Zo ontzettend moe - update: burn-out?

oh michelle, die paniekaanvallen heeft mijn moeder ook, ze weet niet waar het van komt maar wordt er helemaal kriegel van.
mij zijn ze nu aan het testen op wat er nog klopt aan mijn borderline diagnose, omdat ADHD en een gereneraliseerde angststoornis bijna dezelfde klachten geven… en aangezien ik snel paniekerig ben het laatste jaar, en dus angstig, zijn ze nu aan het kijken wat het nu precies is.
daar heb ik dus ook oxazepam voor gekregen.
herkenbaar dus!

ben inmiddels zelf op onderzoek uitgegaan. van meerdere mensen had ik al te horen gekregen dat ik kenmerken heb van een burn-out. nou heb ik zelf niet het idee dat ik al zover ben maar wel dat ik goed op weg ben zullen we maar zeggen.

pffff waar ik nu vooral van baal is dat m’n ha hier niet mee gekomen is. zeker 90% van de symptomen voldoe ik aan. daar komt nog is bij dat er ook bij stond dat wanneer de klachten met een weekje rust niet zouden verbeteren er vrijwel zeker sprake is van een (lichte)burn-out. nogmaals ik heb absoluut niet het idee ik al zover ben hoor. maar goed gaat het zeker niet. ik blijf nu toch weer slecht slapen, de afgelopen week ben ik vrij geweest en heb echt veel rust voor mezelf genomen. ben ook lekker weggeweest en dat was ook heerlijk. maar toch is er eigenlijk niks veranderd.

ik weet nu eerlijk gezegd niet goed meer wat ik moet doen. terug naar de ha? verder zoeken naar psycholoog waar ik wel snel terecht kan? (tot nu toe alleen nog maar gevonden met een wachttijd van minimaal 4 weken) medicijnen wil ik niet, zeker geen anti-depressiva aangezien ik niet depressief ben en dus ook niet onnodig gevoelens/emoties wil wegstoppen dmv medicijnen. ik wil de oorzaak weten en wat ik hier aan kan doen om hier nu uit te komen en dit voortaan te voorkomen.

ben er echt zo ontzettend klaar mee. maar weet gewoon simpelweg niet wat ik ermee moet.

liefs,
Rinske

Hoi hoi,

wat raar dat je HA hier niet aan gedacht heeft! Ik zou even teruggaan en vragen of dit het niet kan zijn en als het zo is hem even vriendelijk bedanken dat hij het niet eerder heeft gezien!! Maar wat zou je dan tegen een burn-out moeten doen? Ik zou iig ook met een psycholoog/psychiater gaan praten, misschien komt daar ook iets uit!

Groetjes Yvonne

Wat naar voor je meis. En kan je niet snel terecht bij een mental coach ofzo?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou ook even terug naar de ha gaan om het aan te kaarten. Je kunt kijken wat hij dan zegt.
Zoek eventueel burn out op internet op met de klachten die er bij horen en print ze uit en geef het aan hem.

Dikke knuf

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

thanx voor de tips meiden!

Mriek: ik heb wel is eerder van een mental coach gehoord, heb er nu ook wel even snel wat van op internet geprobeerd op te zoeken. maar weet jij wat zo iemand precies doet? ik zie vooral dan mensen die personen als directeuren enzo behandelen dus daar kom ik nou weer niet echt voor in aanmerking.

Vandaag heb ik me ziek gemeld op m’n werk. Het ging gewoon echt niet meer, het idee om de auto in te stappen vind ik al doodeng. Ook Daan werd gister eigenlijk best wat boos omdat hij vond dat het nu wel tijd was om me ziek te melden, dit vond hij een tijd terug al maar ik had het idee dat het nog wel ging.

Tot overmaat van ramp (kan ik nu echt goed gebruikten, ahum) blijkt mijn contract via het uitzendbureau aanstaande woensdag af te lopen en omdat ik nu dus hiermee zit wordt dit dus niet verlengd. Overigens, zo blijkt nu, zou het toch maar tot eind december lopen ivm de bezuinigingen!!! Ik ben hier dus nooit eerder over geinformeerd. Volgend jaar gaat het bedrijf ook fuseren en daarbij wist ik wel dat ik niet mee zou gaan maar dat dat in zou houden dat ik eind dit jaar al zonder werk zou komen te zitten heeft me echt nog even lamgeslagen. Ergens ben ik er wel boos over maar meer dan dat zit er nu nog even niet in.

Trouwens, ik kan aanstaande vrijdag al voor een intakegesprek bij een psycholoog. Ben benieuwd wat dat me gaat brengen.

liefs,
Rinske

Je hebt mental coaches zowel voor sporters als voor managers bijvoorbeeld, maar ook voor mensen die bijvoorbeeld depressief zijn of een angststoornis hebben. Ze gaan met je in gesprek en gaan proberen het probleem op te lossen met je. Anders even je intake bij de psycholoog afwachten? Misschien ben je daar ook wel klaar mee. Succes meis!

Groetjes,
M

He gets ook je baan nog kwijt

Hoop dat het gesprek wat oplevert.
Ben je al wel terug naar de ha geweest?

Liefs Michelle

@Mriek: oke dat wist ik niet. nu idd eerst maar even het gesprek vrijdag afwachten en dan kijken of dat klikt.

