Ik heb voor dat ik zwanger werd van Noah gezegt “Mochten wij kids krijgen, dan stop ik met werken, ik wil bij mijn kind(eren) zijn…” Ik heb zelf op een kinderdag verblijf stage gelopen, en IK (mijn mening) vondt het zielig voor kids die om 8uur sochtends gebracht werden en om 6uur opgehaald werden…
Zo hebben wij ook een discussie moeten houden op school toen die tijd, waarom wij hier achter stonden en waarom andere meiden hier niet achter stonden.
En ik snap echt wel dat sommige moeders niet anders kunnen dan erbij werken, maar die moeders waarvan de kids 5dagen per week van 8 tot 6 naar de kdv gaan hadden dan eerst voor hun carriere moeten kiezen ipv kinderen.
Want je weet als je kids krijgt dan word het moeilijker, ga dan minder werken!!
Want ik heb gezien, dat kinderen naar mij toe de eerste stapjes deden of hun eerste woordjes, en dat hebben hun ouders moeten missen… Ook zielig voor de ouders maar daar heb je dan voor gekozen…
Maar goed… doet er verder ook niet toe… Als ik nu de kans krijg om er even een paar uurtjes bij te verdienen neem ik dat ook aan, maar puur wanneer Noah naar school gaat…
Nu verdien ik in de avond uren en de weekenden wat bij, maar dan is Chris ook thuis.
Ik heb zooo vaak de reactie gekregen Ooh nu moet je weer werken hè? NEE ik HOEF niet te werken… JIJ wel?? vraag ik dan terug…
Ja nu hun wel… tjaa daar doe ik niks aan, en zolang wij het redden zo vindt ik het prima.
Liefs, Melanie, (mama van Noah)