@Bakmama: trouwens ik zei niet dat jorg zijn kamer op een logeerkamer lijkt ik dacht alleen dat jullie dat bedoelde met strak.
dat is in mijn ogen saai en eentonig.
ik vind zijn kamer ook heel apart en ziet er leuk uit. en is ook kinderlijk gemaakt. en die lamp is helemaal waanzinnig!
dus niet alleen : bed kast lamp en witte muren. en that’s it.
snap je mn punt?
ik zou er niet opgekomen zijn om zo’n kamer voor rico te maken.
maar ik ben zelf best wel blij aangelegd en dan bedoel ik: ik houdt van disney haha.
enne jawel rico heeft echt wel duidelijk een mening hoor over een thema.
wij hadden namelijk nog een behangrand liggen van wat anders, een traktor/koetjes enzo. en die wilde hij niet op zn muur.
daarnaast hebben wij hem plaatjes laten zien (foto’s eigenlijk)
en ik vroeg welke hij wilde aan gordijnen.
hij wees die blauwe van cars aan.
toen ik uiteindelijk zei: oke dus je wil die van de boerderij diertjes?
werd hij kwaad en zei: NEEE KEJOUW (is cars dus)
geloof me hij laat zijn mening wel gelden.
dat komt omdat ik hem al heel vroeg heb laten kiezen tussen 2 dingen.
ik kies de 2 dingen uit die ik oke vind (is qua toetjes b.v. of speelgoed of wat dan ook) en hij mag er dan 1 uit kiezen.
dit bedoel ik dus met dat een kind moet kunnen beslissen.
niet out of the blue iets kiezen maar tussen 2 dingen die wij oke vinden waar hij uit mag kiezen.
Sindsdien is hij veel gemakkelijker in de omgang en heeft hij het gevoel dat we ook willen horen wat hij graag wil.
en dit houdt ook niet in dat hij verwend is hoor (beetje misschien maar niet overdreven) want soms lopen we voorbij de speelgoedzaak en zeurt hij om een “kedootje”. dan ren ik echt niet de winkel binnen van: oke JIJ mag een cadeau omdat JIJ dat wil.
echt niet geloof me.