Update lopen ZE LOOPT!

Ik had gehoopt dat Merel nu wel zelf kon lopen, maar helaas nog steeds niet. Met de fysio hadden we vorige maand afgesproken dat we het een tijdje op z’n beloop zouden laten en we over twee maanden terug zouden komen. Ik heb vorige week toch maar weer gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Met het linker beentje loopt Merel heel erg naar buiten. Volgens de fysio zou Merel nu inderdaad wel los moeten kunnen lopen en we zijn vanmorgen weer geweest. Ze heeft Merel nog eens goed onderzocht en kan van de buitenkant gelukkig geen afwijkingen vinden. Waarschijnlijk is het een groot deel angst. Want op ons bed gaat ze wel los staan. Weliswaar maar 5 secanden en dan verliest ze haar evenwicht, maar ze doet het wel. We hebben nu weer andere oefeningen meegekregen en moeten nu elke week terugkomen totdat ze loopt. Begin september wordt ze twee en we gaan binnenkort naar Disney, dus het zou wel erg leuk zijn als ze dan zelf kan lopen…

Groetjes Natasja

Gewijzigd door - kringeldingetje op 29 Jul 2010 19:46:54

Moed houden al is dat soms verdomd moeilijk. As je maar vooruitgang ziet dat is al heel wat.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wat een getob. Hopelijk gaat ze toch snel haar angst overwinnen, blijkbaar is het een heel hoge drempel voor d’r. Succes en hopelijk loopt ze voor haar 2e verjaardag!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Is inderdaad soms behoorlijk moelijk, ja. We zagen ook geen vooruitgang meer, dus we gingen ons zorgen maken of er toch niet meer aan de hand was… Ik hoop dat de nieuwe oefeningen en tips helpen, vanmorgen ging het goed op de fysio. Dus ik houd moed.

Groetjes Natasja

Gewijzigd door - kringeldingetje op 26 Jul 2010 14:04:10

Ja, maar ik snap Merel wel. Als je zelf iets moet doen wat niet goed lukt, word je ook voorzichtig en bang. En daardoor lukt het nog minder goed…Door oefeningen moet ze leren om haar angst te overwinnen en dat heeft tijd nodig. Zolang de fysio geen afwijking ziet in bv haar botstructuur, moeten de oefeningen toch het werk doen. En haar goed aanmoedigen helpt natuurlijk ook. Verwacht niet meteen dat ze straks in Disney hele stukken kan lopen, want lopen is voor Merel niet zomaar heel simpel. Maar ze komt er wel hoor! Misschien kun je wat oefenen met kussens, zodat ze niet hard valt? Of haar inderdaad op bed laten lopen/staan? In het begin was Eva ook angstig, maar als je die veiligheid inbouwt, gaat het vast langzaamaan beter. Goed dat je de fysio weer gebeld hebt. Het zou zonde zijn als ze geen vooruitgang meer zou boeken! Succes Merel (en mama natuurlijk)!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat vervelend dat ze nog niet loopt. Wel een hele geruststelling dat er lichamelijk niks aan de hand is, maar het een kwestie van haar angst overwinnen is. Hoop dat ze snel het vertrouwen krijgt dat lopen niet eng is en ze snel zelf los gaat lopen. Heel veel succes en sterkte met het oefenen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Kan me voorstellen dat je er van baalt dat ze nog niet loopt! Maar ze komt er wel!Succes nu met oefenen, en wij duimen dat ze op haar 2e verjaardag loopt

Liefs, Anne

EIN-DE-LIJK!! Ze heeft het door en de angst overwonnen. Vanmiddag stond ze bij de bench van de hond, ik moedigde haar aan en ze kwam op me af gelopen! Geweldig! Vanavond liep ze hele tijd heen en weer van papa naar mama. Als ze bij papa was, moest ze weer naar mama en andersom. Oh wat ben ik blij!!!

Groetjes Natasja

SUPER! En dat nog maar 3 dagen nadat je dit topic opende. Je zult zien dat het nu rap gaat.

GO MEREL!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Oooh goedd!!! wat fijn!! zie je alles komt uiteindelijk op zijn pootjes terecht (haar pootjes in dit geval)
Helemaal top, het zal ngo wel wiebelig gaan zeker? haha! ook dat komt goed hoor, voor je het weet rent ze je voorbij!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wow toppie!! En kan me helemaal voorstellen dat je trots en blij bent.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Wat super. Echt heel erg fijn dat ze is gaan lopen.

Geniet ervan!

Groetjes,
Sandra

Jee, wat super!!!

Wat zal jij trots zijn (en papa ook natuurlijk!)

Groetjes van Sascha en Senne

quote:
Helemaal top, het zal ngo wel wiebelig gaan zeker? haha! ook dat komt goed hoor, voor je het weet rent ze je voorbij!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Dat valt wel mee. Als ze eenmaal loopt, is ze al best wel snel. Alleen stilstaan lukt nog niet zo goed, maar dat komt wel.

Groetjes Natasja

Wat goed! Straks rent ze het hele huis door Echt super, dus toch nog mooi ruim voor haar tweede verjaardag, yihaaaaaaa! Wat zullen jullie blij geweest zijn, net als ieder ander hier bij de eerste pasjes (of het nu vroeg of laat was). Volgens mij is dat voor iedere moeder erg ontroerend

Hebben jullie al een stukje gefilmd? Als je dan over een maandje terug kijkt, zul je zien dat ze dan al stukken beter loopt/rent.

Wauw, super goed!
Kan me voorstellen dat je door het dollen ben

Lekker van genieten

Liefs, Anne

Dat is snel opeens! GO MEREL. Heel goed! Hou er maar rekening mee, dat je binnen no-time achter haar moet aanrennen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Super zeg, heerlijk he die overwinningen!
Ik blijf elk nieuw ding een wonder vinden…
Lekker genieten van die kleine meid, en alvast veel plezier in Disneyland.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers