Ook ik vind het heerlijk als Eva en Max bij opa en oma logeren. Ze gaan volgende week weer. Eva vindt dat dus wél echt een feestje en kijkt er echt naar uit. Bij oma mag ze meer dan thuis en opa en oma zijn dol op haar en Max. Zij kijken er zelf ook naar uit en zouden zeer teleurgesteld zijn als ik af zou bellen als bv een van de twee ziek zou zijn. Dat snappen ze wel, maar dan zouden we een nieuwe datum prikken. Ze vragen ook echt: wanneer komen ze weer? Eva is ook bij mijn zus gaan slapen en ook daar heeft ze enorm van genoten. Ze heeft haar tante en oom beter leren kennen en ze voelt zich er nu nog beter thuis. Ze heeft het er nu nóg over, al is het weken geleden inmiddels. Ze logeert niet vaak trouwens, ik denk 4x per jaar. En dat is meestal puur omdat het leuk is.
Zelf vind ik het lekker om één nachtje (want twee vind ik ook veel) even alleen te zijn. Ik ben in die zin niet zo’n moederkloek. Ik vind het prima als mensen Eva of Max bv even aanraken en heb er ook nooit moeite mee om ze naar het kdv te brengen. Alles zolang ik weet/voel dat ZIJ het ook prettig vinden. Dat is wel belangrijk. Ik ken moeders die het bv verschrikkelijk vinden om hun kind weg te brengen naar het kdv na hun verlof. Ik had daar totaal geen moeite mee. Omdat ik wist dat het goed zat. En dat maakt mij geen slechtere moeder, want ik ben dol op mijn kindjes en ik voel dat zij ook dol op mij zijn. Maar wij laten ze ook weleens vrij zeg maar. Daar hoort logeren ook bij. Maar iedereen denkt daar anders over natuurlijk. Ik heb een vriendin die met gemak zonder haar kinderen op vakantie gaat en die zelfs op vakantie ging op de verjaardag van haar kind. ZONDER haar kind dus. Tja, dat zou ik NOOIT kunnen. Maar wie ben ik om daarover te oordelen?
Ik denk dat het zo goed is opgelost Sandra, je moet doen wat je zelf fijn vindt. Tim is van jou en jij bepaalt wat je wilt!
Groetjes Rainbow, trotse mama