Zo typisch gemeente

Er is in de straat een boom scheef gaan staan met de wind, Aan een kant is hij ontworteld en om geen risico te nemen hebben ze de gemeent gebeld en die zijn ruim een uur geleden gekomen. Ze hebben naar de boom gekeken, zijn in hun wagen gaan zitten en nu om 21.20 zijn ze met hun kettingzagen aan de gang gegaan. De gemeente weet toch dat je na 21.30 in een woonwijk geen herrie meer mag maken… Zou de politie komen als ik ze zou bellen wegens geluidsoverlast…

Groetjes,

Michèle

hahahaha zou zeker een goeie bak zijn !!!

zeker van die weenergroep pummels… moeten ze eerst 60 formulieren invullen en ja die gemeentemensen gaan echt nie in de regen staan, want die zijn zeker van suikert hahahhaa

Pippy is geboren 17.07.2009

Nou eh… liever dat de gemeente om 21.30 nog herrie maakt met kettingzagen, dan vannacht een grote knal en een boom op je auto zou ik denken?

@ Sugars ha ha ha en ze motte nog sjaggies draaien…

@ Suszje nou waar het mij om gaat is dat ze een uur lang in dat busje zitten en dan als ik me bed in wil (slaap aan de staatkant) pas aan het werk gaan… enne hij zou aan de overkant van de straat door een huis gaan.

Groetjes,

Michèle

Nope die gaan niet komen En ben het met suszje eens.

Enne sugars303, die gemeentemensen gaan wel degelijk in de regen staan als het nodig is hoor. Zoals hun in de winter ook hun eigen lijf risceren om voor jullie te strooien. En jou rotzooi op komen halen aan huis ed. Iets meer waardering voor die mannen mag wel. Ook nu zijn ze indd weer aan het werk om alles op te ruimen aan bomen en noem maar op.

Ja er word gezegd ambetenaren zijn lui, maar dat zullen wel de mensen op kantoor zijn dan:

En waarom reageer ik zo omdat mijn man zelf bij de gemeente werkt en neem van mij aan is een hele normale man hoor. Ik denk dat jij de bst;ers bedoeld die geleund op der harkje de plantsoenen schoonhouden maar vergeet niet dat dat vaak mensen zijn met een verstandelijke handicap of iemand die een taakstraf met doen.

Liefs Michelle

@ Michelle ik snap jou en Suszje wel en jullie hebben ook gelijk maar hadden ze niet gewoon gelijk om 20.30 kunnen beginnen en nu bijna klaar geweest ipv een uur niks te doen en mij uit mijn slaapt te houden.

Groetjes,

Michèle

Ben ik met je eens, maar zullen wel op orders van hogerhand hebben moeten wachten, en dat ken ik wel van René , die zijn of heel langzaam of heel vlot, Normaal kennen ze niet

Slaapt Morgan wel door?

Liefs Michelle

Dat was ook wat ik bedoel…
De ambtenaren die veilig achter hun bureautje zitten hebben allerlei regeltjes gemaakt waar de mensen die het echte werk moeten doen zich maar in moeten schikken… En vervolgens mopperen als ze moeten overwerken omdat ze toestemming moeten geven als er iets NU moet gebeuren.

Degene die de boom willen gaan omzagen moeten vanalles regelen voordat ze toestemming krijgen… terwijl ze snugger genoeg zijn om zelf te beslissen dat dat nodig is. (DUHH … als het niet nodig was waren ze natuurlijk allang lekker warm thuis gaan zitten!)
Maar ja… regeltjes …

Is het inmiddels alweer rustig en veilig in de straat?

Gewijzigd door - Suzsje op 14 Jul 2011 22:20:18

Als het om veiligheid van bewoners gaat, dan maakt het tijdstip niet uit waarop ze in actie moeten komen. Hier op de kruising moet bijv. vannacht om 3 uur gewoon een traumahelikopter kunnen landen als dat nodig is.

Maar als ze eerst een uur niks gaan zitten doen in hun auto om vervolgens de kettingzaag te pakken, dat is wel een beetje raar. Hoewel er ook een goede reden voor kan zijn. Misschien zaten ze op toestemming te wachten ofzo, geen idee.

Groetekes, Sje

don’t worrie dames, het was een geintje,

overigens bent ik zelf ook ambtenaar…

dus ik snap ook wel dat die mannen liever meteen die boom omgezaagd hadden… voor de veiligheid, maar dat ze nie morgen, zo gaat dat bij mij 24 uur in de week, wil wel…maar er legge 60 papieren om eerst in te vullen en voordat iemand van boven ja zegt… ben je een week verder, of 6 …

haha goeie Michele ik snap wel dat het frustrerend is dat ze niet gewoon beginnen waarom gaan ze daar een uur zitten wachten onder het mom van: ik heb zin in koffie, enne even kijken of het uitzicht wat is. pff!
ambtenaren! @Sugar:

Gelukkig was het tegen tienen weer stil en heb ik de hekle nacht door kunnen slapen gelukkig en vanmorgen om 8.00 kwamen ze de rotzooi opruimen.

Groetjes,

Michèle

Nou fijn dat je door kon slapen! hier was het een ander verhaal, ze zijn nu voor de stoeptegels aan het vervangen, en ze waren om precies te zijn… om 5 over half 7 begonnen. ZUCHT!! boren en drillen en timmeren en gegooi met de stenen. niet fun. maargoed wij waren erop voorbereid dmv een brief die we 2 maanden geleden al kregen (ik was het alleen weer vergeten dus ik riep vanochtend wat dat voor enorme *** herrie was)

Oh leuk is dat he inge, dat gebeurd mij altijd als ik een keer uit kan slapen

Groetjes,

Michèle

@Michele: haha ze moeten ons wel hebbe he

Nou, hier een KANTOORAMBTENAAR: die zijn zeker ook niet lui hoor! Ik zie niet in waarom die wél lui zouden zijn en de mensen van buiten niet? Maar goed, dat beeld van de luie ambtenaar heerst al 1000 jaar ofzo, maar er klopt werkelijk NIETS van. Als wij echt zo lui zouden zijn, kon iedereen fluiten naar zijn uitkering, waren er geen wegen, werd er niks opgeruimd etc. Dus…maar ach, ik ben het wel gewend hoor, die enorme vooroordelen en I don’t mind! Hahaha. Ik zit hier wel met een lekker bakkie koffie nu!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Rainbow: wie zegt dan dat jullie lui zijn? constant dingen uitzoeken en achter de computer zitten kan ook vermoeiend werken, en dat is niet sarcastisch bedoeld. als ik dingen moet uittypen en moet uitzoeken voor de financieen hiero en ik ben daar lang mee bezig ben ik doodmoe als ik klaar ben. doen mijn schouders zeer van het getyp en is mijn kop moe van het geregel etc. ik denk juist dat je van het kantoor werk nog moeeer wordt dan een paar tegels uit de grond slaan. enne jij zit aan de koffie? ik ook

hahaha ja ik ben ofcourse ook kantoorambtenaar…
supervermoeiend… (not sarcastisch) omdat je overal regeltjes moet volgens, 5 formulieren juist ingevuld moet hebben… ik word er af en toe wel lamlendig van hoor, maar meer omdat het van hogere hand (mensen die de toestemmingen moeten geven die noem ik altijd de’heilige raad’… ) altijd goedgekeurd moet worden, en bij hun waarschijnlijk ook weer door een nog hogere pief…dus ja dan moet je wel koffie drinken hahahahhahaa

maar ben blij dat die boom weg is !
en dat ze bij mij vanmorgen niet zo’n geintje uithaalde om 5 voor 7 want ik kon dus wel ff uitslapen hahaha

@Sugar: mij hoor je geen tegenspraak geven, er zijn ook mensen die zeggen dat moeder zijn niet vermoeiend is. dat is het wel, je moet constant opletten, ze vermaken, verzorgen etc etc… leuke dingen kunnen ook vermoeiend zijn. juist omdat het geestelijk energie kost. en ben toch wel van mening dat dat wel even zwaar kan zijn als lichamelijk werk. ho…nu spreek ik niet over mensen die uperwerk doen of ander zwaar werk in de bouw b.v. want ik zou niet graag in hun schoenen willen staan…sterker nog ik zou het niet eens aankunnen geestelijke vermoeidheid wordt iig onderschat door veeeeele!

Ik ben zelf rijksambtenaar geweest en dat was ook aanpoten. Alleen lijkt het wel eens of de HAAGSE GEMEENTEAMBTENAREN echt niet werken of extreem traag zijn… Hier is het beeld ook standaard 1 werkt en 2 staan op hun schop te roken of ze zijn aan de schaft…

Groetjes,

Michèle