Zwanger worden

Hallo mijn naam is Nicky en ben hier nieuw.
mijn wens is om tienermoeder te worden en ik heb het er al met mijn vriend over gehad. nu vraag ik me alleen af hoe kan ik dit het best doen zonder dat mijn moeder merkt dat ik mijn pil niet neem
kan iemand me helpen ???

alvast bedankt
en dikke kusjes en knuffeltjes

Je gaat me toch niet vertellen dat dit een serieus bericht is he?!

Groetekes, Sje

toch wel waarom zou het niet echt zijn
ik lach niet met dat soort dingen hoor

Nou ik lach ook niet met dat soort dingen. En jij over 4 jaar ook niet meer als je 21 bent en een kleine van 3 rond hebt lopen. Wedden?

Neem maar van een doorgewinterde moeder aan dat “mijn wens is om tienermoeder te worden” niet hetzelfde is als “mijn wens is om kapster te worden” of “mijn wens is om de hoofdprijs in de loterij te winnen”.

Hoe volwassen je ook denkt te zijn op je 17e, je bent zelf nog een kind. Neem dat maar van mij aan. Je bent er nog lang niet klaar voor om moeder te worden.

Ik zou die wens om tienermoeder te worden maar even lekker diep weg stoppen, trouw de pil blijven slikken, vooral je moeder niet belazeren want moeders komen altijd achter de waarheid (neem dat ook maar van mij aan) en dan zien we je over een jaar of 10 hier weer op het forum terug, oké?

Groetekes, Sje

ik weet dat er nadelen aan zijn en dat het helemaal niet makkelijk is
daar mag je zeker van zijn
en het is niet zoals een wens om kapper te worden
er zijn veel meisjes die op mijn leeftijd zwanger zijn maar die het laten weghalen en dat vindt ik moord
ik zeg ook niet dat ik expres zwanger wil worden maar moest ik zwanger zijn zal ik mijn baby nooit laten weghouden
wat ik vroeg over mijn pil wel ja kan ik niet uitleggen maar soms heb ik zo’n verlangen naar een baby
wat ik u vertel is niet op een bijterige toon bedoeld moest het zo overkomen.
en ik wil heel graag meer te weten komen over het dagelijkse leven van een moeder. en mijn moeder weet dat ik verlang naar een kindje maar veel zegt ze er niet van ik zou graag teweten willen komen wat er in haar hoofd omgaat maar ze lost niets.

vriendelijke groetjes Nicky

zou er toch maar eens heel goed over na denken
Je leven veranderd er drastische door. Je hebt geen vrijheid meer zoals je die nu hebt.
Geniet toch og even van je jonge leventje!!! Je krijgt zo’n verantwoording met een kleine en dat op jou leeftijd.
Ik deed wel andere dingen op die leeftijd, was zeker niet met kinderen bezig op mijn 17de.

En ik zou wel altijd open en eerlijk blijven tegen je moeder.
Die heb je je hele leven nog zo hard nodig!!!

groetjes Gytha

ik ben altijd over alles heel eerlijk geweest en ben dit nog steeds
ik zal je raad zeker opvolgen en er dus heel goed over nadenken. ik doe niet echt veel ben niet zoals de andere van mijn leeftijd…
ik ben niet echt een uitgaanstype enzo …
miss wil je me het niet vertellen maar ik kan het altijd proberen
op welke leeftijd bent u aan kinderen beginnen denken ?
hoeveel hebt u er en hoe oud zijn ze ?
als u niet wil antwoorden begrijp ik dat en zal ik er niet verder op ingaan

vriendelijke groetjes

De vraag “Ik wil wat meer te weten komen over het dagelijkse leven van een moeder” is heel anders dan “hoe kan ik het best zwanger worden zonder dat mijn moeder merkt dat ik mijn pil niet neem”.

Weet je wat, we maken een deal: lees hier maar eens een maand mee in de actuele topics en kom dan nog eens in dit topic terug om te laten weten hoe graag je nu al moeder wilt worden.

Ik durf te wedden dat je ons heel hard gedag zegt en gewoon lekker nog even gaat genieten van je vrije leventje.

Daarmee suggereer ik niet dat het niet leuk is om moeder te zijn, want het is fantastische om moeder te zijn maar het zijn niet alleen roze wolken die boven het moederschap hangen. Er komen ook donkere wolken voorbij en soms word je gillend gek omdat je het helemaal niet meer ziet zitten.

Zelfs doorgewinterde moeders zitten regelmatig met de handen in het haar. Hoe moet een 17-jarige moeder het dan wel voor mekaar zien te boksen?! Ik zie het niet gebeuren. En zeker niet als je de steun van je eigen moeder niet krijgt. En geloof je, zodra die merkt dat je haar belazerd hebt door de pil niet te nemen, is die steun even ver te zoeken.

Groetekes, Sje

Om meteen je vragen te beantwoorden: ik heb ook al sinds mijn tienerjaren een kinderwens, maar ik was wel verstandig genoeg om er nog niet aan te beginnen.

Uiteindelijk kwam de eerste op mijn 35e en de tweede op mijn 36e. Dubbel zo oud als jij was ik toen de eerste kwam!

