@Michele: Wat ik tot nu toe hier heb meegemaakt is dat mensen die op de kantoren zitten toch best snel werken, en buiten ook wel maar op belachelijke tijden. overigens luisterd de gemeente helmond totaal niet naar klachten als: glas in de zandbak. want ons wordt al jaren beloofd dat er gezeefd gaat worden en tot op de dag van vandaag is dat nog nooit gebeurd… zelfs officieele klachten hebben niet geholpen. dan is het toch wel erg
Zo typisch gemeente
Denk dat dat vooroordeel over luiheid meer te maken heeft met de werktijden…
Kom je om half 4 op het stadskantoor wordt je niet meer geholpen omdat ze om 4 uur naar huis willen
Terwijl iemand die bijv. in de zorg werkt en nog niet klaar is met een cliënt voordat de dienst erop zit natuurlijk niet kan zeggen: “zoek het verder maar uit… mijn werktijd zit erop!”
@suszje in sommige gevallen vind ik dat een ambetenaar of dat gemeente of rijk is dat eigenlijk ook niet kan maken.
Groetjes,
Michèle
quote:
@suszje in sommige gevallen vind ik dat een ambetenaar of dat gemeente of rijk is dat eigenlijk ook niet kan maken.Groetjes,
Michèle
Pippy is geboren 17.07.2009
ow sorrie voor hierboven ging ff mis !
nou moet zeggen dat ze hier bij het gemeente huis, wel een goede aktie hebben, ze hebben nu buiten ‘koopavond’ 2 avonden tot 20.00 uur een loket open, maar dan moet je wel via internet een afspraak maken, (handig want dan hoef je ook geen half uur te wachten totdat je nummertje aan de beurt is) …
maar ik denk dat dat met het ‘rijk’ altijd een drama blijft, neem de ambulance dienst, die heb ik een keer op oud en nieuw moeten bellen omdat me vader bijna stikte van de zwavellucht, (aangezien hij longkanker had kon hij dr echt niet tegen…) nou toen we dat zeiden, en ze ook nog vernamen dat hij een hersentumor had, wilde ze niet eens komen, want ja meneer was toch al een aflopende zaak, voor een vriend die bijna zijn vinger erafblies met vuurwerk, waren ze binnen 2 minuten ter plaatse… dus ja … elk ding zijn kruisje hahaha
Pippy is geboren 17.07.2009
Wij hebben ook twee avondopenstellingen waarop je een afspraak kunt maken. We zijn verder open tot 12.30 uur voor de klant, maar dat betekent niet dat iedereen naar huis gaat, haha. Dan werk je gewoon zaken uit etc. We hebben wel flextijden. Je werkt tussen 730-1830 uur en max 36 uur.
Een tijd terug kregen ‘wij’ ambtenaren loonsverhoging ofzo en iedereen protesteerde omdat ‘wij’ geen zak uitvoeren. Ambtenaren zeiden dan dat ze vaak moesten overwerken (wat ook zo is) en toen zeiden mensen: omdat jullie de hele werktijd koffie drinken, moeten jullie wel overwerken om alles af te krijgen! Was best een goeie eigenlijk…
Maar tegenwoordig is een gemeente echt een bedrijf. Vrijwel ALLES is openbaar en moet verantwoord worden, wij kunnen de klanten (want daarover spreken we) echt niet voor de gek houden wat dat betreft. Moet wel lachen om stagiaires die denken het bij de gemeente lekker rustig te krijgen. Die komen daar echt altijd van terug! Zo, dat is mijn pleidooi voor de ambtenaar! Overigens kletsen wij ook onder het werk hoor, dat wel.
Groetjes Rainbow, trotse mama