Aankleding kinderkamer

Even heel benieuwd hoe jullie de kamer van jullie peuters hebben ingedeeld. De meubels hebben wij (volgende week) in ons bezit. We houden van strak en heb hele ideeën in het hoofd … maar die zijn nog niet uit gewerkt

Wat hebben jullie op de muren van de kamers? Wij wilde blauwe verf (jongensachtig) maar er zit ook al grijs op dus houden dit maar zo. Nu zei manlief dat hij het wel leuk vond om een olifantenkop oid op de muur te plakken. Dus geen hoofd die aan de muur hand maar echt de contouren die je op de muur plakt in het zwart (die muur is wit), maar ik wilde graag een (tip van bakmama) autobaan erop maken. Alleen die kan ik niet in mijn smaak vinden… Wil die het liefst gewoon zwart (dus alleen afbeeldingen) met een weg en allerlei kleine / grote auto’s erop. 1 grote auto over de hele muur vind ik weer niet leuk … (zeurpiet he) …

Wil het ook niet té druk maken want een slaapkamer is om te slapen en heel soms even spelen (als mama moet douchen ) maar verder rust… en makkelijk schoon te houden (ruite)

Het is maar net waar je van houd. Ik zou geen zwart op de kamer van Tim willen, dat lijkt me gewoon zo saai voor hem. Maar goed dat is voor iedereen anders. Tim heeft een kamer van Cars. 2 muren hebben we met Cars behang en 2 muren met lichtblauw behang. Verder hebben we een lichtblauwe kist op zijn kamer staan met allemaal auto’s erop. In die kist zitten kleine autootjes en ook zijn autogarage staat op zijn kamer. Verder een klein Cars kleed op de grond als aankleding. Als ik boven bezig ben, bijv. stoffen, stofzuigen oid. dan is hij lekker op zijn kamer aan het spelen. Ook staat er een klein kastje met boekjes. En heeft hij een blauw autobed.

Groetjes,
Sandra

Bij Eigen huis en tuin hebben ze ook al eens een weg op de muur gemaakt. Ik heb de link voor je opgezocht. Ik weet niet of je er iets mee kunt…

Wij hebben een echte roze meisjeskamer. Maar daar heb jij niet zo veel aan

Groetjes Natasja

ach die jongens van mij slapen met 1 blauwe muur met planeten en raketten, en nog steeds het roze meisjes kasteel op de andere muur… maakt ze helemaal niks uit, de paarse vloerbedekking ook niet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Tja wij hebben een meid! Maar ik hou van veel kleurtjes. Muren zijn geel, Gordijnen roze en wit met vlindertjes, verder wat paarse, groene, blauwe, gele accenten! staat leuk! Voor een jongen zou ik ook wel voor blauw gaan, maar lekkere felle kleur, zoals de kleur waarin ik dit berichtje typ of een leuke groene! Ik hou daar persoonlijk erg van! Maar goed als jij het straks vind, tja moeilijk! succes iig, weet dat het niet makkelijk is allemaal!

Noah heeft nog steeds 1muur met blauw behang met beertjes… en de rest van de muren zijn gewoon wit

Joël heeft zn kamertje helemaal wit, met 1 plankje aan de muur en 4 kleine schilderijtjes waarop ik zn naam hem gezet.

Als we gaan verhuizen, krijgen ze een mooiere kamer…
Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 03 Feb 2011 11:53:10

Bakmama: we hebben 2x over en weer gemaild maar ze begrijpen niet echt wat ik bedoel… ben een hele moeilijke hoor!! Maar ga ze zo nog eens mailen…

Verder kan ik de link niet vinden … ws weggehaald?! Wil je mij die mailen (kringeldingetje)?

Jurian heeft niet speciaal iets met Cars/bob de bouwer/Thomas de trein oid. Hij kent ze heel niet, ook doordat we geen tv of dvd hebben… Dus om daar mee te beginnen hoeft voor mij niet. Dan liever gewoon neutraal

Jaaa… die eerste link die bedoel ik!! Dat vind ik wel gaaf… Ga gelijk met manlief om tafel …Super bakmama hoe kom je er toch elke keer weer op…???

Tja ik heb 2 meiden natuurlijk, maar die van Nikki is niet veel veranderd sinds dat ze peuter was… ze is wel verhuisd naar de zolder toen ik zwanger was van Lisa, maar het is ongeveer hetzelfde als haar vorige kamer… Alle foto’s inclusief bewoonster

Die koe staat trouwens niet op haar kamer, die staat in de woonkamer hihi!

