eerste woordjes, en dat hebben hun ouders moeten missen… Ook zielig voor de ouders maar daar heb je dan voor gekozen…

Maar goed… doet er verder ook niet toe… Als ik nu de kans krijg om er even een paar uurtjes bij te verdienen neem ik dat ook aan, maar puur wanneer Noah naar school gaat…
Nu verdien ik in de avond uren en de weekenden wat bij, maar dan is Chris ook thuis.

Ik heb zooo vaak de reactie gekregen Ooh nu moet je weer werken hè? NEE ik HOEF niet te werken… JIJ wel?? vraag ik dan terug…
Ja nu hun wel… tjaa daar doe ik niks aan, en zolang wij het redden zo vindt ik het prima.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Whahaha blijkbaar zijn de 2 topics niet te scheiden.

Officieel ben ik Katholiek. Niet dat ik er veel mee doe, maar stiekum een gebedje of een kaarsje branden als ik voor ons of een ander graag een goede afloop wens. De kinderen zitten op een katholieke school en worden gedoopt en doen hun communie waarschijnlijk. Ik geef het ze mee, wat ze ermee doen mogen ze later zelf weten. Ik ben er niet slechter of beter van/door geworden.
Ik geloof dat elke handleiding voor welk geloof dan ook verschillend geinterpreteerd kan worden.
Een waargebeurd voorbeeld uit de praktijk.
Een hoogzwangere dame en haar man vragen de priester van het ziekenhuis hun nog ongeboren kind te dopen terwijl het nog in de buik zit. Want dit kindje zal zodra het geboren word geen enkele overlevingskansen hebben. Maar aangezien het kindje nog niet geboren is, weigert deze priester dat. De priester die ik ken, doet het echter alsnog zonder problemen. 2x hetzelfde geloof, maar 2x een andere omgang hiermee.
Zo ken ik inmiddels meerdere van dit soort verhalen. En hieruit blijkt naar mijn idee dat het ligt aan de interpretatie van de geestelijk leiders, hoe het handboek van een geloof gehandhaaft word. Logisch ook want het zijn ook maar mensen. Dus afgezien van het feit dat je je kunt afvragen of er wel een god is, kun je je ook nog afvragen hoe het de bedoeling is dat we zo`n handboek interpreteren. Je ziet hier op een forum al vaker dat dingen anders gelezen worden dan bedoeld en andersom. Maar hier kun je dan nog om uitleg vragen aan diegene die het zelf schreef. Dus wie bepaald er nu dat iets zo en niet anders uitgelegd dient te worden volgens een geschrift ?
In de tussentijd probeer ik zo goed mogelijk en naar eer en geweten te leven. Ook mensen die vallen op hun eigen sekse zijn mensen net zoals ik. Ook mensen met een ander geloof of huidskleur zijn net zo goed mens als ik. Whahaha "iedereen gaat het zelfde naar het toillet als ik "vertelde me ooit iemand. Dus heb uw naasten lief is wel een beetje mijn motto, ongeacht je opvattingen, idieeen enz… mits diegene anderen ook geen kwaad doet.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 02 Jun 2010 08:48:42

Ben er stil van Asje… Heb er niets op toe tevoegen!!
Dat heb je heel mooi verwoord…

Chris zn familie is Christelijk, Als er een verjaardag is waarbij hun Oma bijv. Jarig is bidden ze ook altijd (de hele familie), maar verder heeft Chris er niets mee… Hij gelooft wel, en is ook naar een Christelijke school geweest.
Nu wil hij ook dat Noah naar een Christelijke school gaat omdat hij dat zo heeft mee gekregen… ik heb op een openbare school gezeten en ondanks dat mijn vader Gereformeerd is heb ik er helemaal niets mee… en moet heel eerlijk zeggen ik geloof ook niet in “God”. Dus van mij hoeft Noah niet naar een Christelijke of ander gelovige school… Ik respecteer ieder geloof verder hoor…maar Noah is niet gedoopt, we bidden niet tijdens het eten, en praten hier in huis verder ook niet over God… waarom zou ik mijn kinderen dan naar een Christelijke school brengen als wij er niets mee doen???
Dan ben ik straks hier in huis ook nog verplicht om over God te praten, en te bidden… en dan lieg ik tegen mijn kinderen omdat ik niet geloof…
Hoe moet ik hier mee omgaan naar Chris toe?

