Aankleding kinderkamer

Ik ben de draad inmiddels ook een beetje kwijt, Inge. Vandaar de grouphug: vrede op aarde Uiteindelijk bedoelen we het niet lullig naar elkaar en is dat waar het om gaat. Toch? ZENNNN

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Mriek, ik doe me in die group hug hoor!!! Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om ruzie te maken,of mensen aan te valen. Ik probeerde alleen mijn eigen gevoel kwijt te kunnen, over hoe ik bepaalde opmerkingen opvatte, en hoe ik mij daarbij voelde. Het was niet mijn bedoeling om mensen te veroordelen en ze daar een naar gevoel bij te geven.

liefs woezel

ehm volgens mij begon het met kinderkamers en eindigt het met groepsknuffels… ergens ben ik ingestapt en de draad kwijt geraakt, als een van jullie me nodig heeft… mail me dan

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

quote:
ehm volgens mij begon het met kinderkamers en eindigt het met groepsknuffels.. ergens ben ik ingestapt en de draad kwijt geraakt, als een van jullie me nodig heeft... mail me dan

Die draad ben ik inmiddels ook kwijt aan het raken Kim, kan me voorstellen dat het voor jou helemaal geldt Maar volgens mij komen we er prima uit!

@bakmama, ik ga het voor je opzoeken Hihi, moest zo lachen dat je zelf ook niet meer precies weet of hij wel echt op blote voeten meeging en of je nu wel of geen crocs hebt meegenomen etc.

Groetjes,
M

@Mriek: oke ik doe mee

@Bakmama: ja goed maar dat zeg je achteraf zo.
hoe zou jij vinden als ik zo’n opmerking schreef in de eerste instantie, daar begon het namelijk mee en niet met wat je op het eind schreef.
Als woezel met 1 iemand een meningsverschil heeft schiet ik echt niet meteen in de bres, andersom ook niet hoor, dit gebeurd alleen als het te ver gaat.
en ik vond niet dat ik naar miniboy te ver ging zij reageerde juist fel naar mij waarop ik ook van jouw zo’n bericht kreeg. dat vind ik gewoon niet eerlijk want jij stond daar helemaal buiten.
wat woezel deed is haar mening geven over wat er verteld werd, en daarna nam ze het voor me op omdat ze het te ver vond gaan en ook nog is onterecht.
(woezel: verbeter me als ik ongelijk heb)
Ik dacht dat jij bedoelde met “dingen die je niet mag zien daar” juist het hele amsterdam wat er daar gebeurde.
dat stak me echt in mn hart en toen jij zo’n opmerking maakte dacht ik: wat suggereer je nu eigenlijk.

wat me nu alleen nog maar dwars zit is puur het gezeik (ja ik vind het gezeik) van: voel je toch niet aangevallen. waarom voel je je nou aangevallen…inge je moet je nu niet aangevallen voelen
aaaaaaaaargh ik wordt daar echt strontziek van. en nee nu voel ik me ook niet aangevallen ik vind het gewoon zwaar irritant en het … ja zoals je al leest irriteert het me matenloos. Men kan niet in mijn hoofd kijken en het wordt maar leuk voor me ingevuld. dat ik altijd open over mijn persoonlijkheid ben geweest en over mijn verleden wil niet zeggen dat ik een border trutje ben die geen opmerkingen of meningen van anderen kan verdragen.
mocht dat niet de rede zijn van het verontschuldigde gedoe… dan nog hou er alsjebliefd over op.
hug?

@bakmama, is op zich wel grappig, want ondanks dat het voor een deel opkomen was voor Inge, was er ook een heel groot deel dat ik mezelf aangesproken voelde. Misschien dat ik dat niet goed duidelijk heb gemaakt. Ach en weet je, ik weet dat je een ander respecteert, maar als je zegt dat iets kul en onzin is wat een ander doet, dan komt dat op een dergelijk moment niet zo over dat je ene ander respecteert in de manier waarop hij of zij hun kind(eren) opvoed.
Maar ik snap je volledig hoor, die uitleg, en ik begrijp hem ook. Ik denk alleen dat Inge het anders bedoelde, dan hoe jij het las, en omgekeerd het zelfde. Snappen jullie het nog?
Ennuhh… ik heb nooit gedacht hoor dat je thijs met blote voetjes in de sneeuw had laten lopen, daarvoor ken ik je nou ook wel te goed!!
En het is idd een heel verschil tussen een hele dag op school, of even 5 minuten heen en weer naar de bakker.
Ik denk gewoon dat dit een voorbeeld is hoe geschreven woord makkelijk verkeerd begrepen kan worden!! Een goede les voor iedereen lijkt mij!!

@kimmetje, ik snap dat je de draad kwijt bent!! hahahahahha, maar ik hoef je niet te mailen hoor!! Zo ernstig was de discussie geloof ik nou ook weer niet. Tenminste, vond ik dan he!!Moest wel stiekum een beetje lachen hoe je het opschreef, het begint als een topic over kinderkamers, en eindigt in een gouphugg, opzch wel lachwekken eigenlijk!!! hahahahahahahaha

liefs woezel

Oh ennuh, over hoe dat zelfvertrouwen kweekt, heb het nog niet opgezocht hoor, dus kan zijn dat ik helemaal verkeerd zit, maar mijn eerste, huis tuin en keuken gedachte, is dat ze leren dat ze een eigen mening mogen hebben, dat ze die mogen uiten, en dat dit gerespecteerd wordt en dat men die mening/keuze belangrijk vindt. Maar goed, weet niet f dit ook daadwerkelijk ook zo is, maar dat is wat nu even in mij opkomt!!

