Zomaar uit logeren!

Mijn schoonmoeder belde me vanavond op. Ik ga daar aanstaande vrijdag met Tim en Daan een dagje heen. Het is een uur rijden, dus echt in de buurt wonen ze niet. Hierdoor zien ze Tim en Daan een stuk minder dan mijn ouders. Nu belde ze dus op met de vraag of Tim niet mag blijven na vrijdag en dat zij hem zondagavond weer mee nemen.

Maandag is mijn 1e werkdag weer en op maandag passen mijn ouders normaal op. Omdat zij nu met vakantie zijn komen mijn schoonouders zondagavond en die passen dan maandag op en gaan maandagavond weer naar huis. Maar goed nu hebben ze dus gevraagd of Tim vrijdagavond mag blijven en dan zondagavond weer thuis is.

Meteen toen ze het vroeg zei mijn gevoel al nee dat wil ik niet. Maar dat heeft niet met mijn schoonouders te maken hoor. Maar meer het idee dat hij zomaar uit logeren gaat terwijl ik thuis ben. Sorry, misschien ben ik daar een muts in maar ik wil gewoon graag dat hij dan thuis is. Aan de andere kant bessef ik ook wel dat ze hem niet vaak zien en het erg leuk is voor hun.

Mijn man denkt er ook anders over, want die vind het niet erg maar alleen maar leuk voor zijn ouders. Hij zegt al jouw ouders zien Tim veel vaker. Maar ja die wonen hier in de buurt. Erg he, ik heb er gewoon een rotgevoel over als hij daar zou zijn en ik thuis. Hihi mis hem nu al!!

Ik heb aangegeven bij mijn schoonmoeder erover na te denken en het ze nog te laten weten. Terwijl ik het allemaal even liet bezinken bedacht ik me ook nog eens dat het zondag vaderdag is. Nu beseft Tim dat nog niet echt, maar gevoelsmatig vind ik het dan al helemaal leuk als hij thuis is. Ik bedoel het is toch leuk iets aan papa te geven en we zouden met zijn allen wat leuks gaan doen. Nu zou dat volgens mijn man ook een andere dag kunnen, maar toch. Hij vind dat ik mag beslissen, dus als ik het niet wil gebeurd het niet.

Hoe doen jullie dit en wat zouden jullie in deze situatie doen?

Groetjes,
Sandra

Gaat Tim vaak logeren bij anderen? Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met logeren maar ik snap je gevoel wel. Een paar dagen zonder je mannetje terwijl jezelf thuis bent.
Ik zit in dezelfde situatie als jullie. Mijn ouders wonen op 5 min en mijn schoonouders op een uur rijden. Ze zien hun kleinkinderen zeker 1 a 2 keer in de 2 week. Maar ze hebben daar nog nooit lang gelogeerd omdat mijn schoonmoeder nog werkt dus daar niet de tijd voor heeft. Mijn ouders passen 2 dagen in de week op en ze slapen daar best vaak. Voor onze kinderen is dat geen probleem omdat ze natuurlijk ook niet beter weten.

Ik zou het voor Tim en je schoonouders wel door laten gaan. Waarschijnlijk vindt hij het geweldig en hij krijgt natuurlijk alle aandacht. Je kunt de afspraak maken met schoonouders dat als het niet gaat ze bellen en je hem kunt komen halen.
Een keer moet de eerste keer zijn he.

Het gaat me er niet om dat ik bang ben dat het niet gaat. Tim slaapt overal, dus dat gaat wel goed. Al van baby af aan nemen we het campingbedje mee als we bijv. naar vrienden gaan. Dan slaapt hij daarin en als we naar huis gaan maken we hem wakker. Als we echt iets hebben waar hij niet mee naar toe kan dan slaapt hij bij mijn ouders. Omdat zij te ver weg wonen.
Maar ja dan hebben we ook echt iets, nu zijn we gewoon thuis. En dan ook nog eens 2 nachten. En het is zondag vaderdag. Maar goed ook zonder vaderdag zou ik het niet leuk vinden.

