Zoveel suiker in voeding

Hier ook totaal geen fruit eter ja banaan en af een toe een partje appel wil hij ook nog wel pakken, En verder als ik het prak met een liga erdoor. Dus vanmiddag heeft hij een kiwi met liga op, net als een babytje Maar ja dan eet hij het tenminste

Anouk Dylano krijgt hetzelfde als Joey hoor, ben ook niet meer zo streng

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou denk ik ook niet zo streng zijn als hij niet door anderen al volgepropt zou worden met snoep is soms echt niet normaal wat hij allemaal krijgt als je eens een ochtendje met hem weggaat. Natuurlijk krijgt hij van mij ook wel eens wat maar probeer het thuis maar een beetje in te perken want het komt toch niet over als ik er iets van zeg. Bv bij zijn opa en oma gebeurt het dat hij in een middag snoep en koek en chips krijgt, dat vind ik dus teveel. Van mij krijgt hij eigenlijk altijd maar 1 tussendoortje per dagdeel. Evt krijgt hij in het weekend eens iets extra’s. Gelukkig heeft Rens mijn bouw en is hij vrij slank maar toch ik vind het gewoon niet zo nodig al dat gesnoep. En Rens die maak je nog het gelukkigst met een mandarijn/sinaasappel want die vind hij echt superlekker.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik vind het ook echt belachelijk dat ze allemaal suiker stoppen in die producten, en helemaal als ze dan ook nog doen alsof het gezond is door erop te zetten dat er veel calcium in zit oid…

O, ja! Een banaan is geen dikmaker hoor! Is achterhaald.
Verder is het geheim gewoon gevarieerd eten, dus niet alleen maar fruit, maar ook niet alleen maar brood.

Seth krijgt hier eigenlijk echt bijna nooit grotemenseneten… Hij is heeft 2x een ijsje op, maar misschien 3x een chipje en verder nog nooit taart of andere grotemensenkoeken. Is tot nu toe ook nooit en probleem geweest! Dus ik hou het maar zo.
Verder vind hij fruit heel lekker, eigenlijk alle soorten! Hij eet zo een bakje aardbeien weg. Hij krijgt daarnaast gewoon 2x brood met pindakaas, appelstroop, vruchtencompote, worst, sardinepate oid. En meestal krijgt hij 1x per dag een koekje: ontbijtkoek, soepstengel, rijstwafel en af en toe rozijntjes of een nijntjekoekje. Hij drinkt eigenlijk alleen diksap, en heel af en toe water of thee.
En met avondeten eet hij gewoon met ons mee.

Nu heb ik wel eens opgeteld qua calorieën wat Seth eet, en hij krijgt eigenlijk te weinig binnen zelfs… Maar meer wil hij niet, dus vind ik het prima zo

Liefs, Anne

Oh, Eva eet ook al best veel grote mensen dingen eigenlijk. Zaterdag was opa jarig en toen heeft ze best veel chippies op en daarnaast nog toastjes (zonder iets erop) en nog wat snaaispul. Op een verjaardag vind ik het niet erg. Ze eet ook weleens een ijsje mee, of ze schooit bij papa een hapje van zijn boterham met chocopasta. Verder eet ze 's ochtends altijd iets van een koekje, dat is dan meestal een Liga, maar soms ook een stukje kinderontbijt van Sesamstraat, een rijstwafel of een dierenkoekje. Als tussendoortje eet ze 's middags altijd een Frutapure fruitje en als ze echt honger heeft soms een soepstengel. Met drinken let ik wel op dat ze dan niet ook nog suiker binnenkrijgt. Reden waarom ik haar eigen sap meegeef naar het kdv, want daar hebben ze Kruidvat diksap met suiker erin. Ik wil niet dat ze dat drinkt. Ik denk dat wij het hier allemaal goed doen. Ik ken ook een kindje dat echt nooit iets lekkers krijgt vanwege de suiker, omdat zijn moeder gewoon nogal alto is. Dat vind ik ook wel een beetje zielig eigenlijk. Trakteert een klasgenootje straks, mag hij niks. Of op kinderfeestjes. Dat wil ik Eva niet onthouden. Ik let dus wel op toegevoegde suikers in yoghurtdrankjes ofzo, waarover ik dit topic opende. Van die ‘verborgen’ suiker inderdaad, waar je je niet bewust van bent. Ik kijk wel op verpakkingen dus! Ik snap niet dat de wet toestaat dat fabrikanten al die shit in kindervoeding en -snacks gooien! Er zijn al zoveel kindjes te dik! Kijk, bij mijn neefje zit een heeeel dik kindje op de zwemles. Als ze klaar zijn met zwemmen, krijgt mijn neefje een broodje ofzo. Van zwemmen krijg je immers honger. Maar dat kind krijgt elke week een tompouce! Tja…dat hou je het als ouder ook wel in stand he? Ik ben in principe voor gezond eten (zeker omdat ik zelf dus erg van zoet houd), maar wij knijpen ook wel een oogje dicht hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier krijgt Jurian heel licht aangemaakt limonadesiroop, en als hij iets van dubbel fris oid krijgt dan half dubbel fris en verder aanvullen met water. En hij vind het heerlijk. Alleen water vind hij vies