Ik heb Jony haar kamer echt een meiden kamer gegeven.
Ik heb 1 muur waar geen raam/deur in zit patchwork behang gedaan.
Heb stukken behang van 50x50 stukken geplakt.
Heb 1 soort behang een roze elke keer terug laten komen verder elke stuk 2x terug laten komen, pip/stippen/hokjes behang allerlei soorten.
De rest van de muren licht roze en rustig gehouden.
Ik weet niet hoe ik een foto erop kan zetten.
Ben nog steeds op zoek naar leuke gordijnen.
bij http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/stipenlint/ heb ik een kroonluchter gekocht en daar op kapjes bekleed en terug laten komen wat ik op de muur heb.
Het is super gaaf de muur / lamp is een blikvanger.

Het is een hele werk maar die muur is echt super gaaf!

Greetz Cora

:s Hier heb ik de link maar geen code te vinden http://tinypic.com/view.php?pic=23i9pq9&s=7
Snap er geen hout van…:S

Als je de foto hebt geupload en die code ter controle hebt ingetypt, dan komt er een code voor forums in beeld (ook nog enkele andere codes). Die voor forums moet je kopiëren en plakken in je berichtje hier. Niet de link. Hij werkt wel trouwens, leuke kamer! Maar zie je de code? Links in beeld, de tweede gele balk van boven.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 06 Feb 2011 14:21:41

tja hierover heb ik al veel discussies gekregen haha.

ik vind gewoon niet dat ik mag zeggen: ik houdt niet van disney kamers dus krijgt hij die niet.
het is ZIJN kamer hij mag bepalen wat hij wil hebben mits het niet te gek wordt
hij heeft blauwe cars gordijnen een rood/geel/zwart cars bed en een blauwe behangrand van cars op witte muren (waarvan 2 aan de onderkant blauw worden geschilderd. en dan niet donkerblauw maar gewoon vrolijk warm blauw…@Michele don’t even start it! met je kraan rood en blauw haha)
hij heeft ook een verkeerdtapijt op zijn vloer liggen en een cars ladekast voor een paar speeltjes (auto’s voor zn tapijt en wat boerderij dieren)
en een houten kledingkast niet in thema. hij heeft ook 3D stickers (2) op zijn deur. eerst hing er aan de buitekant van de deur een winnie the pooh knuffel in een schommel. en de handvaten waar pooh zich aanvast houdt zijn touwtjes. die touwtjes zitten door een kartonnen plaat (boven pooh hangt die) waar zijn naam in staat.
ja die wil ik late hangen omdat ik hem zo stoer vind.

Dat Je voor Jurian geen disney kamer wil snap ik wel maar dat komt (je zegt het zelf al) omdat hij de figuren ook niet kent omdat jullie geen tv hebben. Dan snap ik dat je gewoon iets normaals wil.
Ik ben wel van mening dat hij iets mee mag uitzoeken want hij moet zich fijn voelen op zijn kamer.
of je dat doet is een 2e maar wat jij beslist accepteer ik altijd dat weet je ga niet eens met je in discussie omdat ik gewoon respect heb voor jullie leven

Ik neig ook meer naar mini-boy en bakmama…ik heb niets met Disney, Cars, Winnie de Pooh, etc. En Erik kijkt gewoon televisie en weet dondersgoed wie Mickey Mouse of Winnie de Pooh zijn. Maar om hem daar nou een kamer van te geven? Zijn kamer is nu nog net zo als toen hij geboren werd; toffe oranjerode vloerbedekking en behang dat we mooi kunnen laten zoals het is.

Hij heeft crèmekleurig behang met daar overheen verspreid allemaal plaatjes die met de bouw te maken hebben; huizenbouw en wegenbouw. Een bouwkeetje, een kraan, een wals etc. Een behangrand waar een heel bouwterrein opstaat waar alle kleine plaatjes weer in terugkomen. Dat was schattig toen hij geboren werd en is nu helemaal stoer natuurlijk. En niet te kleurig; als ik lees over al die kleurencombinaties word ik lichtelijk hysterisch, lijkt me zo druk. Nee, voor Erik blijft dit het behang en qua aankleding verder zal het vooral in de details zitten wat hij zelf mag kiezen. De grote dingen (bed, kasten, etc.) kiezen wij

Hier een fotootje waarop het behang en de behangrand te zien zijn:

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 06 Feb 2011 14:40:18

[quote]
Als je de foto hebt geupload en die code ter controle hebt ingetypt, dan komt er een code voor forums in beeld (ook nog enkele andere codes). Die voor forums moet je kopiëren en plakken in je berichtje hier. Niet de link. Hij werkt wel trouwens, leuke kamer! Maar zie je de code? Links in beeld, de tweede gele balk van boven.

Groetjes,
M

Dat is juist het probleem, ik zie die gele balken niet. De vakjes waar de code in moet staan zijn leeg. Het uploaden van de foto is goed gelukt!

ja dat kan ook best Mriek maar wat jij nu laat zien is toch ook een kinderkamer?
ik bedoel meer dat ik er niks aan vind een kamer met witte muren te hebben effen gordijnen en niks in kinder thema.
of het nou disney is of traktortjes of auto’tjes of wat dan ook maar helemaal niks in kinderthema op een slaapkamer…dus dat het net zo goed een logeerkamer of je eigen slaapkamer kan zijn. vind ik gewoon niks. omdat leuke figuurtjes kinderen aantrekken en hij zich toch prettig moet voelen op zn kamer.
even compleet ander voorbeeld: als rico later zwarte muren wil en zwarte vloerbedekking bij wijze van en allemaal methal shit erop, moet hij dat weten het is zijn kamer ik hoef er niet te komen.
als zijn kamer een bende is is dat niet mijn probleem, hij moet erin leven
nu kan hij het zelf niet “| bijhouden” dus neem ik hem niet kwalijk als het een bende is haha! ik vind gewoon dat een kind ook IETS mag beslissen

quote:
ja dat kan ook best Mriek maar wat jij nu laat zien is toch ook een kinderkamer? ik bedoel meer dat ik er niks aan vind een kamer met witte muren te hebben effen gordijnen en niks in kinder thema. of het nou disney is of traktortjes of auto'tjes of wat dan ook maar helemaal niks in kinderthema op een slaapkamer..dus dat het net zo goed een logeerkamer of je eigen slaapkamer kan zijn. vind ik gewoon niks. omdat leuke figuurtjes kinderen aantrekken en hij zich toch prettig moet voelen op zn kamer.

Ah oké, dan zijn we het eens ja. Het moet inderdaad wel duidelijk de kamer van een kind zijn, helemaal met je eens!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@coramora: gek dat die balken leeg zijn bij jou. Als ik de link open staat er wel een code. Nou ja, het is in ieder geval gelukt

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Mriek: rico heeft zelfs een hoekje in de woonkamer helemaal van hem.
staat zijn tafel/schoolbord enzo en ze muur waar zn speelgoed staat is volgeplakt met ZIJN kleurplaten en tekeningen.
laatst kwam er een man met een kind iets kopen van marktplaats wat mijn vriend erop had gezet, zn schaatsen haha. en hij zei: wauw ik vind dat wel wat hebben normaal zijn huiskamers helemaal huiskamer en nu is het ook zo’n speciaal kinderhoekje.
hij was helemaal geinspireerd en ik voelde me wel gevleid eigenlijk omdat ik ook al een keer commentaar heb gekregen
toen stelde hij waar ik bij was aan zn 2 kinderen voor (rico’s leeftijd) of zij OOK een eigen muur wilde.
ja dat wilde ze wel haha!

@Bakmama: je krijgt hem nog te zien hoor! maar ik krijg pas de 14e mn centen dus dan pas kan ik verf kopen en kan papa de kamer afmaken.
de behangrand en de verf moet nog dus.

enne ja dat herken ik wel, weet je wat het is; Ik irriteerde me eerst gigantisch aan de pleures zooi in huis.
dit is hetzelfde met toen ik laatst met rico en de hond op een afgesloten veld stond voor honden en rico languit in de modder viel. ik denk IEEEEEEEKS die kleren die viezigheid.
maar wat denk je dadelijk als ze een jaar of 7 of 8 zijn of ouder.
hoe ze dan thuis komen als ze met kindjes gespeeld hebben. nu denk ik: kan er beter maar vast aan wennen want dit is nog niks met wat er gaat komen
ik weet nog dat ik als kind op de grond speelde waar ze dingen hadden afgebroken
uiteindelijk lagen er hoge bergen zand (echt hoog dan he zeker zo’n 10 a 15 meter)
ik ben toen een keer eraf “gerolt” perongeluk want ik viel… en viel zo in een sloot met modder en goor slootwater.
de jongen waarop ik verliefd was (ik was 10!) stond erbij en lachte me kei hard uit.
ik kwam thuis, mijn moeder verschoot zich kapot, ik zat van kop tot teen onder de modder, inclusief mijn gezicht.
maar toen ze toen de tranen over mijn gezicht zag omdat ik me zo schaamde dimde ze al gauw in.
geeeeeeeeen idee waarom ik dit nu vertel…
Ik wilde eigenlijk gewoon zeggen: de rotzooi in huis begint ook te wennen…
soo dat had een langdradig verhaal nodig om dat te vertellen haha (oftewel appels met peren)