Ik denk dat Tim tot nu toe pas 4 keer bij mijn schoonouders heeft geslapen. Maar toen hadden we ook echt iets.

Het gaat er dus om dat ik er moeite mee heb hem 2 dagen en nachten te missen terwijl ik gewoon thuis ben. En maandag is weer mijn 1 e werkdag na mijn zwangerschapsverlof. Dus dan zie ik hem ook al de hele dag niet. Als ik het doe is het dus puur voor mijn schoonouders.

Groetjes,
Sandrà

Gewijzigd door - Sandra1980 op 15 Jun 2011 00:16:24

Als jou gevoel zegt dat je het niet moet doen, dan moet je het ook niet doen.

Maar, Noah slaapt sinds kort EINDELIJK bij mijn ouders en dan zijn wij ook gewoon thuis.
De eerste keer was het echt uit proberen of Noah wel wou slapen daar, want hij slaapt niet graag ergens anders dus daarom waren wij thuis.
maar anders zijn wij ook gewoon thuis omdat we Joël nog hebben.

Vind zelf 2nachten wel lang, dat zou ik persoonlijk niet willen…maar ja ik kan heel moeilijk slapen zonder mn kleine mannetje hahaha…

Liefs, Melanie

Ik vind van Vrijdag tot zondag wel lang!
Zou je niet kunnen zeggen, misschien van Vrijdag tot Zaterdag en dat ze dan gewoon 2 nachtjes bij jullie zijn? Ook voor vaderdag? Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind, maar je kan het ook zo zien. Ze heb je mee tijd om je geestelijk voor te bereiden en ook alle dingen weer in orde te maken voordat de drukke tijd van werk weer begint! Ik vind het ook moeilijk hoor! J is nog nooit een dag zonder mij geweest (nou een nacht dan) en als ik er niet ben is papa of nanny er! Ze is zelfs nog nooit bij agogo gaan slapen! hahahah en die woont 10 minuten bij ons vandaan!

Hoi Sandra,

Ik kan het mij heel goed voorstellen dat je het niet wilt. Ik moet er ook niet aan denken. Het is mijn kindje en ze hoort bij mij thuis. Nu heb ik ook geen schoonouders of ouders die het heel graag zouden willen. Ik vind Malawimama’s antwoord wel slim, gewoon 1 nachtje? En alleen als jij je er goed bij voelt. Anders gewoon niet. En misschien aangeven dat je het een leuk idee vindt maar ivm vaderdag en je eerste werkdag je het liever een ander keertje doet en dat je dan wilt beginnen met 1 dag?

Volg je gevoel en doe wat JIJ wilt!
groetjes,
Wendy

Je moet jouw gevoel volgen, da’s denk ik heel simpel.

Maar hoe ik erover denk? Geen problemen mee, om Erik een nachtje uit logeren te doen en dan zelf (of met manlief) lekker thuis te zijn of iets leuks te gaan doen. Heerlijk juist, daar laden wij weer helemaal van op. En als papa aangeeft dat hij het niet erg vindt dat Tim op vaderdag niet thuis is, dan zou ik dat aannemen en het voor mezelf niet vervelend vinden. Op moederdag zou dat iets anders liggen, denk ik Kan Tim niet één nachtje uit logeren? Want voor je schoonouders en hem is dat misschien wel heel leuk. Mits een dergelijk compromis natuurlijk goed voelt.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Op zich zie ik het probleem in het logeren ook niet, als je jongens ouder worden zullen ze het ook willen en vragen aan je, maar gelijk 2 nachtjes is wel lang. Wij moesten morgan vorig jaar twee nachten naar mijn moeder laten gaan omdat we omhoog zaten met opvang en werk, maar ik vond 2 nachten echt lang. Een nachtje oke en dat doen wij zo ie zo al af en toe. Mijn schoonmoeder vroeg het van de week ook al, wanneer kom je weer bij oma slapen. Maar twee. Ik zou kijken of je een compromis kan sluiten, nachtje slapen en dan zondag thuis.