Wij doen niet moeilijk. In de zin dat Erik een koekje krijgt wat wij ook nemen en dat hij mag kiezen wat hij op brood wil. Vaak zijn dat ‘vlaggetjes’ (hagelslag, haha) en één hartig beleg. Op een verjaardag krijgt hij hapjes van ons stukje taart en mag hij een blokje kaas (of 2…) en droge toastjes. Zijn we in de stad en is het mooi weer, dan kopen we een kinderijsje als mama ook zin in een ijsje heeft (en dat is dan vaak wel zo…). Tuurlijk, we willen geen suikerverslaafd kind creëren, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat als je ouders er té streng mee omgaan, je kind losgaat als het straks op zichzelf woont en z’n eigen boodschappen mag doen…

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Jurian eet met verjaardagen etc ook alles mee… en genieten dan joh! Vind het zelf juist leuk dat je nu niet alles meer apart mee hoef te gaan slepen en dat hij nu gewoon kan eten wat de pot schaft ( en snoepen )…

Wel vind ik thuis gewoon simpel is goed. Mama neemt smorgens ontbijtkoek, dus Jurian ook. En hij geniet ervan! En smiddags mag hij zelf snoepje kiezen. Maar is het een doosje rozijntjes dan halveer ik het tot de helft. Meer dan genoeg hij laat het toch staan… dus geeft dit ook zelf aan.

Verder eet hij liever zoet dan hartig op brood, maar dit stuur ik wel door hem minimaal 1 boterham hartig te laten eten.

En nu verbruiken ze ook veel energie met lopen / rennen / buiten spelen etc. Dus lekker genieten ervan hoor…

Ik ben het er wel mee eens dat je het niet moet verbieden, om te snoepen, want dan wordt het alleen maar aantrekkelijk. (uit onderzoek gebleken)

Maar zolang Seth het heerlijk vindt om fruit ed te eten, dan maak ik er mar gebruik van.
Verder komt hijniet vaak in aanraking met ander voedsel dan hij zelf eet, gewoon omdat wij het niet in huis hebben, en we eigenlijk alleen chips of chocolade eten als Seth op bed ligt.

Liefs, Anne

De kinderen van bekenden van ons, mogen een keer perdag iets lekkers: bruine soepstengel, plantaardig vaag suikerloos snoepje van de toko, snoeptomaatje, rozijntjes, een walnoot, fruit, cracker met smeerkaas, zelfgemaakt ijsje van diksap… Hahaha! Nou dit vind ik echt zielig! En ze vinden zichzelf ook zielig, want papa en mama eten wel chocolade 's avonds, en ik heb de kinderen al redelijk vaak in de keuken betrapt als ik eens op gign passen, met de knieen op het aanrecht om bij het kastje van de chocolade te komen… Ik denk dat je er ook om vraagt als je ze nooit eens iets lekkers geeft! Nou ja, met een verjaardag zijn er m&m’s en Jellybeans, daar mogen ze dan allmaal een handje van, en wat er over blijft gaat in de ‘‘snoeptrommel’’ zodat ze in de weken erna 's middags 1 jellybean kunnen uitkiezen…
Nou zoals ik al zei wissel ik het af, maar ik denk dat ik nog meer geniet dan Joey als hij zich uitleeft op een chocolade koetjesreepje Heerlijk zo’n chocomonstertje

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Hier zijn spekjes nog steeds niet in. Pappa eet ze liever dan morgan, maar onbijtkoekjes van de hema (ideaal die kleine voorverpakte dingen) zijn erg in trek. Ik heb wel van deek biologische koekjes meegenomen omdat ik gewoon eens iets anders wilde dan liga en zo.

