Pff, moet even van me afschrijven. Heb een zware middag en avond achter de rug. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik bij de Raad voor de Kinderbescherming werk en daar heeft het mee te maken. Ik zal en mag niet teveel in details treden, want ik weet niet wie er allemaal op dit forum lezen die één en één bij elkaar optellen, maar ik wil er wel iets over zeggen.
Wat komt het werk ineens anders bij me binnen sinds ik zelf moeder ben zeg. Vooral na een concrete zaak van vandaag die acuut speelde en waarin het een jongetje van net 2 jaar betrof. We hebben hem met spoed uit huis moeten plaatsen en ook al sta ik inhoudelijk helemaal achter het besluit, wat was het heftig om hem in z’n nachtkleding van de trap af te zien stappen om mee te moeten met voor hem vreemde mensen.
Heb net wel even een traantje gelaten (was om 20.00 uur pas thuis), terwijl ik dat vóór Erik zonder tranen afkon. Ik vond het toen ook wel heel erg, want ook uithuisplaatsing is niet zonder trauma voor een kind, maar het kwam nu echt heel erg binnen.
Het zal morgen wel weer een stuk beter gaan, maar wat verander je door het moederschap zeg! Alsof ik dat niet al wist trouwens…
Groetjes,
M