Groetjes,

Michèle

Wij brengen H. nog nergens naar toe om zomaar te logeren.
Of eigenlijk… Is ze nog nooit wezen logeren.

Maar op die leeftijd als Tim nu is zou ik het niet erg vinden.
Zou hij het zelf leuk vinden?
Als hij het vreselijk zou vinden zou ik het niet doen maar als hij en je schoonouders er plezier aan beleven zou ik het gewoon doen hoor.

@ bakmamma jij zegt het misschien als geintje, maar eigenlijk is het inderdaad best egoistisch ja. Weet je wat een lol je de opa’s en oma’s onthoud en je kinderen. Ik vond logeren bij mijn opa en oma altijd een feest en zij ook. Net zo goed als het voor morgan nu een feest is als ze mag logeren. Tuurlijk iedereen zijn mening en iedereen zijn eigen ding met zijn kinderen, maar persoonlijk vind ik het inderdaad egoistisch om het jullie ouders en schoonouders te onthouden, dit zijn dingen waar opa’s en oma’s naar uit kijken.

Groetjes,

Michèle

Zowel Joey en Jessey waren nog maar een paar weken, hoe oud weet ik niet precies meer, maar ze kregen nog nachtvoeding, Toen ik mijn ouders een kaartje schreef vanuit de kindjes, met de vraag of ze mochten komen logeren Mijn ouders waren door het dolle heen, en toen ze ze op kwam halen had ik zo’n jip en janneke koffertje ingepakt. Een en al ontroering, want mijn ouders waren zo ontzettend blij, dat ik er een brok van in mijn keel kreeg dat ik die mensen zo gelukkig maakte! Uiteraard vond ik het ook best moeilijk, maar wetend dat mijn moeder heerlijk met mijn baby op de bank zat te tuttelen, en zich op en top oma zou voelen, maakte dat helemaal goed!

De beide kinderen gaan nog steeds heel regelmatig, soms 1 keer per week, soms 1 keer per twee weken logeren bij opa en oma! Voor iedereen een groot feest, want opa en oma kunnen ze verwennen, de kinderen genieten van alle aandacht, en mama van de rust

Ik wil je hiermee niet aanmoedigen om het wel te doen, want je moet altijd je gevoel volgen. Maar misschien wel iets om over na te denken, want zou jij het later niet fijn vinden om je kleinkinderen te logeren te krijgen? Niet op vaderdag uiteraard, want dat zou ik ook niet doen!

Groetjes Anouk

quote:
@ bakmamma jij zegt het misschien als geintje, maar eigenlijk is het inderdaad best egoistisch ja. Weet je wat een lol je de opa's en oma's onthoud en je kinderen. Ik vond logeren bij mijn opa en oma altijd een feest en zij ook. Net zo goed als het voor morgan nu een feest is als ze mag logeren. Tuurlijk iedereen zijn mening en iedereen zijn eigen ding met zijn kinderen, maar persoonlijk vind ik het inderdaad egoistisch om het jullie ouders en schoonouders te onthouden, dit zijn dingen waar opa's en oma's naar uit kijken.

Groetjes,

Michèle

helemaal mee eens… en weet je ook hoe goed het voor je kind is?! Even een andere omgeving met andere regels. Jammer dat je schoonouders zover wegwonen maar waarom komen ze niet heel het weekend bij jullie? Zodat Tim dan zaterdagavond weer thuis is en hij met vader/opadag ook thuis is…?? Wat vind je man ervan als Tim op vaderdag weg is?

Jurian gaat hier weleens logeren en geniet volop … ook als ik thuis ben, dus dat het geen verplichting is. Weet je wat ik zelf ook weleens denk. Wat als er nu iets met ons als ouders gebeurd (ongeluk oid) dan moet hij hup hoderdebolder ook elders naartoe… en als hij dat bijna nooit doet … wat zou het dan voor ons jochie opeens moeilijk zijn…
Begrijp?

