Zo ontzettend moe - update: burn-out?

Liske: nee hoor zo snel gaat dat niet, voel me op dit moment alleen nog maar suffer en dat zijn dan juist weer bijwerkingen, erg leuk allemaal ahum.
Het duurt een week of twee voor je kan zeggen of er verbetering is, dus dat duurt nog even helaas. Maar acht dat kan er ook nog wel bij. Slapen is nu dus nog geen minuut langer helaas.

liefs,
Rinske

afgelopen woensdag ben ik weer bij de huisarts geweest.
de medicijnen die ik had deden, zoals verwacht, helemaal niks. de afgelopen nachten is het zelfs alleen maar erger geworden. het ergste was nog de nacht van zondag op maandag, toen heb ik maar 1 uur geslapen en daar kon ik het mee doen.
maar ook verder begon alles steeds meer uit de hand te lopen, zodra er ook maar iets net even wat anders loopt dan het normale dan raak ik volledig in paniek en loop ik vast, ik weet gewoon niet meer wat ik dan moet doen.
zondag hadden we de verjaardag van mijn vader en ik zou m’n moeder helpen met de appeltaart snijden. op het moment dat ik die wil omdraaien om verder te kunnen snijden sodemietert die taart op de grond en vanaf dat moment zat ik alleen nog maar te janken, echt volledig over m’n toeren.

maargoed woensdag dus weer bij de ha geweest. uitgelegd dat het alleen maar erger werd en ik echt op het punt van instorten sta, continu aan het huilen ben en nu practisch helemaal niet meer slaap.
de ha stond er vrij sceptisch tegenover omdat volgens hem de medicijnen pas met een week of 4 werken. toen ik zei dat je op z’n minst wel verbetering moest merken met 2 weken, vroeg hij aan mij wat er dan gedaan moest worden (???) ik viel daar heel even stil van, ik heb er tenslotte niet voor geleerd.
maargoed, ik heb aangegeven dat ik andere medicijnen wil en dit graag in combinatie wil doen met een psycholoog. ik heb gewoon handvaten, tips, oefeningen noem het maar op, nodig om hieruit te kunnen komen en blijven. natuurlijk wil ik niet aan die medicijnen blijven maar als me dat voor dit moment helpt dan graag.
daar kon hij uiteindelijk inkomen.

ik gaf ook aan dat ik graag iets wil om te kunnen slapen (doorslapen dan wel) hier was hij het in eerste instantie niet mee eens ivm verslavingsgevaar e.d.
maar hierop gaf ik aan dat ik er desnoods maar 2 mee kon krijgen en niet eerder dan een week later terug mocht komen. het enige wat ik wil is slapen.
uiteindelijk heb ik dat toch nog gekregen.

pffff ben het zo ontzettend zat om me zo te voelen. ik heb deze week wel gewerkt maar niet volledig, werd ook echt naar huis gestuurd omdat het simpelweg niet ging. ik ben nu op zoek naar een psycholoog die mij verder kan helpen en hopelijk kan ik met die medicijnen weer wat energie opbouwen.
woensdag avond heb ik die medicijnen voor het slapen ingenomen en dat heeft goed gewerkt, die nacht heb ik zeker 8 uur geslapen. ik kan me werkelijk niet herrinneren hoe lang dat geleden is. gister wel de hele dag zo suf als wat geweest zeg. vannacht wel weer een tijd wakker gelegen, maar ik moet zeggen dat ik me vandaag wel aardig voel.

moet zeggen dat het ook best lekker is om t allemaal even van me af te schrijven.

liefs,
Rinske

ohhhh wat erg voor je! Ik heb het ook wel eens maar niet zo erg als jij het beschrijft hoor. Bij mij werkt yoga heel goed, en ook wel sporten 's avonds heb ik nu de laatste 2 weken gemerkt, val ik na 3 uur als een baksteen in slaap! Heerlijk! Maare ja ik ben dus aan de yoga begonnen omdat ik zo ontzettend moe was, ik had voor mezelf het idee dat het in mijn hoofd zat en dat ik niet echt moe was, blijkt dus wel weer, want met de yoga oefeningen gaat het prima, succes iig met je medicatie, hoop dat het aanslaat!

Ach meis toch

Ik hoop dat dit gaat werken.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hoi hoi,

ik zou zeggen, geef het nog een beetje de tijd, bij mij sloegen de AD pas na 5 weken aan en ondertussen merkte ik daar helemaal niks van, geen verbetering! Ik werd gewoon op een ochtend wakker en was blij! Klinkt heel stom, maar zo ging het… Heel veel sterkte… Ik had als slaapmiddel trouwens Seroquel. Bij mij deed het niks dan nachtmerries geven, maar ik ken wel mensen die er veel baat bij hebben… Nogmaals sterkte!

Groetjes Yvonne

och meis toch… ik snap je zo goed!
maar wat een bullcrap van die huisarts.
welke heb je trouwens gekregen?
ik bedoel Oxazepam is echt niet na 2 pilletjes verslavend,
als jij verder niet verslavingsgevoelig bent zal dat zoiezo wel meevallen, maar ik (en ik was wel verslavingsgevoelig) mag er 4 nachten op een rij mee doen, en dan 2 nachtjes een halve. daarna moet ik weer stoppen, kijken of ik dan weer beter slaap maar kom op zeg, het is geen heroine!
maargoed wat heb je nu dan gekregen? want als het xanax is snap ik zijn punt nog wel maar die hoeft ie dan toch ook niet te geven?
en hoeveel heb je er nu uiteindelijk meegekregen? wat een flapdrol, een huisarts kan wel antidepressiva voorschrijven maar dit is zijn vakgebied helemaal niet.
een psychiater heeft hier veel meer kijk op dus ik zou zeggen vraag daarnaar meis, want zo aanmodderen jeetje wat moet jij moe zijn!

@yavahn: ik heb eerder aan antidepressiva gezeten en toen was ik echt depressief (dus niet zoals nu) en toen merkte ik al wel wat verschil met ongeveer twee weken. misschien dat het bij jou anders werkte hoor, dat kan natuurlijk best. denk ook dat jij toen in best wat pittigere periode heb gezeten.

@inge: pfff nou moe is ondertussen wel een understatement. ik leef op t moment nogal op de automatische piloot. waarschijnlijk is het ook daarom dat ik moeilijk tegen ‘spontane’ acties kan.

ik heb idd oxazepam en dan 10mg, m’n moeder heeft dit een hele tijd terug ook gehad dus ik weet dat het niet echt verslavend werkt. het is alleen nu zo moeilijk om voor mezelf zo op te moeten komen tegen de ha, juist nu terwijl dat dus eigenlijk wel zou moeten. maar t is me toch nog redelijk gelukt.
verder heb ik antidepressiva gekregen, seroxat, maar ik twijfel er eigenlijk enorm over om dit in te nemen. aangezien ik verder niet depressief ben. op de momenten dat het redelijk gaat kan ik gewoon lachen en me echt gelukkig voelen. en zelfs als het niet goed gaat ben ik nog niet neerslachtig of somber ofzo.

dus idd eerst maar is op zoek naar een goede psycholoog en dan hoop ik echt verder te komen.

@malawimamajada: ik heb vandaag een half uur gebokst op m’n wii sport, heb er nu al spierpijn van hahaha. maar moet zeggen dat het idd wel erg lekker is. ik wil daar ook zeker mee doorgaan.

liefs,
Rinske

Gewijzigd door - Rinske op 22 Oct 2010 19:47:28

Wat heftig Rinske. Ik hoop dat je met de hulp van een goede psycholoog al een eind geholpen bent. Knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

daarom verbaas ik me er ook zo over rinske, omdat een huisarts niet zoveel verstand heeft van het psyche van een mens.
voor medicatie moet jij bij een psychiater zijn, als jij niet depressief bent moet je geen antidepressiva gaan slikken, dat is zo’n rommel omdat je het langdurig slikt. en als je het nou ergens voor nodig had oke, dan weeg je dat tegen elkaar af maar djees lieverd! als jij niet depressief bent heb je dat niet nodig.
Vraag om een doorverwijzing naar het ggz. En vraag daar naar een psychiater. die neemt de medicatie over zo gauw je van de wachtlijst af bent.
een psycholoog mag ook geen medicatie voorschrijven maar daar heb je wel veel aan qua gesprekken enzo. maar hij/zij zal je doorverwijzen naar een psyhiater voor de medicatie.
heel veel sterkte, enne het is heel logisch dat opkomen voor jezelf op dit moment niet goed lukt, ik heb respect voor jou op de manier hoe je het nu toch hebt aangepakt want veel mensen die zich zo voelen zijn daar echt niet meer toe in staat. top hoor meisie!

Als ik dit zo lees - en de verhalen van andere mama’s - moet ik eigenlijk niet zeuren dat ik zo weinig slaap. Zelfs nu met Max kom ik, alle gebroken stukjes bij elkaar geteld, toch op zo’n 7 uur slaap uit…Wat een heftige verhalen allemaal zeg. Rinske, het is ook wel logisch dat je over je toeren raakt als je, zoals jij, zo ontzettend weinig slaap krijgt. Je wordt dan vanzelf een beetje ‘gek’ en kan niet veel meer hebben. Bij jou heeft het een diepere oorzaak en het is supergoed dat je daar aan wilt gaan werken. Ik hoop dat het lukt om, met een psycholoog/psychiater en de juiste medicijnen weer helemaal de oude Rinske te worden. Ik geef je bij deze een sterkte-knuffel {{Rinske}}.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb idd ook seroxat gehad (paroxetine, andere naam, zelfde stof) en die is echt voor depressie en niet voor slapeloosheid. Hoe komt die arts daar bij om je dat voor te schrijven?? Als je je medicatie overgenomen wilt zien worden en wilt praten, zal je idd een psychiater moeten raadplegen, geen psycholoog, die mag geen medicatie voorschrijven… Ook ik heb oxazepam gehad, tegen de paniekaanvallen, maar voelde me af en toe net een zombie… maar voor het slapen juist erg goed! Goed van je dat er aan wilt werken, heel veel sterkte! {{{Rinske}}}

dankjulliewel voor de lieve en bemoedigende woorden, doet een mens goed

het punt is dat ik niet denk dat dit een probleem is wat met medicijnen opgelost moet worden, behalve dan af en toe die oxazepam om te kunnen slapen dan.
Inge: bedankt voor die tip van de ggd, dat wist ik niet. ik wil het nu eerst met een psycholoog op zien te lossen. want ik heb echt heel sterk het idee dat ik met goede aanwijzingen/oefeningen dit op kan lossen. heb alleen iemand nodig die me deze handvaten geeft. mocht er dan alsnog uitkomen dat het goed is om dit in combinatie met medicijnen te doen zal ik zeker contact opnemen om bij een psychiater te komen.

enne dat bij de ha ging wel gepaard met een hoop tranen hoor dus zo sterk was ik nou ook weer niet haha. maar misschien dat hij daardoor wel inzag dat er echt iets gedaan moest worden. doorverwijzing naar een psycholoog heb ik dan ook gekregen.

even wat offtopic: ik was op internet een beetje aan het kijken wat oxazepam dus doet. kom ik op een gegeven moment een drugsforum tegen, blijkt dat dit soort medicatie daar dus ook voor gebruikt wordt. echt m’n mond viel open, ik kan daar echt niet bij je wordt er zo suf als wat van maar ze hadden het er daar over dat ze alles hardstikke mooi zagen. oke het was dan wel een hogere dosis maar kan me niet voorstellen dat het effect dan zoveel anders is. was helemaal verbaasd, en nog steeds wel eigenlijk.

liefs,
Rinske

het is ggz he niet de ggd
maar je weet heel goed wat je moet doen hoor ik wel, top hoor meisie, en boeien dat dat met tranen gaat, je krijgt het voor elkaar, daar gaat het toch om?
Oxazepam wordt inderdaad ook gebruikt voor mensen die afkicken (dat bedoelde je toch he?) niet alleen voor drugs maar ook bij alcohol.
dit komt omdat ze van afkicken een heel onrustig gevoel krijgen, waardoor de zucht naar alcohol/drugs ook veel erger wordt.
ze beginnen ook dan vaak met 10 mg, maar mensen die erg onrustig zijn krijgen ook wel is 50, maar dan moet het wel heel heftig zijn.
50 wordt ook wel is gegeven bij ernstige slaapproblemen, of bij extreme angstaanvallen.
maar beginnen met 10 doen ze eigenlijk vrijwel altijd. ongeacht het probleem.

ik bedoelde idd ggz hahaha, is de vermoeidheid zullen we maar zeggen. gelijk een makkelijk excuus hahaha
maar ik bedoelde niet om af te kicken, het wordt echt als drugs gebruikt zeg maar.
kan me voorstellen dat het wel gebruikt wordt bij het afkicken idd maar als drugs zelf vind ik maar vreemd. maargoed moet ook eerlijk zeggen dat ik nooit drugs gebruikt heb dus kan me er sowieso niks bij voorstellen hoor.

en natuurlijk heb ik het wel voor elkaar gekregen maar ik vind het vooral zo frustrerend dat het zo moeilijk aan iemand z’n verstand is te krijgen en dan vooral bij een huisarts.

liefs,
Rinske

Ik slik al jaren oxzepam, 1 per dag tegen mijn paniekaanvallen maar ik word er niet suf van hoor

Liefs Michelle

@Mirema: ik was er donderdag heel erg suf van, alles ging echt 10 versnellingen langzamer haha. maar dat was eigenlijk ook alleen maar donderdag, gister had ik dat al niet meer. heb er toen ook niet meer echt van geslapen. vannacht zonder oxazepam ging het ook redelijk, denk ook niet dat ik het elke dag ga slikken. als het zonder ook beter gaat op den duur is dat ook wel beter natuurlijk.
ik heb dan gelukkig ook geen paniekaanvallen, dat lijkt me ook erg zeg jeetje. kan me er weinig bij voorstellen maar dat lijkt me best beangstigend. werkt dat goed dan, heb je daar nu nog veel last van of valt het zo mee met die medicijnen.

liefs,
Rinske

je huisarts kan je wat voorschrijven heb ik ook gehad
dat je makkelijk in slaap valt en ook doorslaapt
het is zalig om dat weer te kunnen
ik weet hoe rot het is om niet te kunnen slapen …
nu mag ik geen medicatie meer door zwangerschap en lig heel veel wakker soms zie ik elk uur op de klok erg vermoeiend

Paniekaanvallen zijn idd erg beangstigend! Je gaat trillen, zweten, je wordt heel nerveus en angstig en kan dat gevoel niet meer stoppen! Ik wist van gekkigheid niet meer wat ik moest doen! Ik denk dat je alleen suf bent als je er mee begint idd, ik slikte ze echt alleen bij een paniekaanval, om hem te stoppen, verder niet…

Ik hoop dat ze je idd de handvaten kunnen geven die je nodig hebt om dit te verwerken en weer goed te kunnen slapen. Geen nachtrust is echt funest, voor zowel je humeur als je lichamelijke gesteldheid! Sterkte!!

ja sommige mensen gebruiken alles om het maar als een drug te zien helaas.
ik kende iemand die lijm snoof, of die valium plat stampte om het op te snuiven.
junkies grijpen alles aan om te gebruiken, triest eigenlijk…
maar mijn moeder gebruikt al jaren diazepam omdat ze iets in haar spieren heeft. wat heel pijnlijk is en zij is ook niet verslaafd, en dat is dan nog een erger middel dan oxazepam.

Het gaat met vlagen goed Rinske maar tegen mijn menstruatie had ik het altijd erger en nu met die overgang is het helemaal een zootje, de ene dag gaat keigoed en de andere is pet. Ik heb het trouwens zelden thuis ofzo. Meer in winkels ed. Zal ook niet gauw alleen boodschappen doen.
Heb ook al verschillende therapieen gevolgd maar zonder resultaat. Dus voorlopig doen we het zo. Misschien wel helemaal weg als de overgang voorbij is

Liefs Michelle