Ik heb net voor het eten de Clear Blue zwangerschapstest gedaan.
Er zijn bij deze digitale test 4 uitslagen mogelijk:
- Niet zwanger
- Zwanger 1-2
- Zwanger 2-3
- Zwanger 3+
Na 3 minuten komt de uitslag en soms al met een minuut. Nou kwam bij mij de uitslag al met 50 seconden en er stond zwanger 3+ Dat ik zwanger ben is dus wel duidelijk, maar deze uitslag betekend dat de bevruchting meer dan 3 weken geleden heeft plaatsgevonden en dat ik meer dan 5 weken zwanger ben. Op basis van mijn menstruatie klopt dat ook wel. 15 juni ben ik voor het laatst ongesteld geworden, dus dat betekend dat ik afgelopen dinsdag 5 weken was. Als je 2 weken na 15 juni rekent was de bevruchting 29 juni. Maar ja 9 juli was die hysteroscopie. Dan zou ik dan 3,5 week zwanger zijn geweest, maar ik had die dag wel een negatieve test. Maar goed kans is dus heel groot dat ik tijdens de hysteroscopie zwnager was. De uitslag zwanger, niet zwanger is 99% zeker en wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden 92% zeker. Ik weet ook niet hoe lang het duurt na de bevruchting voordat het vruchtje in je baarmoeder aankomt. Nou heel verhaal, ik hoop dat jullie me nog volgen.
Doordat de test al heel snel aangaf dat ik zwanger ben lijkt het me dat ik voldoende HCG hormoon heb. En volgens mij is het bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zo dat je HCG hormoon niet zo hoog is. Maar goed dat dacht ik, daar kan ik naast zitten. Haha ik zoek gewoon naar bevestigingen om te geloven dat het gewoon goed zit.
Groetjes,
Sandra