Zuigelingenwet

Ik moet dit even kwijt en ik weet dat ik nu misschien een aantal moeders verontwaardigd op me dak krijg. Ik was gister even bij de Etos. Deze mamma had met haar domme hoofd Nutrilon 2 in plaats van 1 gehaald en Morgan mag dat nog niet hebben. En gezien ik toch nog een 10% kortingsbon had liggen dan maar meteen wat badolie en zo meenemen.

Krijg ik bij de kassa met de cassiere een discussie dat de korting niet voor de voeding is. Dat weet ik zeg ik, maar wel voor de babyolie en zo. Ik kreeg nog net niet de mededeling dat ik maar bv moest gaan geven. Ik zei dat het eigenlijk niet eerlijk was dat je alleen promoacties en zo krijgt voor opvolgmelk alleen maar omdat bv MOET van de overheid. Nou ja daar kreeg ik natuurlijk aanval en bijval van andere moeders.

Nu is het zo dat ik het ook niet kan geven. Door een operatie op mijn 19e zit het er niet meer in en naast mij zijn er nog meer vrouwen die het niet kunnen. Maar waarom moeten we hier dan voor ‘gestraft’ worden door altijd overal met de nek aangekeken te worden en niet mee te mogen doen met kortingen en acties??? Niet dat ik het mijn kleintje niet waard vind, maar alles is al duur genoeg. Ik zou ook wel eens 3 halen 2 betalen willen voor de kleine haar eten en niet alleen de luiers zeg maar. Maar goed we zijn bijna op de helft en dan mag ik ook meedoen, maar tot die tijd zal het soms heel wat slikken bij de kassa worden en dan niet voor de prijs, maar voor de woorden die ik in moet slikken als ik weer een verwijt krijg.

Ik moest het even kwijt.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Is het feit dat ze liever hebben dat kinderen borstvoeding krijgen, de enige reden waarom die promo-acties niet gelden voor zuigelingenvoeding?

Groetekes, Sje

Waar het volgens de kamer op neer komt is als je het gaan promoten of reclame gaat maken ervoor zou het over kunnen komen dat fv net zo goed is als bv en dat er dan geen bv meer gegeven zou kunnen worden en ja ze hebben liever dat er bv gegeven wordt. Ik heb het zitten googlen om te kijken wat er naar boven komt. Winkels die het toch promoten kunnen zelfs boetes krijgen tot 1800 euro.

Groetjes,

Michèle

Volgens mij heeft de keuze voor borstvoeding erg weinig te maken met de invloed van reclame-acties. Borstvoeding is een gevoel. Als je dat gevoel hebt, denk je niet eens aan flesvoeding. Ook niet als het vaak in de reclame is. Want borstvoeding blijft nog altijd het goedkoopste. Dus als het om geld gaat, dan verliest flesvoeding het altijd.

Dus als het inderdaad de bedoeling is van de overheid om borstvoeding te promoten door middel van geen reclame-acties op zuigelingenvoeding dan is dat vergeefse moeite en hebben ze zich slecht laten informeren door lactatiedeskundigen.

Ze kunnen nog zo hard borstvoeding promoten, maar als je daar als vrouw niet achter staat omdat je gewoon liever flesvoeding geeft dan moet je ook niet aan borstvoeding beginnen want dan komt er geen drup melk op gang. Borstvoeding staat of valt met motivatie!

Groetekes, Sje

Dat zijn ook de meningen van de tegenstanders. Je wint het toch niet van de natuur maar ja de overheid he en dan met name de kant van rouwvoet, maar ja die ziet ook het liefste 5 kinderen per gezin (vraag me af waar dat betaald van moet worden). Maar goed ik had het graag gewild, ik heb ook geprobeerd te kolven want aanleggen kon zo ie zo niet, maar ja na 3 dagen nog steeds maar 3 druppels dus maar mee gestopt. Maar ja om mezelf elke keer te moeten verantwoorden ook in rijen bij de kassa is zo nou ja frustrerend soms.

Groetjes,

Michèle

Volgens mij is het haast werelwijd dat de melk niet gepromoot of afgeprijsd mag worden. In het ziekenhuis in Zwolle vertelden ze me zelfs dat ziekenhuizen punten kunnen winnen van UNICEF door bv te promoten onder moeders. Bij een bepaalde hoeveelheid moeders die bv geven, krijgt het ziekenhuis een zekere status van UNICEF. Op zich natuurlijk een goede actie, maar voor moeders die om verschillende redenen geen bv kunnen geven is het een soort van discriminatie.
Groetjes, Daniella

[img]http://b1.lilypie.com/tOytm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Oh dat wist ik niet eens. Kun je nagaan over een groot deel van de wereld hebben de mensen amper te eten maar wel bv moeten geven. Op dat moment lijkt me bv ook niet echt gezond en voedend voor een baby enne wat heeft een Nederlands ziekenhuis aan unicef punten?? Kunnen die zich niet beter concentreren op kinderen in landen waar het echt hard nodig is???

