Hoi Selma,
Wat vervelend dat hij zoveel huilt, en dan nog wel 4 uur aan 1 stuk door! Ik begrijp dat je op den duur het even niet meer weet en daar enorm onzeker van kunt worden. En je bent net een hele goede mama, je probeert zoveel en je zit er echt over in. Ik zou zeggen dat je zo moet blijven voort doen want je doet het goed
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je met een huilbaby zit en dat is vreselijk slopend, en ik leef met je mee!
Mijn zoontje had ook reflux, en verborgen reflux. Hij is ook opgenomen in het ziekenhuis hiervoor, en hij kreeg sindsdien Zantac tegen brandend maagzuur en Motilium tegen misselijkheid en braken. Ook kregen we het advies zijn bedje aan het hoofdeinde hoger te zetten, zodat hij eventueel alles makkelijker kan binnenhouden.
Naarmate dat hij dan kon beginnen zitten hield de reflux op.
Mss heeft jouw zoontje heel veel pijn van zure oprispingen? En kan je eens navragen of hij mss niet eens mag getest worden op reflux.
En als je in de supermarkt staat en iedereen kijkt naar je van kan je hem nu niet stilhouden? want we kennen allemaal die blikken wel
gewoon niets vanaan trekken, dat is met momenten heel erg moeilijk en soms ook beschamend (ook al is er niks om je te schamen) Maar baby’s wenen nu eenmaal en als andere mensen daar vies voor moeten kijken zijn ze zeker hun eigen tijd vergeten.
Probeer voor de rest zoveel mogelijk te ontspannen wanneer het kan en zet mss een cd’tje met rustgevende muziek voor jouw of voor hem op tijdens zo’n huilmomenten.
Heeft hij een knuffel of tutje waarmee je hem een beetje kan troosten?
Ik wens jouw echt het beste toe met je kleintje en hopelijk word het snel beter!
Probeer er met een nieuwe frisse moed tegenaan te gaan.
En als de huisarts of kinderarts niet willen luisteren, kan je dan geen andere zoeken?
Liefs
Tanja