Groetjes,

Michèle

op verjaardagen eet rico ook alles mee ook taart etc.
mag hij gewoon een paar hapjes van hebben… maar gewoon tussendoor hier thuis geef ik rico geen snoep ofzo. terwijl hij dat eigenlijk best soms van me zou mogen hebben maar ja het komt er gewoon niet van

Ik heb overigens vanmiddag zelf bitterkoekjespudding gemaakt. Ben benieuwd hoe ze dat vind

Groetjes,

Michèle

klinkt lekker michele! waarschijnlijk vind ik dat heel lekker
maarre had ze het opgegeten?

Nope, ze luste het niet. Kan ik me ook wel voorstellen pudding heeft een vreemde structuur voor zo’n uk en bitterkoekjes een aparte smaak. Zeker als je een kindje bent dat niet zo van zoet houd. Dus ik heb die van haar opgegeten en pappa heeft er twee en morgan heeft heerlijk zitten smikkelen van choco/ vanille vla.

Groetjes,

Michèle

@Michèle,

Bij de grotere appies hebben ze die voorverpakte ontbijtkoekjes ook heten kletsenbessen of zoiets

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ja klopt ik zag ze toevallig van de week Michelle. Maar Hema is goedkoper enne ikke meer hema dan appie fan

Groetjes,

Michèle

Wij hebben altijd van die Sesamstraat ontbijtkoekjes. Die vindt Eva ook wel lekker. Maar als ze mag kiezen, zijn het toch echt gewoon Liga’s. En cornflakes. Wij eten altijd van die Special K en die vréét ze als ze de kans zou krijgen. Chocola heb ik nog niet geprobeerd, maar zou ze denk ik ook niet zo lekker vinden. Wat ze nu heeft ontdekt: het koffiekopje van papa uitlepelen! Ze vindt koffie heerlijk, met wat zoetjes erin. Natuurlijk krijgt ze geen kopje he, haha, maar ze likt gewoon het kopje van papa leeg. Niet elke dag, dat vinden wij niet goed, maar ze heeft het nu een paar keer stiekem gedaan. Ook niet echt goed voor een dreumes, maar ach, je kunt wel óveral over zeuren. Het kind is kerngezond en mankeert niks. Ik laat het dan heel af en toe oogluikend toe…

Groetjes Rainbow, trotse mama

hahaha Joey is ook een echte koffieleut! Hij wil altijd mijn kopje uitlepelen, dat schuim van de senseo wat overblijft. Natuurlijk is het niet goed voor kinderen, amar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je er niks aan overhoud! Ook geen rood haar, zoals mijn tante vroeger altijd tegen mij en mijn broertje zei
Wij kregen toen we een jaar of 2 waren soms al een tuitbekertje koffie met heeeel veel melk en een beetje suiker op een gegeven moment kregen we dat standaart bij de boterham voor we naar school gingen! Maar dan heb ik het over een heel klein beetje koffie hoor! Ik heb de mok nog steeds waar ik dat uit dronk, die drinkt nu nog altijd het fijnst een oerlelijk douwe egberts ding, haha!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Koffie heeft Rens nog niet geprobeerd. Laatst zat Marco aan een biertje en Rens was allemaal aan het zeuren dat hij ook wilde, Marco gaf hem een slokje(lekker pedagogisch verantwoord) en dacht dat hij het wel vies zou vinden, nou echt niet dus er is geen biertje voor hem veilig. Marco vond zo’n klein slokje niet zoveel kwaad kunnen, maar probleem is dan wil hij het elke volgende keer ook. Dat gaat mij te ver, bier is voor grote mensen en niet voor kleine kindjes vind ik en ook geen klein slokje. En rens hoeft sowieso niet altijd z’n zin te krijgen toch?

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier is Seth ook helemaal fan van de bierflesjes, en probeerd er ook regelmatig 1 aan zijn mond te zetten. Maar no way dat hij en slokje krijgt. Bier is voor grote mensen zeggen wij altijd.

Nu voert hij papa regelmatig slokjes
Liefs, Anne