Zomaar uit logeren!

J is dus nog nooit uit gaan logeren, maar daar is hier de omgeving niet na. Als ik in NL was geweest met mijn zussen en mijn ma, dan was het er zeker wel van gekomen. Mijn schoonmoeder is oud en woont in een niet zo’n leuke buurt, dus daarvan zou ik zeggen nee! Dan mag ze wel bij ons komen en kan J gewoon in d’r eigen bed, maar mijn schoonmoeder is helaas 72 jaar oud, dus daar beginnen we maar niet aan, arm mens! Mijn moeder daarintegen is een hele jonge oma, 46 jaar oud! Dus die zou ik J zo overhandigen, heb ik ook veel gedaan toen ze hier was, alleen sliep oma bij ons dus moeilijk uit logeren sturen dan he Ik vind overigens wel dat het voor mij makkelijker is mijn kind “af te staan” aan mijn familie dan aan die van hem! Stom he!

Mervin was 2.5 toen hij onverwachts moest logeren bij zijn opa en oma, nog nooit van huis geweest, maar mijn schoonmoeder kreeg weeeen terwijl ze pas 6 maanden zwanger was. Hij kon dus niet mee want zijn vader ging mee naar het ziekenhuis. Hij is letterlijk ziek geworden omdat hij nog nooit van huis geweest was. Later toen hij 5 was pas weer uit logeren omdat zijn broertje geboren werd. En oh wat had mijn schoonmoeder een spijt dat ze hem niet had laten wennen. Ze is ook heel blij voor morgan dat die dus door soms uit logeren te gaan weet wat het is en er geen moeite mee heeft. Als ik morgen het ziekenhuis in moet en tut moet even ergen slapen omdat het even niet anders kan dan is dat geen probleem en dat vind ik een heel fijn gevoel want anders lig jij ook niet lekker. En ik mis haar net zo goed hoor als ze er niet is, zeker toen ze 2 dagen weg ‘moest’ in december. Hebben we haar ook even gebeld voor het slapen gaan en dat vond ze heel leuk. Maar ik was blij dat ze er weer was.

Groetjes,

Michèle

ik ben een van de weinigen die er echt van geniet als Colin uit logeren is, geloof ik!!
Mijn schoonouders wonen in Brabant en wij in Limburg en Colin gaat meestal iedere week wel een nachtje uit logeren. Soms 2 of 3, maar dan gaat hij daarna een paar weken niet. Mijn schoonouders hebben verder geen kleinkinderen en zijn echt stapel op hem. Mijn vriend komt meestal bij zijn moeder langs als hij moet werken en zet hem dan af. Hij slaapt dan zelf ook vaak daar en ik ben lekker alleen thuis. Ik vind dat echt heerlijk, al ben ik ook wel weer blij als Colin er is, hoor. Ik heb toch echt wel heel bewust voor Colin gekozen, maar dat wil niet zeggen dat ik alleen maar moeke hoef te zijn. En ik doe er opa en oma een groot plezier mee, anders zouden ze ook best veel missen.

22-12-2009 colin geboren

Nee hoor mama van colin, ook hier vind ik het wel eens fijn als de kids 'n dagje+nachtje bij oma en opa blijven slapen. Heerlijk lekker de tent op de kop zetten en de boel schoon maken heeerrrlijk. Vandaag was Mees ook 'n dagje bij Oma. zomaar omdat oma dat leuk vind. Heerlijk 1 op 1 zijn met hem. luna mag morgen mee en blijft dan 'n nachtje slapen. Moet wel zeggen dat het wel altijd bij mijn ouders is hoor (het slapen bedoel ik dan). Kan niet wachten dat m’n kleine mannetje zo weer terug is, iedereen blij vandaag.

