Zwanger?

hoi allemaal,

ik zit met een raar iets…
ik ben al 3 weken overtijd en heb al 4 zwangerschap-testen thuis gedaan en daar zijn der 3 positief van maar wel dun streepje en heb 2 zwangerschap testen bij de dokter gedaan ( urine ) daar is er 1 positief van toen moest ik mijn bloed laten testen 2 x (omdat de dokter het heel vreemd vond) en daar kwam uit: 1e keer 0.1 hCG en de 2e keer 2.0 hCG dat is allebei negatief…maar is wel omhoog gegaan ?? en nu ongeveer een week ben ik smorgens erg misselijk en heb heel erg vet haar en krijg puisjes op mijn gezicht wat ik normaal nooits last van had…allemaal vreemd maar zit nu wel in onzekerheid of ik nu wel of niet zwanger ben…

herken iemand die of heeft iemand er een verklaring voor ?? zou er erg blij mee zijn als iemand er iets meer van weet.

alvast bedankt,
sylvia

Gewijzigd door - s_vita op 19 Nov 2010 12:53:27

Een streepje is toch een streepje? HCG zit toch alleen in je bloed als je zwanger bent? Ik snap de twijfel niet goed. Twijfelt je dokter ook?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

hoi,

ik twijfel omdat de dokter zeg dat ik niet zwanger ben…
maar heb nu wel zwangerschapskwaaltjes en mijn testen wat ik thuis heb gedaan zijn positief maar daar had hij geen verklaring voor…

groetjes sylvia

Wat raar dit! Volgens mij ben je gewoon zwanger hoor. Wanneer moet je weer ongesteld worden? Als je die ook overslaat lijkt het mij toch duidelijk? Misschien je huisarts een keer bellen en vragen om meer uitleg?
Succes!
groetjes,
Wendy

quote:
hoi,

ik twijfel omdat de dokter zeg dat ik niet zwanger ben…
maar heb nu wel zwangerschapskwaaltjes en mijn testen wat ik thuis heb gedaan zijn positief maar daar had hij geen verklaring voor…

groetjes sylvia

Uit je bloedtesten kwam toch een HCG-gehalte? Maar te laag om zwanger te zijn? HCG is toch HCG?

Nou ja, het moge duidelijk zijn: wij zijn geen dokters en hebben geen flauw idee Ik zou je huisarts nog een keer bellen en vragen om duidelijkheid en een verklaring voor je klachten. Een zwangerschapstest is echt niet zomaar positief. En je anders laten doorsturen voor een echo?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

hoi,

daar ben ik weer,
Ik heb vanmorgen weer een zwangerschap test gedaan (thuis) en was een dun streepje … dus ben ik toennet bij de dokter geweest daar moest ik weer een test doen omdat het maar dun streepje was en die test van de dokter was negatief en heb ik weer bloed moeten prikken en krijg vanmiddag de uitslag… maar zit er ff helemaal doorheen ik wil zo graag zwanger zijn maar zit dus nu nog steeds in twijfel…

Groetjes
Sylvia

Is de test bij de dokter met dezelfde urine gedaan als die je zelf vanochtend hebt gedaan? In ochtendurine zit altijd een hogere concentratie HCG dan in de urine die je de rest van de dag hebt.
Dat kan het verschil maken in uitslag van je eigen test en uitslag van de test van de dokter.

Groetekes, Sje

Kan ook nog zijn dat je thuis een gevoeligere test hebt dan de dokter.
Mijn ervaring is dat de goedkoopste testen van de kruidvat het gevoeligst zijn. Dit heb ik ook van vele anderen gehoord.
Bij mij was het ook bij de HA een week later positief als thuis.
Maar als het goed is zou je het met een bloedtest toch eerder moeten zien… raar hoor!

Ben wel erg benieuwd wat er vanmiddag uit de bloedtest kwam?

Ben ook erg benieuwd hoor. Maar als er nu weer niets uit die bloedtest komt dan zou ik toch een echo vragen. Gewoon voor de zekerheid.

groetjes Ramona

hoi,

Ik heb de uitslag vanmiddag gekregen 2.4 HCG dus is beetje omhoog gegaan maar nog steeds negatief…maar de dokter heeft me doorgestuurd voor een echo want dan weet je het meteen want zit nu nog steeds in twijfel want gaat wel omhoog maar nog steeds negatief is toch eigenlijk te erg voor woorden he… maar morgen maar afspraak maken voor echo ik laat het weten als ik meer weet…
Groetjes
Sylvia

Spannend hoor. Hopelijk kun je snel terecht voor een echo. Hou er wel rekening mee dat je een inwendige echo kunt krijgen. Omdat je als je zwanger zou zijn nog niet zo lang zwanger bent kunnen ze niet altijd van de buitenkamt iets zien.

groetjes Ramona

Dat is inderdaad erg raar. Ik hoop dat de echo snel plaatsvindt. Ik kreeg bij onze zoon de eerste keer ook een inwendige echo (was toen 5 weken zwanger), maar had toen wel zekerheid!! Succes.

Spannend meid. Wanneer mag je voor een echo??

In ieder geval heel veel succes!

Wat ontzettend spannend.

Succes en ik hoop dat je goed nieuws krijgt.

Groetjes,
Sandra

hoi,

Bedankt allemaal voor jullie reacties vind ik echt super fijn !!
ik heb nog ff een vraagje wat jullie zouden doen want ik was toch naar de dokter geweest en die zei dat ik een echo moest laten maken… en de dag erna smorgens ben ik ongesteld geworden dus nu zit ik met de vraag als ik die echo nu nog moet maken want nu is het toch een teken dat ik niet zwanger ben ( erg teleurstellend ), ik heb ook mensen om me heen al gevraag wat ze zouden doen maar alle meningen helpen me niet verder want ze geven niet echt antwoord of ik nu wel of niet een afspraak moet maken voor die echo… misschiens hebben julie wel een antwoord…

alvast bedankt,
Sylvia

Tja ben je echt ongesteld of alleen bloedverlies? Ik heb nl. bij mijn eerste zwangerschap ook bloedverlies gehad maar toen was ik wel zwanger. UIteindelijk is dat een MK geworden maar dat hoeft niet, het gaat ook wel goed. Als het echt ongesteld is zou ik niet gaan en over een paar weken een testje doen om te kijken of de test nu wel negatief is, zo niet dan zou ik wel een echo willen.

Maar of je iets aan dit advies hebt?
groetjes,
Wendy

jammer!
Maar als je echt ongesteld bent, dan zou ik niet voor echo gaan.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik wil je niet heel bang gaan maken maar de vriendin van mijn neef was ook zwanger maar ook net als jouw zo’n laag hcg gehalte, zij had een buitenbaarmoedelijke zwangerschap vandaar het bloed wat ook zij verloor.
ik zou voor een inwendige echo gaan en wel zo snel mogenlijk.
succes en sterkte voor als het negatief is

even ter versterking van mijn bericht en de noodzaak in mijn ogen dat je echt zo snel mogenlijk een echo moet laten maken:

Wat kan een lage hCG waarde betekenen?

Een lage hCG waarde kan een hoop betekenen. Een hertest 2 tot 3 dagen later kan aantonen hoe de waarden veranderen. Een lage hCG waarde kan het volgende betekenen:

Verkeerde berekening van de zwangerschap door een late eisprong of innesteling
Een miskraam
Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

en ik had het dus over het laatste, dat was zo bij de vriendinv an mijn neef, ik hoop echt niet dat dit voor jou hetzelfde betekend. nogmaals sterkte…

Tja, lastige keuze. Het ligt er natuurlijk aan hoe heftig het bloedverlies is en of je zeker weet dat het je ongsteldheid is. Als je nog enigzins twijfelt dan zou ik wel voor de echo gaan. Dan weet je tenminste zeker of je zwanger bent of niet. Want het HCG hormoon zat tenslotte niet voor niks in je lichaam. Een vriendin van me had ook een laag HCG hormoon, waardoor testen wel aangaven dat ze zwanger was, maar na 6 weken had ze nog een hele lichte streep. Uiteindelijk is dit een miskraam geworden. Ze kreeg ook een bloeding en door die bloeding ook een echo. En toen was er niks meer te zien, dus een miskraam. Maar dat hoeeft helemaal niet, er zijn vaker mensen die tijdens hun zwangerschap een bloeding krijgen. Maar waar het toch goed is. Ik zou dus denk ik wel voor de echo gaan.

Groetjes,
Sandra