@Miremady: wat betreft m’n werk, dat besef ik nog niet echt eerlijk gezegd. dat is ook ineens heel plotseling natuurlijk. ergens maak ik me er ontzettend boos om omdat niks hierover naar mij gecommuniceerd is. maar nu heb ik er gewoon niet de energie en zin in om er ophef over te maken. maar zodra ik me beter voel is daar zeker het laatste woord nog niet over gezegd.
ik kan trouwens aanstaande donderdag pas bij ha terecht, schiet dus ook niet echt op maargoed.

liefs,
Rinske

vanmorgen weer bij de ha geweest, dit keer volledig voorbereid. ik had een lijstje meegenomen met de sympotomen van een burn-out en ik had ook van een paar situaties opgeschreven die voor mij qua reactie absoluut niet normaal zijn.
en ja hoor de burn-out is erkend en medicijnen hoeven dus idd niet. morgen ga ik bij de psycholoog voor de intake, ze klonk aan de telefoon wel erg jong maargoed dat zegt in feite niks natuurlijk.
ook heeft de ha me gezegd dat ik voorlopig sowieso niet aan het werk kan, hij kan/mag hier niet te veel uitspraak over doen want dat is aan de bedrijfsarts/UWV en psycholoog. maar voorlopig is het dus nog ziektewet.

liefs,
Rinske

Nou eindelijk een diagnose dan, maar wel eentje waar je niet vrolijk van word
Hoe voel je je nu?

Liefs Michelle

ben idd best opgelucht met de diagnose.
verder is het nog hetzelfde, ik probeer nu zoveel mogelijk rust te nemen. lindsey gaat nu ook nog naar de kdv dus dat scheelt wel een hoop. vandaag was lindsey wel gewoon thuis daar zag ik behoorlijk tegenop. m’n moeder had aangeboden voor een paar uur te komen en dat scheelde wel. slapen lukt helaas nog voor geen meter.

liefs,
Rinske

Balen dat je een burn-out hebt, maar wel fijn dat je weet wat het is zodat je er iets aan kan doen? Als iemand jong klinkt en misschien wel jong is, dan zegt dat inderdaad niets Sterkte!

Groetjes,
M

@Mriek: nee dat is ook zo. mijn idee is dan dat iemand die ouder is meer levenservaring en wijsheid heeft. nu zei ik dat gister tegen m’n moeder en die heeft dat opzich ook wel maar ze zei ook dat dat toch steeds moeilijker wordt naarmate je ouder wordt hahaha dat is dan ook weer zo natuurlijk. het is ook maar het idee.

Maargoed ben dus net terug van de intake bij de psycholoog en dat voelde eigenlijk best goed. heb veel kunnen vertellen, het ging gewoon heel makkelijk.
volgende week komt het behandelplan, ben benieuwd. of het echt klikt kan ik nog niet echt zeggen maar het voelt tot zover wel goed.
ik hoef gelukkig ook niet nog is een paar weken te wachten, dat scheelt ook wel.

liefs,
Rinske

Fijn dat je eerste indruk goed was. Als straks het behandelplan er ligt kan je aan de slag, ik hoop dat je er iets mee kan. Hou ons op de hoogte hè?!

Groetjes,
M

och lieverd wat rot voor je! ik lees het nu pas…
Oke je hebt nu een diagnose… ik zeg altijd: het beestje moet dan volgens vele “maar een naam hebben” maar als je echt ergens last van hebt is het wel zo prettig dat je weet wat je hebt zodat je er ook iets aan kunt doen.
of in ieder geval je best proberen te doen met behulp van andere om dit op te lossen zodat jij je weer happy voelt, en niet zo moe meer bent.
Ik hoop dat de psychologe je kan helpen… het is vreselijk om je zo naar te voelen… ik denk aan je hoor!

Hoi Rinske, heb in het ebgin hierover gepost en ben nu…paar weken verder met iets anders begonnen!
Heb in mijn leven eigenlijk erg weinig alcohol gedronken en ons mam zei: probeer eens een wijntje voor je naar bed gaat.
Ik dacht: goed, ga ik doen…als het helpt vind ik het goed!
Het is dat ons Aaron mij ieder nacht weer 2-3 keer wakker maakt maar anders denk ik dat ik met dat wijntje door zou kunnen slapen!
PROBEER het eens…hier heeft het effect!
Ik slik het wel zo door zonder het lekker te vinden (wat vind ik het vies) maar het helpt!

strekte., Danielle

Fijn dat het op het eerste oog klikt. De rest zal even afwachten zijn.

Liefs Michelle

@Mriek: zal ik doen

@MamavanRico: het is ook zo dat het beestje maar een naam moet hebben, en nu nog hoor want aan de burn-out zelf kan eigenlijk weinig of niks gedaan worden, behalve een hoop rusten. het is de oorzaak die je moet zien te achterhalen waardoor je idd een burn-out/overspannen of wat dan ook door krijgt. dus waar het op neer komt is dat het drol uitmaakt wat er nou voor diagnose uitkomt.

@Aaron: ik ben daar eerlijk gezegd geen voorstander van, maar dat is natuurlijk mijn mening en ervaring om me heen. daar komt bij dat ik af en toe wel een glaasje rose of witte wijn drink ook 's avonds maar eigenlijk doe ik ook dat steeds minder omdat ik er alleen maar onrustiger van ga slapen.

liefs,
Rinske

ow, nee dan moet je dat gewoon niet doen.
Hopelijk gaat het lukken met je medicitie!

Suc6!

gr, Danielle