Is niet kort door de bocht, is realistisch.
Ik denk hierbij niet alleen aan de tienermoeder zelf maar ook aan het kindje dat een goede gestructureerde basis moet krijgen. Ik zie zo’n kindje al van het ene naar het andere oppasadres gaan omdat papa en mama hun opleiding eigenlijk nog af willen maken. En wat krijg je dan? (althans, grote kans) Een kind wat niet lekker in z’n vel zit. En wat krijg je dan? Ouders die zich geen raad weten met hun kind.
En daar wil ik een toekomstige tienermoeder die nog niet eens zwanger is voor behoeden. Wij weten als geen ander dat kinderen, zeker als ze heel klein zijn, structuur, rust, reinheid en regelmaat nodig hebben. Dat zie ik eerlijk gezegd eerder gebeuren in een gesetteld gezin dan in een tieneroudergezin.
En tuurlijk zijn hier ook tienermoeders op de site, maar 9 van de 10 zijn ongepland tienermoeder. Die hebben er niet bewust voor gekozen. En geloof me ik bewonder het echt dat ze voor het ouderschap gekozen hebben in plaats van voor abortus. En ik bewonder het echt dat ze het uiteindelijk wel degelijk redden om een gezinnetje te vormen en die kleine mop goed op te laten groeien.
Als je dan iemand die er bewust voor denkt te kiezen even met 2 benen op de grond kunt zetten, dan hoeft dat niet in wollig taalgebruik, want dat maakt het er niet helderder op.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 11 Mar 2008 22:00:07