Ladies, ik heb jullie hier al vaker verteld dat Eva zo vreselijk slecht drinkt. Nu is de laatste fles eraf. Ze zit op 300cc melk nu (180 pap en 120 lunch). Haar fruit- en groentenhappen gaan er goed in en ook een toetje (ik heb toch gekozen voor de toetjes van Olvarit en die Kwarkelino van Nestlé ondanks dat er wat suiker in zit) gaat goed. Ze zal wel genoeg vocht binnenkrijgen, maar toch…
Ik maak me zorgen omdat ze echt NIETS drinkt. De hele dag niet. Behalve melk dan he. Ik ga straks Groeimelk geven als ze 1 is, omdat ik als de dood ben dat ik echte halfvolle er niet in krijg en ze dan helemáál niks meer drinkt. Die Groeimelk bevat Vitamine D en lijkt denk ik nog het meest op de opvolgmelk. Snappen jullie mijn punt?
Ik bied haar elke dag drinken aan, water of sap gemengd met water. Als het echt heel warm is, drinkt ze het wel, maar op dagen dat het bijvoorbeeld ‘slechts’ 22 graden is, weigert ze. Ze smijt de fles weg en doet geen enkele moeite om te gaan drinken. NOOIT. Ik kan de flesjes meteen weer wegdoen in de gootsteen. Dat is toch niet normaal, nooit drinken? Ik zie overal baby’s in wagens met een flesje of beker…Ik vind het echt vervelend en frustrerend dat ik zo mijn best doe om het haar aan te bieden en te leren en dat ze er dan niets mee doet.
Eva kan ook echt totaal niet overweg met iets anders dan een speenfles. Ik probeer de tuitbeker, die lukt niet en ik pak soms ook een gewone oefenbeker. Ook geen succes. Ze wil niet drinken en ze kan het niet eens…Vinden jullie dat ik hier ‘hulp’ bij moet gaan zoeken? Drinken is immers ook een goede manier om de mondspieren voor de spraak te oefenen…Ik zou echt niet weten hoe ik haar aan het drinken krijg. Kan het dat een kind gewoon nooit dorst heeft? Wat kan er aan de hand zijn?
Ennn…hoe zit het met Vitamine D? Daar brabbelden ze op het cb iets over, maar ik heb niet goed geluisterd…We zouden na het cb ijs gaan eten en daar dacht ik al aan, aan welke smaak ik zou pakken…Erg he?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 14 Aug 2009 22:33:49