Zoontje 20 maanden hypermobiel

Wie heeft hier ervaring mee? Mijn zoontje van 20 maanden is hypermobiel, en heeft al fysiotherapie vanaf 10 maanden. Lopen doet hij nog steeds niet, kruipen wel, optrekken tot staan doet hij sinds 1 maand pas. Los staan niet. Een beetje langs de salontafel/bank lopen maar daar is alles mee gezegd. Elke stap die hij maakt is groot maar de fase waar hij dan in zit duurt steeds erg lang. Ik bedoel een kindje wat niet hypermobiel is zie je in een korte tijd de hele ontwikkeling doormaken. Bij mijn zoontje duurt dit heeeel lang steeds. Ik ben benieuwd of er hier misschien meerdere te vinden zijn? En hoe dit gaat of verlopen is? Want hij lijkt wel de enige, en kan hier ook niks op vinden bijna op internet. Ik zou graag ervaringen uitwisselen. Groetjes Sabine

Niemand?

Je kunt even zoeken op de topics van kringeldingetje. Haar dochter heeft het ook zover als ik weet. Was laatst een topic met merel loopt

Liefs Michelle

Ik heb de topics even voor je opgezocht. Zie hieronder.

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=18867

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=17643

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=14923

Bij ons was het uiteindelijk een combinatie van erg soepel zijn (hypermobiel in de heupen) en angst. Wat Merel mbt het lopen over de streep heeft getrokken is een sjaal onder haar oksels doen en meelopen. Als ze dan viel, konden wij haar opvangen. Na die oefening liep ze met drie dagen. Merel stond ook nog niet los voordat ze liep en nu staat ze steeds vaker los. Ze loopt sinds 3 1/2 week en wordt over 3 weken 2…

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

Hoi hoi
Mijn zoontje is ook hypermobiel .
Liep pas een week voor zijn twee .
Met veel oefeningen doen en op advies van de kinderfysio bepaalde schoenen lukte het hem .
Nu is hij 2 jaar en 8 maanden en rent meer dan dat hij rustig loopt .
In klimmen , springen en op 1 been staan is hij nog ver achter maar hij oefent elke dag .
Het zit daarbij ook nog in zijn karakter dat hij het allemaal wel gelooft , hij hoeft niet zo nodig .
Je moet hem in alles uitdagen .
Wij hadden een loopwagentje voor hem gekocht wat we liefkozend zijn rolator noemde en dat heeft hem ook enorm geholpen .
Ik kan je de foto wel mailen als je wilt .
Ik ben al enorm trots op hoe ver hij is gekomen en hoe hard hij zijn best doet ondanks dat hij zijn vriendjes niet altijd bij kan houden .
Een top atleet zal hij nooit worden maar hij is gelukkig en dat is voor mij het allerbelangrijkste .
Als je wilt wil ik de rest van mijn ervaringen wel met je delen want het is niet altijd makkelijk hoor .
Hoe vaak ik heb moeten horen : "loopt ie nou nog niet "enz enz .
Groetjes Dorethe

Nou meiden, bedankt voor jullie reacties! En zeker wil ik graag ervaringen delen! Ik kom hier later vandaag nog op terug, moet nu even mijn zoontje uit bed halen en eten geven. Jullie horen nog van mij vandaag, groetjes

Nou, ik heb jullie een mailtje gestuurd. Graag zou ik ervaringen uitwisselen. Ik hoop wat van jullie te horen, liefs Sabine

Gewijzigd door - sabientje op 24 Aug 2010 13:39:59

Hoi Sabine,

Ik kan je niet helpen…heb geen ervaring. Maar wil je sterkte wensen. En welkom op ikkeben. Hoop dat je er een fijne tijd hebt

Lilypie Second Birthday tickers