Mijn schoonmoeder belde me vanavond op. Ik ga daar aanstaande vrijdag met Tim en Daan een dagje heen. Het is een uur rijden, dus echt in de buurt wonen ze niet. Hierdoor zien ze Tim en Daan een stuk minder dan mijn ouders. Nu belde ze dus op met de vraag of Tim niet mag blijven na vrijdag en dat zij hem zondagavond weer mee nemen.
Maandag is mijn 1e werkdag weer en op maandag passen mijn ouders normaal op. Omdat zij nu met vakantie zijn komen mijn schoonouders zondagavond en die passen dan maandag op en gaan maandagavond weer naar huis. Maar goed nu hebben ze dus gevraagd of Tim vrijdagavond mag blijven en dan zondagavond weer thuis is.
Meteen toen ze het vroeg zei mijn gevoel al nee dat wil ik niet. Maar dat heeft niet met mijn schoonouders te maken hoor. Maar meer het idee dat hij zomaar uit logeren gaat terwijl ik thuis ben. Sorry, misschien ben ik daar een muts in maar ik wil gewoon graag dat hij dan thuis is. Aan de andere kant bessef ik ook wel dat ze hem niet vaak zien en het erg leuk is voor hun.
Mijn man denkt er ook anders over, want die vind het niet erg maar alleen maar leuk voor zijn ouders. Hij zegt al jouw ouders zien Tim veel vaker. Maar ja die wonen hier in de buurt. Erg he, ik heb er gewoon een rotgevoel over als hij daar zou zijn en ik thuis. Hihi mis hem nu al!!
Ik heb aangegeven bij mijn schoonmoeder erover na te denken en het ze nog te laten weten. Terwijl ik het allemaal even liet bezinken bedacht ik me ook nog eens dat het zondag vaderdag is. Nu beseft Tim dat nog niet echt, maar gevoelsmatig vind ik het dan al helemaal leuk als hij thuis is. Ik bedoel het is toch leuk iets aan papa te geven en we zouden met zijn allen wat leuks gaan doen. Nu zou dat volgens mijn man ook een andere dag kunnen, maar toch. Hij vind dat ik mag beslissen, dus als ik het niet wil gebeurd het niet.
Hoe doen jullie dit en wat zouden jullie in deze situatie doen?
Groetjes,
Sandra