Gr Patries

Nou hier nog een mama die geen problemen heeft met logeerpartij’tjes… pippy was 3 weken toen ze uit logeren ging, bij haar suikertante, voor 2 nachten…
(heb nog nooit zo goed en lang geslapen hahahaa)
ik geniet er ook wel ff van hoor, als zij ergens slaapt, kan ik ff gewoon blijven liggen, ff geen mama zijn ! heerlijk ! lekker lui !
we hebben een opa en oma met een erg druk bestaan, en zomaar 2 nachten logeren moet ik 6 weken van te voren aanvragen… da’s tot nu toe 2x voorgekomen bij haar suikertante en haar opa… maar ja dat was een hoop gedoe, dus een weekendje samen weg met manlief is altijd een probleem…

Pippy is geboren 17.07.2009

Ook ik vind het heerlijk als Eva en Max bij opa en oma logeren. Ze gaan volgende week weer. Eva vindt dat dus wél echt een feestje en kijkt er echt naar uit. Bij oma mag ze meer dan thuis en opa en oma zijn dol op haar en Max. Zij kijken er zelf ook naar uit en zouden zeer teleurgesteld zijn als ik af zou bellen als bv een van de twee ziek zou zijn. Dat snappen ze wel, maar dan zouden we een nieuwe datum prikken. Ze vragen ook echt: wanneer komen ze weer? Eva is ook bij mijn zus gaan slapen en ook daar heeft ze enorm van genoten. Ze heeft haar tante en oom beter leren kennen en ze voelt zich er nu nog beter thuis. Ze heeft het er nu nóg over, al is het weken geleden inmiddels. Ze logeert niet vaak trouwens, ik denk 4x per jaar. En dat is meestal puur omdat het leuk is.

Zelf vind ik het lekker om één nachtje (want twee vind ik ook veel) even alleen te zijn. Ik ben in die zin niet zo’n moederkloek. Ik vind het prima als mensen Eva of Max bv even aanraken en heb er ook nooit moeite mee om ze naar het kdv te brengen. Alles zolang ik weet/voel dat ZIJ het ook prettig vinden. Dat is wel belangrijk. Ik ken moeders die het bv verschrikkelijk vinden om hun kind weg te brengen naar het kdv na hun verlof. Ik had daar totaal geen moeite mee. Omdat ik wist dat het goed zat. En dat maakt mij geen slechtere moeder, want ik ben dol op mijn kindjes en ik voel dat zij ook dol op mij zijn. Maar wij laten ze ook weleens vrij zeg maar. Daar hoort logeren ook bij. Maar iedereen denkt daar anders over natuurlijk. Ik heb een vriendin die met gemak zonder haar kinderen op vakantie gaat en die zelfs op vakantie ging op de verjaardag van haar kind. ZONDER haar kind dus. Tja, dat zou ik NOOIT kunnen. Maar wie ben ik om daarover te oordelen?

Ik denk dat het zo goed is opgelost Sandra, je moet doen wat je zelf fijn vindt. Tim is van jou en jij bepaalt wat je wilt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

ik lees het nu allemaal pas ivm mn vakantie en zga het daarna over het hoofd, maar ik vind dat je het super hebt opgelost door het op vaderdag te gooien. het is toch ook gewoon zo?
ik heb rico nog steeds nooit uit logeren gedaan zonder dat ik er zelf bij was haha wij gaan namelijk met zn 2en uit logeren. rico niet alleen, dan ben ik maar “egoistisch”. en ja ik kan zeggen dat ik hem daar te klein voor vind… nah dat is natuurlijk onzin, ik voel mezelf er niet goed bij omdat hij nog klein is om hem uit logeren te doen. waarom, omdat ik precies weet hoe rico in elkaar zit en hoe hij de dingen nu aanpakt in zn Peuterpuberteit. ik ben altijd bang dat er niet goed genoeg op hem gelet wordt (lekkerveel vertrouwen he) en ik vind altijd wel een reden waar ik dan bang voor ben. b.v.: met het wandelen, je kunt hem zijn hand niet los laten want hij schiet de weg op. we zijn nu bezig met het leren van “auto stop!” maar mensen menen het altijd toch op hun manier te moeten doen wat rico dan weer niet begrijpt; gevolg; rico luisterd niet en dan krijg je weer: zo was mijn kind vroeger nooit, of’dat deed de mijne nooit’
nog meer voorbeelden: rico is snel…HEEL snel. ze zouden maar 1 seconde niet opletten omdat ze het niet (meer) gewend zijn met een peuter in 1 huis te leven en hij de trap op schiet en boem… daar gaat ie" nou zo kan ik nog wel wat bedenken…
of met andere woorden: ik ben gewoon overbezorgd en het probleem ligt niet bij andere maar bij mezelf… tja dat kan ook, maar hee eerlijkheid duurt het langst he haha!