@Sandra: Rico mag ook niet bij alles kiezen, dat zou eruit zien zeg alsjebliefd.
maar wel de kleine dingen, dingen die ik niet echt boeiend vind b.v. daar mag hij tussen kiezen, weet hij veel dat het niet echt iets heel groots is waarover hij beslist. dat heeft hij echt niet door.
mij maakt het geen bal uit of hij nou een bisquitje eet of een doosje krentjes.
hij mag van mij ook kiezen tussen fruit, manderijn of appel dan kiest hij vaak manderijn. maar ik weet dat hij b.v. kiwi niet lekker vind dus dan vraag ik: kiwi of appel (ik heb niet eens kiwi in huis) en dan zegt hij appel
haha je moet het ook een beetje slim spelen natuurlijk.
maar over het avondeten daar heeft hij (op 1 dag na) geen keus in.
ook over bedtijden valt niet te twisten, uiterlijk half 8 erin klaar, wil je eerder ook prima.
Kijk en het is net wat je zegt: jij bent bang dat je dan langer staat te wachten als hij in bepaalde dingen keuze heeft.
logisch want niet voor elk kind werkt de methode. voor rico wel ik hoef nooit lang te wachten.
moet dat wel b.v. als ik vraag wat hij wil kijken.
dan is het: dora, trein, bob de bouwer
ja doei, het is of dora of de trein. dan is het vaak dora. ja ook goed.
maar als hij echt zo moeilijk doet bij bepaalde dingen… dan is het alleen omdat ik zeg: wat wil je voor fruit / wat wil je op tv kijken.
maar niet als ik hem tussen maar 2 dingen laat kiezen dan is zijn keuze namelijk zo gemaakt.
net als nu. hij zei dat hij niet naar bed wilde.
toen zei ik dat hij toch naar zn kamer ging.
zei hij : baby dan spelen?
ja dat moet jij weten als je maar op je kamer blijft en niet gaat zeuren, als je gaat zeuren blijf je gewoon net zolang zitten totdat je 10 minuten stil bent.
er zijn echt wel regels hier maar alleen over dingen die ik er toe vind doen.
ik ga niet om elk wissewasje regels maken want zo steek ik niet in elkaar ik ben niet echt een bazig type en zo wil ik me ook niet uiten. ik gedraag me gewoon naar hem toe hoe ik ben, en ik ben al zeg ik het zelf best een goede moeder maar ik ben gewoon niet streng of heel moeilijk.
ik laat hem dus best vrij in bepaalde dingen. maar wat ik al eerder zei: alleen om dinge die er niet echt toe doen (alhoewel hij dat niet beseft…en dat hou ik ook liever zo)
![]()