Groetjes,

Michèle

Weet je wat 't is…
Juist omdat er geen reclame gemaakt mag worden voor zuigelingenvoeding de eerste 6 mnd, is 't voor mama’s die geen bv kúnnen geven (om wat voor reden dan ook) erg moeilijk om de juiste voeding te kiezen (nutrilon, friso, comfort, omneo, hypo allergeen, etc).
En dát staat me het meeste tegen. Want wáár haal je in vredesnaam die info weg… Op elke site staat info voor kiddies vanaf 6 mnd… Maar die heb info heb helemaal (nog) niet nodig!!
Ja ze draven wel een beetje door. Ook al is bv idd beter enzovoorts. Maar niet iedereen heeft die keus, en die groep wordt vergeten.

Zo. Ik ben m’n frustraties ook weer kwijt hahaha

Daar heb je helemaal gelijk in want wij hebben met morgan ook best wel lang aangemodderd voor we de juiste voeding hadden. Zelfs het CB werkte niet echt mee (oke wanneer doen deze dat wel) maar als er maar iets meer bekend was scheelde een hoop.

Groetjes,

Michèle

er mag nou eenmaal geen reclame gemaakt worden voor baby voeding onder de 6 maand, neem nou nutrilon is ook alleen maar in de aanbieding vanaf nr 2

heel vervelend… maar het meissie aan de kassa kan er ook niets aan doen… welkom in nederland…er zit ook geen prijsverschil tussen de verschillende winkels

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Oh maar ik zeg niet dat het meisje aan de kassa er iets aan kan doen. Dat hoor je mij ook niet zeggen, maar de mensen die commentaar hebben op het feit dat je je kind fv geeft daar wordt ik doodmoe van ook.

Enne prijsverschil is er wel hoor kimmetje. Bij Kruidvat en Etos is Nutrilon AR 12.99, bij de DA 13,25 en bij andere drogiterijen is ie 13,99 tot 14,99. Ik heb ze allemaal vergeleken.

Groetjes,

Michèle

Nou idd, in de winkels de prijzen vergelijken heeft nog wel eens nut!

Ha ha ha echt wel, dat scheelt echt euro’s soms.

Groetjes,

Michèle

Hallo dames,

Ik heb gelukkig 5 maanden borstvoeding kunnen geven, maar ik vind het WAARDELOOS dat de nederlandse wetgeving zo werkt. Toen ik van bv over ging naar fv (1 maand) heb ik mij hier heel erg aan gestoord!!!

Tip: De nutrilon opvolgmelk was bij de Jan Linders goedkoper als bij de Etos, dus miss. de zuigelingenmelk ook. (€12,49)

Groetjes Frauk

Gewijzigd door - mama Jade op 22 Nov 2008 14:50:26

Welke nutrilon is dat dan?? Ik heb AR voor morgan. En waar zit die winkel?? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Groetjes,

Michèle

Nutrilon opvolgmelk is pas vanaf 6 maanden. Opvolgmelk is altijd goedkoper dan de zuigelingenmelk.

Groetekes, Sje

Oke weet ik dat ook meteen Sje. Daar had ik me nog niet in verdiept verder. Ik heb per slot nog 3 maanden te gaan.

Groetjes,

Michèle

Hallo allemaal,

Ik ben bij de Jan Linders geweest en dacht, toch even naar de prijs kijken van Nutrilon…

€ 10,49 (Dit is de gewone nutrilon, ook de zuigelingen.)!

Michèle,

Misschien kun je via internet erachter komen waar die supermarkt bij jou in de buurt zit.

Groetjes Frauk

Gewijzigd door - Mama Jade op 26 Nov 2008 08:52:46

Gewijzigd door - Mama Jade op 26 Nov 2008 08:55:03

Ik zal zeker even kijken want als het in de buurt zit is het zeker de moeite waard.

Groetjes,

Michèle

Net even snel gekeken. Jan Linders zit in Limburg, brabant en Gelderland en das een beetje ver voor een pak eten. Wel bedankt in iedergeval.

Groetjes,

Michèle