Bedankt voor jullie reacties.

@Mini-boy als er iets met ons gebeurd is het geen enkel probleem als hij ergens anders moet slapen. Zoals ik al schreef, als wij een avondje naar vrienden gaan dan gaat hij mee en slaapt daar in het campingbedje. Als we dan weer naar huis gaan gaat hij mee en slaapt thuis weer verder. Dit doen we al sinds hij baby is en dit gaat altijd prima. Hij slaapt dus echt niet alleen in zijn eigen bed.

Persoonlijk vind ik iedere week of iedere 2 weken zomaar naar opa en oma om te logeren echt heel veel. Maar dit moet iedereen voor zich weten. Ik zal hier niemand op aanvallen, ieder zijn eigen mening.

Ik vind het persoonlijk raar dat je iemand meteen egoistisch noemt, omdat je je kind daar niet vaak te logeren brengt. Je bent toch niet verplicht als je kinderen hebt deze bij opa en oma te brengen. Opa’s en oma’s kunnen toch ook genieten van een dagje weg oid. Tim gaat iedere maandag naar mijn ouders, nou die genieten hier volop van. Dat kan dus toch ook zonder dat hij daar slaapt?

Natuurlijk vond ik het vroeger ook een feestje om bij opa en oma te slapen. Maar volgens mij was ik toen wel al een stuk ouder. En waar ligt de grens, ik bedoel omdat ik hem dan nu een keer laat slapen daar. Moet ik hem dan iedere maand een keer brengen en ook naar de andere opa en oma. Ik geef eerlijk toe dat hij bij mijn ouders vaker geslapen heeft. Maar ja die wonen ook veel dichterbij. Daar breng je ze sneller en kun je ze de volgende dag sneller weer ophalen.

Ik heb in ieder geval vanmorgen mijn schoonouders gebeld. Gelukkig nam mijn schoonvader op. Mijn schoonmoeder kan nog wel eens fel uit de hoek komen als ze het bijv. ergens niet mee eens is. Misschien zou ze wel normaal reageren hoor, maar dat weet je bij haar nooit. Nu was ze in ieder geval niet thuis. Heb het in ieder geval op vaderdag gegooid en dat begreep mijn schoonvader heel goed. Hij zei al toen ma gisterenavond met jou ophing hadden we het er nog even over en toen besefte we pas dat het vaderdag is zondag. Hij zei gelijk heb je dat je Tim dan thuis houd, hij hoort tenslotte bij jullie.

De laatste keer dat hij bij mijn schoonouders heeft geslapen is in november geweest. Toen hadden wij een bruiloft.

Maandag passen mijn schoonouders hier op, dus dan hebben ze in ieder geval de hele dag zonder papa en mama En ik ben er natuurlijk vrijdag de hele dag. En verder zien we het wel weer.

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 15 Jun 2011 14:38:33

Prima geregeld toch? Ik ben persoonlijk ook niet zo van het wegbrengen en uit logeren doen. Vooral niet als ze nog zo klein zijn. Mijn kleine nu 1 1/2 en heeft tot nu toe 3 nachtjes uitgelogeerd en dat is dan idd ook omdat het niet anders gaat. En ik moet zeggen het gaat op zich meestal wel goed. De eerste keer kan ik me nog herinneren had ik er ontzettend veel moeite mee, toen was hij nog maar 6 maanden en gingen we met de vriendengroep een heel weekend weg…pffff wat heb ik gehuild! Maar moet ook zeggen dat ik toch ook genoten heb, het is ook wel eventjes relaxed om niet de hele tijd op de klok te kijken. Maar ieder moet dat natuurlijk voor zich weten. Alvast fijne vaderdag! (hier is papa trouwens zelf een weekendje weg met vrienden dit weekend!!! gelukkig snapt mijn kleine er nog niets van!).

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik vind dat je het goed opgelost hebt hoor Sandra.