Groetekes, Sje

Ik begon aan kinderen te denken toen ik 24 was. Wilde eerst huisje en boompje.
Toen ik 25 was ben ik bevallen van ons dochtertje van nu 9,5 maand.
Ons eerste kindje.
Toen ik 17 was zat ik nog op school en volgde een studie daar was ik vollop mee bezig!
Dat zijn hele andere dingen en ik genoot van mijn vrijheidje.
Als je kindjes hebt is het je hele leven zorgen en sorry als ik het verkeerd zeg :
denk ik niet dat je daar aan toe bent met 17 jaar.

Weet niet of je op school zit maar zou eerst daar eens aan denken en zorgen dat je inkomsten voor de toekomst hebt.

groetjes Gytha

Zodra je moeder bent heb je nooit meer een zorgeloos leven, zeg ik altijd. Je hebt voor altijd een diep geworteld verantwoordelijkheidsgevoel en dat kun je niet zomaar even loskoppelen en in de kast leggen. Dat gevoel is er voor altijd.

Geniet er nog maar even van dat je met niemand rekening hoeft te houden.

Groetekes, Sje

inderdaad Sje,

En mijn moeder zegt altijd kleine kinderen kleine zorgen en grote kinderen grote zorgen
Er staat ons nog van alles te verwachten!

groetjes Gytha

geloof me als iemand me iets verteld volg ik hun raad zeker op
dat zal ik ook met de jullie raad doen.
ik ben niet zoiemand die iets hoort maar niet luisterd
ik twijfel ook dag en nacht van ben ik er wel klaar voor en ik weet dat ik het niet ben
ik doe het ook niet expres maar soms heb ik echt zo van die weken dat ik zeg:ik wil moeder worden
maar dan denk ik na of praat erover met andere mama’s zoals nu met jullie
en dan ben ik blij dat ik dat doe
iedere keer krijg ik dan een ander antwoord maar van de meeste zeggen ze dat ik beter eerst nadenk en dn later maar eens terugkom
ik ben blij dat jullie je mening ook geven. dat is belangrijk, voor je mening opkomen.
ik ga nog naar school nog een hele tijd zelf en besef al sinds een tijdje dat het dan niet gaat om je kinderen goed op te voeden.
maar soms wil ik het niet geloven
maar ik heb mijn pil altijd al genomen

ik wil jullie bedanken
het is fijn als er mensen zijn waarmee je kan praten

Zorg maar dat je zo verstandig blijft en ga anders desnoods een leuk bijbaantje zoeken in een instelling waar je met kinderen kunt werken. Kinderopvang, oppasmoeder, peuterspeelzaal, etc.

Kun je toch je moedergevoelens kwijt en tegelijkertijd hou je je eigen vrijheid die je nog zo hard nodig hebt om volwassen te worden.

Groetekes, Sje

nou hopelijk denk je nog na en wacht je er nog een paar jaar mee!!!
En maak je eerst lekker je studie af!!!

En laat zien dat je verstandig bent om er nog even ee te wachten!!!

gr gytha

had ik ook al aan gedacht het enige probleem is dat ik niemand ken waarbij ik zou kunnen oppassen.
ik ben al een tijdje opzoek maar tot nu toe niets gevonden

haha wat een timing Sje!!

quote:
... Weet je wat, we maken een deal: lees hier maar eens een maand mee in de actuele topics en kom dan nog eens in dit topic terug om te laten weten hoe graag je nu al moeder wilt worden. ...

Dat vind ik een goede tip.

en verder vind ik dat je nogal hard en bot reageert op de vragen van deze jonge dame. Op deze manier iemand proberen af te schrikken zal niet werken.
Kom dan gewoon met voorbeelden van hoe, wat en waarom.

Misschien zijn er een aantal moeders hier die ook jonger dan 20 waren toen
ze hun eerste kind kregen. Misschien kunnen zij serieus reageren.

Nicky, een kind krijgen zet je hele leven op z’n kop.
Als je vriend er ook aan toe is, en jullie er zeker van zijn dat jullie het kind in goede gezondheid groot kunnen brengen, dan hoeft er geen belemmering te zijn.
Maar een kind krijgen moet geen excuus zijn voor iets anders! Dat zal nooit werken.

Zeker als je zo jong bent moet je ook zeker zijn van alle steun van jullie ouders. Dus je moeder belazeren door niet de pil te slikken is geen optie.
Er zijn trouwens manieren genoeg om de pil niet te slikken,
je ma staat er vast niet elke dag bij als het er weer tijd voor is…
Dus dat is je vraag echt niet

Verder moet je je afvragen hoe je de rest van je leven voor je ziet.
Studie? Werken? Je vriendinnen? Hoe ziet je leven er nu uit?

Hoe dan ook, neem niet overhaast de beslissing om toch maar zwanger te willen worden.

Groetjes,
M.

Inderdaad timing zeg! Haha!

Groetekes, Sje

quote:
geloof me als iemand me iets verteld volg ik hun raad zeker op dat zal ik ook met de jullie raad doen. ik ben niet zoiemand die iets hoort maar niet luisterd ik twijfel ook dag en nacht van ben ik er wel klaar voor en ik weet dat ik het niet ben.

Zolang die twijfel er is, ben je er inderdaad zeker niet klaar voor.
Simpel eigenlijk he

Wat Sje ook al zegt: misschien dat je in je werk of bijbaan iets met kinderen kunt doen.
Gastouder worden bijvoorbeeld!
Kan toch ook een aardig zakcentje opleveren uiteindelijk.

Je zegt dat je niets kunt vinden, maar zoek op internet eens naar Gastouderbureau’s. Die hebben echt wel mensen nodig!

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 11 Mar 2008 21:15:57