@ Mellanie beetje kort door de bocht om zo te redeneren. Dat zei ik ook een beetje tegen rainbow. Je kan niet oordelen dat het zielig is voor kinderen. Morgan heeft het heel erg naar der zin en die zou thuis net als ik tegen de muren gaan. Ik vond die donderdagmiddag thuis zijn al niks.

Morgan gaat van 8.00 tot 16.30 naar het kdv en dat 4 dagen in de week straks. Ik ging vroeger zelf 5 dagen en ik vond het geweldig. En ja ik vind mijn werk leuk en ja ik wil ook graag verder groeien hier en ik heb ambities, maar dat maakt mij geen slechtere moeder dan degene die wel parttime werkt of helemaal thuis blijft. En als ik thuis ben dan ben ik ook thuis en dan is die tijd voor morgan dus ik vind dat zijn niks te kort komt, integendeel. Ze heeft in mijn ogen het beste van beide werelden.

Groetjes,

Michèle

@ Melanie

Jammer genoeg zijn ook niet alle banen geschikt op part-time te werken, das wel een luxe die in Nederland kan, maar in veel landen is dat part-time werken helemaal niet mogelijk, het is alles of niets en voor jou 15 andere!

Ik denk idd ook dat sommige vrouwen niet geschikt zijn om altijd thuis te zijn, ik zou niemand verplichten, er zijn ook genoeg thuismoeders die hun kids verwaarlozen door de hele dag te poetsen, koken en hun favo series te volgen dus ja niet helemaal waar.

ik ben het helemaal met Asje eens.
Zorgen voor je kinderen en het huishouden doen is al een taak opzich! Ik vind dat mensen daar wel meer rekening mee mogen houden, en ons niet raar moeten aankijken als we thuisblijf moeders zijn. Wij willen toch ook het beste voor onze kindjes buiten het feit dat we misschien door een rede niet altijd goed functioneren, als het gaat op geestelijk/lichamelijk gebied.
Ik vind dus dat we daar ook respect mee verdienen, omdat we ondanks dat allemaal het toch zo goed als het kan proberen te doen.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Miniboy, Je weet dat je mij ook niet over je heen krijgt, heb respect voor jou en voor je geloof en voor alles wat daarbij hoort, dat weet je!

oh btw idd over dat de deur dicht gaat voor je kinderen, ik kan niet begrijpen dat mensen dat doen.
voor je kinderen hoor je altijd klaar te staan. Zo gauw je aan kinderen wil beginnen moet je beseffen dat ook je kinderen de fout in kunnen gaan kwa drugs/criminaliteit. hoe hard je ook probeerd dat te voorkomen (en ik denk hoe harder je dat probeerd hoe vaker het juist voorkomt) Een kind te strak houden is niet goed, maar een kind te vrij laten ook niet. ik vind persoonlijk dat iedereen daar een middenweg in moet zien te vinden. Ook als kinderen homo/lesbisch/transsexueel noem maar op worden… nou ik vind dat je je eigen al die dingen vantevoren had moeten bedenken voordat je aan kinderen begon als je weet dat je dan de deur voor je kind dicht zou doen.
dan had je nooit aan kinderen moeten beginnen als je weet dat de kans erin zit dat je ooit een deur sluit voor je kind.
sorry maar dat is mijn mening.
voor je kinderen sluit je geen deuren, die open je juist.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 02 Jun 2010 11:33:34