Hier logeert Seth ook niet heel vaak.
Hij is dan wel elke week bij beide opa’s en oma’s, dus extra logeren is dan zeker niet nodig, en dat is ook alleen als het echt moet.

Persoonlijk denk ik dat het ‘feestje’ van bij opa en oma logeren nu nog niet zo op gaat, maar meer als ze iets ouder zijn. Maar ik denk wel dat het goed is voor kinderen om af en toe te logeren. Gewoon even door iemand anders naar bed worden gebracht en uit bed worden gehaald.

Seth is nog maar 1x 2 nachten achter elkaar weg geweest, dus ik kan me zeker voorstellen dat 2 nachten zeker teveel is.

Liefs, Anne

Erik logeert praktisch nooit bij mijn ouders, daar is hij sowieso al één vaste dag per week en ook vaak nog wel eventjes tussendoor met mij op mijn vrije dag. Maar bij mijn schoonmoeder (die voltijds werkt en dus weinig thuis is) gaat hij zeker eens per maand logeren. Anders zou ze Erik amper zien en hij haar amper, terwijl ze ontzettend goed met elkaar overweg kunnen. Als hij daar slaapt is het wel degelijk al feest: 's avonds later naar bed (want urenlang in bad spelen), 's ochtends lekker bij oma in bed kruipen/televisie aan/in bed een broodje met een dikke laag chocopasta eten, etc.

En natuurlijk heb ik ook 100% voor mijn kind gekozen; dat hij uit logeren gaat betekent toch niet dat dat niet zo is? Naar mijn idee alleen maar goed dat hij af en toe gaat logeren; goed voor mama (loslaten moet je leren tenslotte, haha) en goed voor hem (ergens anders dan thuis kan het ook veilig en leuk zijn).

Groetjes,
M

Oh en Sandra, fijn dat je schoonvader het zo goed oppakte!

Groetjes,
M

Hier gaat morgan ook niet bijzonder vaak uit logeren hoor, maar inderdaad wat Mriek zegt eij leren loslaten en zij leert ergens anders slapen want als ze dat niet kan en het moet een keer heb je een groot probleem.

Groetjes,

Michèle

Hahaha… zo te zien is het wel beetje verkeerd opgevat?! Jurian is totaal nu 3x uit logeren geweest … .hij is bijna 3 jaar… dus gemiddeld 1x per jaar ,… En dan zelfs nog nooit bij mijn vader/moeder maar bij mijn tweelingzusje waar ze ook jonge kinderen hebben. Dit maakt misschien dus ook wel verschil!?

Je gevoel volgen is altijd de beste oplossing … !!

Ik bedoelde meer het kunnen loslaten soms is wel belangrijk voor de kinderen zelf…

Nou…AHUM)…de onze is nog nooit weggeweest!

Ja…1 keertje bij ons thuis om te proberen maar om 9 uur sávonds werden we gebeld dat ie over zijn toeren was en dat we hem moesten komen halen.
Hij had anderhalf uur gebruld dat ie bij mama wilde slapen terwijl hij helemaal gek is op zijn oma en ook opa maar dan wel overdag.
Hij was toen net 2 jaar.
We hebben het daarna niet meer geprobeerd.
Als we wegmoeten komt ons mam hier zitten en brengen we haar savonds naar huis (om de hoek 500 meter).

Ons pap en mam…nou eigenlijk ons mam past al 3 dagdelen op ons Aaron en ik ben er elkde dag dat ik vrij ben ook wel met hem.
Ze vinden het niet erg dat ie thuis slaapt want dan worden ze ook niet wakker geroepen

De ouders van mijn vriend zeggen : owww…ik word toch zo moe als Aaron hier een half uur is!
Nou…denk maar niet dat ik hem daar ooit heen breng

Indien nodig kan hij wel bij ons thuis terecht want ze hebben een kinderkamer ingericht (ook voor mijn neefje) dus het kan wel…misschien straks als ie 3 is!

Gr, Danielle