Meiden, ik snap iets niet: waarom gooien producenten zoveel suiker in kindervoeding? Vanochtend had ik een nieuwe pap van Nestlé, rijstepap banaan. Die lag gisteren bij de ETOS voor 99 cent en ik dacht: ‘Dat is weer eens wat anders’. Ik deed 'm in een pot en rook al een hele sterke banaangeur, heel zoet. Ik keek op de verpakking en zag bij de ingrediënten ‘suiker’ staan. Eva at het gulzig op natuurlijk! Maar in PAP, SUIKER? Dat zit niet in de papjes van Nutricia. Ik vind het niet goed dat ze 's ochtends al met suikerzooi begint! Slecht van Nestlé, dat ze die suiker erin gooien! Nutteloos ook.
Nu heeft Danone ook een nieuwe yoghurtdrink. Zeggen ze op de reclame: ‘Oh, het is zo lekker en gezond, met extra calcium voor je botten!’ Dat zal wel, maar er zit me toch een bak suiker in! Die koop ik dus óók niet. Terwijl Eva het wel lekker zou vinden en je best eens wat met melkproducten mag afwisselen. En wat straks met die ontbijtgranen zoals Honeyloops van Kellogs enzo? Natuurlijk krijgen kinderen daar energie van, ze stuiteren vanzelf door die suiker!
Kijk, Eva eet ook Liga of beestenkoekjes en daar zit ook wat suiker in. Dat geeft ook niks natuurlijk. Wij eten ook wel kant-en-klare pastasauzen ofzo, met suiker. Helemaal suikerloos hoef je niet te zijn, maar in kidnerproducten vind ik het wel slecht!
Wat vinden jullie hiervan? En van die misleidende reclames die je laten geloven dat iets gezond is, terwijl je je kindje dan volpropt met rotzooi eigenlijk? Kopen jullie dit soort producten wel?
Groetjes Rainbow, trotse mama