@ Michele : Ik zeg ook niet dat het per definitie slecht is voor je kids om ze naar een KDV te brengen… en dat moeders dan slechtere moeders zijn dan thuisblijf moeders… Maar ik vindt (in mijn ogen dan hè) dat als je voor dat je aan kinderen begint een carriere wilt je niet direct aan kinderen moet beginnen.
En ik snap ook wel dat heel veel gezinnen niet anders kunnen dan beide ouders werken… of willen werken… Ik heb juist wel respect voor diegene waarvan beide ouders werken en het kind nog niks tekort komt.
Ik zou het alleen zelf nooit zo doen… MITS het echt niet anders kan… maar dan zou ik ook niet aan een tweede beginnen…
En nou is iedereen daar ook weer anders in, en ben ik blij dat we niet allemaal het zelfde zijn, en het zelfde denken.

Ik heb het bij de deur dichtdoen over drug, van je stelen en bedreigen! En vooral dat laatste gebeurt dan nog al eens of nog erger. Kijk als ik door mijn kind in elkaar gemept word doordat hij of zij aan de drugs zit en dan willen ze 9 van de 10 keer geen hulp want ze mankeren niets, ja dan ben ik keihard en gaat de deur dicht. Want dan heb je geen leven meer. Hoop het echt nooit maar dan ook nooit mee te maken.

Kan niet zo zijn dat jij je giga in de schulden moet steken en in een leeg huis zitten omdat je kind aan de drugs is.

Liefs Michelle

Nee gelukkig niet. Enne ik moet je zeggen ik had graag eerder kinderen gewild maar had de juiste partner niet. En nu heb ik een kleinte maar ik zit ook op een leeftijd dat als ik nog iets wil bereiken hier (ik wil namelijk niet nog 35 jaar de administratie doen) ik toch 40 uur ‘moet’ werken. Maar waar ik zelf niet bijkan zijn vrouwen die tussen de 40 en 45 nog even snel een kind moeten krijgen (1e) omdat hun cariere altijd voor ging. Maar ik hoop dat ik de juiste balans heb voor iedereen en dat morgan later ook zegt goh mam je hebt het best goed gedaan

Groetjes,

Michèle

@michelle: je hebt “een deur dicht doen” of “een deur dichtdoen”

als rico van mij gaat stelen mij gaat bedreigen etc.
dan zorg ik (als hij minderjarig is) dat hij verplicht hulp krijgt.
klaar, dan gaat er juist een deur open want ik zal hem nooit laten vallen en altijd onvoorwaardelijk van hem houden.
Als hij meerderjarig is zou ik het iets anders doen, ik zou hem voor de keus stellen: of je laat je helpen, of je zoekt het maar uit.
MAAR, zogauw hij veranderd, en zijn excuses aanbied. zal die deur nog steeds open staan.
ik bedoel dus meer dat in die situatie de deur nog steeds niet sluit, maar op een klein kiertje komt te staan.
snapje?
Als Rico drugs gaat gebruiken blijf ik hem ook steunen. ik heb het zelf vroeger ook gedaan en ik weet niet waar ikw as gekomen als mijn ouders me toen hebben laten vallen. stelen heb ik overigens nooit gedaan van mijn ouders.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Bij minderjarig is het indd verplicht je eigen te laten helpen, maar ik had het indd over volwassen kinderen, en indd als ze alles weer op orde hebben zijn ze weer gewoon welkom. Das het nadeel van typen

Liefs Michelle

mijn collega en ik hadden het er laatst over het zijn niet de kinder jaren maar de tienerjaren waarvan je nu als ouder hoopt dat ze goed doorheen rollen. Overigens moet ik zeggen dat ik mijn petje afneem voor mijn moeder die een verslaafd kind en een dealend kind gehad heeft en in beide gevallen heeft ze afstand kunnen nemen zonder ons te hebben laten vallen en zijn we er allemaal goed doorheen gekomen.

Groetjes,

Michèle