Zware avond

Ik zou dat werk ook niet kunnen doen hoor, ik heb natuurlijk al een keer een vader gemept die zijn peuter sloeg. Ik denk dat er voordurend een team politie moet komen om mij ervan te weerhouden om de ouders niet in elkaar te meppen in geval van kindermishandeling. Daarom moet ik me met me schoonzus ook altijd zo inhouden. Ik heb al meerdere keren op het punt gestaan om haar te meppen, maar ja daar schiet je niks mee op.

Ik weet wel van vrienden van mijn moeder die hebben heel veel pleegkinderen gehad in verschillende leeftijden dat hoe moeilijk het op dat moment ook is voor zo’n kleintje ze wel heel snel opknappen in een warme en liefdevolle omgeving.

Groetjes,

Michèle

Wat een heftig verhaal, zeg… Verder is alles al gezegd. Ik wil alleen nog zeggen dat je top werk doet en dat ik het zeker niet zou kunnen…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Bedankt voor alle complimenten. Sta er zelf niet meer zo bij stil, het is ‘maar’ gewoon m’n werk natuurlijk. En zo is het werk van iedereen nuttig, of je nou achter de kassa zit bij de AH of kindjes in nood redt… Ik heb dan weer heel veel respect voor mensen in de zorg, zoals Wil of mini-boy bijvoorbeeld. Wat jullie doen zou ik weer nooit kunnen, dus zo heeft ieder z’n kwaliteiten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Beetje spuit 11, maar lees het nu pas.

Meid wat zal jij inderdaad heftige dingen meemaken. Het voorbeeld wat jij noemt is er een van. Het is al heftig als je geen moeder bent om te zien, maar nu jezelf moeder bent en je voor je haalt dat dit om Erik zou gaan, dan komt het ineens wel heel dichtbij en daardoor waarschijnlijk ook moeilijk van je af te zetten als je weer thuis bent.

Volg jij dan zo’n jongetje ook verder, waar hij naar toe gaat etc.

Respect voor het werk wat je doet! En heel veel sterkte meis, want helaas zal je dit vaker meemaken.
Knuffel!

Ik lees het nu pas!!
Echt heel heftig, en ik weet niet of ik het zou kunnen…
Mijn vriend gaat ook misschien daar werken, maar ik denk dat hij het wel aan kan.
Gelukkig dat je er ook op je werk goed over na kan praten!
Liefs, Anne

dan is het goed Mriek. Je bent ook heel sterk!
ik zou dat zelf ook niet kunnen dat werk hoor, ik zou mijn hart en ziel erin stoppen, net iets TEveel denk ik… enne dan worden de mensen daar er ook niet vrolijker op denk ik. zou me niet in kunnen houden.
net als dat verhaal wat ik zei in de winkel… nouja tegen zo’n mensen kan ik niks zeggen, te lijp volk zeg maar.
maar mijn vriend zei tegen mij dat hij wist wie dat was, en dat als hij m tegenkwam en dat weer zag doen, dat hij dan zou zeggen: zo en nou tegen mij, iemand van je eigen lengte en die WEL voor zichzelf kan opkomen.
en als het erop aan zou komen hij echt wel die man een koppie kleiner had geslagen.
tjah… geef m geen ongelijk, maar goed ik laat me er toch liever niet mee in.

Meis ben blij dat je je al iets beter voelt, je doet echt goed werk, dat lieve mannetje is nu tenminste uit dat wrede gezin en wordt zeker wel goed opgevangen toch? maar inderdaad… zoiets zie je niet voor ogen bij een kind… die hoort lieve ouders te hebben en gelukkig te zijn…niet dit…echt heftig

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Saro: wij gaan nu nog onderzoek doen naar waar dit jochie in de toekomst het beste af is, toch terug naar huis met intensieve hulp of in het pleeggezin blijven. Dus in die zin volgen we het voor de duur van het onderzoek en als dat af is, dan ligt het bij de hulpverlening en eindigt onze bemoeienis. Ik heb in ieder geval begrepen dat het nu goed ging en dat is fijn om te horen.

@lalala: dus je vriend wil ook bij de Raad gaan werken? Waar?