En wij laten bo trouwens ook zulke dingen doen (knopje vaatwasser, “helpen” afstoffen /stofzuigen etc.etc, allemaal op zijn eigen manier, en hij moet niks, maar hij vind dat zo ontzetten leuk, en dan krijgt hij ook veel complimentjes natuurlij!! Je ziet hem dan groeien!! Dat is ook bij peuter gym zo, hij doet dan dingen die hij in huis niet zo snel mag, maar dat is daar dan onder deel van de gym, en dan krijgt hij complimentjes hoe goed hij kan klimmen enzo, en echt , die glimlach op hun gezicht, onbetaalbaar!!!

liefs woezel

Deze link, bladzijde 3 (het laatste stukje er even zelf achter plakken):

Ik kan zo 1-2-3 geen linken vinden die specifiek aangeven dat het kiezen helpt bij het opbouwen van het zelfvertrouwen, maar het wordt wel duidelijk (niet alleen in deze link, maar ook in andere) dat het helpt bij het leren omgaan met de eigen wil. Het ervaren dat ze iets te kiezen hebben in het leven en dat (zo vertaal ik het even) ze hierdoor ervaren dat ze ertoe doen. Op het werk heb ik wel info, maar da’s op papier en daar hebben we dus nu niets aan

Oh ja: en we hebben allemaal gelijk! Want ook het bieden van structuur (regels/grenzen) en het prijzen als ze iets goed doen is supergoed voor ze!

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 09 Feb 2011 20:32:49

@Mriek, precies!!

liefs woezel

@bakmama, wel fijn dat je het zo zegt, want zoals je het zei, kwam het over dat je zo dacht over de ouders, dus wel prettig dat je dat nu verduidelijkt!!
En wat je zelf ook zegt, zoals jij het doet, werkt prima voor jouw gezin, en dan is het toch ook goed!!Wat ik al weerder aangaf, iedereen doet het op zijn eigen manier en dan is het goed!

liefs woezel

@Bakmama: je zei het wel vanaf het begin, dat je wat anders bedoelde kan ik toch niet weten? ik kan toch niet in jouw hoofd kijken wat jij waarmee bedoeld? hetzelfde als dat mensen niet voor mij kunnen invullen dat ik me aangevallen voel ja of nee.
nee jij hebt dat 1 of 2 keer gezegt. miniboy zei het en sandra zei ook: ik val je niet aan he.
op den duur valt het op dus het is niet de 1 of de ander het gaat om het geheel. daar irriteer ik me aan. enne over dat borderline is een achterhaalde diagnose bij mij hoor maar dat was mijn diagnose geweest nu is het veranderd maar daar ga ik op ikkben verder niets over vertellen een aantal hier weten het en daar laat ik het bij want dit is eruit gekomen na een prive gesprek daar over mijn jeugd. niet iets heel geks hoor maar gewoon iets waar ik niet over wil vertellen omdat het dan weer niet begrepen wordt en ik het alsnog moet uitleggen. en daar heb ik gewoon geen behoefte aan. enfin ik doelde meer op het feit dat zoiets altijd een stempel op je blijft drukken of je het nou nog wel of niet hebt. dus vandaar.
daarbij kwam jij zelf toch ook voor je mening op? ik toch niet meer dan jij? (Omdat je zei dat als ik het nog is terug las ik degene was die vervelend reageerde) dus roep ik toch ook niet dat je je aangevallen voelt?

oh nou dan weet ik dat jij mijn topics niet interesant genoeg vind om te lezen (grapje)

quote:

We zijn op verjaardagsvisite…
Jorg zit op een klein krukje achter een nijntje latop.
Thijs wil dat krukje hebben en ‘besluipt’ hem van achteren.
Ineens trekt hij krachtig en snel het krukje onder Jorg vandaan
waardoor Jorg op zijn billen valt!

Hoe zouden jullie reageren???

ehmmmm niet… want kunnen we aub ontopic blijven… waar we ook in dit topic waren???

Als bo dat bij zijn broertje of zzusje zou doen, zou ik hem gelijk, zonder pardon op de gang zetten, wel erbij zeggen zeggen op een hele boze toon waarom, en hup deur dicht!! Even in zijn sop gaar koken, en als hij er af mag, sorry en een knuffel zeggen tegen broertje of zus en tegen mama!

@kimmetje, misschien een idee om een ander topic hierover te starten? Ik heb er echter geen problemen mee dat het off topic gaat, vind een discussie wel eluk eigenlijk, en zover ik weet, kan iedereen het hier ook hebben toch?

liefs woezel

ik zou zeggen: goedzo rico dat vind ik echt goed van jouw

ehmmmm niet… want kunnen we aub ontopic blijven… waar we ook in dit topic waren???

[/quote]

maaak een nieuw topic … geen ellendig lange 20 pagina’s die niemand meer leest

Nou, dat vind ik helemaal niet streng, ze moeten gewoon leren dat zoiets niet mag, en dan ben ik (als mensen dat dan vinden) ook maar heel streng!! Je hebt het dus heel goed aangepakt hoor!!

liefs woezel

Eens met jouw aanpak wat betreft het stoeltje, bakmama. Niet te streng, wel duidelijk. Enne, heb je de link gelezen?

Groetjes,
M