@Inge: da’s dus de kunst, betrokken zijn maar ook afstand kunnen bewaren…ik mag m’n cliënten niet gaan meppen zeg maar…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Akelige dingen zijn dit inderdaad, daar moet je maar tegen kunnen. Heel begrijpelijk dat je dit na aan het hartje gaat nu je zelf een mama bent. Laten we alle goeds hopen voor dit kleine manneke wat een heerlijke jeugd verdiend.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

quote:

@Inge: da’s dus de kunst, betrokken zijn maar ook afstand kunnen bewaren…ik mag m’n cliënten niet gaan meppen zeg maar…

En daarom is dat werk niks voor mij

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/H0Nsp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Groetjes,

Michèle

daar sluit ik me helemaal bij aan

Ik geloof dat ik ook zou gaan meppen al kan ik mijn gevoel ook wel redelijk goed uitschakelen als het moet, maar niet zo gauw bij kinderen.
Ik zeg altijd er is niets onschuldigers dan kinderen en dieren, die kennen geen kwaad die leren het.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dieren inderdaad ook Michelle, die zijn ook weerloos. Ik heb gisteren dan ook gráág aan de collecte van de Dierenbescherming gegegeven. De deur zat op slot en ik kon de sleutel niet snel vinden. Toen ik zag dat ze van de Dierenbescherming waren (ik zag het op de bus) riep ik: ‘Ik kom eraan!’ en ik zei: ‘Ik geef graag aan jullie!’ Vind ik ook een goed doel, ik word echt verdrietig van beelden van dansende beertjes, uitgemergelde ezels en gewonde honden. Daar kan ik zo een potje om brullen als ik dat zie!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoe kom je daar nou bij? Dat zeg ik toch helemaal niet? Jeetje, je moet hier de laatste tijd wel erg op je woorden letten zeg. We hebben het over mensen die hun kinderen half in elkaar slaan in een winkel, niet over ouders die hun kind vermanend toespreken. Zoals in het verhaal van Inge, van zo’n vader die zijn kind dreigt te slaan. Als het is zoals je zegt, zou mijn zus dus ook geen kinderen verdienen (beetje rare conclusie trouwens), want denk je dat zij haar kinderen nooit eens aan een arm trekt als ze blijven jengelen? Echt wel hoor en dat zal ik straks zeker ook wel een keer gaan doen. Als Eva lastig is, zet ik haar ook weleens iets harder in haar stoel dan normaal. Maar dat is heeeeel wat anders dan echt je kinderen fysiek wat aandoen. Dat is wat ik bedoel Sannn, dat leek mij gezien deze discussie eigenlijk ook wel duidelijk???

Jeetje joh, zeggen mensen daar dan tegen jou wat van? Nou, ik zie het wel, maar ik zou er zelf niks van zeggen. Ik weet niet of dat goed is of niet? Maar ik kan me ook best wel voorstellen dat je soms ook niks anders kunt dan je kind hard aanspreken. Ik denk dan echt niet meteen dat zo’n kind mishandeld wordt. Dat zou wat zijn joh, ik zie zo vaak boze ouders. Ik denk dat Eva straks ook echt wel een keer in de HEMA op de grond ligt. En als ik weleens naar The Nanny kijk…oef, dan hoop ik dat zij niet zo gaat doen. Want wat moet je dan? Het is een beetje moeilijk te bepalen waar de grens ligt van ‘corrigeren’ en ‘te ver gaan’. Ik zou pas denken dat er thuis iets niet goed zit, als je echt merkt dat een kind bang is bij zijn ouders. Of als het vaak onder de blauwe plekken zit. En dan op vreemde plekken. Mijn ex-schoonmoeder was oppasmoeder en een van haar kindjes had altijd blauwe plekken op haar rug bv. Dat kwam niet door het spelen. En ze zei dat ze altijd tussen muizen moest slapen…dat verzint zo’n kind ook niet! Eh…ik ben eigenlijk kwijt wat ik nou wilde zeggen? Nou, eigenlijk dat ik begrijp dat jij Nathan gewoon anders aan moet spreken in de stad omdat hij er gewoon niet goed tegen kan en dat ik het raar vind dat mensen je daar zomaar op aanspreken! Terwijl ze niets doen als iemand op straat in elkaar wordt geslagen…dat is dan weer het rare!

quote:
En dan erbij staan schelden als een viswijf

sorry haha ik moet er wel om lachen